نوشته شده توسط : آتلیه کودک

قبلا هم مطلبی در این مورد نوشته بودم که به نکاتی ازعکاسی کودکان در آن اشاره شده بود. در این نوشتار به موضوعات دیگری از این بحث با تمرکز بیشتر بر عکاسی نوزادمی پردازیم.

قبل از اینک بخود بیایید کودکتان برای رفتن به مدرسه خانه را ترک می‌کند. عکسهای خانوادگی بخشی از زندگی شماست، بنابر این سعی نمایید اولین‌های زیبای زندگی خود را در عکسها جاودانه سازید.

بطور مرتب عکس بگیرید.از هر گام از مراحل رشد کودک عکس بگیرید، اولین لبخند، اولین حمام، اولین دندان، اولین راه رفتن و... نوزادان بسیار سریع تغییر می‌کنند، سعی کنید تمام ماحل رشد را قبل از اینکه جزئی از خاطرات شوند ثبت نمایید. یک روز از زندگی کودک از بیدار شدن و کش آمدن و لبخند نوزاد در صبح تا خمیازه‌های شب را بتصویر بکشید. یک روز کامل کودکتان را دنبال کنید. با این کار یک سری عکس خواهید داشت که هر چه از آن بیشتر بگذرد برای شما زیباتر و به یادماندنی تر خواهد شد.

از احساسات کودک عکس بگیریداز تمام احساسات مختلف کودک عکس بگیرید: لبخند غرور آمیز، اخم، گریه شدید و... کودکان احساسات خود را مخفی نمی کنند. این احساسات که حالاتی زیبا ازدوران کودکی هستند را در عکسها نشان دهید.

از نزدیک عکس بگیریدبرای اینکه عکسها از تاکید و تمرکز بیشتری برخوردار باشد تا جایی که می توانید روی سوژه زوم نمایید. تا جایی که سوژه تمام منظره یاب دوربین را پر نماید به آن نزدیک شوید. برای اینکه نزدیکترین فاصله فوکوس دوربین را بدانید منوال دوربین را نگاه کنید.

زوایای مختلف را آزمایش کنید.از عکاسی در همسطح چشمان نوزاد آغاز کنید. کودک را روی شانه کسی بگذارید یا چند لحظه ای نوزاد را روی مبل راحتی قراردهیدو از او عکس بگیرید. سپس حالات متفاوتی را آزمایش نمایید، مثلا یک صندلی کنار تخت برده، روی آن بایستید و از بالای آن عکس بگیرید.

از افراد دیگر فامیل همراه نوزاد عکس بگیرید.
از دیگر افراد فامیل با نوزاد عکس بگیرید، از خواهر بزرگتر در حال تغذیه نوزاد، پدر بزرگ که با نوه خود بازی می کند و مادر در حال شیر دادن و... یک حالت جالب دیگر این است که دو کودک را در مقابل هم قرار دهید و از عکس العمل ها و ارتباط چشمی آنها با یکدیگر عکس بگیرید.

از یک زمینه ساده استفاده کنید.
با تمرکز بیشتر روی سوژه عکسی قویتر بدست می‌آید. سوژه را مقابل یک زمینه ساده قرا دهید. معمولا با کمی حرکت دادن دوربین یا چرخاندن آن به سمت چپ و راست می توان عامل شلوغی و برهم زننده تمرکز را در عکس حذف نمود.

از نور طبیعی استفاده کنید.
شاید تعجب نمایید اگر بگوییم که روزهای ابری بهترین نور را برای عکاسی از مردم و پرتره فراهم می‌نماید. نور درخشان خورشید باعث اخم کردن سوژه و ایجاد سایه‌های تند روی صورت می‌شود. در روزهای ابری نور ملایم روز چهره را زیباتر نشان می‌دهد. فلاش را خاموش نموده و از نور ورودی از پنجره یا محیط باز برای گرفتن عکسی با نور ملایم و رنگهای زنده از سوژه بهره ببرید.

منبع:

عکاسی



:: برچسب‌ها: آتلیه نوزاد , عکاسی نوزاد , عکس نوزاد , آتلیه عکاسی نوزاد , بهترین آتلیه نوزاد, آتلیه نوزاد شهرک غرب ,
:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

خیلی ها درمقابل آن لبخندهای بی دندان زیبا یا دست کوچکی که به انگشتی چنگ زده است دچار احساسی توام از عشق و تحسین می شوند: "بدو بیا، نی نی داره می خنده!"


در عکاسی از کودکان دوره نوزادی یک دوره  گذرا است که پر است از تغییرات سریع و شما باید در هر لحظه برای ثبت این لحظات که ممکن است دیگر روی ندهد آماده باشید. همیشه با یک دوربین دیجیتال دم دست برای شکار لحظات ناب کودکتان آماده باشید. این لحظات می تواند خاطراتی زیبا را برای تمام عمر شما و کودکتان جاودانه سازد.
برای گرفتن یک عکس خوب از کودکان  چکار کنیم؟

نزدیک بروید
اگر به اندازه کافی نزدیک نباشید، پس زمینه شلوغ تصویر کودک شما را تحت الشعاع قرار می دهد. حداقل یک سوم یا بیشتر کادر عکس را با کودکتان پر کنید.

کمی فاصله را تجربه کنید
حالتی دیگر را تجربه کنید. کمی دور بروید. تجربه کودک شما تا حد زیادی با محیطی که در آن قرار دارد بهم گره خورده است. با عکاسی از کودکتان در مقابل در ورودی یا در حالی که روی مبل یا کاناپه به خواب رفته است، اندازه قد و قواره او را در مقایسه با اشیاء نشان دهید.

به آرایش صحنه دقت کنید
هنگامی که در منظره یاب نگاه می کنید، کودک را در خارج از مرکز تصویر قرار دهید. این آرایش احساس طبیعی تری به عکس می دهد بدون اینکه نگاه بیننده را از نقطه مورد نظر در عکس (که همان سوژه می باشد) منحرف نماید.
از پس زمینه ساده استفاده کنید
برای این که تمرکز عکس را بر روی کودک قرار دهید، مطمئن شوید که زمینه عکس سوژه را تحت تاثیر قرار نمی دهد. بااستفاده از یک پس زمینه ساده توجه روی خود کودک حفط می شود. برای پرتره های کودک از این متد استفاده نمایید.
 
به رنگ ها دقت نمایید
به رنگهای اطراف کودکتان توجه نمایید. رنگهای زرد و قرمز رنگهای گرم هستند و تمایل به جدا شدن از زمینه را دارند. در حالی که رنگهای طیف آبی بهتر در زمینه عکس می نشینند. با تجربه بهتر می توانید تعیین نمایید کدام رنگها بیشتر به کودکتان می آید.
 
از گرفتن عکسهای عمودی غافل نشوید
هنگامی که کودک در حالت ایستاده یا نشسته است عکس را بصورت عمودی بگیرید. با این کار می توانید به سوژه نزدیکتر شوید و تنوع بیشتری به عکسهایتان بدهید.

از کودکتان در حال فعالیت عکاسی کنید
کودک را هنگام سینه خیز رفتن، چهار دست و پا رفتن، چنگ زدن به اشیاء برای بلند شدن یا گرفتن و... دنبال کنید. از پشت منظره یاب دوربین حالت کودک را بسنجید. مثلا او را در یک ساک در باز بنشانید و توپی را در کنار او روی زمین قرار دهید. از تقلای او برای خارج شدن و گرفتن توپ عکاسی کودک کنید. هنگامی که در حال سرکشی و فضولی در گنجه ها و کمدها است از او عکس بگیرید.
از ارتفاع پایین عکس بگیرید.
در سطح قد کودک دوربین را پایین ببرید. معمولا در این وضعیت نمای بهتری از کودک به دست می آید. حالات دیگر را آزمایش کنید. از بین میله های تخت کودک از او عکس بگیرید. یا هنگامی که روی صندلی کوچکش نشسته روی زمین دراز بکشید و از پایین از او عکاسی کنید. کمی ابتکار به خرج دهید. معمولا ایستادن ساده و مصنوعی در مقابل دوربین لطفی ندارد.

از حالات احساسی مختلف عکس بگیرید
گریه کردن، اخم کردن، خندیدن و سایر حالات بخشی از کودک شماست. از هر حالتی که کودک شما می تواند نشان دهد عکس بگیرید. برای ظهور حالات مختلف هنگام عکاسی از شخص دیگری کمک بگیرید تا مثلا او را بخنداند. (البته برای عکس گرفتن گریه اش را در نیاورید!)

از هر حالت چند عکس بگیرید

چون لحظات خاصی که برای کودکان بروز می کند بسیار گذرا و کوتاهند برای اطمینان از خوب شدن عکس از هر لحظه چند عکس بگیرید. تجربه کنید. از بین عکسها بهترینشان را انتخاب کنید یا  از تمام آنها برای نشان دادن سریال یک اتفاق استفاده نمایید.

منبع:

عکاسی



:: برچسب‌ها: آتلیه کودک , عکاسی کودک , عکس کودک , آتلیه عکاسی کودک , بهترین آتلیه کودک, آتلیه کودک شهرک غرب ,
:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

نی‌نی سایت: ثبت لحظه‌های خوب زندگی همیشه امکان‌پذیر نیست مخصوصا اگر آن لحظات برایت به ارمغان آوردن بهترین هدیه خدا باشد. گردی و قوس زیبای شکمم برای من یادآوری‌کننده بهترین اتفاق زندگی‌ام است، پس دلم می‌خواست همیشه آن را به یادگار داشته باشم. به همین خاطر با همسرم تصمیم گرفتیم که برویم و از این لحظه‌ها عکس بگیریم تا خاطره آن با هر بار دیدن عکس‌ها زنده شود. اما پروژه عکس گرفتن فقط در ظاهر یک کار ساده بود! تصور من ابتدا فقط آن چیزی بود که در اینستاگرام می‌دیدم. مدام منتظر روزی بودم که بروم و آن عکاسی‌های رویایی با حریر و تور و نور و آن حالت فرشته گونه مادر باردار را که دیده بودم و شیفته‌شان شده بودم را تجربه کنم. اما مشکلات یکی یکی پیدا شد. اول اینکه هم وقت من محدود بود و هم وقت همسرم. بهترین زمان عکس گرفتن هفته 30 بود که هم من حس و حال دارم و هم شکمم در بهترین موقعیت ممکن باشد. ولی خب نشد؛ چون علاوه بر شلوغی‌های کار و کمبود وقت، پیدا کردن یک آتلیه نوزاد خوب که قیمت مناسبی هم داشته باشد تا چند هفته سوژه من بود.

بعد از کلی گشتن و دیدن و شنیدن یک آتلیه بارداری پیدا کردم که هم قیمت خوبی داشت و هم نمونه کارهایش نشان می‌داد که می‌تواند عکس‌های خوبی بگیرد. هر چند که از حریر و لباس فرشته‌ها خبری نبود! به همین خاطر خودم هم دست به کار شدم و قبل از رسیدن روز آتلیه، با ایده گرفتن از چند نفر در ذهنم بهترین ژست‌هایی را که می‌خواستم در عکس داشته باشم را انتخاب کردم. دغدغه بعدی‌ام شده بود لباس؛ همسرم که مشکلی نداشت، او راحت و آزاد بود و می‌توانست هر چه که دوست داشت را بپوشد به همین خاطر بهترین انتخاب برای لباس‌هایش را داشت. ولی من تازه باید می‌رفتم دنبال لباس. ابتدا سعی کردم از بین لباس‌های کمدم چند تایی را انتخاب کنم که هم زبیا باشند و هم گشاد و راحت. ولی سخت در اشتباه بودم، چون شکم من در هفته 35 آنقدر بزرگ شده بود که  هیچ چیز برای من وجود نداشت. هر کدام از لباس‌ها را که امتحان می‌کردم بیشتر ناامید می‌شدم! بعضی از لباس‌ها انقدر برایم کوچک و کوتاه بود که حتی شکمم معلوم می‌شد. 
مجبور شدم تسلیم وضع موجود بشوم و سختی خرید لباس را به جان بخرم. بالاخره روز نوبت عکس گرفتن ما در آتلیه رسید. از چند ساعت قبل از قرار آتلیه لباس‌های خودم و همسرم را آماده کردم، سعی کردم بهترین آرایش مو و صورت را داشته باشم و هر چیزی را که برای پسرم لازم بود، برداشتم؛ مثل کفش، لباس، عروسک و حتی عکس سونوگرافی‌اش. همسرم هم طبق معمول آراسته بود. از ظاهرمان راضی بودم و با فکر اینکه عکاسی نیم ساعت بیشتر طول نمی‌کشد به آتلیه رفتیم.
ولی نیم ساعت فرضی من تبدیل به 3 ساعت شد! طولانی شدن کار عکاسی یکسری مشکلات هم برایم داشت، مث ورم کردن پاهایم (چون حتی کفش‌هایم هم برایم تنگ شده بود!) یا خستگی هفته‌های آخر بارداری که من را بی‌حوصله کرده بود. حسابی خسته شده بود و دلم می‌خواست زودتر تمام شود ولی انگار همسرم خوشش آمده بود و مدام لباس عوض می‌کرد. هیچ کدام از آن ژست‌ها هم به کارم نیامد، چون خود عکاس بسته به نوع لباسم بهم مدل می‌داد. شاید بهترین اتفاق آنجا برای من کمک کردن همسرم موقع لباس عوض کردن بود. من می‌نشستم و او  مثل بچه‌ها لباس‌هایم را تنم می‌کرد و آرام آرام کفش‌هایم را پایم می‌کرد و سعی می‌کرد که زیاد خسته نشوم.
نمی‌دانم این عکس‌ها همانقدر که من و همسرم نسبت به آنها ذوق و حس داریم برای پسرمان جالب باشد یا فقط سرسری نگاه‌شان کند. اصلا نمی‌دانم که عکس سونوگرافی یا اندازه شکم مادرش برایش مهم باشد یا نه، ولی این لحظه برای من همراه با بهترین حس دنیاست، حسی که به من یادآوری می‌کند که من مادر شده‌ام و باید مانند مادرم مادری کنم.

مامان بهنیا



:: برچسب‌ها: آتلیه بارداری , عکاسی بارداری , عکس بارداری , آتلیه عکاسی بارداری , بهترین آتلیه بارداری, آتلیه بارداری شهرک غرب ,
:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک
در دنیای امروز، تخصص حرف اصلی را می‌زند؛ این یک جمله کلیشه‌ای است اما باید هر چند وقت یک بار به خودمان گوشزد کنیم تا برای هر کاری سراغ نیروی متخصص و حرفه‌ای بریم؛ مثلا اگر شما به تازگی صاحب نوزادی شدید یا شرف پدر و مادر شدن هستید، باید در کنار تمام دغدغه‌هایتان به یک آلبوم حرفه‌ای برای کودک‌تان فکر کنید تا بعدها بتواند شور و حال شما در این لحظات را حس کند. برای این کار مثل خرید یک وسیله برقی سراغ یک برند شناخته شده مثل آتلیه عکس کودک سویل استودیو بروید تا دلبرانه‌ترین لبخند کودک‌تان را ثبت کنید. کادر حرفه‌ای آتلیه عکس کودک آسمان به شما می‌گویند بهترین عکاسی چه زمانی و در چه شرایطی باید انجام شود تا آلبوم رویایی تان را بسازید.
 
عکاسی بارداری
بهترین زمان عکاسی هفته ۲۸ تا ۳۲بارداری است؛ مگر این که شکم شما دیر بزرگ شود که در این صورت باید یکی دو هفته دیگر صبر کنید. برای عکاسی بارداری لباس‌هایی به همراه داشته باشید که شکم شما در آن مشخص باشد و چند تا از لباس‌های نوزادی کودک‌تان هم همراه ببرید. کفش نوزاد را از قلم نیدازید. 
عکاسی نوزادی 
بهترین زمان عکاسی نوزادی ۴ تا ۱۴ روزگی است چون هر چه قدر خواب نوزاد عمیق‌تر و جثه او کوچک‌تر باشد، امکان خلق ژست‌های جذاب بیشتر است. برای این که به اهمیت خواب عمیق نوزاد برای عکس‌های خاص پی ببرید،‌ نگاهی به نمونه عکس‌های آتلیه آسمان بیندازید.
 
بهترین زمان عکاسی، سن مناسب کودکان
 
برای داشتن یک آلبوم بی نقص و کامل تا قبل از یک سالگی بهتر است ۳ دوره عکاسی برای کودک خود در نظر بگیرید که این ۳ مقطع عبارتند از : 
-۴ تا ۶ ماهگی کودک که می‌تواند روی سینه بلند شود.
-۸ تا ۹ ماهگی که می‌تواند بدون کمک بنشیند.
-۱۱ تا ۱۳ ماهگی که عکاسی تولد یک سالگی را شامل می‌شود و می‌توان در حالت‌های ایستاده هم عکس گرفت. 
با انتخاب این زمان‌ها، شما از مهم‌ترین تغییرات فرزندتان عکس دارید. برای این که از انتخاب آتلیه آسمان به عنوان مرکز تخصصی عکاسی کودک مطمئن شوید، نگاهی به عکس‌های کودک این آتلیه بیندازید. 
 
بهترین زمان عکاسی، سن مناسب کودکان
 
عکاسی خانوادگی 
حالا که تا آتلیه می‌روید، بهتر است عکاسی خانوادگی را هم به برنامه خود اضافه کنید اما قبل از مراجعه با دوستان آتلیه عکس کودک آسمان صحبت کنید تا شما را برای انتخاب بهترین لباس راهنمایی کنند مثلا بهتر است از انتخاب لباس‌هایی با طرح‌های پرگل و شلوغ خودداری کنید و سراغ رنگ‌های ملایم مثل کرم،‌آبی روشن، صورتی کم رنگ و... بروید. دوستان آتلیه عکس کودک برای چاپ و تهیه عکس‌ها پیشنهادات مختلفی از چاپ تکی تا تهیه تندیس از دست و پا پیش روی شما می‌گذارند که لیست کامل این خدمات را می‌توانید در آدرس زیر ببینید. 
 بهترین زمان عکاسی، سن مناسب کودکان


:: برچسب‌ها: آتلیه کودک , عکاسی کودک , عکس کودک , آتلیه عکاسی کودک , بهترین آتلیه کودک, آتلیه کودک شهرک غرب ,
:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک
ویژگی‌ها و شرایط خانواده‌های امروزی با خانواده‌های قدیمی و نسل‌های گذشته تفاوت‌های اساسی دارد. از تعداد فرزندان که به ندرت از ۲ فرزند بیشتر می‌شود تا نحوه تربیت بچه‌ها اما در میان سنت‌ها و کارهای گذشتگان، یک رسم ساده و دوست داشتنی وجود داشت که امروزه در میان موبایل‌های دوربین‌های دار و دوربین‌های دیجیتال با حافظه‌های بالا فراموش شده است؛ حالا دیگر در کمتر خانواده جوانی، آلبوم خانوادگی وجود دارد؛ با وجود این که صدها و حتی هزاران عکس از دورهمی‌ها، مناسبت‌ها و روزمرگی خانواده وجود دارد اما عکس‌ها در حافظه گوشی موبایل و کامپیوتر محبوس شده‌اند و کمتر زمانی ورق می‌خورند.
 
در حالی که داشتن آلبوم خانوادگی، سنت زیبا و دوست داشتنی است که کاش فراموش نمی‌شد. این روزها امکانات بیشتری برای ساختن آلبوم‌های خانوادگی جذاب و زیبا وجود دارد. تعداد اتلیه‌های فعال در سطح شهر بیشتر شده و شما می‌توانید با کمک تیم‌های حرفه‌ای که در این حوزه فعالیت می‌کنند، برای خانواده شاد و خوشبخت خودتان یک آلبوم واقعی بسازید. یک آلبوم واقعی نه مجازی که بتوانید خاطرات خوش رفته را ورق بزنید.
 
امکان رفتن به آتلیه کودک برای  داشتن عکس‌های حرفه‌ای به صورت روزانه میسر نیست و برای تدارک چنین آلبومی باید بدانید چه مقاطعی در آتلیه عکاسی کنید. بی‌شک برای ازدواج و شروع زندگی مشترک خود عکاسی کرده‌اید و عکس‌های خوبی از شروع با هم بودن‌تان در اختیار دارید. مقطع بعدی دوران بارداری شماست.
 
بچه‌ها کنجکاوند تا بدانند پیش از وردشان زندگی شما چگونه بوده است و چه قدر منتظر آمدن‌شان بودید؟ با تهیه عکس‌های شاد از دوران بارداری، حس خوب‌تان را برای بچه‌ها ثبت کنید. بهترین زمان برای مراجعه به آتلیه و عکاسی بارداری، ۸ ماهگی است؛ زمانی که شکم شما برآمده شده، ماه‌های سخت اول بارداری را پشت سر گذاشتید و امادگی لازم برای عکاسی را دارید.
 
بعد از عکاسی بارداری، خیلی زود باید به اتلیه برگردید چون عکس‌های نوزادی بهتر است در ۱۵ روز اول تولد گرفته شود. هر چند این کار در روزهای اول سخت به نظر می‌رسد اما تا فرزند شما چهره نوزادی‌اش را از دست نداده، این تصویر را ثبت کنید.
 
از اینجا به بعد دست شما بازتر است و می‌توانید با نوپا شدن یا همزمان با جشن تولد یک سالگی کودک به اتلیه بروید اما توصیه ما به شما این است که تولدها را جدی بگیرید و سعی کنید هر سال از تولد فرزندتان یک عکس خوب و خاص بسازید. تهیه چنین عکسی، در هیاهوی تولد چندان میسر نیست. بهتر است چند روز قبل از تولد، این عکاسی را در اتلیه انجام دهید. اگر به اتلیه مجهز و حرفه‌ای مراجعه کنید، ماکت کیک هم در اختیار شما قرار می‌دهند تا عکس کاملا حال و هوای تولد داشته باشد. برای چنین عکس تولدی می‌توانید از اتلیه عکس سویل استودیو کمک بگیرید.
آتلیه سویل استودیو بدون دریافت مبلغی برای ورودی و داشتن تیم حرفه‌ای که با شرایط عکاسی از کودک آشنا هستند، فرصت داشتن آلبوم خانوادگی رویایی و خاص را برای شما فراهم می‌کنند.
منبع:
نی نی بان


:: برچسب‌ها: آتلیه کودک , عکاسی کودک , عکس کودک , آتلیه عکاسی کودک , بهترین آتلیه کودک, آتلیه کودک شهرک غرب ,
:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک
تعطیلی عکاسی‌های تهران سرعت گرفته است. حالا مشتری‌هایی که تنها با خرید یک گوشی تلفن همراه، صاحب یک دوربین عکاسی نسبتا قدرتمند شد‌ه‌اند، دیگر کمتر به عکاسی‌ها احساس نیاز می‌کنند. این موضوع در حالی رخ می‌دهد که با ذخیره عکس‌های دیجیتال، دیگر کمتر کسی دنبال چاپ عکس‌های خانوادگی و تهیه آلبوم‌های قدیمی ‌می‌رود. در این بین عکاسی‌های بازار نه‌تنها مغلوب پیشرفت خیره‌کننده تکنولوژی شد‌ه‌اند که به گفته «ظفر یاوری» رئیس اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران تهران عکاسی از حالت تخصصی درآمده و به فنی عمومی تبدیل شده است. او در گفت‌وگو با «شهروند» از بین رفتن توجیه اقتصادی واحدهای عکاسی را به میان کشیده و می‌گوید: عکاسی دیگر در سبد خانوار جایگاهی ندارد و افراد با ارزان‌ترین شیوه ممکن می‌توانند عکس‌های مورد نیازشان را تأمین کنند. با وجود این گرایش زندگی لوکس روی دیگر جهان مدرن است و همین گرایش است که توانسته است عکاسی حرفه‌ای و تهیه آلبوم‌های لوکس را به زندگی پیشرفته امروز برگرداند. در این میان عکاسخانه‌های تهران نیز با داغ شدن بازار عکاسی لوکس جان تازه‌ای گرفته‌اند. حالا در ایران بازار تهیه آلبوم‌های حرفه‌ای و ثبت تخصصی لحظات رشد کودکان داغ شده است. این موضوع سبب شده است که آگهی‌های متعددی با عنوان عکاسی «بارداری و کودک» در فضای مجازی منتشر شود و رقابت در بازار نیمه‌جان و به رکود رفته عکاسی دوباره به جریان افتد.

عکس یادگاری در اروپای  قرن ١٨
رقابت عکاسان تهران برای جذب بازار تازه تا جایی پیش رفته است که برخی واحدهای عکاسی تهران دکورهای گرانقیمت و ایده‌های تازه‌ای برای عکس‌هایشان طراحی کرده‌اند. یک واحد عکاسی که برای دکورهای سنگین خود به اندازه یک پروژه سینمایی هزینه کرده است، بچه‌ها را در فضاهای متفاوتی قرار می‌دهد و از آنها عکاسی بارداری می‌کند. مسئول رزرو نوبت این واحد عکاسی نوزاد به «شهروند» توضیح می‌دهد: ما تاریخ جهان را در آتلیه‌مان بازسازی کرده‌ایم؛ مثلا اروپای قرن ١٧ و ١٨ یکی از فضاهای بازسازی شده ما است. بچه‌ها با لباس‌هایی که متناسب این فضا تهیه شده است در دکورها قرار می‌گیرند و از آنها عکاسی می‌شود. او ادامه می‌دهد: این شیوه، عکس بچه‌ها را به کارت‌پستال شبیه‌سازی می‌کند و فضای متفاوتی از عکس‌های متداول بازار ارایه می‌دهد. به نمونه عکس‌هایی که در پایگاه اینترنتی این عکاسی بارگذاری شده است سر می‌زنم و تعدادی از آنها را تماشا می‌کنم. بچه‌هایی که پشت میز چوبی آشپزخانه‌ای در قرن ١٧ اروپا نشسته‌اند و ظرفی از سیب‌زمینی و سبزیجات مقابل آنهاست. کلاه و حتی لباس‌های آنها به شیوه نقاشی‌های کلاسیک طراحی شده است یا بچه‌هایی که در مکتب‌خانه‌های قدیمی ایرانی نشسته‌اند و تغذیه‌شان را در بقچه‌هایی گره زده‌اند.

عکس شکار
لحظه‌ای از زندگی روزمره بچه‌ها
شبنم رضایی، عکاس دیگری است که برای جلب نظر مشتریان خود شیوه ساده‌تری در پیش گرفته است. او معتقد است که دکورهای سنگین حالت‌های خاطره‌انگیز چهره و بدن کودکان را محو می‌کند. رضایی در توضیح شیوه خود به «شهروند» می‌گوید: عکاسی ما به دنبال این است که از بچه‌ها به صورت شکار لحظه‌ای عکس بگیرد؛ به همین دلیل عکاسان واحد صنفی ما گاهی یک نصفه روز را برای سوژه‌هایشان وقت می‌گذارند و با آنها به خانه‌هایشان می‌روند.
وی ادامه می‌دهد: به‌عنوان مثال عکسی که سایر عکاسی‌ها از بچه‌ها در حوله حمام می‌گیرند یک عکس دکوراتیو و تصنعی است. آنها بچه را مقابل دوربین برهنه می‌کنند و در حوله حمامی‌که خانواده‌هایشان با خود به آتلیه آورده‌اند؛ قرار می‌دهند. این در حالی است که ما از فرآیند واقعی استحمام کودک عکاسی می‌کنیم یا برای ثبت طبیعی‌ترین حالت کودکان همراه آنها به شهربازی یا فضای سبز می‌رویم و از آنها موقع بازی عکس می‌گیریم.  در این میان عکاسی با هر روش و دیدگاهی که انجام شود قیمت‌گذاری‌ها براساس کالای نهایی انجام می‌شود. این‌که کالای نهایی یک قطعه عکس معمولی باشد یا شاسی، آلبوم دیجیتال باشد یا کارت‌پستال قیمت‌ها را تغییر می‌دهد. به جز این سایز و اندازه عکس‌ها و میزان طراحی انجام شده، همچنین کیفیت مواد به کار رفته برای چاپ عکس از دیگر آیتم‌های تأثیرگذار در قیمت‌گذاری‌هاست. کمترین قیمت چاپ عکس برای یک قطعه تصویر معمولی با سایز ١٤ در ٢٥ سانتی‌متر  بین ٢,٥ تا ٣‌هزار تومان است و بیشترین نرخ خدمات عکاسی کودک مربوط به آلبوم‌های دیجیتال است که تا ١٠‌میلیون تومان نیز قیمت خورده‌اند.

آلبوم جنینی از ٨٠٠‌هزار تا ١٠‌میلیون تومان
از این میان آلبوم رشد کودک نیز به‌تازگی جای خاصی در سبد خدمات عکاسی‌ها باز کرده است. این آلبوم‌ها بیشتر آلبوم‌های جنینی و نوزادی را در بر می‌گیرند. در آلبوم جنینی از ماه‌های مختلف بارداری مادر عکس تهیه می‌شود و هماهنگی‌های برای ثبت نخستین لحظات تولد با خانواده‌ها انجام می‌شود. علاوه برعکس‌های آتلیه‌ای، تصاویر سونوگرافی، مچ‌بند لحظه تولد، بند ناف و ... کودک نیز ازجمله مواردی است که برای ثبت در آلبوم جنینی از والدین درخواست می‌شود. در آلبوم‌های نوزادی نیز اولین‌های کودک مانند نخستین خنده‌ها، رویش دندان‌ها، نخستین تجربه غذا خوردن، راه رفتن و... در آلبوم نوزادی ثبت می‌شود. پروسه تهیه این آلبوم‌ها طولانی است و پس از هر عکاسی تنها چند قطعه عکس در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گیرد و در انتها گلچینی از عکس‌های ثبت شده به صورت آلبوم تحویل مشتری می‌شود.

قیمت آلبوم‌های رشد متفاوت است و حداقل از ٨٠٠‌هزار تومان شروع می‌شود و گاهی به ١٠‌میلیون تومان هم می‌رسد. شبنم رضایی، عکاس درباره آلبوم‌های گرانقیمت‌تر به «شهروند» توضیح می‌دهد: در کل آلبوم‌های دیجیتال یکی از گرانقیمت‌ترین خدمات عکاسی‌ها هستند؛ زیرا مقوایی که عکس روی آن چاپ می‌شود و به مقوای گرم بالا (ضخیم) معروف است، چاپ و طراحی عکس‌ها در آلبوم دیجیتال همه و همه هزینه بالاتری نسبت به عکس معمولی دارند. او ادامه می‌دهد: البته برخی عکاسی‌ها برای طراحی عکس زمان زیادی نمی‌گذارند و از فرم‌های آماده استفاده می‌کنند. به همین دلیل ممکن است قیمت کمتری برای آلبوم دیجیتال خود تعیین کنند یا برخی آلبوم‌های گرانقیمت به صورت برجسته طراحی می‌شود و با برش‌های خاص عکس از متن آلبوم جدا می‌شود و فرم ویژه‌ای به خود می‌گیرد. مدلی که در حال حاضر در برخی کتاب‌های داستان کودک نیز الگوبرداری شده است.

اشانتیون عکاسی کودک؛ از تخفیف‌های ویژه تا بلیت شهربازی
با وجود این سبد خدمات عکاسی کودک به همین موارد محدود نمی‌شود و مشتریان می‌توانند تقویم‌های شخصی با عکس بچه‌هایشان تهیه کنند. چاپ عکس در زمینه ساعت دیواری، روی ظروف و حتی تی‌شرت و لباس و جاسوئیچی ازجمله دیگر گزینه‌های پیشنهادی عکاسی‌های تهران به مشتریان‌شان است؛ البته قیمت این خدمات چندان گران نیست و از ٣‌هزار تومان شروع می‌شود و حداکثر به ٤٠‌هزار تومان می‌رسد؛  در این میان برخی از عکاسی‌های تهران این خدمات را به صورت اشانتیون یا هدیه به مشتریان‌شان ارایه می‌دهند. برخی دیگر نیز اشانتیون‌های جذاب‌تری برای کودکان مشتری خود در نظر گرفته‌اند. از تخفیف ٣٠ تا ٥٠‌درصدی برای بچه‌ها در ماه تولدشان تا بلیت شهربازی و اهدای کتاب.

عکس نرخ مصوب ندارد
ظفر یاوری، رئیس اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران تهران درباره تنوع قیمت خدمات عکاسی کودک به «شهروند» توضیح می‌دهد: خدمات عکاسی به جز عکس پرسنلی نرخ مصوب ندارد؛ زیرا درجه‌بندی کیفی عکس‌های تزیینی بسیار دشوار است و به همین لحاظ نمی‌توان نرخ معینی برای دستمزد عکاسان در نظر گرفت. او ادامه می‌دهد: نرخ مصوب عکس پرسنلی بدون رتوش و در سایز ٣ در ٤ معادل ١٠‌هزار تومان است؛ اما در عکس تزیینی فاکتورهای متعددی مطرح می‌شود. ازجمله میزان هنر و تخصص عکاس برای طراحی عکس‌ها، کیفیت مواد به کار رفته در کالای نهایی، محدودیت یا عدم محدودیت تعداد عکس گرفته شده از مشتری و... به همین لحاظ عکس تزیینی نرخ مصوب ندارد و به صورت رقابتی در بازار قیمت‌گذاری می‌شود.
منبع: شهروند
 


:: برچسب‌ها: آتلیه کودک , عکاسی کودک , عکس کودک , آتلیه عکاسی کودک , بهترین آتلیه کودک, آتلیه کودک شهرک غرب ,
:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

ممکن است برای بسیاری از ما پیش آمده باشد که در مواجهه با یک صحنه زیبا ، اولین واکنشمان، بیرون آوردن تلفن همراه از جیب و روشن نمودن دوربین آن است. اما ممکن است نتوانید تصویر مطلوب خود را ثبت کنید و فرصت را به راحتی از دست بدهید.اگر هنوز هم از آن دسته افرادی هستید که گمان می کنند با دوربین تلفن همراهشان نمی توانند تصاویر زیبایی ثبت کنند، دعوت می کنم که سری مطالب  عکاسی با موبایل دنبال کنید. چنانچه به قدرت تلفن همراهتان در ثبت یک تصویر زیبا باور دارید، با ما همراه باشید تا راهکارهایی برای ثبت بهتر این لحظه ها در آتلیه عکاسی بارداری به شما بیاموزیم.

 

 ترکیب بندی در عکاسی

ترکیب بندی در عکاسی اهمیت بسیار بالایی دارد. یک عکس در آتلیه بارداری خوب در درجه اول دارای یک ساختار منظم و به عبارتی یک ترکیب بندی زیبا است. یکی از مهمترین دلایلی که بسیاری از عکس های ما با آنچه که انتظار داشتیم تفاوت دارد ، عدم وجود یک ترکیب بندی درست و مناسب است. دوربین تلفن همراه ، محدودیت هایی دارد، اما راهکارهایی وجود دارند که به وسیله آنها می توانید تصاویر مطلوبی ثبت نمائید:

 هرچه اضافی است، حذف کنید

گاهی یک سوژه مناسب برای عکاسی پیدا می کنیم که در محیط پیرامونش کوچک به نظر می آید. لازم است در چنین موقعیتی، کمی به سوژه تان نزدیک شوید تا سوژه تان حجم بیشتری از کادر را اشغال نماید. پشت زمینه های اضافی را حذف کنید و تنها به سوژه تان توجه کنید.

 نقاط طلایی را دریابد

پیشتر برایتان از نقاط طلایی در کادر گفتیم. اگر به زیباترین عکس های تاریخ نگاهی بیاندازید، مهمترین عنصر در ترکیب بندی هایشان ، وجود سوژه یا تقسیم فضا توسط نقاط طلایی است. به طور مثال اگر قصد داشته باشیم از یک شاخه گل عکاسی کنیم ، بهتر است آن را در یکی از نقاط طلایی قرار دهید و ساقه آن را در امتداد نقطه دیگری قرار دهید. برای اینکه بهترین استفاده را از این نقاط ببرید بهتر است که کادر هایتان را به فضاهای یک سوم تقسیم کنید و سوژه را در یکی از این کادر ها قرار دهید. استفاده از grid در اپلیکیشن عکاسی تلفن همراه ، تا حد بسیاری به شما کمک می کند.

 فضای منفی به اندازه فضای مثبت اهمیت دارد

فضای منفی به فاصله میان سوژه ها گفته می شود. به طور مثال فضای پشت زمینه میان نرده های بالکن یا فضای میز غذایتان ، به عنوان یک فرم مجزا به اندازه سوژه های عکستان اهمیت دارند. سعی کنید فرمهای فضای منفی را هم ببینید به آن ها شخصیت بدهید و در کنار فرم های اصلی تان بچینید. فراموش نکنید که یک تصویر زیبا زمانی زیبا است که همه چیز در آن زیبا باشد.

 از خطوط پیروی کنید

فرمهای اشیا پیرامون ما دارای خطوط بسیاری هستند که چیدمان آنها در یک کادر ، نگاه بیننده را هدایت میکند. این خطوط را جدی بگیرید. از آنها استفاده کنید تا به اهمیت تصویرتان بیافزایید. به طور مثال دیوارها در یک عکس دکوراسیون ، تبدیل به خطوطی در پرسپکتیو می شوند و نگاه بیننده را به عمق تصویر هدایت می کنند. اگر قصد دارید در یک عکس خانه تان را بزرگتر نشان بدهید، بهتر است از این خطوط پرسپکتیو بیشتر استفاده کنید تا فضای عکستان از تخت بودن خارج شود و کمی عمق به فضا ببخشید.

رنگ ها به عکس حس می دهند

همانگونه که چیدمان فرم ها در یک کادر به عکس زیبایی می دهد ، چیدمان رنگ ها نیز به عکس حس می دهد. اگر از چیدمان روی میزتان عکاسی می کنید سعی کنید تناسبی بین رنگ ها رعایت کنید. این رنگ ها با بینندگان حرف می زنند. از ترکیب رنگ های مکمل بیشتر استفاده کنید تا تصویرتان شفاف تر و با کیفیت تر جلوه نماید. حتی گاهی رنگ ها را حذف کنید و عکستان را سیاه و سفید بگیرید. به خصوص زمانی که نور در تصویرتان بسیار زیاد است.

زاویه های خاص تری انتخاب کنید

تلفن های همراه سبک و کوچک هستند و به همین دلیل ، به راحتی می توان آن ها را در زوایای خاصی قرار داد. گاهی ریسک کنید و عکس جذاب تری بگیرید. بینندگان در مواجهه با تصویری که برایشان غریب تر است و نحوه ثبت آن برایشان نامفهوم است، کنجکاو تر اند. اگر دوربین را به کنار دیوار بچسبانید و از مبل گوشه خانه تان عکس بگیرید به مراتب عکس خاص تری خواهید داشت تا اینکه از روبرو بایستید و سعی کنید همانچه که می بینید را عکاسی کنید.  برای یافتن زاویه مناسب گاهی لازم است فرصت بیشتری صرف کنید. خیلی از اشیاء ساده در کنار ما ، وقتی از بالا عکاسی می شوند بسیار زیبا تر دیده می شوند. به این دلیل که در کنار فرم های دیگر ، شکل نو و فرم جدیدی پیدا می کنند.

شاید خیلی از تصاویری که تا امروز متوجهشان نبودید، منتظر اند تا شما دوربین تلفن همراهتان را روشن کنید و عکس های زیبایی از آن ها ثبت کنید.

منبع:

چیدانه



:: برچسب‌ها: آتلیه نوزاد , عکاسی نوزاد , عکس نوزاد , آتلیه عکاسی نوزاد , بهترین آتلیه نوزاد, آتلیه نوزاد شهرک غرب ,
:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

عکاسی از کودکان بسیار چالش برانگیز است، زیرا کودکان عموما دوست ندارند برای دوربین ژست بگیرند؛ مخصوصا اگر سرگرم بازی یا کاری باشند که به آن علاقه خاصی دارند. حرکات کودکان بسیار سریع است و به عکاس فرصتی برای ثبت لحظه‌های ناب نمی‌دهد. به همین دلیل بیشتر عکس‌هایی که از کودکان گرفته می‌شود یا تار هستند یا خارج از فوکوس. برای ثبت عکس‌های بهتر از کودکان، به چه مهارت‌هایی در  عکاسی نیاز داریم؟

شما هم نمونه‌های بسیاری از عکس‌های فوق‌العاده از کودکان دیده‌اید که تاثیرگذاری خاصی داشته‌اند و با نمونه‌های «به دوربین نگاه کن و لبخند بزن» تفاوت چشمگیری دارند. یک پرتره خوب شخصیت، انرژی و منحصر به فرد بودن کودک را بازتاب می‌کند.

Malika-Catching-Rain-w600

اما مهمترین فاکتورها در عکاسی کودک کدام‌ها هستند؟

۱. روند کار را از قبل بررسی کنید، تجهیزات مورد نیاز را بشناسید و آنها را همراه داشته باشید

با وجود این که عکاسی از کودکان معمولا قابل پیش‌بینی نیست، اما سعی کنید تا حد امکان برای آن برنامه ریزی داشته باشید. اگر قصد دارید که در خانه از کودکان عکاسی کنید، تجهیزات مورد نیاز به خصوص برای تامین نور را همراه داشته باشید، فراموش نکنید که نور داخل به خوبی نور طبیعی نیست. برای جبران کمبود نور سعی کنید تا جایی که می‌توانید از فلاش دوربین استفاده نکنید و از فلاش بیرونی کمک بگیرید. فلاش دوربین معمولا سایه‌های شدید و ناخوشایندی در تصویر به وجود می‌آورند. اگر بیرون از خانه عکاسی می‌کنید، اصول اولیه نورسنجی  را بشناسید. اگر نمی‌دانید تنظیمات دوربین‌تان را چطور به صورت دستی تغییر و تنظیم کنید، پیشنهاد می‌کنیم در برابر نور مستقیم و شدید خورشید عکاسی نکنید.

از چه تنظیماتی برای دوربین باید استفاده کنم؟

با توجه به این که کودکان سریع حرکت می‌کنند و در جایی ثابت باقی نمی‌مانند، تنظیمات دوربین را در حالتی قرار دهید که کنترل آن ساده باشد. مثلا می‌توانید دوربین را در حالت اولویت با دریچه دیافراگم (Av یا Tv در دوربین‌های کانن و A در دوربین‌های نیکون) قرار دهید. در این حالت می‌توانید عمق میدان را با تغییر  دریچه دیافراگم به راحتی کم و زیاد کنید و به دوربین اجازه دهید تا سرعت شاتر متناسب را خودش انتخاب کند.

در محیط‌های کم نور احتمالا لازم است که مقدار عدد اف را کمترین انتخاب کنید تا  سرعت شاتر نسبت زیادی را به دست آورید. اگر هوا تاریک‌تر و نور کمتر شود می‌تواند با تغییر مقدار ایزو، شرایط نوری مناسب برای عکاسی را فراهم کنید. فراموش نکنید که بالابردن بیش از حد مقدار ایزو ممکن است به نویزی شدن عکس بیانجامد اما گاهی مجبورید چنین جبران‌سازی‌هایی را انجام دهید. یادتان باشد بهتر است یک تصویر واضح به کمی نویز داشته باشید تا یک عکس عاری از نویز اما تار! اگر دوربین‌تان امکان «Auto ISO» دارد، آن را فعال کرده و مقدرا آن را به ۱۶۰۰ (دوربین فول فریم) یا ۸۰۰ (دوربین کراپ) تغییر دهید.

Uma-Playing-w600

بهترین دوربین و لنز برای عکاسی از کودکان کدام است؟

هر دوربینی برای این منظور می‌تواند کارآمد باشد، اما بیش از همه دوربین‌های DSLR با یک لنز که دریچه دیافراگم بازی داشته باشد بسیار توصیه می‌شود. اگر نمی‌خواهید که برای عکاسی از کودکان بسیار هزینه کنید، یک دوربین متوسط مانند سری دوربین‌های Nikon D3000/D5000 یا Canon Digital Rebel کارایی‌های لازم برای خدف شما را دارد. قسمت مهمترخرید لنز  است. لنزهای سریع علاوه بر کیفیت و کارایی بهتر در محیط‌های مختلف، کیفیت خوبی از بوکه نیز به دست می‌دهند. لنزهایی نظیر Nikon 35mm f1/8، Nikon 50mm f/1.8 و یا Canon 50mm f/1.8 گزینه‌های مناسبی برای این منظور با بودجه نسبتا کم هستند. قطعا با صرف هزینه بیشتر می‌توان لنزهایی نظیر Nikon 85mm f/1.4 یا Nikon 70-200mm VRQQ و یا Canon 70-200 f/2.8 را به دست آورد.

Cute-Child-Girl-praying-rabbit-wallpaper-w600

۲. سعی کنید سوژه را بهتر بشناسید و با او ارتباط بهتری برقرار کنید

اگر زمان کافی در اختیار دارید سعی کنید پیش از شروع عکاسی با کودک ارتباط دوستانه‌تری برقرار کنید و نوع شخصیت و علایق او را شناسایی کنید و کاری نکنید که کودک به این باور برسد که شما هم یک آدم بزرگ دیگری هستید که دائم به او در مورد کارهایی که باید یا نباید انجام دهد، گوشزد می‌کنید.

برای آنکه عکس‌هایی که ثبت می‌کنید طبیعی باشد، از کودکان نخواهید که برای دوربین لبخند بزنند. بلکه از معصومیت، سادگی و بازیگوشی آنها نهایت استفاده را ببرید و به عکس‌هایتان جلوه‌ای واقعی ببخشید. به کودک اجازه دهید بازی کند و از شرایط نهایت لذت را ببرد. دوربین را آماده کنید و از خانواده کودک بخواهید که او را صدا کنند، به محض آنکه به سمت شما نگاه کرد، روی چشم نزدیکتر به خودتان فکوس کنید و عکس بگیرید. فراموش نکنید حتی بدون خنده و لبخند هم می‌توان عواطف و حالات کودکان را منتقل کرد و عکس‌هایی به یاد ماندنی ثبت کرد.

k-w600

۳. خلاق باشید و از لح‍ظه‌هایی که برای کار صرف می‌کنید نهایت لذت را ببرید

بهترین وقت برای آنکه بتوانید شخصیت کودک را به تصویر بکشید زمانی‌ست که او در حرکت و بازی است. از همین زمان‌ها حتی اگر ۱۵ دقیقه باشد می‌توانید دست‌کم ۳-۴ عکس فوق‌العاده ثبت کنید. این عکس‌ها را در کنار هم قرار دهید تا گویای یک داستان درباره کودک و حس و حالش باشد.

f82e1adaf85d6cce22044813400bd6ce-w600

سعی کنید احساسات، شیطنت، حساسیت و ویژگی‌های کودک را در این مجموعه عکس نشان دهید. برای این کار همانطور که پیشتر هم اشاره شد باید با کودک ارتباط خوبی برقرار کنید و اجازه دهید تا کودک به شما عادت و اعتماد کند. به او اجازه دهید که به LCD دوربین‌تان نگاه کند و عکس‌های خودش را ببیند، سوال کند و دوست شود.

storyboard01324-w600

۴. ابزارهای لازم برای سرگرم کردن کودک را همراه داشته باشید

دقیقا مانند بزرگسالان، کودکان نیز از دیدن یک اتاق پر از ابزارهای عجیب و یک فرد غریبه، نگران و عصبی می‌شوند. با توجه به این که می‌دانیم برقراری ارتباط با کودک از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، کمک کردن به آرامش پیدا کردن آنها نیز بسیار مهم است. اما کودکان را بر خلاف بزرگسالان به راحتی می‌تواند آرام کرد. برای این منظور راهکارهای زیادی وجود دارد. اولین قدم این است که با پدر و مادرش مشورت کنید و از آنها درباره چیزهای مورد علاقه کودکشان سوال کنید. مقداری اسباب بازی، بادکنک، میوه و شکلات همراه داشته باشید. در عین حال که می‌توانید از این ابزارها در عکس‌هایتان نیز استفاده کنید، امکان خوبی برای برقراری یک ارتباط دوستانه با کودک نیز به دست خواهید آورد.

Uma-Bubbles-960x638-w600

۵. پایین بیایید و هم‌قدشان شوید

نشستن و تا اندازه قد کودکان پایین آمدن در عکاسی از کودکان بسیار متداول است. برای آنکه عکس‌های خوبی داشته باشید، علاوه بر کم کردن ارتفاع تا اندازه کودک، کمی خلاقیت نیز به خرج دهید تا عکس‌هایی که ثبت می‌کنید متفاوت تر باشند. مثلا از زوایای مختلف عکاسی کنید. جزییات اسباب بازی یا لباس کودک را به خوبی در تصویر نشان دهید. فراموش نکنید که با این عکس‌ها خاطراتی را برای آینده رقم می‌زنید، پس آنها را منحصر به فردتر کنید.

51-1000x666-w600

۶. به لباس، زمان و محل عکاسی توجه ویژه داشته باشید

محلی که برای عکاسی انتخاب می‌کنید در کیفیت عکس‌هایی که حاصل می‌شود بسیار مهم هستند.  گاهی والدین به عکاس اجازه می‌دهند تا درباره محل عکاسی تصمیم‌گیری کند. در این شرایط بهتر است همیشه مکان‌هایی را از قبل در ن‍ظر داشته باشید.

پس‌زمینه و محیط اطراف هم حائز اهمین هستند. دقت کنید محلی که برای عکاسی انتخاب می‌کنید پس‌زمینه‌هایی که باعث شود توجه بیننده از سوژه منحرف شود و یا عکس را شلوغ کند، نداشته باشد. کودک باید در عکس واضح و برجسته باشد و پس‌زمینه دارای لطافتی متناسب با حال کودک باشد. دقت کنید که رنگ‌های شدید و ناخوشایند در پس‌زمینه و محیط اطراف کودک نباشد.

outdoor-child-photographer-south-jersey-w600

هرچند که کودک در آتلیه کودک باید لباس‌هایی را بپوشد که دوست دارد اما بهتر است آنهایی انتخاب شوند که با شخصیت وی همخوانی بیشتری داشته باشد. به پدر و مادرها پیشنهاد کنید که چندین دست لباس به همراه کلاه، عینک و چیزهای مشابه همراه داشته باشند تا بتوانید بهترین‌ها را در شرایط مختلف انتخاب و هماهنگ کنید.

2-year-olds-outdoor-portrait-w600

و زمان نیز یک فاکتور مهم برای عکاسی است. سعی کنید از زمان‌هایی که سایه‌های شدید ایجاد می‌شوند، خودداری کنید. بهترین زمان برای عکاسی صبح‌های زود یا بعد از ظهر پیش از غروب آفتاب است. روزهای ابری نیز برای عکاسی مناسب هستند زیرا ابر از شدت نور آفتاب کم می‌کند و سایه‌ها تلطیف می‌شوند.

oneyearoldgirlportrait-1024x682(pp_w908_h604)-w600

۷. دقت کنید که والدین کودک از تاکتیک‌ها و ایده‌های شما برای عکاسی از کودکشان رضایت داشته باشند

فرض را بر این نگذارید که هرچه شما در نظر دارید حتما مورد پسند خانواده کودک نیز هست. پیش از شروع کار کمی وقت بگذارید و برنامه و اهداف خود را برای کودکتان توضیح دهید. پس از آنکه از کیفیت و خوبی کار شما اطمینان پیدا کردند، در بهتر شدن نتیجه کار با شما همکاری خواهند کرد و در نتیجه با کودک بهتر و راحت‌تر می‌توانید تعامل داشته باشید.

childrens_portraits-1-w600

۸. صبور باشید

عکاس کودکان بودن کار آسانی نیست. کودکان بسیار غیر قابل پیش‌بینی هستند. صبور باشید و به آنها اجازه دهید به شما و حضورتان عادت کنند. به والدین کودک اطمینان دهید که هیچ عجله‌ای ندارید و زمان زیادی را برای برقراری ارتباط با کودک اختصاص خواهید داد.

db899049023ecff5e0d0219f3e43d1bb-w600

کودکان وقتی خسته هستند واکنش‌های متفاوتی از خودشان نشان می‌دهند. اگر از سوژه عکاسی بودن خسته شوند احتمالا می‌خواهند سراغ بازی دیگر در محل دیگری بروند. در این شرایط اگر فکر می‌کنید که عکس‌هایی که تاکنون ثبت کرده‌اید به اندازه کافی خوب نیستند با والدینش صحبت کنید و از آنها راهکارهایی بخواهید. می‌توانید با کمی شوخی، قلقلک یا ادا و شکلک درآوردن کودک را سرحال آورده و برای گرفتن چند عکس خوب دیگر آخرین تلاش‌ها را بکنید.

۹. زیاد عکس بگیرید

بله عکس‌های خیلی زیادی باید بگیرید. نباید گوشه‌ای بنشینید و منتظر رسیدن لحظه ناب باشید زیرا این احتمال وجود دارد که حتی آن لحظه را نبینید. به کودک نزدیک شوید، بعد از او فاصله بگیرید. جا و زاویه‌ دیدتان را عوض کنید و تمام حالات ممکن را امتحان کنید.

۱۰. ویرایش عکس‌ها را فراموش نکنید

این آخرین مرحله از کار است. عموما نیازی نیست در عکس کودکان ویرایش زیادی انجام دهید. اگر عکس ترکیب‌بندی خوبی داشته باشد، نیازی به پردازش آنچنانی نخواهد داشت، بخصوص درمورد عکس کودکان. سعی کنید عکس‌ها را در حالت طبیعی‌شان نگه دارید. تنها ویرایش‌های ساده و کوچک انجام دهید. به چشم‌ها توجه ویژه کنید و حواستان باشد که برق چشم‌ها به خوبی نمایان باشد.

 

برگرفته از: photographylife


:: برچسب‌ها: آتلیه نوزاد , عکاسی نوزاد , عکس نوزاد , آتلیه عکاسی نوزاد , بهترین آتلیه نوزاد, آتلیه نوزاد شهرک غرب ,
:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

با وجود دوربین های دیجیتال پیشرفته؛ امروزه مادر و پدر ها دوست دارند علاوه بر عکاسی از نوزاد در آتلیه؛ از فرزندشان در منزل هم عکاسی کنند.  هنر عکاسی مثل هر حرفه دیگری نکته های زیادی دارد ولی اگر دوست دارید خوذتان از کودک یا نوزاد در منزل عکاسی کنید، با کمی خلاقیت  و ایده های عکاسی این نوشته می توانید، عکسهای زیبایی از لحظات کودکی فرزندتان بگیرید.

 

در این نوشته چند عکس آتلیه ای زیبا از نوزادان با استفاده از تاج گردآوری شده که با صرف کمی دقت در انتخاب زمینه ، می توانید عکس های مشابهی از تولد نوزاد و یاجشن تولد کودکان تهیه کنید

نکته : عکس های نوزادان این نوشته در حالت خواب گرفته شده، و مناسب عکاسان مبتدی و والدین کم تجربه در عکاسی نوزاد است ، چون اولا کودک تکان نمی خورد و عکس ها تار نمی شود و ثانیا، احتمال قرمز شدن چشم ها در عکس وجود ندارد

ایده عکاسی از نوزاد در منزل با تاج طلایی

برای اینکه بتوانید عکس مشابهی از کودکان تهیه کنید، به زاویه قرار گیری تاج و دست ها، بافت پتوی زمینه و پتوی نوزاد با لبه توری دقت کنید. برای اینکه نوزاد مرکز توجه عکس باشد شما هم از رنگ های خنثی و زمینه های ساده و بدون نقش و نگار استفاده کنید. به ژست عکس نوزاد و قرار گرفتن دست ها در دو طرف صورت دقت کنید

عکاسی نوزاد در منزل

 

عکاسی نوزاد در منزل با زمینه پارچه تور و تاج نگین دار

ژست نوزاد در این عکس جالب است. به قرار گرفتن دستها در زیر چانه نوزاد در حالت خوابیده دقت کنید

عکاسی نوزاد در منزل

 

عکاسی از نوزاد خوابیده در منزل

در این عکس نوزاد داخل پتویی با بافت نرم و به رنگ خاکستری پوشانده شده و در داخل یک سطل آهنی قرار داده شده است. تاج پارچه ای روی سر نوزاد هم به رنگ نقره ای و همرنگ با پس زمینه عکس انتخاب شده است

عکاسی نوزاد در منزل

 

ایده جالب عکاسی نوزاد در منزل 

در این عکس از نوزادان دو قلو با تاج و دامن توتو در حالت خوابیده عکاسی شده است

عکاسی نوزاد در منزل

 

عکاسی از بچه ها با تاج ، صرفا برای نوزادان نیست و شما می توانید مانند عکس زیر از تاج برای عکاسی از تولد کودک یک ساله یا بزرگتر هم استفاده کنید و خاطرات کودکی فرزندتان را ماندگار کنید.

عکاسی از تولد کودک یک ساله با تاج

عکاسی کودک در منزل

 

   تالیف: سایت  کودک سیتی



:: برچسب‌ها: آتلیه نوزاد , عکاسی نوزاد , عکس نوزاد , آتلیه عکاسی نوزاد , بهترین آتلیه نوزاد, آتلیه نوزاد شهرک غرب ,
:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

پیش از این در مقاله‌ای، ۲۱ حالت برای عکاسی از خانواده و جمع دوستان را آموزش دادیم. در این مبحث، قصد داریم ۲۱ حالت، اینبار برای عکاسی از کودک را به شما آموزش دهیم. این حالت‌ها شامل حالت کودک تنها، و کودک با والدین می‌باشد.

 

ارتباط با کودکان و آماده کردن آنها برای عکاسی کودک کار سخت و طاغت فرسایی است. با این‌حال، برای اینکه بتوانید از کودک عکس‌های خوبی بگیرید، باید این سختی را به جان بخرید. برای کار با کودک باید صبور بود و در رفتار با او خیلی با احتیاط عمل کرد.
قبل از اینکه شروع به توضیح تک‌تک حالت‌ها بکنم، باید بگویم که هدف عکاسی از کودک را فراموش نکنید. عکسی که از کودک ثبت می‌شود باید دنیای شیرین و زیبای او را نمایش داده و معصومیت او را مد نظر داشته باشد. بیشتر از هر چیزی، باید کودک در عکس به حالت واقعی خود نزدیک باشد. اگر کودک را در وضعیتی متکلفانه قرار دهید، هرچند ممکن است به لحاظ حالت و نور و … همه چیز درست باشد، اما چون کودک وضعیتی تصنعی دارد، به هیچ وجه عکس زیبایی نخواهید داشت. این مهم‌ترین و بزرگترین تفاوت عکس کودک با بزرگسال است.
باهم ۲۱ نمونه حالت برای عکاسی از کودک را مرور می‌کنیم.


posing-guide-children-01۱ . به یاد داشته باشید که هنگام عکاسی از کودک، خود را هم‌قد او بکنید و اصطلاحاً از زاویه سطح چشم (Eye level) او عکاسی کنید. اجازه دهید که «همانطور که هست» باشد و حالت طبیعی و رفتار واقعی او را ثبت کنید.


posing-guide-children-02۲ . یک حالت دوست داشتنی برای کودک. او را دمر روی زمین بخوابانید و مانند او روی زمین بخوابید و از زاویه همسطح چشمش، از او عکاسی کنید.


posing-guide-children-03۳ . حالتی شبیه به حالت قبل. در صورتی که مانند حالت قبل عکس گرفتید، این حالت را هم همان موقع امتحان کنید.


posing-guide-children-04 ۴. حالتی بسیار شیرین برای عکاسی از بچه‌های کوچک. او را روی تخت بخوابانید و با ملحفه رویش را بپوشانید. برای اینکه بهترین نتیجه را بگیرید، به دنبال هماهنگی رنگ‌های تخت و ملحفه باشید. اگر همه چیز سفید باشد، بهترین نتیجه حاصل خواهد شد.


posing-guide-children-05۵ . برای اینکه کودک هنگام عکاسی آرام بوده و احساس راحتی کند، بهتر است یکی از عروسک‌های محبوبش را در کنار خود داشته باشد. بغل کردن عروسک هم می‌تواند عکس جذابی برای شما به ارمغان بیاورد.


posing-guide-children-06۶ . سعی کنید از کودک در حالتی عکس بگیرید که مشغول انجام سرگرمی‌های روزانه خود است. به عنوان مثال، در حال بازی، انجام تکالیف مدرسه و یا در این موردی که ما تصویر کرده‌ایم درحال نقاشی کردن. اگر شرایطی فراهم کنید که شدیداً سرگرم کار خود شود، به راحتی می‌توانید عکس دلخواه خود را ثبت کنید.


posing-guide-children-07۷ . همانطور که گفتیم اگر شرایط را طوری فراهم کنید که کودک غرق در کار خود شود به عکس بهتری دست خواهید یافت. در این نمونه که حالت بسیار جذابی است، کاری کنید که کودک به هیچ وجه توجهی به شما نکند.


posing-guide-children-08۸ . شکارچی باشید و خنده‌های بلند و فریادزدن‌های کودک را از دست ندهید. هر شریاط احاسی شدیدی که کودک بروز دهد، عکس خوبی در پی خواهد داشت. اما یک نکته را فراموش نکنید؛ از لبخندهای مصنوعی و «بگو سیب» شدیداً پرهیز کنید.


posing-guide-children-09۹ . عکاسی از کودک در حالتی که بستنی، میوه یا یک چیز خوشمزه می‌خورد، ایده بسیار خوبی برای عکاسی است.


posing-guide-children-10۱۰ . حباب‌ها یکی از در دسترس‌ترین و ساده‌ترین چیزها برای ایجاد یک حالت زیبا برای عکاسی از کودک است. بلا استثنا تمام کودکان به حباب‌بازی علاقه دارند و دوست دارند در حلقه آن بدمند. اگر کمی خلاقیت به خرج دهید و زاویه مناسب و نور خوبی را پیدا کنید، با تابش آن بر روی حباب‌ها به عکس‌های دلنشینی دست خواهید یافت.


posing-guide-children-11۱۱ . وقتی در فضای باز عکاسی می‌کنید، یکی از ایده‌های جذاب، عکاسی از کودک هنگام بازی قایم‌باشک است. بعد از اینکه کودک پنهان شد، و البته بعد از اینکه جای او را پیدا کردید، دوربین را آماده کنید و از او بخاهید خود را به شما نشان دهد. درست همین لحظه عکس را ثبت کنید. حالت کودک بسیار طبیعی و دوست داشتنی خواهد بود.


posing-guide-children-12۱۲ . وقتی کودک درحال بازی با ماسه‌هاست، شرایط برای عکاسی از او بیشتر از همیشه مهیاست. مزاحم بازی او نشوید، و اجازه دهید مشغول بازی خودش باشد. بهترین زاویه را پیدا کنید و عکاسی کنید.


posing-guide-children-13۱۳ . گرفتن عکس از کودک، وقتی درحال فعالیت است را فراموش نکنید. بازی با توپ گزینه خوبی است. وقتی مشغول بازی شد، در زاویه‌ای مناسب قرار بگیرید و ترجیحاً روی زمین دراز کشیده و در زاویه‌ای سربالا عکاسی کنید. در این حالت توپ هم در پیش‌زمینه عکس خواهد بود.


posing-guide-children-14۱۴ . همانطور که عروسک‌های کودک، سوژه خوبی برای همراهی کودک هستند، حیوانات خانگی هم برای قرار گرفتن در کنار کودک مناسب هستند. بیاد داشته باشید که کودکان حیوانات خانگی خودشان را بسیار دوست دارند و این شرایط را برای عکس خوب فراهم می‌کند.


posing-guide-children-15۱۵ . محل بازی کودکان، جای مناسبی برای عکاسی از کودک است. در چنین مکان‌های حالت‌های بسیاری برای عکاسی وجود دارد.


posing-guide-children-16۱۶ . اگر کودک به ورزش خاصی علاقه داشته و به آن می‌پردازد، می‌توانید با لباس‌ها و توپ و تجهیزات آن ورزش از او پرتره اختصاصی بگیرید.


posing-guide-children-17۱۷ . یک حالت بسیار زیبای مادر و کودک. مادر بر روی زمین خوابیده و کودک روی سینه مادر دراز می‌کشد. اگر کودک هنوز نوزاد است، مادر می‌تواند با دستان خود او را نگاه دارد. البته در این مورد و در مورد‌های بعدی که مادر حضر دارد، به جای مادر پدر هم می‌تواند در همین حالات حضور داشته باشد.


posing-guide-children-18۱۸ . یک حالت ساده و بسیار جذاب؛ مادر کودک را بغل کرده و هردو بهم نگاه می‌کنند. می‌توانید این حالت را در شکل متفاوت سرها هم امتحان کنید.


posing-guide-children-19۱۹ . یک عکس ماندگار از مادر و کودک. از کودک بخواهید مادر خود را در آغوش بگیرد، سپس از حالت طبیعی و حس واقعی آنها عکاسی کنید. این عکس قابل قیمت گذاری نیست.


posing-guide-children-20۲۰ . حالتی ساده، جذاب و مفرح که کمتر دیده شده است. از مادر بخواهید دمر بر روی زمین بخوابد و سپس کودک را بر روی پشت مادر قرار دهید و دستانش را بر روی دوش مادر قرار دهید.


posing-guide-children-21۲۱ . این حالت برای یک پرتره خانوادگی بسیار مناسب است. این حالت هم درخانه و بر روی تخت قابل اجراست، و هم در بیرون از خانه و بر روی چمن. تعداد کودکان و یا بزرگسالان در عکس قابل افزایش است.


نکته بسیار مهمی را هم باید مدنظر داشته باشید. کودکان دائماً درحال حرکتند و این حرکت محدود به بدنشان نمی‌شود. سر، حالت صورت و چشم‌ها از جمله اعضایی هستند که در کودک به سرعت درحال حرکت هستند و توقف آنها از عهده ما خارج است. این‌ها به این معنی است که باید سرعت شاتر دوربین خود را بالاتر ببرید. سرعتی که فکر می‌کنم نباید کمتر از ۱/۱۲۵ باشد. برای بالا بردن سرعت شاتر دوربین خود، گاهی اوقات چاره‌ای جز بالا بردن حساسیت دوربین خود ندارید. اما برای رفع این مساله بهتر است قبل از گرفتن عکس، از وجود منابع نوری مناسب اطمینان حاصل کنید.
در پایان، اگر حالت ویژه‌ای هم سراغ دارید که به صورت نوشتاری می‌توان توضیح داد، دریغ نکنید و در بخش نظرات ذکر کنید تا بقیه هم از آن بهره‌مند شوند.

منبع:

فارنت



:: برچسب‌ها: آتلیه نوزاد , عکاسی نوزاد , عکس نوزاد , آتلیه عکاسی نوزاد , بهترین آتلیه نوزاد, آتلیه نوزاد شهرک غرب ,
:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک
آن ها را با شکم سیر بخوابانید
یک نوزاد گرسنه پرخاشگر و اخموست، پس مطمئن شوید که مدل کوچولوی شما پیش از جلسه عکاسی نوزاد به خوبی تغذیه شده باشد. به خاطر داشته باشید که نوزادان عاشق این هستند که پس از شیر خوردن چرت بزنند و خوشبختانه در این حالت به راحتی و با آغوش باز می پذیرند که مورد عکاسی نوزاد قرار بگیرند.

راهکارهای برای خواباندن نوزاد قبل از عکاسی

قبل از عکاسی محیط نوزاد را گرم و مساعد کنید
نوزادان زمانیکه هنوز متولد نشده اند، خانه ی آنها، یعنی رحم مادرشان، آن ها را کاملا گرم و راحت نگه می دارد و به این خاطر نوزادان تا مدتی پس از تولد به خودی خود قادر به تنظیم دمای بدن خود نیستند و لازم است در هوایی مساعد قرار داشته باشند. آن ها هنگامی که دمای آتلیه نوزاد زیادی گرم یا زیادی سرد باشد، شروع به بدخلقی و ناراحتی می کنند. اما اگر دمای آتلیه نوزاد را تنظیم کرده باشید آرام می گیرند و تمایل پیدا می کنند بخوابند.

باد گلوی نوزاد را بگیرید
پیش از جلسه عکاسی مطمئن شوید بادگلوی نوزاد به طور کامل گرفته شده باشد. زیرا نوزادانی که بادگلو دارند هیچ حوصله عکاسی را ندارند.به علاوه بادگلو باعث می شود نوزاد اخمو و بی خواب باشد درحالیکه شما هیچ خوش ندارید ستاره صحنه عکاسی نوزاد شما اخم کرده باشد.

راهکارهای برای خواباندن نوزاد قبل از عکاسی

نوزاد را شل و راحت پوشک کنید
پوشک کردن نوزاد فرایندی است که معمولا به گریه ی او منتج می شود.با شلتر و نرم تر انجام دادن این فرایند، زندگی کردن را برای بچه تان آسانتر کنید طوری نرم و راحت که نهایتا نوزاد به نق نق کردن و اخم کردن نیفتد. همچنین پتو را طوری روی نوزاد بیندازید که آزادی کافی را برای بازی و خوابیدن داشته باشد.

بچه را تاب بدهید
نوزاد در رحم مادر به شکل معلق و شناور در آب قرار دارد و به همین خاطر هنگامی که آنها را آرام و یکنواخت تاب می دهیم آرام می شوند و به خواب می روند. نوزاد را بین دستانتان بگیرید و به چپ و راست بجنبانید تا کم کم چشمهایش قدرت تمرکز در یک نقطه را از دست بدهند و سپس به خواب بروند.

راهکارهای برای خواباندن نوزاد قبل از عکاسی

قنداق کردن و جنباندن
نوزادها عاشق این هستند که قنداق شوند و مخصوصا پاهایشان درحالت جمع شده و کیپ همدیگر قرار گرفته باشد. او را در یک پتو قنداق کرده و درحالیکه پاهایشان را به هم چسبانده اید، در آغوش بگیرید و با تکان دادن آرام بازوهای خود او را خواب کنید.

راهکارهای برای خواباندن نوزاد قبل از عکاسی

والدین نوزاد را آرام و خونسرد نگه دارید
نوزادان به شدت تحت تاثیر والدین خود هستند  پدر و مادر خونسرد و آرام مساوی است با نوزادی خونسرد و آرام پیش و درحین جلسه ی عکاسی نوزاد ، والدین نوزاد را برای عکاسی  کاملا مهیا کنید. هیچ گاه آنان را مجبور نکنید با عجله به بچه اشان غذا بدهند یا پوشکش را عوض کنند. در عوض به آنان زمان بدهید تا آرام باشند و با حوصله فرزندشان را آماده عکاسی کنند و از این کار لذت ببرند. اینگونه فضای عکاسی شما طبیعی و خارج از تصنع و اجبار می گردد.

راهکارهای برای خواباندن نوزاد قبل از عکاسی

یک موسیقی آرام پخش کنید
نوزاد در زمان زندگی در رحم مادر پوشیده از صداهایی ملایم و تکرارشونده بوده است. او نه تنها صدای تپیدن قلب مادرش را می شنیده. بلکه حتا صداهای حاصل از سوخت و ساز بدن مادر و جریان خون او را نیز می شنیده است به همین خاطر پخش کردن یک موسیقی ملایم اغلب کمک می کند تا نوزاد آرام شود و به خواب برود و مهیای عکاسی شود.

منبع:

نی نی بان

 



:: برچسب‌ها: آتلیه کودک , عکاسی کودک , عکس کودک , آتلیه عکاسی کودک , بهترین آتلیه کودک, آتلیه کودک شهرک غرب ,
:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

انتخاب آتلیه بارداری با جستجو در در اینترنت ( شبکه های اجتماعی ، فروم های بحث و تبادل نظر ، اینستاگرام ، وب سایت های اینترنتی و به تازگی کانال تلگرام و ... ) ، پرس و جو از دوستان و اقوام شروع می شود . بعد از پیدا کردن آتلیه بارداری مطابق معیارتان حالا وقت آن رسیده که در محل آتلیه حضور پیدا کرده تا از قوانین آتلیه بپرسید و پاسخ سوال هایتان را دریافت کنید .
مسلما هر آتلیه قوانین خاص خود را دارد و می بایست خودتان را با آنها هماهنگ کنید یا سراغ آتلیه ای دیگر بروید
قبل از هرچیز لازم است نمونه کار چاپ شده در آلبوم دیجیتالی یا ایتالیایی بارداری آتلیه را ببینید . عکس های چاپ شده در آلبوم مسلما با نکات پیرامون انتخاب آتلیه عکاسی بارداریتوجه به اینکه نمونه کار می باشند از رنگ و لعاب عالی برخواردار هستند . بعد از اینکه عکس ها را مشاهده کردید  ، مسئول آتلیه را سوپرایز کنید ، در خواست کنید نمونه عکس های بیشتری را البته قبل از ادیت و طراحی ببینید . مهم ترین دلیلی که می بایست این کار را انجام دهید ، مقایسه عکس های چاپ شده با عکس های داخل سیستم کامپیوتری است . متاسفانه آتلیه هایی هستند که نمونه کار چاپ شده آتلیه بارداری دیگری را به شما نشان می دهند . علاوه بر این از خلاقیت عکاس خیالتان راحت می شود و یا اگر در خصوص انتخاب لباس ، وسایلی که میبایست بهمراه داشته باشید سوالاتی داشته باشید با مشاهده نمونه کار های بیشتر این امر میسر می شود . البته ممکن است با مخالفت مواجه شوید ، البته یادآور می شویم این امر در خصوص آتلیه هایی است که شناخت کافی از آنان ندارید .
لازم است بدانید .

برای رفتن به آتلیه بارداری چه لباسی بپوشم؟
بسیاری از آتلیه های بارداری با توجه به دکورهای متعدد ، ویزیت عکاس و... مبلغی را بعنوان ورودیه از شما دریافت می کنند ، البته در این میان آتلیه هایی هم هستند که وردیه ندارند .

  مدت زمان عکاسی چقدر است ؟ آیا می بایست تعداد معینی عکس چاپ شود ؟
میانگین وقت عکاسی یک ساعت است و یا در صورت خالی بودن ممکن است مدت زمان بیشتری به شما اختصاص دهند . در خصوص چاپ عکس ممکن است آتلیه بارداری شما حداقل تعداد چاپ عکس را برای شما در نظر داشته باشد ، اما باز هم آتلیه های متعددی هستند که حتی 1 فریم هم چاپ می کنند .

  آیا فایل ها را تحویل می دهید؟
بسیاری از آتلیه ها فایل عکس ها در اندازه کوچک جهت استفاده در شبکه های اجتماعی نظیر فیس بوک و ...  یا بک گراند گوشی تحویل می دهند ، اما توقع نداشته باشید که فایل ها را در سایز اصلی به شما بدهند . اما زیاد هم نا امید نباشید پرسیدن که ضررندارد...

  امکانش است با عکاس صحبت کنم ؟
صحبت کردن با عکاس بسیار سودمند خواهد بود ، چراکه می توانید ژست هایی که دوست دارید عکس بگیرید ، نشان دهید و از مشورت و نکته های او بهره مند شوید . اگر نتوانستید با عکاس خود صحبت کنید ناراحت نباشید ، سعی کنید همانند سوژه عکس ، خود را همگام سازید و روز عکاسی ، از او بخواهید مطابق با میل شما عکاسی کند . ممکن است با توجه به مسائل فنی ، عکاس از ایده های شما استقبال نکند ،  پس باز هم نگران نباشید ، به او اطمینان کنید .

  در ادامه نکات کلیدی در روز عکاسی را بخوانید
•    آرایش کنید : اصلا لازم نیست به آرایشگاه بروید و شنیون کنید ، تنها کافیست به دست هایتان لاک بزنید ، موها را براشینگ کنید ، موهای ساده و براشینگ شده البته ساده ، علاوه بر نشان دادن حس مادری ، متداول تر و مناسب ترند .
•    ترک روی شکم : نگران نباشد بهترین زمان استفاده از فتوشاپ همین جاست .
•    با آژانس به محل آتلیه بروید : با این کار با یک تیر چند نشان را خواهید زد ، اگر آتلیه پارکینگ اختصاصی نداشته باشد ، بدنبال جای پارک نخواهید گشت و در مسیریابی در زمان ترافیک مشکلی نخواهید داشت . از طرفی استرس برای شما اصلا خوب نیست ، بااتفاق همسرتان صندلی عقب نشسته و با خیال آسوده به آتلیه بروید .
•    خانوادگی عکس بگیرید : اگر فرزند دیگری دارید به همراه همسرتان او را آتلیه ببرید . عکس خانوادگی که انتظار پیوستن عضو جدیدی را می کشند بسیار زیباست .  برای این کار با مسئول آتلیه بارداری مشورت کرده و او را از تصمیم و نقطه نظرات خود آگاه سازید .
•    عکاسی بارداری را به هفته اخر موکول نکنید : بهترین زمان برای عکاسی بارداری هفته سی ام است ، چراکه در این زمان شکم حجم مناسبی پیدا کرده است .

•    به آتلیه متخصص بارداری بروید : مسلما آتلیه ای که در سایر سبک های عکاسی پرتره و یا صنعتی فعالیت می نماید نمی تواند بهترین عکس بارداری از شما ثبت کند . پس بهتر است فقط به آتلیه ای بروید که تنها و البته بصورت تخصصی عکاسی بارداری انجام می دهد .

منبع: آتیسام



:: برچسب‌ها: آتلیه کودک , عکاسی کودک , عکس کودک , آتلیه عکاسی کودک , بهترین آتلیه کودک, آتلیه کودک شهرک غرب ,
:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک
چگونه با دوربین موبایلمان عکس های بهتری بگیریم؟
موبایل ها بهترین و کم صداترین ابزار برای عکاسی از لحظات تصادفی هستند. در اینجا به ذکر نکاتی می پردازیم تا بهترین استفاده ممکن را از نور و مگاپیکسل گوشی تان ببرید و تصاویر زیبایی در عکاسی کودک  ثبت کنید. فرقی هم نمی کند که آیفون دارید یا یک گوشی اندروید یا حتی یک نوکیای قدیمی، فقط کافی است این نکات را رعایت کنید. آتلیه بارداری

1- رنگ
اگر عکس هایتان کدر هستند و انگار روز غبارآلودی عکس گرفته اید، پس بهتر است به سراغ تنظیمات دوربین بروید و آیکون «cog» را فشار بدهید. در این قسمت می توانید کنتراست تصاویر را بالاتر ببرید تا تیره تر شوند و دیگر بی رنگ و رو نباشند و چهره ها نیز قشنگ تر به نظر برسند. کار دیگری که می توانید برای کاهش «گرین» انجام بدهید انتخاب عکسی است که اندازه و کیفیت بهتری داشته باشد.

2- زمان
دوربین بعضی موبایل ها به خاطر تاخیر دریچه «شاتر» مشهور هستند؛ تصویر خیلی بعد از صدای شاتر گرفته می شود. اول صدای شاتر شنیده می شود و چند لحظه بعد از آن، تصویر ثبت می شود. در نتیجه وقتی در حال شمارش برای سوژه تان هستید و می گویید: یک ... دو ... سه؛ با گفتن «دو»، دکمه دوربین را فشار بدهید. بعد از فشار دادن دکمه کمی صبر کنید و ثابت بمانید تا تصویرتان محو نشود. با تمرین زیاد، قلق کار دست تان می آید گرچه تصویر سوژه تان بسیار طبیعی می شود چون قبل از آنکه ژست بگیرند از آنها عکس گرفته اید.

3- نور
قانون می گوید: «نور بیشتر، عکس بهتر» اگر دوربین تان فلش ندارد و تصاویر را نیمه تاریک ثبت می کند، تصاویرتان را حذف نکنید. به کمک نرم افزار تصحیح عکس می توانید تصاویری که ظاهرا خراب شده اند را روشن تر کنید. اگر برایتان ممکن است سوژه را به سمت زوایای نورانی هدایت کنید و به خاطر داشته باشید که نور روی سوژه باشد نه پشت آن، در غیر اینصورت تصویر ضد نوری از سوژه بگیرید؛ به این معنا که به آن سوی سوژه بروید در حدی که شعاع کم نوری از چراغ خیابان به پشت سرتان بتابد. سپس به روی تاریکترین بخش های سوژه «فوکوس» کنید. دوربین به کمک این شیوه، متوجه نور کمِ تصویر شده و درصدد جبران آن برمی آید.

4- تصاویر تار
آیا با دوربین تان تصاویر تار و لرزان می گیرید؟ راهش این است که صاف بایستید و همینطور که دوربین به دست گرفته اید به دیواری تکیه بدهید یا بازوهایتان را به پهلوها بچسبانید و آرنج ها را روی استخوان لگن قرار بدهید. وقتی دکمه شاتر را فشار می دهید به مدت چندین ثانیه و بیشتر از معمول، انگشت تان را روی دکمه بگذارید تا تصاویر به صورت ایستا ثبت شوند و تاخیر دریچه شاتر هم جبران شود. مانند تیراندازان ماهر، هنگامی که در حال فشار دکمه هستید نفس تان را به بیرون بدهید یا اینکه تایمری روی دوربین تان نصب کنید و آن را لبه جایی قرار بدهید تا ثابت و بی حرکت باشد. تامین نور بیشتر باعث می شود تا هنگام استفاده از سرعت بالای شاتر، تصاویر دوربین تان تار نشوند و نیاز نباشد در نور کم فوکوس کنید.

5- تداخل
اطمینان حاصل کنید که قاب تلفن تان جلوی لنز دوربین قرار نگرفته باشد. اگر بالای تصویرتان لکه سفید رنگی وجود دارد، به دلیل انعکاس فلش دوربین و برخوردش با کناره های ضخیم لنز دوربین است. نورهای بیرونی هم می توانند باعث ایجاد گرین های سفید در تصویرتان بشوند. در صورت بروز چنین اتفاقی با دست تان سایه بانی بالای سر لنز ایجاد کنید.

6- ترکیب بندی
به کار بستن اصول اساسی ترکیب بندی باعث می شود حتی به کمک دوربین های کوچک و معمولی هم بتوان تصاویر زیبا و برجسته ثبت کرد. از قانون یک سوم استفاده کنید. هیچ گاه سوژه تان را در میانه قاب نگذارید، کنارتر ببرید و در یک سوم قاب قرارش بدهید. اگر سوژه تان انسان است چشمش باید در یک سوم بالای قاب قرار داشته باشد.

7- نرم افزارها
استفاده از نرم افزارهای رایگانی مانند «اینستاگرام» و «پیکسلاروماتیک» باعث زیبایی و درخشش تصاویرتان می شود و حال و هوایی شبیه عکس های قدیمی به آنها می دهد. «فتوشاپ» و «فتوشاپ اکسپرس» یکی دیگر از نرم افزارهایی است که به کمک آن می توانید تصاویر را قیچی یا پرنورتر کنید. در ضمن، موقعیت یاب (GPS) دوربین تان را هم روشن کنید تا جزییات مکانی هر عکس ثبت شود چرا که بعدها می توانید مکان دقیق شان را پیدا و نقشه سفرتان را مشخص کنید.
 
 عکاسی از کودک، با موبایل می شه؟
 
منبع: برترین ها
 


:: برچسب‌ها: آتلیه کودک , عکاسی کودک , عکس کودک , آتلیه عکاسی کودک , بهترین آتلیه کودک, آتلیه کودک شهرک غرب ,
:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک
عکس‌های بی هوا؛ عکس‌های واقعی
دوران عکس‌های فیگوردار با نگاه‌های میخ کوب شده و لبخندهای مصنوعی تمام شده است؛ گذر زمان ثابت کرده، عکس‌هایی که به جای لبخند تنظیم شده، حسی واقعی را ثبت کرده‌اند، عکس‌های دلنشین‌تری بوده و هستند و با وجود گذشت زمان، قدیمی و دوست نداشتی نمی‌شوند. واقعی بودن حس افراد در این عکس‌ها باعث می‌شود، با هر نگاه کردن به آن، حس و حال خوب آن لحظه‌ها زنده بشوند.
 عکاسی از کودکان هم از این قاعده مستثنی نیست؛ وقتی همان برق نگاه و همان لبخند شیرین روزهای کودکی‌شان ثبت و ماندگار شود، هر چه قدر هم بزرگ شوند، عکس‌ها، خاطره آن روزهای شیرین و فراموش نشدنی را زنده می‌کنند.
 
به همین دلیل و برای این که ثبت کودکی زودگذر فرزندان‌تان طبیعی و با حسی واقعی انجام شود، باید سراغ آتلیه‌ کودکی بروید که نشان داده در این کار مهارت و دانش لازم را دارد. پیشنهاد ما برای کسانی که دنبال عکس‌هایی طبیعی و خاص از فرزندان‌شان هستند،
 
 عکاسی از کودکان، یه فیگور قشنگ
 
تیم عکاسی و فیلمبرداری آتلیه سویل استودیو را اغلب خانم‌ها تشکیل می‌دهند؛ تجربه نشان داده خانم‌ها سریع‌تر رابطه‌ای دوستانه وصمیمانه با بچه‌ها برقرار می‌کنند. احساس راحتی بچه‌ها در آتلیه نقش کلیدی در خوب و جذاب شدن عکس‌ها دارد؛ کاری که خانم‌های عکاس در آن موفق‌تر هستند و لحظه‌های نب‌تری را ثبت و ضبط می‌کنند.
 تیم عکاسی و فیلمبرداری سویل استودیو با تجربه‌ای که دارند، ارتباط دوستانه و صمیمی با بچه‌ها در سنین مختلف برقرار می‌کنند و این  باعث می‌شود، بچه‌ها در مقابل دوربین معذب نباشند، خجالت را کنار بگذارند و شروع به بازی و خنده کنند  تا تیم عکاسی و فیلمبرداری بتواند عکس‌های خوبی از آنها بگیرند.

یک توصیه دیگر تا بتوانید آلبوم عکس‌های زیبایی از فرزند یا فرزندان خود تهیه کنید، انتخاب فضای باز مثل باغ یا پارک برای عکاسی به جای آتلیه است. طبیعت این فضاها و شور و هیجانی که بازی در محیط آزاد در بچه‌ها ایجاد می‌کند، باعث می‌شود تا عکس‌ها زنده‌تر و جذاب‌تر باشند. فضای آزاد، فضای شاداب‌تری نسبت به آتلیه دارد که قطعا در جذابیت عکس‌ها موثر است.
 

به خصوص اگر بیش از یک فرزند دارید، عکاسی در فضای باز را تجربه کنید چون بازی کردن آنها در کنار هم و در طبیعت، عکس‌های بی‌نظیری را برای شما به یادگار می‌گذارد. ما می توانیم باغ و فضاهای آزاد مناسب برای عکاسی را به شما معرفی کنند.

منبع:

نی نی بان

 



:: برچسب‌ها: آتلیه کودک , عکاسی کودک , عکس کودک , آتلیه عکاسی کودک , بهترین آتلیه کودک, آتلیه کودک شهرک غرب ,
:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک
هیچ چیز به اندازه عکس‌ها نمی‌تواند خاطرات را زنده نگه دارد و هیچ چیز به اندازه مجموعه‌ای از عکس‌های خانوادگی نمی‌تواند حس صمیمیت و امنیت را به فضای خانه بیاورد؛ پس بهتر است موقعیت‌های مختلف برای عکس‌های زیبا را جدی بگیرید و حتما برای عکاسی خوب برنامه ریزی کنید. 
 
عکس گرفتن از کودک، برنامه ریزی برای نوروز
 
نوروز هرسال یکی از همین مناسبت‌های خوب و شاد برای ساختن آلبومی از بهترین عکس‌هاست. اتدارکاتی که والدین برای بچه‌ها درآستانه نوروز فراهم می‌کنند، باعث می‌شود تا خوش پوش‌تر و شیک پوش‌تر از همیشه باشند و بهتر است عکس‌های با کیفیت و خوبی از این لحظه‌ها به یادگار بمانند. برای استفاده مطلوب از تمام هزینه‌هایی که برای شب عید خانواده خود کرده‌اید، یک روز از اسفند خود را به عکاسی در  آتلیه کودک اختصاص بدهید تا نوروز ۹۶ برای همیشه در خاطرات خانواده شما زنده بماند. پس همین الان به یک آتلیه عکاسی بروید.
 
عکس گرفتن از کودک، برنامه ریزی برای نوروز
 
استودیو بانری برای این کار، یکی از بهترین انتخاب‌های شماست چون فرصت عکاسی با ۳ دکور نوروزی متفاوت را به شما می‌دهد. این آتلیه عکاسی از اول اسفند عکاسی نوروزی خودش را شروع می‌کند اما یادتان باشد  ثبت نام و رزرو وقت برای عکاسی در استودو بانری شروع شده و اگر می‌خواهید نوروز ۹۶ را جاودانه کنید، باید خیلی زود دست به کار شوید و وقت بگیرید.
 
عکس گرفتن از کودک، برنامه ریزی برای نوروز
 
 استودیو بانری که آتلیه‌ای حرفه‌ای برای عکاسی کودکان و بزرگسالان محسوب می‌شود، در کنار امکانات ویژه‌ای که برای عکاسی نوروزی دارید، خدمات متنوع و جذابی به مشتریان خود ارائه می‌دهد مثل:
- عکاسی از جشن تولدها و جشن‌های سالانه مدارس و مهدکودک‌ها همراه با دکوری خاص 
- عکاسی از جشن تولدها و مهمانی 
- عکاسی در فضای دلخواه شما مثل خانه، باغ و... با تجهیزات حرفه ای نورپردازی و حتی دکور
 ساخت کلیپ با هر موضوعی و برای هر سنی، چاپ عکس علاوه بر شاسی و بوم، بر روی لیوان، مگنت و هر آنچه که دلخواه شماست.
از دست اندرکاران استودیو بانری حتی دکور شخصی و خاص خودتان را هم می‌توانید بخواهید.
 
عکس گرفتن از کودک، برنامه ریزی برای نوروز


:: برچسب‌ها: آتلیه کودک , عکاسی کودک , عکس کودک , آتلیه عکاسی کودک , بهترین آتلیه کودک, آتلیه کودک شهرک غرب ,
:: بازدید از این مطلب : 456
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک
باز رسیدیم بر سر بحث جنجالی چی بپوشم، می پرسید چرا جنجالی ؟! خب در کل انتخاب لباس مخصوصا برای خانم ها همیشه سخت بوده و حالا با تنگ شدن لباس های قبلی این انتخاب سخت تر هم شده. در این پست در رابطه با انتخاب لباس ( طرح، رنگ و... ) جهت رفتن به آتلیه بارداری بهمراه پدر صحبت خواهیم کرد.

عکس های بارداری در اینترنت سرشار از ایده های نو جهت پوشیدن و ست کردن لباس برای رفتن به آتلیه بارداری هستند همچنین با نگاه کردن به مجلات بارداری در صورت تمایل می توانید اقدام به خرید لباس کنید.

لباس مادر:
•    لباس تنگ بپوشید : جالب است بدانید همین لباس های تنگ شده در کمد گزینه های مناسبی برای رفتن به عکاسی بارداری هستند. نکته اینکه در انتخاب مراقب نی نی باشید و از انتخاب لباس خیلی تنگ پرهیز کنید. برای رفتن به آتلیه بارداری چه لباسی بپوشم ؟
•    لباس زیر دکلته کرم، مشکی، سفید بهمراه داشته باشید.
•    لباس های کرم، سفید، مشکی، آبی روشن، لیموئی و بسیاری از رنگ های شاد مناسب هستند.
•    از انتخاب لباس هایی با رنگ های تیز و طرح های شلوغ  بپرهیزید.
•    لباس رسمی تیره و روشن بهراه کفش اسپرت و مجلسی بهره ببرید ( کف کفش ها تمیز باشد )
•    از بهمراه آوردن لباس های بارداری، سارافونی، گشاد خودداری کنید.

لباس پدر:
•    تی شرت سفید، روشن با طرح ساده همراه داشته باشید.
•    یک دست لباس رسمی هماهنگ از نظر رنگ و طرح با همسرتان همراه داشته باشید. ( خیلی رسمی نباشید )
•    کفش اسپرت و مجلسی ( کف کفش ها تمیز باشد )
منبع: آتیسام


:: برچسب‌ها: آتلیه کودک , عکاسی کودک , عکس کودک , آتلیه عکاسی کودک , بهترین آتلیه کودک, آتلیه کودک شهرک غرب ,
:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک
اگر میخواهید بعد از سال‌ها که به عکس‌های کودک تان نگاه می‌کنید با خودتان نگویید که ای کاش عکسهای بهتری گرفته بودید، به نکات زیر دقت کنید.

هیچ‌چیز رضایت بخش‌تر از عکس گرفتن از نوزاد تازه به دنیا آمده و ثبت لحظه‌های شاد با او بودن نیست. عکاسی از نوزاد می‌تواند برای پدر و مادر بسیار شگفت‌انگیز باشد اما اگر میخواهید بعد از سال‌ها که به عکس‌های فرزندتان نگاه می‌کنید با خودتان نگویید که ای کاش عکسهای بهتری گرفته بودید، به نکات زیر دقت کنید. امید است در آتلیه نوزاد نیز این نکات رعایت شود.

هفته اول شبیه مستند است
اگر می‌خواهید اولین‌های فرزندتان مانند اولین ملاقات با پدربزرگ، اولین حمام، اولین ناخن گرفتنش را ثبت کنید، فقط هفته اول را وقت دارید. در این هفته بیشتر از آنکه بخواهید عکسی پرتره از تازه متولد داشته باشید باید به یک سری عکس مستند بسنده کنید. 

به جزئیات توجه کنید
نوزادی که گونه‌های تپل دارد قرار نیست تا ابد همین‌طور بماند. واقعیت این است که ظاهر کودک چند هفته بعد از تولد تغییر می‌کند و دیگر آن دماغ و پیشانی پرچروک را ندارد. بنابراین تا وقتی اینها از بین نرفته ثبتش کنید. چین پاهای نوزاد، بند انگشتان نازکش و موهای نرم و لطیفش که خیلی زود می‌ریزد و مدلش تغییر می‌کند نباید از نگاه‌تان دور بماند. همین حالا تا می‌توانید  به کوچولو نزدیک شوید و چند فریم از جزئیات زیبای او  تهیه کنید.

از خوابش زیاد عکس بگیرید
اگر برای اولین بار مادر شده‌اید باید چند نکته را بدانید یکی اینکه نوزاد شما تا 10 روز اول احتمالا بسیار خواب‌آلود خواهد بود  بنابراین اگر می‌خواهید از خواب کوچولوی‌تان عکس داشته باشید هفته اول بعد از تولد را از دست ندهید. درست است که خودتان هم در این زمان هنوز بهبود کامل را به دست نیاورده‌اید برای همین می‌توانید روی همسرتان حساب کنید.

عکس خوب عکس شاد است
اگر می‌خواهید از فرزندتان عکس خوب بگیرید باید سیرش کرده باشید و یک جای گرم برایش تهیه کنید. کودک را در پتوی مورد علاقه‌اش بپیچید یا اگر قصد دارید با پوشک از او عکس بگیرید دمای اتاق را بالا ببرید.  حتما مطمئن شوید که کودک قبل از عکاسی سیر باشد چون حتی بزرگترها هم وقتی گرسنه‌اند بداخلاق می‌شوند.

نور طبیعی ایجاد کنید
در روز و زمانی که اتاق با نور طبیعی اما غیر مستقیم خورشید روشن است عکاسی کنید تا عکس سایه‌دار نباشد. ببینید کدام اتاق نور بهتری دارد و عکس بهتری می‌توانید از نوزادتان بگیرید. وقتی نور از پشت به نوزاد بتابد معمولا نباید انتظار داشته باشید که عکس خوب از آب دربیاید.

پوستش را نشان دهید
یکی از تفاوت‌های بزرگ بین عکاسی که شما از نوزادتان می‌کنید با عکاسی آتلیه رنگ پوست نوزاد است. بسیاری از آتلیه‌ها عکس نوزاد را طوری دستکاری می‌کنند تا نرم بودن پوست نوزاد معلوم شود. اگر شما نمی‌توانید این کار را انجام دهید می‌توانید با رعایت برخی نکات خودتان را به آن شرایط نزدیک کنید. اول اینکه نور طبیعی  قطعا کمک کننده است. باید مطمئن شوید که تعادل رنگ سفید به درستی روی تصویر تنظیم شده است.

همه احساساتش را ثبت کنید
یکی از چیزهایی که درباره نوزاد باید به آن توجه کنید انواع حالات و احساسات و بروزش در صورت است. حتی زمانی که گریه می‌کند یا می‌خندد  این احساس‌ها را حتما ضبط کنید چون مدام تغییر می‌کند.  سعی نکنید فقط از خنده نوزاد عکس بگیرید و دیگر احساساتش را هم ثبت  کنید.

لوازم جانبی را کم کنید

بستن یک هد بند یا تل به سر نوزاد قطعا ایده خوبی است اما حواس‌تان باشد از لوازم بزرگ که چهره نوزاد را ماسکه می‌کند، استفاده نکنید. گلی که به سر نوزاد می‌زنید نباید بزرگتر از سرش باشد. اگر لباس به تن او می‌کنید تلاش کنید روی لباسش عبارتی نوشته نشده باشد.

منبع:

نی نی بان



:: برچسب‌ها: آتلیه نوزاد , عکاسی نوزاد , عکس نوزاد , آتلیه عکاسی نوزاد , بهترین آتلیه نوزاد , آتلیه نوزاد شهرک غرب ,
:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک
تبیان: کمتر کسی است که به عکاسی از کودکان هنگام سفر علاقه مند نباشد. حتی آن دسته از افرادی که با خانواده به سفر رفته و کودکی به همراه ندارند. با مشاهده چهره های جذاب و متفاوت کودکان در مناطق مختلف جغرافیایی در صدد بر می آیند که تصاویر متفاوتی را به آلبوم خانوادگی یا هنری خود اضافه کنند.
 
روش عکاسی از کودک در سفر
 
از تابش نور خورشید برای عکاسی از کودکان در آتیه کودک در سفر استفاده کنید. چشمان زیبا و جذاب کودکان که پژواک زیبای زندگی و شوق زیستن در آن به وضوح پیداست. با تلفیق نور و رنگ جلوه خاصی پیدا می کند.
 
 بهترین زمان برای عکاسی از کودکان در مسافرت هنگام طلوع یا غروب خورشید است، چرا که نورپردازی برای داشتن تصویری متفاوت و زیبا به حد مطلوب خود می رسد برای پیش گیری از قرمز شدن چشم کودکان در عکس، قبل از زدن شاتر فلاش را خاموش کنید.
 
زمانی که نور خورشید به طور مستقیم به چشم کودک برخورد می کند از زدن شاتر بپرهیزید چرا که ممکن است از جذابیت چشم ها کاسته شود و آن ها کمی لوچ به نظر برسند.
 
به جای تمرکز روی پی زمینه ها و حاشیه ها بر چهره کودک تمرکز کنید. به طور قطع هنگام مسافرت، سوژه های جالبی برای عکاسی وجود دارد، اما هنگامی که کودکان در کادر قرار دارند باید بناهای تاریخی و تصاویر برجسته در اولویت دوم قرار گیرد.
 
 به عبارت دیگر اگر قرار است برای کودک یک آلبوم متفاوت در سفر تهیه شده یا تصاویر در کارنامه هنری قرار بگیرد عکاس باید قادر باشد حالت های چهره کودک و حسی را که او در این فضا تجربه می کند به تصویر بکشد چنین عکسی، زنده بوده و داستان تجربیات کودک را روایت می کند.
 
حرکات چشم کودک را دنبال کرده و به جای اینکه دوربین را به طور مستقیم در یک زاویه نگاه داشته و شروع به زدن شاتر کنید، مناسب ترین زاویه را انتخاب کرده و عکاسی کنید. هنگامی که کودک به طرف عکاس در حال حرکت است، در صورتی که با توجه به نور و زاویه دید، عکاسی شود، نتیجه کار جالب تر خواهد بود.
 
واکنش کودکان هنگام مشاهده صحنه ها یا مناظر جالب و عجیب، دیدنی است. عکاسی در این زمان بسیار جالب خواهد بود به شرط آنکه عکاس از در نظر گرفتن زوایای ساده خودداری کند و از زوایای بهتری برای خلق تصاویر جذاب استفاده کند.
 
 مثلاً هنگامی که کودک پشت به دوربین عکاسی در حال دویدن به سوی شهر اسباب بازی ها است و این نخستین تجربه او در سفر است، باید به سرعت شروع به شاتر زدن کرد و بدون توجه به این زاویه غیرمعمول، از کودک عکس گرفت.
 
 یا وقتی کودک هنگام مشاهده دریا، در اولین تجربه زندگی اش، به سوی دریا گام بر می دارد، باید بر پیوند پاهای کوچولو بر ماسه های دریا زوم کرده و با عکس از پای کودک و ماسه، این تجربه زیبا را در آلبوم کودک ماندگار کرد.
 
کودکان هنگام عکاسی، بیقرار هستند و مانند بزرگسالان، زمان زیادی را صرف نمی کنند تا عکاس زاویه مناسب را انتخاب کند، بدین منظور استفاده از دوربین هایی که قدرت زوم و سرعت شاتر بالایی دارند، توصیه می شود.
 
 سرعت شاتر بالا به عکاس این فرصت را می دهد تا هنگامی که کودک در حال دویدن است از مات شدن تصویر کاسته شده و کیفیت و وضوح تصویر بالا رود. هنگامی که کودک آرام است بهتر است از تکنیک های عکاسی پرتره استفاده شود.
 
به گرفتن یک یا دو عکس اکتفا نکنید عکاسان موفق، پس از انتخاب سوژه مناسب و در نظر گرفتن نور و زاویای مختلف، ده ها شاتر زده و هنر عکاسی آنها به یک یا دو عکس محدود نمی شود.
 
به همراه داشتن چندین کارت حافظه با ظرفیت بالا، امکان به ثبت رساندن لحظه های زیبای بیشتری را ماندگار می کند.
 
هنگام تنظیم دوربین بالاترین درجه رزولوشن یا وضوح تصویر را انتخاب کنید. چنین تنظیماتی کیفیت و قدرت تصویر را افزایش داده و امکان چاپ کردن عکس در سایزهای بالا برای نصب در اتاق کودک و زینت بخشیدن به دیگر اتاق ها را فراهم می کند.
 
اگر کودک هنگام عکاسی بی قراری کند یا حاضر به قرار گرفتن در وضعیت دلخواه شما برای عکاسی نیست از تکنیک های روانشناختی استفاده کرده و شاید حتی مجبور باشید به او رشوه دهید. قبل از عکاسی بهتر است کودک را با دوربین عکاسی آشنا کرده و در صورت امکان اجازه دهید او هم به عنوان عکاس کوچولو، به این هنر بپردازد.
 
هنگامی که سوژه مناسبی پیدا کردید او را با شکلات یا آبنبات مورد علاقه اش سرگرم کرده یا به او وعده پرداختن به فعالیت مورد علاقه اش را بدهید. در هر حال همان طور که گفته شد ثبت تصاویر غیرمتعارف  و هنگامی که کودک توجهی به دوربین ندارد نتیجه کار را بهتر خواهد کرد.
 
استفاده از آینه ها، عکاسی از سایه کودک و تار کردن زمینه هنگام عکاسی لحظات زیباتری را ماندگار می کند.
 
به جای اینکه قبل از زدن شاتر از کودک بخواهید واژه هایی را ادا کند که چهره اش خندان به نظر رسد، از روش های طبیعی استفاده کنید. از کودک بخواهید موسیقی مورد علاقه اش را با صدای بلند بخواند، او را قلقلک داده یا از فاصله ای که در خارج از کادر دوربین است، او را وادار به خندیدن کنید.
 
هنگامی که کودکان ژست های عجیب به خود گرفته یا سعی می کنند از حالات و حرکات بزرگ ترها استفاده کنند، در ثبت لحظات به یاد ماندنی تاخیر نکنید باید توجه داشت نباید هیچ گاه کودک را مجبور به گرفتن ژست کرده یا از او خواسته شود به اجبار روی صندلی بنشیند و منتظر عکاسی شود.
 
 ماندگار کردن چهره پر از استرس و غمگین کودک تجربه تلخی از سفر و عکاسی را برای او ماندگار خواهد کرد.
منبع:
نی نی بان
 


:: برچسب‌ها: آتلیه نوزاد , عکاسی نوزاد , عکس نوزاد , آتلیه عکاسی نوزاد , بهترین آتلیه نوزاد , آتلیه نوزاد شهرک غرب ,
:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک
شهرزاد: چه چیزی برای کودکان، جالب‌تر و هیجان‌انگیزتر از بازی در طبیعت هست؟ آنها عکاسی از طبیعت را نیز بسیار دوست دارند.
 
در واقع آنها به بازی کردن با ابزارها و فن‌آوری‌های جدید علاقه دارند و حالا که دوربین‌های دیجیتال عکاسی را راحت‌تر کرده‌اند، دلیلی وجود ندارد که به کودکان از همین سنین پایین عکاسی کودک را نیاموزید. در ادامه راهکارهایی را برای آموزش عکاسی از طبیعت به کودکان خواهید خواند. آتلیه کودک.
 
 1. اولین گام انتخاب دوربین مناسبی است که بادوام باشد و هنگام استفاده کودکان و ضربات احتمالی مقاومت کند. هم‌چنین به‌راحتی قابل استفاده باشد و برای کودکان خیلی پیچیده نباشد. البته فراموش نکنید که دوربین خوب و باکیفیت بخرید تا فرزندتان با دیدن عکس‌ها بیشتر به عکاسی علاقه‌مند شود.
 
 2.دومین گام آموختن چند روش ساده استفاده از دوربین به فرزندتان است. البته نباید از او انتظار عکاسی مانند یک حرفه‌ای را داشته باشید. به او بیاموزید که چگونه روی سوژه‌های مختلف تمرکز کند و یادآوری کنید که مثلاً نزدیک کردن بیش از حد دوربین به سوژه باعث می‌شود عکس تار شود. بیش‌تر دوربین‌ها چند ثانیه تاخیر شاتر دارند. بنابراین به او یاد دهید که انگشتش را روی دکمه شاتر نگه دارد تا عکس گرفته شود.
 
 3. سومین گام یاد دادن انتخاب سوژه‌های مختلف و جالب برای عکاسی به کودک‌تان است. درختان، گل‌ها، پروانه‌ها و هر چیزی که در طبیعت زیبایی را به یاد می‌آورد. او را تشویق کنید که به سوژه نزدیک شود.
 
این کار نه‌تنها به او کمک می‌کند تا عکس بهتری بگیرد بلکه او را درگیر موضوع و سوژه‌های مختلف هم می‌کند. پس از اینکه به‌تنهایی چند عکس گرفت با مشاهده دوباره آنها تنظیم کردن فریم و عکس گرفتن در یک کادر مشخص را به او بیاموزید.
 
 4.گام بعدی آموزش نور و تاریکی به اوست. برای او توضیح دهید که برای گرفتن یک عکس خوب باید به نور و جهت تابش آن دقت کند. اگر نور کم یا زیاد باشد، عکس خوب نمی‌شود. هم‌چنین اصطلاحاتی مانند ضدنور بودن را نیز برای او توضیح دهید.
 5.برای اینکه عکاسی برای او جذاب‌تر شود، می‌توانید آن را به‌صورت یک بازی درآورید. فهرستی را از اسم سوژه‌هایی که می‌توانید برای عکاسی در طبیعت انتخاب کنید، تهیه کرده و به فرزندتان بگویید که دنبال آنها برود و عکس بگیرد.
به او یادآوری کنید که اگر قصد عکس گرفتن از سوژه متحرکی را دارد، باید ابتدا صبر کند تا سوژه او ثابت شود و سپس عکس بگیرد. حتی می‌توانید این کار را با دوستانش به شکل یک مسابقه انجام دهید!
 معرفی چند دوربین خوب و مناسب برای عکاسی که ویژگی‌هایی از قبیل لرزش‌گیر، ضدضربه بودن، استفاده آسان برای کاربرها، تنوع رنگی و... را دارند.
 Nikon Coolpix S3300
«نیکون» دوربین دیگری از سری S خود را به نام S3300 معرفی کرده است. از ویژگی‌های اصلی این دوربین می‌توان به سنسور تصویر 1/16 مگاپیکسلی CCD، لنز با توانایی زوم شش برابر، نمایشگر 7/2 اینچی با کیفیت 230هزار پیکسل و توانایی ضبط ویدیویی اشاره کرد. این دوربین، در رنگ‌های متنوع آبی، بنفش، سبز، صورتی، طلایی و نقره‌ای تولید شده است.
Fujifilm FinePix JX420
این دوربین، بسیار جمع‌وجور و ارزان‌قیمت است و ویژگی‌های بسیار خوبی هم دارد. کار کردن با آن تقریباً برای همه آسان است و جزء دوربین‌هایی با ویژگی User friendly قرار می‌گیرد. 
Canon PowerShot A3400 IS
این دوربین، با سنسور تصویر 16 مگاپیکسلی، لنز با توانایی زوم پنج برابر، نمایشگر سه اینچی لمسی و توانایی ضبط ویدیویی تنها دوربین با نمایشگر لمسی بین دوربین‌های سری A این کمپانی است و ویژگی‌های خوبی دارد که می‌توان به داشتن لرزش‌گیر هم اشاره کرد. 
Samsung WB210
این دوربین یکی دیگر از دوربین‌های سری WB این شرکت است که ویژگی‌هایی مانند ضد ضربه بودن دارد.
منبع:
نی نی بان


:: برچسب‌ها: آتلیه نوزاد , عکاسی نوزاد , عکس نوزاد , آتلیه عکاسی نوزاد , بهترین آتلیه نوزاد , آتلیه نوزاد شهرک غرب ,
:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

نوزادان پسر و دختر سوژه های خوبی برای عکاسی هستند و عکاسی از نوزاداندر خانه، توسط مادر و پدر ها و یا توسط عکاسان حرفه ای در آتلیه ها، همیشه هیجان و جذابیت خاصی دارد.

اگر تصمیم ندارید نوزادتان را برای عکاسی در آتلیه بیرون ببرید و می خواهید با گرفتن عکسهای زیبا خاطرات روزهای اول زندگی فرزندتان را ماندگار کنید؛ شما هم می توانید از ایده های این نوشته استفاده کنید و یک عکس خلاقانه و زیبا از فرزندتان بگیرید.

 برای عکاسی نوزاد  به این تکنیک باید اول، محیط خانه را گرم کنید تا نوزاد سرما نخورد! بعد یکی از شال های بافتنی یا نخی را مانند عکس های زیر به شکل پیله به دور نوزاد بپیچید.

ایده خلاقانه برای عکاسی از نوزاد پسر در خانه

عکاسی از نوزاد در منزل

نکته های عکاسی از نوزاد در منزل

  دقت کنید برای زمینه کار از یک پتو ، روتختی و یا فرش ساده ولی بافت دار، مثلا با موهای بلند و یا گل های برجسته، استفاده کنید

 از زاویه های مختلف از نوزاد عکس بگیرید و اگر در گرفتن عکس حرفه ای نیستید، حتما تعداد زیادی عکس بگیرید تا از بین آن ها بهترین را برای چاپ ، گذاشتن در وبلاگ کودکان و یا فرستادن به فامیل انتخاب کنید.

سعی کنید در دور عکس نوزاد حاشیه و فاصله کافی بگذارید و در صورت نیاز حاشیه اضافی را با نرم افزارهای موجود حذف کنید

ژست زیبا و خلاقانه برای عکاسی از نوزاد در منزل

به طرح گلهای برجسته پتوی زیر نوزاد و هماهنگی رنگ شال و زمینه کار دقت کنید

عکاسی از نوزاد

ژست زیبا از عکاسی نوزاد در منزل با استفاده از شال و تل نوزادی

عکاسی از نوزاد

و دست آخر اینکه معمولا عکس گرفتن از نوزادان خوابیده در عین زیبایی، ساده تر و کم دردسر تر است

تالیف : وب سایت کودک سیتی ،  منبع تصاویر سایت karencliffordphotography.zenfolio.com و .ljhollowayphotography.com

هر گونه کپی برداری  در نشریات و سایتهای اینترنتی فقط با ذکر نام  و لینک سایت کودک سیتی مجاز است.



:: برچسب‌ها: آتلیه نوزاد , عکاسی نوزاد , عکس نوزاد , آتلیه عکاسی نوزاد , بهترین آتلیه نوزاد , آتلیه نوزاد شهرک غرب ,
:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

این ایده های خلاقانه ، منحصر به فرد و جدید عکاسی از نوزاد در آتلیه نوزاد و منزل را، قبل از گرفتن عکس از نوزادان با دوربین تماشا کنید

استفاده از تخته سیاه در یک گراند، ایده ای خلاقانه برای عکاسی از نوزادان در حالت خواب یا بیدار است. تنوعی که به این مدل عکاسی می توان داد، محدودیتی ندارد و به وسعت خلاقیت شما در خلق بک گراند و تصاویر پس زمینه است!

عکس نوزاد در جنگل با استفاده از پس زمینه تخته سیاه و حوله لوله شده به جای تنه درخت

عکاسی از نوزاد

 عکاسی از نوزاد با پس زمینه های جالب و کارتونی

عکاسی از نوزاد

تالیف : سایت کودک سیتی



:: برچسب‌ها: آتلیه کودک , عکاسی کودک , عکس کودک , آتلیه عکاسی کودک , بهترین آتلیه کودک , آتلیه کودک شهرک غرب ,
:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک
به کودکان خود آموزش دهید که وقتی قصد عکاسی از یک مکان و یا اتفاق را دارند، تمام جنبه‌های آن را مدنظر قرار دهند.

یکی از بهترین سرگرمی‌های یک کودک که در آینده هم به کارش خواهد آمد عکاسی است.

بیشتر کودکان به عکاسی علاقه دارند و به محض اینکه دوربین را در اختیارشان می‌گذاریم، شروع به عکاسی در آتیه عکاسی از در و دیوار و … می‌کنند. با وجود انبوه عکس‌های ناشیانه، گاهاً به عکس‌هایی برمیخوریم که در نوع خود جذاب و زیبا هستند. پس چرا به کودکان خود عکاسی آموزش ندهیم؟

قطعاً اگر آنها را در مسیر درست عکاسی کودک  قرار داده و توصیه‌های لازم را به آنها بکنیم، آنها عکس‌های بهتر بیش‌تری خواهند گرفت و یادگیری عکاسی و تجربه کردن آن، در آینده به دردشان خواهد خورد. در این مقاله قصد داریم ۱۳ نکته‌آی را بگوییم که در آموزش عکاسی به کودک خود باید مدنظر قرار دهید. البته می‌توانید وقت زیادی برای آموزش عکاسی به کودک خود بگذارید، اما به این نکته توجه کنید که نباید آموزش‌های شما به سمتی برود که خلاقیت‌ها و بازیگوشی‌های کودکانه فرزند شما از عکس‌هایش محو شود.

1 . «دوربینو صاف بگیر»
مشکل ساده دیگیر که اغلب کودکان در هنگام عکاسی با آن مواجه هستند، کج بودن قاب بندی‌های آنها است. البته صاف بودن قاب قاننی غیر قابل تخطی نیست و این کج بودن گاهی باعث می‌شود که عکس آنها جذاب‌تر و کودکانه‌تر باشد. اما ابتدا آنها باید گرفتن عکس با قاب صاف را یادبگیرند و بعد از آن تخطی کنند.

از کودک خود بخواهید که قبل از فشردن دکمه شاتر، از صاف بودن قاب خود مطمئن شود.

2 . «تجربه کن»
فرزند خود را از درجا زدن در کلیشه‌های عکاسی و قاب‌های بی خطر منع کنید. او را ترقیب کنید به تجربه شکل‌ها و دید‌های متفاوت تا به زیبایی‌شناسی شخصی خود برسد. در این زمینه می‌توانید توصیه‌های زیر را بکنید؛

. از پرسپکتیوهای متفاوت عکاسی کن؛ از زاویه بالا، از زاویه پایین، …
. از سوژه دور و یا به آن نزدیک شود تا قاب‌های متفاوت‌تری را تجربه کنی
. اطراف سوژه خود بچرخ و از زاویه‌های متفاوت آن عکاسی کن
. عکاسی در تنظیمات متفاوت دوربین را تجربه کن (باید کار با تنظیمات دوربین را قبل‌تر به آموزش داده باشید)

3 . «حواست به پس زمینه باشه»
یکی از چیزهای ساده‌ای که اغلب کودکان هنگام عکاسی فراموش می‌کنند، توجه به پس زمینه و پیش زمینه عکس است.

به او آموزش دهید که قبل از گرفتن عکس پس زمینه و پیش زمینه را چک کند تا چیزی عکس را دچار مشکل نکند و در صورتی که چنین بود، با تغییر زاویه و قاب، این مشکل را برطرف کند.

4 . چگونگی در دست گرفتن دوربین
واقعیت آن است که نه تنها کودکان، بلکه بسیاری از بزرگسالان نیز بلد نیستند چگونه دوربین را در دست بگیرند. درست در دست گرفتن دوربین باعث می‌شود لرزش کمتری وارد عکس‌ها شده و کنترل بیش‌تر و بهتری بر عکس‌ها داشته باشید.

به راحتی و با چند تذکر ساده می‌توانید نحوه درست دست گرفتن دوربین را به کودک خود آمزش دهید. شاید در ابتدای کار کمی برایش سخت باشد، اما به مرور و اندکی سخت‌گیری از سوی والدین، او به حالت درست گرفتن دوربین عادت خواهد کرد.

5 . «از نزدیک عکس بگیر»
مسئله‌ای که اغلب کودکان از آن درک درستی ندارند این است که نمی‌دانند چقدر باید به سوژه خود نزدیک شوند. اغلب از یک فاصله ثابت معمولاً دور از سوژه‌های خود عکاسی می‌کند.

باید این مفهوم را به آنها آموزش دهید که برای بهتر دیده شدن جزئیات سوژه خود در عکس، باید به آن نزدیک شوند. یکی از مسائل فنی‌ای که باید در این زمینه یاد بگیرند استفاده از قابلیت زوم لنز است.

6 . «زیاد عکس بگیر»
«زمان ما» گرفتن عکس هزینه زیادی داشت. خریدن فیلم هزینه جدا و ظاهر و چاپ کردن عکس‌ها هزینه دیگری داشت. اما در حال حاضر و به لطف عکاسی دیجیتال، گرفتن عکس تقریباً هیچ هزینه‌ای ندارد. بهتر است از کودک خود بخواهید که عکاسی کند و عکاسی کند. گرفتن عکس‌های زیاد باعث بالا رفتن تجربه او و همچنین تسلط به تکنیک‌های عکاسی می‌شود.

به او آموزش دهید که از موضوعی که به نظرش جذاب می‌آید از زاویه‌ها و قاب‌های متفاوتی عکاسی کند و برای رسیدن به عکس بهتر شات‌های زیادی ثبت کند.

7 . «از همه چیز عکس بگیر»
اگر به عکس‌های کودکان از یک سفر یا یک اتفاق دقت کنید، می‌بینید که اغلب بر روی یک سوژه تمرکز کرده‌اند و باقی چیزها را فراموش کرده‌اند. مثلاً اگر از یک اردوی دانش‌آموزش عکاسی کرده‌باشند، یا تمام عکس‌هایشان از دوستانشان است، یا همه عکس‌ها از ساختمان‌ها و محلی که بازدید کرده‌اند. یا مثلاً وقتی از یک جشن تولد عکس گرفته‌اند، همه تمرکزشان بر روی شخص اول جشن و کیک است و از باقی مهمانان عکس نگرفته‌اند.

به کودکان خود آموزش دهید که وقتی قصد عکاسی از یک مکان و یا اتفاق را دارند، تمام جنبه‌های آن را مدنظر قرار دهند؛ از جمله ساختمان‌ها، مردم، طبیعت و … . البته باید اضافه کنم که بسیاری از ما بزرگسالان نیز هنوز همین مسئله را یاد نگرفته‌ایم.

8 . «از متفاوت‌ها عکس بگیر»
عکس‌های متفاوت، دارای عنصر متفاوت و دیدی متفاوت هستند. به کودکان خود آموزش دهید که چگونه متفاوت‌ها و جذاب‌ها را قبل از اینکه عکس بگیرد پیدا کند.

قطعاً پس از یادگیری این مسئله به چگونه جلوه‌مند کردن این تفاوت‌ها فکر خواهد کرد که این خود نیازمند آموزش دیگری از سوی شماست.

9 . قانون یک سوم‌ها
یکی از چیزهایی که به کودکان کمک می‌کند تا به ترکیب بندی‌های بهتر رسند، یادگیری قانون یک سوم‌ها است. اکثر دوربین‌های عکاسی قابلیت نمایش خطوط راهنمای یک‌سوم‌ها را بر روی نمایشگر خود دارند، که با استفاده از آن می‌توانید ساده‌تر این قانون را به فرزند خود تفهیم کنید.

اگر فرزند شما هنوز آنقدر کوچک است که درک قانون یک سوم‌ها برای او مشکل است، یادگیری قرار دادن سوژه اصلی در وسط کادر برای او کافی است.

10 . عکس‌های کودک خود را برای او تحلیل کنید
یکی از چیزهایی که قطعاً به پیشرفت فرزند شما در زمینه عکاسی کمک می‌کند، نشستن در کنار ا روبروی کامپیوتر و دیدن عکس‌های او و نظر دادن دربراه آنها است.

با دیدن عکس‌های فرزند خود، نکات مثبتی که در عکس دیده‌اید به او گفته و نکاتی که با رعایت آنها به عکس‌های بهتری دست می‌یابد نیز به او آموزش دهید. این مساله نه تنها به عکاسی آنها کمک می‌کند، بلکه رابطه شما با فرزندتان را نیز صمیمی‌تر می‌کند.

11 . فوکوس کردن
یکی از مسائل مهمی که باید به کودک خود بیاموزید این است که چگونه درست فوکوس کند. حالت فوکوس خودکار اغلب دوربین‌های عکاسی، بر روی سوژه مرکز کادر فوکوس می‌کند. حال اگر کودک عکسی ثبت کند که سوژه اصلی در مرکز قاب نباشد، قطعاً عکس فوکوس درستی نخواهد داشت.

به فرزند خود آموزش دهید که چگونه با استفاده از فشردن نیمه دکمه شاتر روی سوژه اصلی خود فوکوس کند سپس قاب مورد نظر خود را ببندد.

12 . نحوه عکاسی در حالت دستی (Manual)
اگر زمینه لازم را در کودک خود می‌بینید، بهتر است به آموزش و تفهیم مسئله نوردهی به او بپردازید. او با آشنایی با مفهوم نوردهی و مفاهیم وابسته به آن می‌تواند درحالت دستی عکاسی کند.

برای شروع بهتر است مفاهیم دیافراگم، سرعت شاتر و حساسیت را به او آموزش دهید. سپس و با درک او از این مقولات، سراغ عمق میدان و تاثیرات آن بپردازید و در نهایت مفهوم نوردهی را به او آموزش دهید و به او یاد دهید که چگونه در حالت دستی عکاسی کند.

13 . استفاده از حالت‌های مختلف دوربین
در حال حاضر تقریباً همه دوربین‌های دیجیتال حالت‌های تنظیمی مختلفی مانند پرتره، منظره، ورزشی و … به صورت پیش فرض بر روی خود دارند. این حالت‌ها می‌توانند کمک موثری به عکاسی فرزند شما بکنند.

با آموزش نحوه استفاده از این حالت‌ها و ویژگی‌ها و تفاوت‌های آنها به کودک خود، او را ترغیب کنید تا در شرایط مختلف از تنظیمات مختلف دوربین استفاده کند.

منبع:

نی نی بان



:: برچسب‌ها: آتلیه کودک , عکاسی کودک , عکس کودک , آتلیه عکاسی کودک , بهترین آتلیه کودک, آتلیه کودک شهرک غرب ,
:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک
عکاسی نوزاد از لذت بخش ترین انواع عکاسی کودک و در عین حال یکی از سخت ترین هاست.

عکاسی نوزاد از لذت بخش ترین انواع عکاسی کودک و در عین حال یکی از سخت ترین هاست. در زیر به نکاتی برای بهتر شدن روند این کار اشاره خواهیم کرد.

زمان مناسب برای عکاسی نوزاد
مناسب ترین زمان برای عکاسی نوزاد بین ۵ تا ۱۴ روزگی است. در این دوران به علت نرم بودن بدن نوزاد، انعطاف آن نیز بالاتر بوده و شکل دهی به بدن راحت تر است. بهتر است عکاسی صبح ها و بعد از استحمام و شیر خوردن نوزاد انجام شود؛ به این علت  که بعد از حمام، نوزاد خوابیده و مسلما در خواب عکسهای زیباتری می‌توان ثبت کرد.

اتاق را به دمای مناسب برسانید
حتما قبل از رسیدن نوزاد به آتلیه، آتلیه را کمی گرم کرده و در حین عکاسی نیز بعلت اینکه بیشتر عکسهای نوزاد بدون لباس ثبت می‌شود، از یک وارمر کوچک مخصوص نوزاد استفاده کنید.

صحنه را از قبل بچینید
وسایل مورد نیاز خود که شامل چند رنگ پتو، پارچه برای بک گراند، تشک مخصوص عکاسی نوزاد، هد بندها، پارچه های مخصوص پیچیدن نوزاد، و انواع لباس، کلاه یا اکسسوری که برای آنها برنامه دارید را آماده کنید. سعی کنید نوزاد را روی سطحی نرم و با کمی ارتفاع از سطح زمین قرار دهید تا هم راحتی نوزاد در حین عکاسی تامین شده و هم قدرت مانور بالاتر برای فرم دهی به نوزاد و تسلط بیشتری در عکاسی داشته باشید.

سادگی را سرلوحه ی خود قرار دهید
به دلیل کوچکی سایز نوزاد از به کار بردن دکورهای شلوغ یا بزرگ و نامتناسب با نوزاد خودداری کنید. همچنین به دلیل لطافت نوزاد از بکار بردن رنگهای متنوع  و زیاد و با کنتراست بالا بپرهیزید.

آرامش خود را حفظ کنید
همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم عکاسی نوزاد یکی از سخت ترین انواع عکاسی کودکان است. بطوری که در برخی کشورها عکاسی از نوزاد یا Newborn Photography یک تخصص مجزا بوده و بعضی از عکاسان به طور تخصصی فقط عکاسی نوزاد انجام می‌دهند. اما در ایران کل انواع عکاسی بارداری ، عکاسی نوزاد و عکاسی کودک در یک مجموعه با نام آتلیه عکاسی کودک قرار می‌گیرد. سعی کنید در روزهایی که قرار است عکاسی نوزاد انجام دهید، لباس خنک و راحت بپوشید؛ تا هم از شدت گرما کلافه نشده و هم به راحتی بتوانید تحرک داشته باشید. با توجه به اینکه نوزاد بیشتر زمان عکاسی را در خواب به‌سر می‌برد، اهمیت سرعت عمل در عکاسی نوزاد به اندازه‌ی عکاسی از کودکان که زود خسته و بی‌حوصله می‌شوند نبوده و به عکاس فرصت و آزادی عمل بیشتری می‌دهد. پس آرام باشید و باتسلط و ظرافت کامل ایده‌های خود را عملی کنید.

عمق میدان را کاهش دهید
در تعدادی از عکس‌ها برای متمرکز کردن توجه بیننده روی صورت نوزاد، با تغییر در اندازه‌ی دیافراگم دوربین، عمق میدان را کاهش دهید. با این کار اطراف سوژه محو شده و در نهایت عکس لطیف تری خواهید داشت.

جزئیات را فراموش نکنید
یکی از زیباترین بخشهای عکاسی نوزاد ، عکاسی از جزئیات بدن نوزاد مانند چشم‌ها، لب‌ها، بینی، دست، پا و حتی کرک‌های شانه یا گوش نوزادان است. این عکسها به خصوص در طراحی آلبوم نوزاد بسیار به کمکتان خواهد آمد و زیبایی و لطافت خاصی به آلبوم خواهد داد.

لحظات واقعی را شکار کنید
از پدر و مادرها بخواهید تا موقع شیر دادن به نوزاد یا خواباندنش در محل عکاسی قرار بگیرند تا شما بتوانید در حین انجام این کارها، از آنها عکاسی کنید. در صورت پیدا کردن زاویه ‌ی خوب و بستن کادر مناسب، این عکسها بسیار ناب و متفاوت خواهند بود.

از خواهر و برادرها غافل نشوید
در صورتی که نوزاد، خواهر یا برادری دارد، حتما از آنها در عکسها استفاده کنید. با این کار هم می توانید عکسهای احساسی فوق العاده‌ای ثبت کنید و هم عکسهایتان متنوع‌تر خواهد شد.

ادیت های مناسب برای پوست نوزاد را بیاموزید
به‌علت اینکه پوست اغلب نوزادن دارای قرمزی یا کبودی یا دیگر عوارض مربوط به زایمان می‌باشد، با یادگیری و به‌کار بردن ادیت‌های مناسب پوست نوزاد، می‌توانید در نهایت پوست کرمی رنگ و یکدستی داشته باشید.

به امید اینکه با ارائه تجربیات خود در آتلیه سویل استودیو، توانسته باشیم راهگشای همکاران و علاقمندان به هنر عکاسی باشیم.

منبع:

نی نی بان



:: برچسب‌ها: آتلیه کودک , عکاسی کودک , عکس کودک , آتلیه عکاسی کودک , بهترین آتلیه کودک, آتلیه کودک شهرک غرب ,
:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

هنگام عکس برداری از حداقل لوازم استفاده کنید 
زیادی بودن لوازم و تجهیزات تجملی و نورپردازی می تواند باعث ایجاد ترس و خجالت در کودک شود. بهتر است این نوع عکس برداری را در فضای باز و در حالی که عکاس دور از صحنه قرار دارد انجام شود. در این صورت نیازی به کابل های متعدد و پیچیده استودیو نیز نیست، که این خود باعث وحشت زدگی کودک می شود. 

قبل از عکس برداری با والدین صحبت کنید 
والدین می توانند ایده های خوبی در مورد چگونگی عکاسی از کودک در آتلیه کودک به شما ارائه کنند. همیشه قبل از عکس برداری در مکان های عمومی از والدین سوال کنید. اگر قصد دارید از عکس ها برای تبلیغات استفاده کنید، باید از والدین بخواهید فرم رضایت نامه و قرارداد را امضا کنند، چون آنها حق دارند در مورد مسائل مالی آن نظر خود را اعلام کنند. 

 
با کودکان صحبت کنید 

اگر مجبورید از فاصله نزدیک عکس برداری کنید، بهتر است قبل از کار با کودک صحبت کنید، در این صورت او به شما به چشم یک متجاوز نگاه نمی کند. اینجا جایی است که شما باید از مهارت خود در ایجاد آرامش در افراد در هنگام عکاسی استفاده کنید. 

از ژست های متعدد بپرهیزید 
کودکان معمولا کم رو هستند، بنابراین دائما از آنها نخواهید به این حالت یا آن حالت قرار بگیرند. وقتی آنها شما و دوربین تان را پبذیرند و با شما احساس راحتی کنند، شما نیز عکس های بهتری در همه حالات خواهید گرفت. 

روی زانو بنشینید 

بهترین حالت برای دوربین این است که هم سطح با چشم های کودک باشد. این کار باعث می شود عکس جذاب و خوشایند تر شود. پس، به جای اینکه از نقطه نظر بزرگسالان عکس برداری کنید بهتر است وارد دنیای کودکان شوید. 

تعدادی از عکس ها را از نمای نزدیک بگیرید 
هر چند بزرگسالان از اینکه از نزدیک از صورت آنها عکس برداری شود راضی نیستند، اما عکس برداری از فاصله نزدیک از کودک می تواند ویژگی های او را بهتر به نمایش بگذارد. کودکان ذاتا دارای حالت چهره بسیار قوی هستند. سعی کنید از صورت آنها از فاصله های نزدیک عکس برداری کنید. 

داشتن دستیار همیشه خوب است 

کودکان را به انجام کاری سرگرم کنید، یک خرس پشمالو، یک توپ یا یک تفنگ آب پاش. بچه ها به سرعت مجذوب اسباب بازی های مورد علاقه خود می شوند و زمانی که کسی از آنها عکس برداری کند از آنها دست می کشند. 

 خونگرم و مهربان باشید 
چرا که نه، شما می توانید با ارائه دلایل کافی از بچه ها بخواهید موقعیت و حالت صورت خود را تغییر دهند. تعریف کردن یک داستان جن و پری می تواند در روی بچه های کمی بزرگ تر تاثیر خوبی داشته باشد، در حالی که گفتن طرز تهیه یک کیک خوشمزه برای بجه های بزرگ تر جذاب تر است. از خلاقیت خود برای انتخاب موضوعات جذاب برای گروه های سنی مختلف کمک بگیرید. 

به فضاهای باز بروید 

بیشتر کودکان دوست دارند در فضای باز باشند تا یک محیط بسته و محدود. سعی کنید زمانی عکس برداری را آغاز کنید که خورسید زیاد بالا نیامده است، در این صورت یک محیط گرم و زیبا در عکس ایجاد خواهد شد. همچنین می توانید پلان هایی از کودک در حین بازی بگیرید. . 

صبر و تحمل خود را بالا ببرید 
اصولا عکس برداری از کودکان کار آسانی نیست، اما شما باید صبر کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را بدست آورید. این بدین معنی نیز هست که ممکن است لازم باشد عکس برداری را به روز بعد موکول کنید. کودکان را نمی توان به آسانی مجبور به ژست گرفتن کرد، مخصوصا زمانی که در حال هوای خود هستند..

منبع:

کیس نیدز



:: برچسب‌ها: آتلیه کودک , عکاسی کودک , عکس کودک , آتلیه عکاسی کودک , بهترین آتلیه کودک, آتلیه کودک شهرک غرب ,
:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

عکاسی یکی از محبوب‌ترین هنرها است و هر فردی در هر مکان و زمانی می‌تواند بدون هیچ محدودیتی عکاسی کند، تنها کافی است که بدانید می‌خواهید در چه موضوعی به عکاسی بپردازید. عکاسی مدلینگ، تبلیغاتی، کودکان، چهره، عکاسی بارداری، عکاسی نوزاد و غیره ازجمله پرطرفدارترین‌های این رشته‌ هنری به‌حساب می‌آیند. بسیاری عکاسی تبلیغاتی را پردرآمد می‌دانند و به همین دلیل تعداد عکاسان تبلیغاتی روزبه‌روز در حال افزایش است. برخی نیز علاقه‌ خود به عکاسی را محدود به درآمدی که از این راه عایدشان می‌شود، نمی‌کنند و تنها در فکر ثبت بهترین‌ها هستند. اگر از دسته‌ دوم هستید و علاقه‌ خاصی نیز به کودکان دارید، برای ثبت خاطره‌انگیزترین و زیباترین عکس‌ها باید به چند نکته توجه کنید:

  1. زمان و مکان عکاسی مهم است

اگر کودک در عکس شما اخم یا گریه کرده است، تعجب نکنید. شما زمان نامناسبی را برای ثبت خاطره انتخاب کرده‌اید. بهترین زمان در عکاسی کودکان پس از خواب آن‌ها و یا پس از صرف یک وعده‌ غذایی است. اگر قصد ثبت عکس در طبیعت را دارید، زمانی را برگزینید که در آن خورشید فروغ و روشنایی زیاد از حدی نداشته باشد و عکس شما را خراب نکند.

در مورد مکان، طبیعت بهترین گزینه است؛ چرا که کودک در طبیعت احساس محدودیت نمی‌کند و تمام شادی خود را بروز می‌دهد. اگر هم می‌خواهید داخل ساختمان به عکاسی بپردازید، مکانی را انتخاب کنید که کوچک و تنگ نباشد.

kids-chairs-water-summer

  1. وقت تلف نکنید

 کودکان دوست ندارند زیاد سرپا بایستند و یا روی صندلی بنشینند تا عکسی از آن‌ها گرفته شود. سعی کنید پیش از اینکه از کودک عکس بگیرید تمام شرایط و امکانات لازم را آماده کنید تا وقت را از دست ندهید. عروسک‌های موردعلاقه‌ کودک را از دسترس خارج کنید. باتری و حافظه‌ دوربین‌تان را چک کنید. اگر هم قصد دارید در مکان‌های مختلف از کودک عکس بگیرید، آن مکان‌ها را همانند استودیو آماده کنید. این را به خاطر داشته باشید لبخند واقعی کودک تنها چند ثانیه دوام دارد، بنابراین اگر معطل کنید بهترین سوژه را به مصنوعی‌ترینش تبدیل می‌کنید.

  1. فهرستی از ژست‌های موردنظرتان تهیه کنید

فهرستی از ژست‌هایی که به نظرتان در عکستان خوب جلوه می‌کند، تهیه کنید اما سعی کنید خودتان طراح ژست باشید. برای مثال اگر می‌خواهید در یکی از حالات نشسته، دراز کشیده و یا ایستاده از کودکتان عکس بگیرید، از ژستی که خود خلق کرده‌اید استفاده کنید نه ژست‌هایی که در وب‌سایت‌های مختلف دیده‌اید. اگر هم خواستید از ژست‌های آماده استفاده کنید، آن‌ها را بر کودک تحمیل نکنید. سوژه‌ اصلی شما کودک است، بنابراین به خواسته‌ او رفتار کنید.

  1. از دیگران کمک بگیرید

اگر کسی را می‌شناسید که می‌تواند کودکان را به خنده بیندازد، از او بخواهید در کنارتان بنشیند و در حین اینکه شما انگشتتان را روی دکمه‌ شاتر فشار می‌دهید کودک را بخنداند. حضور این‌گونه افراد در کنارتان نه‌تنها در عکس شما تأثیر مثبتی می‌گذارد بلکه باعث می‌شود در عکاسی زود عصبانی نشوید.

  1. ابتدا از ژست‌های عادی شروع کنید

برای شروع، سراغ ژست‌های مشخص، ساده و رسمی بروید و از کودک بخواهید به دوربین نگاه کند و لبخند بزند. در چنین صورتی کودک اهمیت کار را متوجه می‌شود.

sisters-posed

  1. جنب‌ و جوش‌های بیش‌ از حد را محدود کنید

کودکان عاشق تحرک و جنب‌ و جوش هستند. جنب و جوش‌های کودکتان را تا جایی که می‌توانید محدود کنید. برای این کار می‌توانید از صندلی، مبل، نیمکت، وسایل بازی همچون الاکلنگ و … استفاده کنید اما توجه داشته باشید برای اعمال این محدودیت نباید اجباری در کار باشد. در استفاده از صندلی هم ممکن است کودک شما دست از تحرک و بازیگوشی برندارد. البته ایرادی هم ندارد، تحرک آن‌ها فقط در حد بالا و پایین آمدن از صندلی است. این شما هستید که باید در فشردن شاتر دوربین سریع باشید و بهترین لحظه‌ها را ثبت کنید. اگر هم احساس کردید کودک هنوز ذات بازیگوش خود را بروز نداده است، محل را ترک کنید. اگر هم نمی‌خواهید چشم از کودک بردارید، فقط صبر کنید.

boy-chair

  1. اجازه دهید که کودکان بازی کنند

پس‌ از اینکه عکس‌هایی ساده با ژست‌هایی رسمی را ثبت کردید، کودک را رها کنید تا بازی کند. ژستی را به کودک تحمیل نکنید در این صورت خیلی زود شکست می‌خورید و اعتماد سوژه‌تان را از دست می‌دهید. شرایط و مکان بازی را فراهم کنید. کودکان در هر شرایط و مکانی ذات خود را نشان نمی‌دهند. آن‌ها اگر چیز جذابی را ببینند و یا وارد مکان جدیدی شوند، به جنب‌ و جوش می‌پردازند. برای این کار می‌توانید از حیاط خانه‌تان و یک آب‌پاش ساده استفاده کنید. آن‌وقت است که می‌توانید دل‌نشین‌ترین عکس را از کودکان ثبت کنید.

feeding-cows-boy

  1. آرامشتان را حفظ کنید

نفس عمیقی بکشید و آرام باشید. کودکان اضطراب شما را حس می‌کنند. در این صورت آن‌ها دقیقا برعکس خواسته‌ شما را اجرا می‌کنند و علاوه بر اضطراب، خشونت شما را نیز برمی‌انگیزند.

منبع:

آی‎تی رسان



:: برچسب‌ها: آتلیه کودک , عکاسی کودک , عکس کودک , آتلیه عکاسی کودک , بهترین آتلیه کودک, آتلیه کودک شهرک غرب ,
:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

اکثر پدر مادرها دوست دارند از کودکان خود پیش از آنکه به سن بلوغ برسند، حتما عکس  کودک و یا عکس هایی داشته باشند تا با آن خاطرات گذشته را مرور کنند. حال چه باید کرد تا عکس هایی که از کودکان خود می گیریم، ارزش چاپ کردن را داشته باشد، به چه نکاتی در این مورد باید توجه کرد.

عکاسی کودکان کودک

شاید جذاب ترین عکس هایی که از بچه ها گرفته می شود و معمولا در دنیای مجازی دست به دست می شود و طرفداران زیادی نیز پیدا می کند، عکس هایی هستند که کودک اصلا توجه ای به دروبین ندارد و کار خودش را انجام می دهد. عکس هایی پر طرفدار هستند که، قطعه ای از دنیای واقعی کودک را به تصویر کشیده باشد.

با این تفاسیر هیچ عکاس و یا پدر و مادری آنقدر وقت اضافه ندارند تا ساعت ها بنشینند تا حرکت بامزه ای از رفتار کودک را عکس بگیرند. پدر مادرها برای در زمان و صرفه جویی گرفتن عکس های جذاب از کودکان باید یک سری اصول را هنگام عکاسی رعایت کنند. در ادامه این مطلب شما را با چند تکنیک ساده اما مهم در عکاسی کودکان در آتلیه کودک آشنا می کنیم. 

1. از پیش برنامه ریزی داشته باشید
هنگامی که خود را برای عکاسی از کودکان آماده می کنید. قبل از فکر کردن درباره موقعیت ها، زمینه ها، حواس پرتی کودک و نوع فعالیتش یک برنامه از پیش تعیین شده، داشته باشید. در چنین مواردی به حرکات های بعدی کودک توجه کنید، چرا که خردسالان هر آن ممکن است از حالی به حال دیگر تبدیل شوند و شما یک صحنه بی نظیر را از دست بدهید. نماهایی را برای عکاسی انتخاب کنید که تصویر بچه ها از دسترس شما خارج نشود.

 

2. بچه ای که می خواهید از او عکس بگیرید را انتخاب کنید
آیا می خواهید از یک بچه  خجالتی عکس بگیرید و یا از یک بچه کاملا بازی گوش؟ معمولا عکس گرفتن از بچه های آرام کار آن چنان سختی نیست، اما شما باید خودتان را در مواجه با بچه هایی که بیش از حد از خودشان تحرک نشان می دهند، کاملا آماده کنید. این آمادگی پیش از انداختن عکس باعث می شود، صحنه های خیلی جذابی را بتوانید شکار کنید. 

3. ایجاد ارتباط و دوستی با کودک
قبل از اینکه بخواهید از کودکان عکس بگیرید، سعی کنید با آنها ارتباط برقرار کنید. چنین کاری باعث می شود تا کودک احساس بدی نسبت به شما و دوربین درون دستتان نداشته باشد و احساس راحتی بیشتری کند. چنین حسی باعث می شود تا کودک به کارهای عادی خود بپردازد و در چنین شرایطی می توانید عکس های ماندگار از کودک ثبت کنید. 

4. حالت های اتومات دوربین را در نظر داشته باشید
برخی از دوربین ها حالتی به عنوان حالت عکس برداری از کودک دارند. چنین امکانی برای این طراحی شده که کودکان در هنگام عکس گرفتن از خودشان حرکت های بدون هماهنگی انجام دهند، از این رو عکس هایشان تار و یا کشیده می شود. شما با فعال کردن این دکمه می توانید عکس هایی با کیفیت بالاتر ثبت کنید و دیگر نگران تار شدن و یا بد فرم شدن عکس های خود نباشید. 

5. به بچه ها اجازه دهید تا بچگی کنند
به هیچ عنوان بچه ها را برای گرفتن یک نوع عکس خاص مجبور به کاری نکنید. اجازه دهید کودک در حال خودش باشد. چرا که مجبور کردن کودک برای عکس گرفتن نمی تواند روش درستی برای گرفتن عکس های ماندگار باشد. در چنین شرایطی نماهایی که شما از بچه ها انتظار دارید، به وجود نمی آید. محیط را برای عکس انداختن از کودکان شاداب کنید و سعی کنید درخواست های خود را با لبخند اجرا کنید. به یاد داشته باشید، بچه هایی که سنشان خیلی کم است، در مقابل خواسته شما ممکن است، روی خوش نشان ندهند. بچه ها به ویژه آنهایی که سن و سال خیلی کمی دارند، به نشستن دراز مدت واکنش منفی نشان می دهند.

 
6. چهره کودکان هرچقدر خندان باشد، عکس شان جذابتر می شود
شما می توانید با یکسری رفتارها و یا کلمات کودکان را بخندانید. در چنین شرایطی بچه ها چهره واقعی و جذاب خود را رو می کنند، این درست همان زمانی است که باید از آن ها عکس برداری کنید تا خاطرات بسیار جذابی برای آینده شما باقی بماند. کودکان لبخند والدین را در هنگام عکس گرفتن دنبال می کنند. در چنین شرایطی مادر می تواند بچه را بخنداند و پدر از او عکاسی کند و یا بلعکس. 

7. مشغول کردن بچه در هنگام عکاسی
کودکان وقتی با اسباب بازی و یا هر چیز دیگر مشغول شوند، حواسشان نسبت به محیط پرت می شود. در چنین شرایطی صدا زدن کودک می تواند توجه اش را سمت شما جلب کند. این همان لحظه ای است که می توانید یک عکس جذاب از کودک بگیرید. 

8. از رنگ های ملایم استفاده کنید
استفاده از چراغ های آبی و سفید در عکاسی می تواند تصویر را خشن به نظر برساند. در چنین عکس هایی بچه ها عجیب غریب و بد فرم می افتند. سعی کنید در هنگام عکاسی بچه های یتان را زیر نور ملایم قرار دهید تا جذابیت تصویر بالا برود البته در هنگام عکاسی نور صحنه باید به اندازه کافی روشن باشد. 
شما حتی می توانید از فضای طبیعی حیاط منزل خود برای عکاسی کودکان نیز استفاده کنید چنین فضا هایی هم نور کافی دارند و هم کودکان میل زیادی برای بازی کردن پیدا می کنند و روحیه شادتری از خود نشان می دهند. 

9. تشویق کردن و جایزه دادن
تشویق کردن و جایزه دادن به کودکان یک روش موثر برای عکاسی کردن از آن ها است. شما می توانید با استفاده از آب نبات و یا هر تنقلاتی دیگری که کودکان دوست دارند آنها را ترغیب کنید تا در هنگام عکس گرفتن با شما همکاری کنند. عکس گرفتن بدون هماهنگی کودکان نیز می تواند بسیار جالب باشد اگر شما کمی ذوق هنری داشته باشید می توانید از زوایای مختلف عکس های بسیار جذابی از کودکان بگیرید.

 

 

10. برخورد با بچه های خیلی خجالتی
معمولا برای عکس انداختن با بچه های که خیلی خجالت می کشند دچار مشکل خواهید شد در چنین شرایطی صبر کنید تا کودک به محیط عادت کند سپس در اولین فرصتی که سرش را بالا گرفت اقدام به عکس گرفتن کنید. در چنین شرایطی باید کمی سرعت عمل داشته باشید تا بتوانید بهترین عکس ها را ثبت کنید. 

11. عکس ها آنی
از مزایای دوربین های دیجیتال این است که شما می توانید در یک لحظه چندین عکس بگیرید این خود یک مزیت است که شما از یک صحنه چندین عکس داشته باشید با این تفاسیر می توانید بی عیب ترین عکس را برای چاپ انتخاب کنید در عکاسی کودکان منتظر ننشینید تا آنها خود را با دوربین شما وفق دهند بلکه این شمایید که باید خود را با حالت های آنها وفق دهید در چنین شرایطی انگشت خود را روی شاطر قرار دهید و به محض اینکه موقعیت مناسب به وجود آمد شروع به عکس برداری کنید. 

12. از عکس گرفتن لذت ببریدروش های بسیار زیادی برای سرگرم کردن کودکان وجود دارد که شما می توانید با استفاده از آنها کودکان را مشغول کرده و سپس اقدام به عکس برداری کنید. پوشیدن لباس دایناسور و یا یکسری دیگر از شخصیت های کارتونی برای کودکان می تواند جذاب باشد. نگران عکس های با صورت احمقانه نباشید در پاره ای از اوقات همین عکس ها جذابیت بسیار زیادی پیدا می کنند. لذت عکاسی را از یاد نبرید تا با روحیه بیشتر از صحنه های جذاب کودکان عکس برداری کنید.

منبع:

نمک



:: برچسب‌ها: آتلیه کودک , عکاسی کودک , عکس کودک , آتلیه عکاسی کودک , بهترین آتلیه کودک, آتلیه کودک شهرک غرب ,
:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

پدر و مادرانی که از به دنیا آمدن فرزندشان شوق زیادی دارند دوست دارند به دنیا آمدن فرزندشان را جشن بگیرند، Alicia Gould عکاسی اهل New-Jersey هم از این قاعده مستثنا نیست. او هم بسیار مشتاق جشن گرفتن است و همان قدر هم عاشق عکاسی و گرفتن عکسهای دلنشین از نوزادها. او از نوزادهایش از همان ابتدای تولد تا دو هفتگی شان در هر کجا و در حالت های مختلف عکس گرفته و یک آلبوم از بزرگ شدنشان تهیه کرده است.

Gould 32 ساله معمولاً از خواب این مدل های کوچولو به عنوان فرصت خوبی برای عکاسی نوزاد استفاده می کند و در حالتی که حرکتی ندارند و آرام در جای خود هستند عکاسی می کند. تخصص پیدا کردن در عکاسی از نوزادان در آتلیه عکاسی از نوزاد به مهارت احتیاج دارد و استعداد Gould در انجام این کار عکسهای بسیار زیبایی به دنبال داشته است.

ابتدا باید با والدین نوزاد صحبت کنید، به آنها اطمینان خاطر دهید چرا که ممکن است استرس داشته باشند و احساس نا امنی بکنند. و سپس اهمیت مراقبت و برخورد صحیح با نوزاد است و همیچنین در زمان غذا دادن و عوض کردن پوشک بچه باید صبور بود.

Gould در مصاحبه ای در مورد عکاسی از سوژه های کوچکش می گوید: «هدف اصلی من ثبت لحظه است، هم ثبت فیزیکی و هم احساسی. من می خواهم مادر نوزاد بعد از ۱۰ سال به عکسها نگاه کند و عشق دلگرمی خودش را برای فرزندش احساس کند، بتواند عطر فرزندش را حس کند، کوچک بودن انگشتان دست و پای نوزادش را ببیند.»

بعد از جمع کردن اولین سری از این عکسها Gould گفت: «یادم میاد ۵ سال پیش اولین باری بود که از نوزادان عکس میگرفتم و چه احساس خوبی داشتم.» معمولاً عکاسی از نوزادان حدود سه روزه نزدیک به سه ساعت زمان می برد. «عکاسی از نوزادان در عین حال جزء ترسناکترین عکاسی ها هم هست.» او ادامه می دهد: «من به خانه مشتریانم می رفتم و هیچوقت نمی دانستم که باید انتظار چه چیزی را داشته باشم، همه بچه هایی که می دیدم با هم متفاوت بودند. بعضی از بچه ها به سادگی بیدار می شدند و بعضی دیگر حتی اگر تلاش می کردید بیدار نمی شدند.»

هدف Gould این بود که والدین کودک بتوانند این عکسها را شاید ۱۰ سال بعد نگاه کنند و علاقه و شوقی که برای نوزادشان داشتند را حس کنند. او که معمولاً عکسهای پرتره می گیرد در مواردی خاص و با درخواست والدین عکسهای متفاوت دیگری هم گرفته است، در جایی می گوید: «یکبار یکی از والدین از من خواست که عکسی از بچه شان در درون یک تخم مرغ بزرگ بگیرم چون در Easter به دنیا آمده بود.»

منبع:

لنزک



:: برچسب‌ها: آتلیه نوزاد , عکاسی نوزاد , عکس نوزاد , آتلیه عکاسی نوزاد , بهترین آتلیه نوزاد, آتلیه نوزاد شهرک غرب ,
:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

وقتی من برای اولین بار شروع به پیدا کردن مشتری کردم، به عنوان یک عکاس تازه کار فکر کردم نوزادان سوژه مورد علاقه من خواهند بود. کار با آنها خیلی آسان به نظر می رسید، یک گوشه می خوابیدند، و آماده بودند تا آنها را به ژست مورد نظر خودم شکل دهم، اصلا سخت نبود. با وجود گذشت پنج سال و هزینه هزاران دلار، آنها هنوز هم سوژه مورد علاقه من هستند، اما من پول زیادی هدر دادم و در تلاش برای فهمیدن این که چطور این کار را به درستی انجام دهم، عرق و اشک زیادی ریختم. اگر شما تازه این کار را شروع کرده اید، یا با مشتریان جدید، یا با کودک خودتان، قبل از صرف هزینه های زیاد این مطلب را مطالعه نمایید.

چگونه عکاسی از نوزاد را شروع کنیم

لوازم عکاسی خود را ساده نگه دارید

من فکر می کردم که برای گرفتن زیباترین پرتره های نوزاد به تعداد زیادی کلاه، تل سر، پتو، و سبد نیاز دارم. پس از آن، به رنگ هایی نیاز داشتم که برای پسرها مناسب باشند، و رنگ هایی که برای دخترها مناسب باشند. من تختخواب های نوزاد کوچک، و حروف چوبی بزرگ که مطابق با حرف اول اسم نوزاد بودند خریدم. خانه من آنقدر با لوازم عکاسی به هم ریخته بود که ما نمی توانستیم از میهمانان خود در اتاق مهمان پذیرایی کنیم، و حتی به این قدر وسایل نیز کفایت نکردم…

من یک کفپوش کاغذی طرح چوب داشتم که آن را روی جعبه ای بزرگ پهن می کردم و روی فرش می گذاشتم. من بخاری و دو پایه برای پس زمینه داشتم، و تعداد زیادی پتو و پرده تهیه کرده بودم. هر بار که من یک مقاله در مورد یک عکاس و این که از چه لوازمی برای گرفتن «یک» عکس خاص استفاده کرده است می خواندم، آن موارد را برای خودم می خریدم. آنها اشاره می کردند که از پتوهای نرم و سبک پیچیده شده زیر سر بچه استفاده می کردند؟ فورا به سایت آمازون می رفتم، من باید چند تا از آنها برای خودم می خریدم. من چه موقع راضی می شدم؟ من دلم می خواست برای لنز، و کلاس های عکاسی پول خرج کنم، اما کاملا مطمئن بودم که خرید یک ابزار دیگر شگفت انگیزترین پرتره عکاسی کودک را ایجاد خواهد کرد، بنابراین اینجا بود که همه پول من به باد رفت.

سال گذشته من یک مقاله عکاسی به نام «کمتر بیشتر است – Less is more» خواندم. آن مقاله چشم های مرا باز کرد. و به من فهماند که هنر کودک است، نه لوازم عکاسی. لوازم احتمالا برای عکس شما تاریخ تعیین می کنند (تا به حال عکس هایی را که سیاه و سفید هستند جز یک رز قرمز که رنگی است دیده اید؟). اما یک کودک، مقابل یک پس زمینه ساده، تنها با ساده ترین لوازم جانبی، به خاطر همان کودک خیره کننده خواهد بود. به همین دلیل است که من اینجا هستم تا به شما بگویم، پول خود را هدر ندهید، به خصوص اگر تازه کار هستید. شما می توانید تنها با لوازم بسیار اولیه و پایه عکس های فوق العاده ای از نوزادان بگیرید، و این کار بسیار ساده تر از تلاش برای جا دادن او در سبد است، در حالی که سعی دارید او را خواب نگه دارید!

چیدمان

اول از همه، شما به چیزی نیاز دارید تا کودک را روی آن قرار دهید. اگر بر روی ژست دادن به کودک کار می کنید (بر خلاف عکاسی سبک زندگی که نیازی به ژست گیری ندارد)، شما به چیزی نیاز دارید که کمی نرم و قابل اتعطاف باشد. بسیاری از عکاسان حرفه ای صندلی های کیسه ای گران قیمت می خرند، اما شما به آن نیازی ندارید. من در واقع از یک صندلی چرمی (قد کوتاه) که در خانه داشتیم استفاده می کنم، و وقتی جلسات عکاسی در خانه مشتریان دارم آن را با خودم می برم.

البته، هفته پیش برای یک جلسه عکاسی نوزاد فراموش کردم آن را در ماشینم بگذارم. وقتی رسیدم تازه متوجه شدم که آن را با خود نیاورده ام. آنها خودشان چنین چیزی نداشتند، بنابراین من به جای آن دو بالشتک بزرگ را از کف مبل های آنها بیرون کشیدم و آنها را روی هم گذاشتم. هم برای بالشتک و هم صندلی چرمی من چند پتو را به صورت لایه لایه بر روی هر یک از آنها قرار می دهم. در بین پتوها چند لایه ورقه ضد آب که از بچه خودم باقی مانده، و یک تشک گرم کن قرار می دهم. لایه های متعدد پتوها آن را نرم و قابل انعطاف می کنند، و چند لایه بالایی، پس زمینه های مختلفی هستند که من برای عکاسی از نوزادان از آن ها استفاده می کنم، بنابراین برای داشتن پس زمینه های مختلف، تنها لایه ها را یکی یکی برمیدارم (شکل زیر را ببینید).

من تنها با رنگ های سیاه، سفید، و کرم عکس می گیرم. من اغلب از پتوهای رنگی دوری کرده ام، اما این انتخاب من بوده و شما می توانید به سلیقه خود عمل کنید. من رنگ های خنثی را توصیه می کنم چون قرمز، صورتی، و سبز روشن می توانند باعث ایجاد ته رنگ بر روی پوست نوزاد شوند.

ژست دادن به نوزاد

پتوهای روی هم قرار گرفته به کودک کمک می کنند تا کمی در آنها فرو برود، و من تعدادی حوله حمام سفید نیز از Costco خریدم، که با خودم می آورم تا آنها را بپیچانم و بین پتوها و نوزاد جا دهم تا او را دقیقا آنطور که می خواهم تکیه و قوس بدهم. یک بالش بادی در زیر پتو ممکن است راه خوبی برای به دست آوردن برخی از ژست هایی که می خواهید باشد، و من متوجه شده ام که اگر نمی توانید از بالش بادی استفاده کنید، گزینه خوب دیگر یک بالش گردنی مثل آنهایی که در هواپیما استفاده می کنید است. من در واقع این گزینه را به بالشت بادی ترجیح می دهم چون کوچک بوده و برای بدن یک نوزاد کاملا اندازه است، بنابراین به تکیه دادن کودک در محل مورد نظر کمک می کند (مثلا حالتی که او را روی شکم بخوابانید و دست ها و سرش روی بالش قرار بگیرند).

پس زمینه

من یک ظاهر پیوسته و یکپارچه را برای پس زمینه ام دوست دارم، بنابراین از همان شیء زیر کودک استفاده می کنم و آن را بالا می کشم تا پس زمینه پشت نوزاد را ایجاد کنم. من یک پایه دارم که با هدف نگه داشتن پس زمینه ها آن را خریدم (یا می توانید خودتان یکی بسازید)، اما شما به آن نیازی ندارید. اگر چند گیره محکم خریداری کنید، می توانید پرده یا پتو را به هر چیزی بالای سر نوزاد وصل کنید. من از پشت تخت، پشتی صندلی، نردبان، میز، و غیره استفاده کرده ام، فقط به دور و بر خود نگاه کنید تا ببینید چه چیزی بهتر جواب می دهد. وقتی من در خانه یک مشتری هستم، وسایل سرتاسر خانه را به دنبال خودم می کشم تا در طول جلسه عکاسی از آنها استفاده کنم. البته همیشه آنها را سر جایشان برمی گردانم، و هیچ کس تا به حال با این کار مشکلی نداشته است.

عکاسی سبک زندگی یا بدون ژست گیری؟

من در یکی از پاراگراف های بالا به عکاسی سبک زندگی (lifestyle photography) اشاره کردم. این ژانر عکاسی دارد حتی محبوب تر از قبل می شود. اساسا، این نوع عکاسی، گرفتن عکس های بدون ژست گیری بیش از حد از خانواده است. البته شما صحنه را تنظیم خواهید کرد. ممکن است چند مورد از اثاثیه اطراف را جا به جا کنید، یک پتو روی زمین بیندازید، و به اعضای خانواده بگویید کجا بنشینند یا بایستند. اما از اینها گذشته، شما به نوعی به آنها اجازه می دهید خودشان کارهایشان را انجام دهند و تعبیری دیگر خودشان باشند. اینجور عکس ها طبیعی، واقع گرایانه، و دوست داشتنی هستند. اما من فکر می کنم وقتی ما در مورد عکس های نوزاد صحبت می کنیم، سبک زندگی به تنهایی کافی نیست. البته آنها آسان تر هستند، و تقریبا به هیچ گونه لوازم اضافه ای نیاز ندارند، اما اکثر مردم حداقل دو یا سه عکس ژست گرفته از نوزاد خود می خواهند.

تجهیزات جانبی

اکنون به سراغ لوازم جانبی می رویم. باز هم، نیازی نیست که کلی پول صرف این وسایل کنید، و باور کنید، وقتی شروع به خرید می کنید خیلی راحت می توانید یک صورت حساب سنگین بتراشید. پس زمینه مورد علاقه من یک پارچه کشباف نرم است که وقتی بر روی پتوهای من صاف می شود، هیچ چین و چروکی ندارد (من عاشق ظاهر یکپارچه ام). یک قطعه اضافی کوچک تر از همان پارچه هم خریدم تا بچه ها را در آن بپیچم. اما اگر اصلا نمی خواهید چیزی بخرید، به اطراف خود نگاه کنید – احتمالا چند روسری، شال، یا پتوی قنداق بچه کوچک دارید که می توانید از آن استفاده کنید. من زیاد طرفدار تل های بزرگ نیستم، بلکه نوارهای باریک را دوست دارم. شما می توانید یکی از این دو تا را بخرید، یا خودتان با چند روبان و مهره زیبا یکی درست کنید.

من شرط می بندم هنگامی که شروع به نگاه کردن به اطراف به چیزهایی که در حال حاضر دارید می کنید، می توانید گزینه های مختلف زیادی را برای پس زمینه و پوشش دور بچه پیدا کنید. برای تنوع بخشیدن می توانید چند روسری، روبان سر، یا تکه های کوچک پارچه را از پارچه فروشی ها بخرید که به پول زیادی نیاز ندارند، اما تنوع مورد نیاز را به عکس های شما می بخشند.

موفق باشید، و به یاد داشته باشید این نوزاد است که شما سعی دارید از آن عکس بگیرید، نه لوازم عکاسی. آن مژه های بلند، آن انگشتان کوچک، و آن لب های غنچه شده بی نقص را فراموش نکنید.

نویسنده: کیم کلی (Kim Kelley)

م

منبع

برگرفته از: digital-photography-school



:: برچسب‌ها: آتلیه نوزاد , عکاسی نوزاد , عکس نوزاد , آتلیه عکاسی نوزاد , بهترین آتلیه نوزاد, آتلیه نوزاد شهرک غرب ,
:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

 راه های زیادی برای عکاسی از نوزادان وجود دارد، اما یک چیز مسلم است: عکاسی از این مخلوقات کوچک به ظرافت خاصی نیاز دارد که فراتر از توانایی به کار گیری یک دوربین و دانش عکاسی است. بنابراین در این آموزش کوتاه لنزک، شما عزیزان را با جنبه حساس عکاسی از نوزادان آشنا و ۶ نکته کاربردی مطرح خواهیم کرد تا در آتلیه نوزاد به کار بگیرید.

اگر تا به حال بچه داشته اید، احتمالا می دانید که من دارم در مورد چه چیزی صحبت می کنم. نوزادان به خصوص با استخوان های نرم خود شکننده هستند، بنابراین جابجا کردن آنها باید به دقت انجام شود. بنابراین اگر در طول جلسه عکاسی بخواهم که کودک در مکان یا موقعیت متفاوتی قرار گیرد، این کار را به والدین می سپارم.

نوزادان به تازگی از حفاظت رحم مادر خود خارج شده اند، بنابراین بیشتر از افراد دیگری که احتمالا از آنها عکس خواهید گرفت، مستعد بیماری، سرماخوردگی و استرس هستند.

در ادامه این مطلب لنزک ۶ نکته برای جنبه حساس عکاسی از نوزاد آورده شده است:

۱

از عطر زدن اجتناب کنید

این نکته شامل صابون های معطر، لوسیون، عطر/ ادکلن، افتر شیو، و محصولات حالت دهی مو می باشد. نوزادان بینی های حساسی دارند. آخرین چیزی که شما می خواهید این است که سوژه ارزشمند شما عطسه کند. اگر او راحت نباشد، آن وقت بی قرار می شود و سر و صدا می کند.

۲

قبل از شروع کار دست های خود را بشویید

اولین کاری که شما باید وقتی وارد محیط نوزاد می شوید انجام دهید این است که دست های خود را خیلی خوب بشویید. حتی اگر قصد ندارید به بچه دست بزنید، به احتمال زیاد چیزهایی که بچه با آنها تماس دارد، مثل تخت را لمس خواهید کرد.

۳

احتمال آوردن میکروب به محیط نوزاد را کاهش دهید

اگر مریض هستید، جلسه عکاسی خود را دوباره برنامه ریزی کنید.

هیچ چیزی نگران کننده تر از نیاز به مراقبت از یک نوزاد بیمار نیست. بدن های آنها برای دارو بیش از حد جوان است، بنابراین به خانواده کودک (و خود او) یک لطف بکنید و اگر مریض هستید برنامه خود را تغییر دهید – به خصوص اگر تب دارید.

۴

دما را زیاد کنید

بچه ها وقتی گرم باشند خوشحال و خواب آلود هستند، بنابراین دمای هوا را زیاد کنید، اما این کار را ایمن انجام دهید. اگر از یک بخاری برقی استفاده می کنید، مواظب باشید که آن را خیلی نزدیک کودک یا هر چیزی که کودک روی آن یا داخل آن است، قرار ندهید.

به عنوان مثال، اگر بخاری پایین تر از کودک قرار دارد، هنوز هم می تواند با گرم کردن سبدی که او در آن قرار دارد، او را به خطر بیاندازد.

۵

اگر می توانید، از لوازم مشتری استفاده کنید

پتو، کلاه، حیوانات، کفش، سبد… همه اینها برای استفاده در طول جلسه عکاسی از نوزاد بسیار زیبا هستند.

اگر از لوازم مشتری خود استفاده کنید، آن وقت اقلام داخل عکس ها برای آنها معنی دارتر خواهند بود (به عنوان مثال، خاله مریم کلاهش را بافته، سبد مال عروسی والدینش است، حیوان مثل همان است که پدر وقتی بچه بود داشت).

همچنین در این صورت عکس ها منحصر به فردتر خواهند بود تا وقتی که از لوازم یکسان بارها و بارها استفاده شود.

۶

به او یک ژست را تحمیل نکنید

شما یا والدین کودک ممکن است بخواهید یک عکس از کودک در یک موقعیت خاص یا ژست گرفته بر روی یک شیء خاص بگیرید. لطفا زمانی که دارید چنین شاهکارهایی را انجام می دهید احتیاط کنید.

نوزادان برای عکاسی عالی هستند چون می توان موقعیت آنها را برای یک عکس تعیین کرد، اما آنها انسان هستند، نه عروسک. جانب احتیاط را رعایت کنید و به یاد داشته باشید که نوزادان ظریف هستند. اگر آنها ناراحت یا ناراضی به نظر می رسند، دست بکشید و یک عکس جایگزین دیگر پیدا کنید.

نوزادان باید همیشه راحت و ایمن باشند. بنابراین به عنوان عکاس آنها هر کاری می توانید انجام دهید تا در طول جلسه عکاسی، آنها چنین احساسی داشته باشند.

نویسنده: آنی تائو (Annie Tao)

منبع:

 

لنزک



:: برچسب‌ها: آتلیه نوزاد , عکاسی نوزاد , عکس نوزاد , آتلیه عکاسی نوزاد , بهترین آتلیه نوزاد, آتلیه نوزاد شهرک غرب ,
:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

آیا به عکاسی  نوزاد علاقه‌مندید اما نمی‌دانید با چه حالتها و ژست‌هایی عکس بگیرید؟ آیا پیش آمده که به عکس نوزاد نگاه کنید و این سوال در ذهنتان بوجود بیاید که عکاس چطور چنین عکسی را گرفته است؟ در این مقاله شما را با چند راه ساده برای آماده‌سازی صحنه و چندین ژست نوزاد، برای عکاسی آشنا می‌کنیم. ابتدا با آماده‌سازی پشت صحنه شروع می‌کنیم. پس از آن به شما نشان می‌دهیم که عکس نهایی با توجه به صحنه‌ای که آماده کرده‌اید، چطور خواهد شد. همه راه‌های مذکور ساده بوده و در هر شرایطی قابل پیاده‌سازی هستند، به نحوی که هر کسی می‌تواند در انجام آنها استاد شود. از مزایای این روش‌ها امکان انجام آنها در هر فضای کوچکی است. این مزیت بزرگی است برای عکاسانی که باید به خانه مشتریان رفته و هیچ آشنایی‌ای با فضای خانه‌های آنها ندارند یا در آتلیه نوزاد این کار را انجام می دهند. با  کجارو همراه باشید.

استفاده از تشک

تشک ساده‌ترین راه برای آماده‌سازی صحنه عکاسی، استفاده از یک تشک است، ملحفه‌ای جذاب و بامزه روی آن بیاندازید و تشک را روی زمین کنار یک پنجره یا در شیشه‌ای کشویی بگذارید. ترجیحا تشک را در زاویه حدود ۶۰ درجه نسبت به پنجره قرار دهید. بعضی‌اوقات فضا به گونه‌ایست که شرایط برای هر ترکیبی که دلخواه شماست، فراهم است اما در پاره‌ای از اوقات مانند این آشپزخانه کوچک(عکس بالا) باید خود را با شرایط وفق داده و از کمترین امکانات بیشترین استفاده را ببرید. به عنوان مثال در این مورد خاص می‌توانید تشک را با زاویه ۹۰ درجه نسبت به پنجره قرار دهید، هنگامی که مادر، نوزاد در حال خواب را می‌آورد و روی تشک می‌گذارد، بعد از اینکه نوزاد در جای خود آرام گرفت، در کنار تشک بنشینید و تشک را با چرخش‌های کوچک به نحوی که زاویه آن با پنجره و نور آفتاب، سایه و عمق میدان خوبی ایجاد کند، تنظیم کرده و شروع به عکاسی کنید. نوزاد استفاده از این ترکیب صحنه می‌تواند در مواردی که شما تصمیم گرفته‌اید از گل‌ها، گیاهان سبز، اشیا، تجهیزات و ... استفاده کنید، بسیار کاربردی و مفید خواهد بود. زیرا این ترکیب صحنه، سطحی صاف و خوب به کار داده و همچنین ارتفاع پائین آن به شما این امکان را می‌دهد که از بالا عکاسی کنید. نوزاد

استفاده از پرده‌ی سیاه رنگ

پرده سیاه مورد بعدی این است که سعی کنید یک پارچه مشکی را با گیره به پشت یک یا چند صندلی ببندید. در صورت امکان از صندلی‌های بلندتر استفاده کنید. اگر تهیه صندلی برای شما امکان‌پذیر نبود به سادگی پدر و مادر نوزاد را به کار بگیرید، آنها می‌توانند هر کدام یک سر پارچه را بگیرند. فراموش نکنید که مقداری از پارچه روی زمین پهن شده باشد. دوباره نزدیک پنجره باشید و نوزاد را درون یک سبد و جلوی پارچه قرار دهید و یا از پدر و مادر بخواهید که در مقابل پارچه بایستند و او را روی دستان خود نگه دارند (خلاق باشید).

نکته

با استفاده از پرزگیر، پارچه مشکی را تمیز کنید تا در مراحل ویرایش عکس صرفه جویی شود. نوزاد نوزاد تنوع کاربردی این ترکیب صحنه بسیار زیاد است. راهی ساده برای ثبت تصویری با کنتراست بالا که دید حرفه‌ای‌تر و رسمی‌تری به آن می‌دهد. ترکیب صحنه اولی که گفتیم در مقایسه با این مدل، گرایش بیشتری به عکس‌های روزمره‌ دارد. استفاده از پرده سیاه، نیازمند صرف زمان بیشتری برای رسیدن به یک پس‌زمینه سیاه یکنواخت در مرحله ویرایش عکس است اما نتیجه‌ی آن طوریست که ارزشش را دارد! یکی دیگر از کاربردهای این روش، القای حس معلق بودن نوزاد است. به عنوان مثال می‌توانید نوزاد را روی کفه ترازوی عمودی‌ای که از پشتی صندلی آویزان است، بگذارید (البته با رعایت جوانب ایمنی). نوزاد با توجه به اینکه نوزادان معمولا در تکاپو و حرکت هستند، گاهی علاقه زیادی به گرفتن اشیا دور و بر دارند و یا خود را از چیزی آویزان می‌کنند. در صورتی که والدین آنها مایل به ثبت تصاویری در این حالات از فرزندشان باشند، روش پرده سیاه در صورتی که ریسک صدمات احتمالی به حداقل برسد، گزینه مناسبی برای این نوع عکاسی خواهد بود. نوزاد

استفاده از کوسن بزرگ

کوسن رایج‌ترین روش عکاسی از نوزادان استفاده از کوسن بزرگ است. برای این روش شما می‌توانید از کوسن‌هایی که اختصاصا برای عکاسی ساخته شده‌اند استفاده و یا اقدام به ساختن یک کوسن در اندازه‌ی مورد نیازتان کنید. کوسن را نزدیک به یک منبع نور روی زمین بگذارید و یک روکش بزرگ که به پشت یک صندلی نصب شده روی آن بیاندازید. در صورت نیاز برای عکاسی از یک ژست با پس زمینه‌های متنوع می‌توانید از چند لایه روکش استفاده کنید.

نکته

در صورتی که از چند لایه روکش استفاده می‌کنید، توصیه می‌کنیم بین هر یکی از لایه‌ها حتما از پدهای مخصوص تعویض پوشک بچه استفاده کنید. کار از محکم کاری، عیب نمی‌کند!!! کوسن نوزاد این ترکیب صحنه و گوناگونی لایه‌ها برای مواردی که نوزاد به راحتی نمی‌تواند در جای خود آرام گیرد بسیار کاربردی است. همچنین می‌توانید از یک ژست خاص چند عکس متنوع بگیرید و به راحتی این امکان را داشته باشید که یک پرتره یا نمای کاملا بسته از دستها و پاها و حتی نمایی کامل از بدن نوزاد را بدون حرکت دادن او به تصویر بکشید. نوزاد

ژست‌های نوزادان

می‌توانید تغییرات کوچکی در نحوه قرار گیری دست‌ها و پاها، سر و یا لگن نوزاد انجام دهید اما با توجه به واقعیت فیزیولوژیکی مفاصل نوازدان محدودیت‌هایی در نحوه حالات و ژست آنها وجود دارد. تعدادی از ژست‌های پایه‌ای ساده و بی‌خطر برای نوزاد را در ادامه خواهید دید که با الهام از این ژست‌ها می‌توانید نوزاد را در حالت‌های متنوعی برای عکاسی آماده کنید:

حالت لقمه‌ای

نوزاد

حالت دمر با دست و پای جمع شده

نوزاد

حالت درازکش به پهلو

نوزاد

حالت چانه روی مچ دست

نوزاد

حالت خوابیده به پشت و دایره‌ای

نوزاد

حالت قورباغه

نوزاد از دیگر ژست‌های قابل استفاده در این سبک می‌توان به حالت رابطه با پدر و مادر، خواهر و برادر و حالت‌های طبیعی که عاری از هرگونه خطری برای نوزاد است، اشاره کرد. نوزاد و مادر نوزاد و برادر نوزاد   دنیای عکاسی نوزاد بسیار متنوع است، و راهنماها، ترفندها و اقدامات احتیاطی بسیاری وجود دارد که باید بدانید. مقاله‌ای که مطالعه کردید، تنها بخش کوچکی از دنیای متنوع این سبک از عکاسی بود، اما می‌تواند شروعی مناسب برای آغاز به کار و نحوه اجرای آن باشد. در نظر داشته باشید که با هرکدام از این روش‌ها و خلاقیتی که از خود نشان می‌دهید، می‌توانید تصاویری متفاوت و ناب از نوزادان ثبت کنید. نوزاد نوزاد اگر هر کدام از روش‌های اشاره شده را امتحان کرده‌ و یا تجربیات متفاوت‌تری در این زمینه داشته‌اید، آنها را با ما درمیان بگذارید.   منابع Digital Photography School و learn shoot inspire

 

 

 



:: برچسب‌ها: آتلیه نوزاد , عکاسی نوزاد , عکس نوزاد , آتلیه عکاسی نوزاد , بهترین آتلیه نوزاد, آتلیه نوزاد شهرک غرب ,
:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

عکاسی از کودکان یکی از جذاب‌ترین و در عین حال پراسترس‌ترین انواع عکاسی است. برای عکاسی از کودکان باید صبور باشید. کودکان گاهی خندان و سرزنده و گاهی کسل و گریان می‌شوند. نکاتی که در این مطلب ارائه شده است می‌تواند برای عکاسان تازه‌کار در هر آتلیه کودک که دوست دارند این ژانر را به صورت حرفه ای دنبال کنند مفید باشد.

1) برای بهترین و ارزنده ترین لحظه آماده شوید: حتما قبل از روز تعیین شده برای عکاسی کودکان را در خانواده ملاقات کنید تا از نام کوچک، روحیه، علایق و سرگرمی‌های کودک مطلع شوید. در عین حال به محیط خانه و اطرافش توجه کنید و محل و پشت زمینه‌های مناسب برای عکاسی را زیر نظر داشته باشید. این اقدام به شما کمک می‌کند تا با زمینه فکری آماده‌تری برای عکاسی از کودک را داشته باشید.


2) از قدرت لبخند غافل نشوید: با لبخند با کودک رو به رو شوید و محیط را از حالت جدی به محیطی دوستانه بدل کنید تا کودک در برابر شما و دوربین احساس راحتی کند.


3) توجه شان جلب کنید :از آنجایی‌که کودکان معمولا کنجکاو هستند به راحتی می‌توانید آن ها را با نشان دادن شی عجیبی که ممکن است تا به حال آن را ندیده باشد سرگرم کنید و عکس‌های طبیعی و جالبی از از او ثبت کنید


4) پشت زمینه را از پیش تعیین کنید: هرچند پشت زمینه برای یک عکاس در استودیو بسیار قابل کنترل‌تر است اما بهتر است از کودکان در محیط ‌هایی که با آن آشنایی دارند و در آن احساس آزادی عمل می‌کنند عکس‌برداری کنید.

 

عکاسی از کودکان،آتلیه عکاسی کودکان,عکاسی کودکان


5) عکس‌های طبیعی جذاب‌ترند: هیچ وقت کودک را مجبور به ایستادن و یا نشستن در محیطی نکنید. در این زمان دوربین را کنار بگذارید و کمی او را به بازی دعوت کنید و بگذارید دوباره آرامش خود را به دست آورد بهترین وضعیت زمانی است که کودک با دوچرخه و دیگر وسایلش مشغول بازی است.


6) ابزار های مناسب عکاسی را همراه داشته باشید: از دوربین‌های سریع و لنزهای پر سرعت استفاده کنید. حتما لنزهای مختلف واید و تله و ...، نورهای کمکی که به آنها نیاز خواهید داشت و باطری و کارت حافظه اضافی همراه داشته باشید.


7) لحظه‌ها را شکار کنید: عکاسی از کودک کار بسیار دشوار است و نیاز به سرعت عمل بالا دارد. همیشه انگشتان باید آماده فشردن شاتر و چشم هایتان شکارچی لحظات باشد.

 منبع:

بیتوته

 



:: برچسب‌ها: آتلیه کودک , عکاسی کودک , عکس کودک , آتلیه عکاسی کودک , بهترین آتلیه کودک, آتلیه کودک شهرک غرب ,
:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

بسیاری از والدین دوست دارند از کودکان زیبای خود عکس های ماندگاری بگیرند. اما عکاسی از کودک به هیچ وجه کار آسانی نیست زیرا آنها همیشه خواب هستند و باید برای داشتن عکس متفاوت، منتظر حرکت های جالب آنها شد. به اصطلاح باید شکار لحظه ها کرد که گاهی کسل کننده می شود. برای داشتن ایده های بهتر و روش های آسان برای عکاسی کودک در خانه، ترفندهایی که یک عکاس مطرح کرده است را برایتان انتخاب کرده ایم.

 

عکاسی از کودکان,روش های عکاسی از کودکان,عکاسی حرفه ای

 
 در این مطلب، بایدها و نبایدها و زمان مناسب برای عکاسی از کودک را بیان کرده ایم. نورپردازی در آتلیه کودک عکاسی از کودکان در فضای باز بسیار بهتر است زیرا کودکان در بیرون آرامتر هستند.

 

کودکان گرمای خورشید را دوست دارند و در نتیجه آرام می مانند. اما در مواقعی که مجبور به عکاسی در داخل خانه هستید، سعی کنید کودک را در کنار پنجره قرار دهید که  نور ملایم و خوبی دارد.

 

انتخاب جهت و میزان نور مناسب در زیبایی و شفافیت عکس تاثیر بسیاری دارد. استفاده از وسایل رنگی در آتلیه کودک استفاده از کلاه و شال گردن برای عکاسی از کودکان هیچ گاه قدیمی و کهنه نمی شود.

 

شال گردن ها اصولا بافت زیبایی دارند و کودکان دوست دارند آنها را همچون لقمه داخل چیزی بپیچانید. اگر متوجه شدید کودک از اینکه او را  داخل شال پیچیده اید ناراحت است و غر می زند، می توانید کودک را روی شال یا کلاه بخوابانید. به این ترتیب، می توانید عکس  فوق العاده زیبایی از کودک بگیرید.

 

وسایل پیشنهادی برای عکاسی کودک در آتلیه وسایلی که می توان در آتلیه کودک از آنها استفاده کرد، متفاوت است. به طور مثال، می توانید از بالشت های طرح و شکل دار، اسباب بازی یا عروسک در اطراف  کودک خود استفاده کنید. یا او را داخل پارچه زیبایی قنداق کنید و روی صندلی های متحرک یا تاب قرار دهید.

 

این کارها به هیچ وجه برای کودک خطرناک نیست. وسایلی که در آتلیه کودک باید از آنها اجتناب کرد هرگز از شیشه همچون بطری، کاسه و ... در آتلیه کودکان استفاده نکنید.

 

آتلیه عکاسی کودک, عکاسی کودکان,عکس گرفتن


اگر خیلی تمایل به این کار دارید با فتوشاپ دو تصویر را در کنار هم بگنجانید ولی کودک خود را  در کنار یا داخل این وسایل خطرناک قرار ندهید. نخستین اصل عکاسی کودک ، آسایش و امنیت اوست. وسایل جالب، عجیب و هنری در آتلیه کودک برای عکاسی از کودک در آتلیه می توانید از اسباب بازی های او یا مبلمان خاص خود استفاده کنید. به طور مثال، از وسایل ماهیگیری، لباس فرشته ها با همه تجهیزاتش، لباس یا وسایل آتش نشان ها و ... کمک بگیرید.
 

عکاسی حرفه ای ,عکاسی از کودکان,عکاسی حرفه ای


عکاسی از چهره آرام کودک در خواب توصیه ما به والدین این است که در 5 تا 10 روز نخست تولد از نوزادان خود عکاسی یعنی عکاسی نوزاد کنند. در این  زمان کودک بیشتر زمان خود را در خواب سپری می کند و بسیار شکل پذیر هستند. برای داشتن عکس های زیباتر می توانید از پتو و بالشت سفید استفاده کنید تا چهره کودک در خواب بسیار معصوم تر و آرام تر دیده شود.

 منبع:

بیتوته

 



:: برچسب‌ها: آتلیه کودک , عکاسی کودک , عکس کودک , آتلیه عکاسی کودک , بهترین آتلیه کودک, آتلیه کودک شهرک غرب ,
:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

هنگامی که شما در حال https://www.instagram.com/p/BcaCkHsnoz1 هستید، گاهی اوقات به کودکانی برمی خورید که شخصیت درخشان خود را بلافاصله آشکار می کنند، ژست های زیادی از خود نشان می دهند، و به طور کلی، عاشقhttps://www.digikala.com/Search/Category-digital-camera هستند. گاهی اوقات هم شما با سوژه کوچکی مواجه خواهید شد که از غریبه ها بیزار است یا حتی خودش را از جعبه های سیاه دکمه داری که به سمت او نشانه گرفته شده اند، پنهان می کند! بنابراین شما چه کاری می توانید انجام دهید؟ در ادامه این مطلب خواهیم گفت.تا بهترین عکس ها را درhttp://sevilstudio.com/%D8%B3%D9%88%DB%8C%D9%84-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%88%D8%AF%DB%8C%D9%88/%D8%A2%D8%AA%D9%84%DB%8C%D9%87-%DA%A9%D9%88%D8%AF%DA%A9بگیرید.

گذشته از تغییر برنامه تا وقتی که کودک بر کمرویی خود غلبه کند، چند کار هست که من در طول جلساتhttps://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%B9%DA%A9%D8%A7%D8%B3%DB%8C سبک زندگی خودم انجام می دهم که شما هم می توانید امتحان کنید.

۱

خودتان را معرفی کنید

اگر اولین بار است که سوژه کوچک خود را ملاقات می کنید، حسن نیتی که به یک بزرگسال نشان می دهید را به او نشان دهید. به آنها بگویید چه کسی هستید و چه کاری می خواهید انجام دهید. پیشنهاد من این است: بیش از حد بر عکاسی تمرکز نکنید. در عوض، بر تمام لذت و سرگرمی که خواهید داشت و فعالیت هایی که با هم انجام خواهید داد، تمرکز کنید.

۲

به او کمی آزادی عمل بدهید

من هنگامی که با کودکان خجالتی روبرو می شوم، جلساتم را با یک لنز بلند (معمولا لنز ۷۰-۲۰۰mm، f/2.8) شروع می کنم، بنابراین می توانم کمی از آنها فاصله داشته باشم. این کار به من اجازه می دهد تا چند عکس از فاصله دور بگیرم در حالیکه به بچه ها کمی زمان بدهم تا راه بیفتند (گرم شوند).

۳

علاقه نشان دهید

مهم نیست سوژه های شما چند ساله هستند، با آنها با احترام رفتار کنید. با آنها صحبت کنید. از آنها سوال بپرسید. با آنها تعامل برقرار کنید. بچه ها به طرز فوق العاده ای نسبت به علاقه واقعی واکنش نشان می دهند. اگر آنها ببینند که شما اوقات خوشی دارید، به احتمال زیاد به شما ملحق می شوند.

۴

اجازه دهید خودشان باشند

برخلاف کودکانی که به طور موقت در حضور افراد غریبه خجالتی اند، برخی از کودکان به طور طبیعی آرام و درونگرا هستند. ثبت همان چیزی که هستند هیچ اشکالی ندارد! اگر آنها پشت پاهای مادرشان پنهان می شوند یا بی سر و صدا کنار یک درخت می نشینند، چرا از همان حالت عکس نگیریم؟ لازم نیست تمام عکس های یک کودک از لبخند یا خنده او باشد. گاهی اوقات بچه ها بعد از این که احساس کنند فشار نمایش در مقابل دوربین از روی آنها برداشته شده، پیشقدم می شوند.

بیشتر بخوانید: چگونه در عکاسی از کودکان لبخندهای طبیعی تری به دست آوریم

۵

اجازه دهید یک شیء راحت داشته باشند

اگر متوجه شدید که سوژه کوچک شما خجالتی است، اجازه دهید والدین او یک شیء راحت مثل یک عروسک، پتو یا اسباب بازی مورد علاقه اش را به جلسه بیاورند. گاهی اوقات تنها داشتن آن شیء دوست داشتنی می تواند باعث راحتی کودک شود.

و در آخر…

۶

لبخند بزنید

به عبارت ساده، اگر شما دوستانه و صمیمی به نظر نرسید، کودکان خیلی راحت با شما انس نمی گیرند.

من در حرفه عکاسی ام، چندین مشتری داشته ام که با من تماس گرفتند تا به من هشدار دهند که فرزند آنها خجالتی است، از دوربین بیزار است و به معنای واقعی کلمه وقتی دوربینم را ببیند از من فرار خواهد کرد! من خوشحالم که بگویم هیچ وقت تا به حال عکسی نداشتم که در آن یک کودک خجالتی راه نیفتد و در طول عکاسی به طرز فوق العاده ای عمل نکند (بزنید به تخته!).

عشق من نسبت به بچه ها واضح است، بنابراین این که کاری کنم بچه ها احساس راحتی کنند برای من آسان است. حالا من فرمول آزمون و خطا شده ام را که سالها برای من کارساز بوده با شما به اشتراک گذاشتم. امیدوارم برای شما هم کارساز باشد!

شما چه نکاتی را برای عکاسی از کودکان خجالتی اضافه می کنید؟

نویسنده: آنی تائو (Annie Tao)

منبع:

برگرفته از: https://digital-photography-school.com/how-to-photograph-shy-children/

 



:: برچسب‌ها: آتلیه کودک , عکاسی کودک , عکس کودک , آتلیه عکاسی کودک , بهترین آتلیه کودک, آتلیه کودک شهرک غرب ,
:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

یک لبخند واقعی و از صمیم قلب، چیزی فراتر از تنها بالا بردن گوشه های لب است. یک لبخند واقعی از کل صورت شما ساطع می شود، و به خصوص برای کودکان، اغلب با کل بدن احساس می شود. ثبت یک لبخند اجباری و مصنوعی آسان است – ما می دانیم که داشتن یک لبخند ساختگی و عکس گرفتن از آن حس چندان خوبی ندارد، و برای کودکان نیز خوب به نظر نمی رسد. در این آموزش لنزک، نکاتی برای عکاسی از کودک ان در آتلیه کودک با لبخند های طبیعی تر مطرح خواهد شد.

© Lisa Holloway

بنابراین در حالیکه ما می خواهیم از لبخند زیبای یک عکس کودک بگیریم، می خواهیم که آنها از روند عکاسی هم لذت ببرند. و ما نیز به عنوان عکاس، می خواهیم در هنگام عکاسی از آنها اوقات خوشی داشته باشیم.

© Javi Inchusta

چیزهای زیادی برای کشف کردن در مورد کودکان وجود دارد – تمام علاقه مندی های آنها، مسائل کوچک و بزرگ آنها، این که چه احساسی در مورد خود و خانواده شان و این دنیای خنده دار پیر دارند. کودکان بی پرده، سرگرم کننده، خلاق، مشتاق و کنجکاو هستند – آنها باهوش نیز هستند و می توانند بگویند چه موقع کسی واقعا علاقه مند نیست. بنابراین مطمئن شوید که قلب و نیت شما در جای مناسبی قرار داشته باشد.

اگر سوژه کوچک شما احساس ناراحتی کند، جلب یک لبخند صادقانه و واقعی غیر ممکن خواهد بود. تاکید بر ایجاد یک ارتباط صادقانه با کودکان به طوری که آنها احساس راحتی کنند، باعث خواهد شد که آنها خود واقعیشان را به بهترین شکل نشان دهند – اغلب اوقات.

© Javi Inchusta

در ادامه این مطلب لنزک چهار مکالمه ارائه شده که من دوست دارم با بچه ها داشته باشم، که همیشه به خنده شادی و لبخندهای واقعی منجر می شود:

۱

کشف اسباب بازی یا شخصیت مورد علاقه آنها

اسباب بازی های مورد علاقه اغلب برای بچه های کوچک مهم هستند. اگر سوژه شما یک اسباب بازی خاص دارد (به عنوان مثال، «بانی خرگوشه»)، از آن به عنوان بخشی از گفتگویتان استفاده کنید.

بانی دهان داره؟

بانی یک دکمه روی شکمش داره؟

بانی کجا می خوابه؟ توی این کفش می خوابه؟ (کفش هایش را بالا نگه می دارم)

هممم، توی یخچال می خوابه؟

می دونم، اون باید توی رختخواب پیش مامان و باباش بخوابه، مگه نه؟

© Lisa Holloway

سوال های سربسته برای این گروه سنی عالی هستند، بنابراین آنها مجبور نیستند خیلی زیاد فکر کنند و تنها می توانند با سر اشاره کنند یا سر خود را تکان دهند، و لبخند بزنند و در حین خندیدن حرف بزنند.

۲

حیوانات

© Lisa Holloway

حیوانات چیزی هستند که بچه ها می توانند به راحتی با آنها ارتباط برقرار کنند. من دوست دارم سوال های احمقانه و خنده دار بپرسم.

اگر می تونستی هر حیوانی رو که می خواهی به عنوان حیوان خانگی داشته باشی، کدوم رو انتخاب می کردی؟

در مورد این حیوان چی می دونی؟

چه اسمی برای این حیوان خانگی خوبه؟

اگر یک میمون خانگی داشتی، اسمش رو چی می ذاشتی؟

من سوال آخر را در مورد خیلی از حیوانات می پرسم – اگر یک زرافه، یا یک هزارپا، یا یک کرگدن خانگی داشتی… حیوان هایی را انتخاب کنید که حیوان خانگی معمول و متداولی نیستند.

۳

وقتی بزرگ شدی

© Javi Inchusta

گفتگوهایی در مورد شغل ها، بزرگ شدن، و کارهایی که پدر و مادرشان انجام می دهند، همیشه واکنش خوبی در پی دارد. سوال های شما بسته به سن و شخصیت کودک می توانند مفرح یا جدی باشند.

برای بچه های بیخیال تر، من ممکن است اینطور شروع کنم:

وقتی بزرگ شدی، دوست داری یک رقاص باله بشی یا یک شاهزاده خانم؟ (برای پسرها)

وقتی بزرگ شدی، دوست داری مامان بشی یا بابا؟ (برای دخترها)

وقتی بزرگ شدی، دوست داری قورباغه بشی یا مار؟

© Lisa Holloway

برای بچه های بزرگتر و جدی تر، می توانید این سوالات را بپرسید:

چه کسی بهترین شغل دنیا رو داره؟

چه شغلی کسل کننده ترین شغل دنیاست؟

بابا وقتی میره سر کار چی کار می کنه؟

وقتی بزرگ شدی، دوست داری آشپز بشی یا فضا نورد؟

یا یک مخترع یا راننده کامیون؟

برای بچه ها راحت تر است که یک سوال «این یا آن» از آنها بپرسید، به جای این که تنها بگویید «وقتی بزرگ شدی می خواهی چه کاره شوی؟» این که از بچه ها بخواهید به یک پاسخ دقیق فکر کنند، می تواند برای آنها کمی دشوار باشد.

۴

قوانین خانواده

© Lisa Holloway

این نیز یک موضوع گفتگوی واقعا جالب و سرگرم کننده است – به خصوص برای والدینی که دارند به حرف های شما گوش می دهند.

اگر تو مسئول خانواده ات بودی، هر شب کجا شام می خوردی؟

اگر تو باید وقت خواب را تعیین می کردی، چه موقع به رختخواب می رفتی؟

اگر تو باید صبحانه خانواده را انتخاب می کردی، چه چیزی می خوردی؟

چه کسی رئیس خانواده شماست؟

هنگام عکاسی از کودکان، وقت بگذارید و از بودن با آنها لذت ببرید. وقتی که حتی قبل از برداشتن دوربین خود صرف می کنید، برای ارزیابی شخصیت آنها بسیار ارزشمند است – آیا آنها رفتار دوستانه و با اعتماد به نفسی دارند، کم حرف و تودار هستند، خسته اند، بیش فعالی دارند، خجالتی اند، شوخ طبع اند؟ در مورد این که کدام سبک گفتگو برای هر کودک بهتر عمل خواهد کرد، تصمیمات شهودی بگیرید. این کار با کسب تجربه آسان تر می شود، بنابراین هرچقدر می توانید با بچه ها وقت بگذرانید، در این صورت گفتگوهای سرگرم کننده با آنها خیلی زود راحت و بی دردسر (آسان) می شود.

© Lisa Holloway

نویسنده: انجی باکستر (Angie Baxter)

منبع:

http://www.lenzak.com/

 



:: برچسب‌ها: آتلیه کودک , عکاسی کودک , عکس کودک , آتلیه عکاسی کودک , بهترین آتلیه کودک, آتلیه کودک شهرک غرب ,
:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

کارهای کمی در زندگی می توانند به شیرینی https://www.instagram.com/p/BcaCkHsnoz1ان باشند. در ادامه چند مرحله ساده بیان می شود که با پیگیری آنها می توانید یک https://www.digikala.com/Main/Baby-Bedding/  پرتره عالی از فرزند دلبندتان بگیرید.

۱

وقت را از دست نده

بچه ها پیشبینی ناپذیرند پس انتظار می رود که حین https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%B9%DA%A9%D8%A7%D8%B3%DB%8Cگریه یا بداخلاقی کنند. به جای صبر کردن و منتظر موقعیت یا بهترین ژست شدن، دائم عکس بگیرید. زیرا بعضی وقت ها در بین ۳۰ عکس متوالی که می گیرید، یک عکس خوب به دست می آید. با فرض اینکه مقدار خوبی از نور روز در اختیار دارید، ایزوی ۱۰۰ تا ۴۰۰ را انتخاب کنید و یک دیافراگم باز بین ۲٫۸ تا ۸ برای یک عمق میدان کم را در نظر بگیرید. از حالت عکاسی متوالی (continuous shooting) در دوربین خود استفاده کنید تا بتوانید در چند ثانیه بین ۲ تا ۵ عکس داشته باشید.

۲

نور را چک کن

برای ثبت بهترین عکس ها درhttp://sevilstudio.com/%D8%B3%D9%88%DB%8C%D9%84-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%88%D8%AF%DB%8C%D9%88/%D8%A2%D8%AA%D9%84%DB%8C%D9%87-%DA%A9%D9%88%D8%AF%DA%A9، در طول روز وقتی که مقدار کافی از نور طبیعی روز وجود دارد عکاسی کنید. نور روز به پوست کودک یک حالتی از نرمی خواهد داد. در صورت امکان از نور پنجره ها استفاده کنید و از تابش مستقیم نور خورشید اجتناب کنید چرا که باعث ایجاد سایه در عکس خواهد شد و علاوه بر آن برای پوست کودک مضر خواهد بود. برای چنین عکاسی یک لنز ۵۰mm ایده آل به نظر می رسد. حالت عکاسی را بر روی AV یا تقدم دیافراگم قرار دهید، یک ایزوی نسبتا بالا و دیافراگم باز را انتخاب کنید. انتخاب سرعت شاتر مناسب را به دوربین واگذار کنید. از یک فلاش اکسترنال با دیفیوزر (که نور را پخش کند) به منظور پوشش دادن همه قسمت های تاریک، استفاده کنید.

۳

برام بخند عزیزم

هنگام عکاسی از کودکان، ممکن است لازم شود شما کار های بامزه ای کنید تا بتوانید یک عکس العمل مناسب در کودک ایجاد کنید. این ممکن است شامل شکلک در آوردن، بازی دالی موشه، یا ایجاد صدا های عجیب و غریب باشد. راه های زیادی برای خنداندن کودک وجود دارد. از شخصی بخواهید تا این حالت عالی را حین اینکه شما عکاسی می کنید در فرزندتان ایجاد کند. شما باید سریع کار کنید تا بتوانید لحظه مورد نظر را ثبت کنید، بنابراین سرعت شاتر بالا (۱/۵۰۰ یا بیشتر) انتخاب کنید و برای ایجاد پس زمینه مات از دیافراگم باز (f/1.8-f/4) استفاده کنید!

۴

پس زمینه ساده

عکس های کودک ساده معمولا بهترین ها هستند؛ هیچ احتیاجی به پس زمینه شلوغ یا کاملا روشن نیست. یک راه عالی برای گرفتن عکس که شما را یک حرفه ای نشان می دهد این است که یک پارچه سفید، خاکستری یا بژ بر روی دو صندلی بکشید. آن را کنار یک پنچره بزرگ قرار دهید و بچه را بر روی آن به همراه چند اسباب بازی بگذارید. حالت عکسبرداری را بر روی تقدم دیافراگم قرار داده و دیافراگم دلخواه خود را انتخاب کنید. اگر روشنایی خیلی خوب نیست می توانید از ایزو های بالاتر استفاده کنید. نورسنجی نقطه ای را بر روی چهره کودک انجام دهید و روی چشمان کودک فوکوس کنید.

۵

خاطره انگیزش کن

برای گرفتن عکس های خاطره انگیز سعی کنید که از کودک هنگام انجام یک فعالیت یا همراه خانواده و دوستان عکس بگیرید. خواهر یا برادر مخصوصا اگر در سن نزدیک به هم باشند می تواند به عکس جذابیت بیشتری دهد (آنها را به بازی با هم یا غذا خوردن یا فعالیت های دیگر مشغول کنید). برگردید و آن ها را مجبور نکنید که با هم دوستانه برخورد کنند (اجازه دهید کاری که می خواهند را انجام دهند). نامحسوس عکس بگیرید که فعالیت آنها را مختل نکنید. بچه ها را در یک فضای خلوت مملو از نور طبیعی مانند کنار یک پنجره بزرگ بنشانید. از حالت اتوماتیک استفاده کنید تا مطمئن باشید یک عکس شارپ و واضح می گیرید. به دوربین اجازه دهید در صورت نیاز از فلاش استفاده کند.

۶

جسور باش

عکس های سیاه و سفید، کلاسیک و در عین حال همیشگی و کهنه نشدنی هستند. بنابراین برای عکاسی از کودکان گزینه مناسبی است. حالت عکاسی دوربین را به تقدم دیافراگم (AV) تغییر دهید و یک دیافراگم باز برای خلق پس زمینه ای نرم و مات انتخاب کنید. از نور سنجی نقطه ای بر روی چهره کودک استفاده کنید. وقتی سیاه و سفید عکس می گیرید به کنتراست (تفاوت بین روشن و تاریک) توجه کنید. پس زمینه سیاه و سفید بیشترین گیرایی و هم چنین کنتراست در نورپردازی به عکس یک فضای دراماتیک و رویایی می دهد.

ت

تنظیمات پیشنهادی

به طور کلی در عکاسی از کودکان ما باید سریع و بدون درنگ باشیم. بنابراین سرعت شاتر بالا و /یا ایزوهای بالا را انتخاب کنید. هیچ چیز بدتر از این نیست که یک لحظه ی عالی را عکاسی کنید که به دلیل سرعت پایین شاتر محو و تار ثبت شود. در نور خوب روز شما باید از سرعت شاتر ۱/۵۰۰s استفاده کنید. همچنین اندازه های دیافراگم F/5.6 و بازتر هم به طور تجربی خوب هستند که عکس های واضح و شارپی می دهند و نیاز به کم کردن سرعت شاتر نیست.

الف

ابزار پیشنهادی

علاوه بر یک دوربین خوب، یک لنز استاندارد ۵۰mm ابزاری خوب برای عکاسی پرتره کودکان است. سعی کنید لنزی با f/1.8 یا کمتر انتخاب کنید که بتوانید از سرعت های شاتر بالاتر برای گرفتن عکس های واضح تر استفاده کنید. استفاده از یک beanbag یا کیسه لوبیا (کیسه ی پر شده از حبوبات که بتوان دوربین را روی آن قرار داد) به جای سه پایه، گزینه ی بهتری است چون می توانید دوربین را روی سطح زمین و هم سطح کودک قرار دهید. یک رفلکتور (بازتاب کننده) نقره ای یا سفید برای بازتاب نور به منظور ملایم کردن و تخت کردن عکس ایده آل می باشد.

ج

جمع بندی

بچه ها یک شانس برای خلق عکس های خارق العاده و زیبا به شما می دهند، اما به هیچ وجه سوژه های راحتی نیستند! همیشه به جای فکر به چیز هایی که نیاز خواهید داشت و کاری که می خواهید بکنید، برخیزید و از کودک عکس های بیشتری بگیرید. شاد و پر انرژی باشید. اگر شما بد اخلاق باشید بچه ها هم خواهند بود. بنابراین فراموش نکنید که یک دستیار داشته باشید. بچه ها چهار دست و پا می روند، گریه می کنند، به تغییر نیاز دارند و … . یک کمک دهنده یا مراقب می تواند همه ی مراقبت ها را انجام دهد تا شما بتوانید روی عکاسی از بهترین لحظات تمرکز کنید.

منبع:

http://www.lenzak.com/

 



:: برچسب‌ها: آتلیه کودک , عکاسی کودک , عکس کودک , آتلیه عکاسی کودک , بهترین آتلیه کودک, آتلیه کودک شهرک غرب ,
:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

از نظر آماري كودكان محبوب ترين سوژه عكاسي در تمام دنيا هستند. آنها جذاب هستند. به همين دليل عكاس هنگام عكاسي از كودكان احساس راحتي مي كند و خلاصه سوژه فوق العاده اي براي عكاسي هستند. فقط بايد هنگام عكاسي از كودكان در آتلیه کودک صبور بود و البته بايد مهارت هايي را هم كسب كرد. تا بتوان عكس هاي خوبي گرفت.

نكات عكاسي از كودكان

ــ چشم هاي بزرگ كودكان بايد مورد توجه دقيق عكاس باشد و به اندازه كافي در عكس واضح باشد. با خاموش كردن فلاش دوربين خود از قرمزي چشم ها جلوگيري كنيد. سعي كنيد از نور طبيعي براي عكاسي از كودكان استفاده كنيد. البته اگر نور كافي در اختيار نداريد. ولي اگر نور كافي نيست مي توانيد بعداً مشكل قرمزي چشم ها را در كامپيوتر خود با كمك نرم افزارهاي گرافيكي حل كنيد.

ــ كودكان غير قابل پيش بيني اند و تمايل به حركت و جنب و جوش دارند كه اين حركت ها سبب تار شدن سوژه عكاسي كه همان كودك است مي شود از ISO با سرعت بالا و aperture بالا (حداكثر گشادي لنز) استفاده كنيد تا در كمترين زمان ممكن عكس خود را بگيريد. همين طور بايد تعداد زيادي عكس بگيريد تا بهترين را انتخاب كنيد. اين هم به لطف دوربين هاي ديجيتال امكان پذير است چون ديگر با هر عكس يك فيلم حرام نمي كنيد.

ــ پشت زمينه را ساده نگه داريد. چون معمولاً كودكان در محيطي پر از اسباب بازي و اسباب و وسايل هستند معمولاً پشت زمينه بيشتر از خود عكس جلب توجه مي كند. و در اغلب موارد در عكاسي از كودك محيط اطراف اصلاً مهم نيستند و فقط از زيبايي عكس مي كاهند. به كودك خود نزديك شويد و تا حد امكان زوم كنيد. اگر از لنز وايد استفاده مي كنيد فاصله خود را با كودك حفظ كنيد مگر اينكه بخواهيد يك عكس خنده دار يا ... بگيريد. لباسهاي رنگارنگ و پر نقش نگار توجه را از صورت كودك به جاهاي قسمتهاي ديگر عكس جلب مي كنند. براي گرفتن بهترين عكس از نور معمولي و لباسهايي با رنگ محدود استفاده كنيد.

ــ سعي كنيد طيف رنگ هاي موجود در عكس را كاهش دهيد.

ــ بهترين لحظات براي عكاسي در كسري از ثانيه از دست مي روند هميشه دوربين خود را آماده نگه داريد.

ــ شايد عكس هايي كه شما از كودك خود مي گيريد، برايتان جالب باشد ولي براي ديگران اين گونه نباشد. بنابراين سعي كنيد در شرايط غير عادي و غير معمول از كودك عكس بگيريد.

متفاوت باشيد.

در اينجا به چيزهايي كه منجر به يك عكس غير معمول و جالب از كودك مي شود به اختصار اشاره مي شود:

ــ كل اندام كودك را در عكس نمايش ندهيد مثلاً يك پا يا يك دست را مي توانيد خارج از كادر عكس بيندازيد. اين سبب مي شود كه بيننده در ناخودآگاه خود بدنبال آن عضو غايب بگردد؟!

ــ به جاي عكس گرفتن از كودك از اسباب بازي هاي رنگ وا رنگ كودك عكس بگيريد.

ــ عكس را از ديد يك بزرگسال نگيريد بلكه از ديد يك خردسال عكس بگيريد.

ــ از كودكان در شرايط نامتعارف عكس بگيريد.

ــ از كودكان در شرايطي كه به خود قيافه بزرگسالان را مي گيرند عكس بگيريد.

ــ از آينه ها استفاده كنيد، عكاسي از كودك در حاليكه روي يك آينه چهار دست و پا كردن يا خزيدن تجربه جالبي است. البته اگر آنقدر خوش شانس هستيد كه مي توانيد از دو قلوها و چند قلوها عكس بگيريد كمتر به آينه احتياج پيدا مي كنيد.

ــ تار كردن پشت زمينه در مورد كودكان نتيجه خوبي مي دهد. براي اين منظور از لنز بلند و aperture بالا استفاده كنيد تا پشت زمينه را تار كنيد بعد از گرفتن عكس مي توانيد از فيلترهاي Blur براي مات كردن پشت زمينه استفاده كنيد.

ــ كودكان از قرار گرفتن در جاهاي عجيب و غريب احساس خوبي دارند و رفتارهاي جالبي از خود نشان مي دهند.

ــ لوازم حتي لوازم شخصي معمولي مي توانند نتيجه جالبي در عكس كودك داشته باشند مثلاً كفش ها يا عينك بزرگسال يا لباس بزرگي كه تن كودك مي كنيد در عكس جالب خواهد بود.

ــ سعي كنيد از زواياي مختلف عكس بگيريد.

ــ متضاد عمل كنيد. يك كودك را كوچك نشان ندهيد بكله سعي كنيد آن را مانند يك بزرگسال يا حتي يك غول در عكس خود نشان دهيد.

ــ براي پشت زمينه عكس از فيلتر motion blur در نرم افزارهاي ويرايش تصوير (مانند فتوشاپ) استفاده كنيد. تا پشت زمينه منحرف كننده افكار بيننده را تار كنيد. ولي صورت و چشمهاي كودك بايد واضح و شفاف باشند. البته اين كار به سادگي و سرعت امكان پذير نيست.

تفاوت ها را نشان دهيد:

ــ نشان دادن ابعاد اجزاي بدن كودكان به نسبت ديگران مي تواند عكس ها جالبي خلق كند.

ــ غذا خوردن كودكان با كثيف كاري هاي آنها هميشه جالب است.

ــ پوست خيلي صاف و نازك كودك را در عكس ها نشان دهيد.

ــ احساسات شديد كودكان را ثبت كنيد. شادي، پريشاني، بداخلاقي، حماقت ها و شيطنت هاي آنها عكس زيبايي مي سازند.

ــ فقط نزديك نشويد تا جائيكه لنز دوربين شما اجازه مي دهد به كودكان نزديك شويد.

منبع:

یادبگیر



:: برچسب‌ها: آتلیه کودک , عکاسی کودک , عکس کودک , آتلیه عکاسی کودک , بهترین آتلیه کودک, آتلیه کودک شهرک غرب ,
:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

یکی از چالش های عکاسی این است که ما سعی داریم با یک رسانه دو بُعدی یک دنیای سه بُعدی را به تصویر بکشیم. ایجاد عمق و حس بُعد به شما کمک خواهد کرد تا بینندگان را فریب داده و آنها را بیشتر به سمت تصاویر خود بکشید. در این مقاله آموزشی، من چهار نکته برای ایجاد عمق در عکس هایتان به شما خواهم گفت.

۱

از زاویه دوربین درست استفاده کنید

اولین کاری که می توانید انجام دهید تا به تصاویر خود عمق ببخشید این است که پاهای خود را در جای مناسب قرار دهید، و دوربین خود را در جهت مناسب بگیرید.

منظورم این است که وقتی شما به طور مستقیم از چیزی تخت عکس می گیرید، تصویر شما نیز تخت به نظر خواهد رسید. به این نمونه نگاه کنید. تصویر زیر از یک طرف رودخانه گرفته شده و رو به طرف دیگر به سمت طلوع آفتاب است. توجه کنید که چطور رودخانه یک خط مستقیم را درست در میان تصویر ترسیم می کند، و در واقع هیچ چیزی وجود ندارد که توجه بیننده را جلب کند و او را به سمت تصویر بکشد.

یک طلوع یا غروب خورشید زیبا برای ایجاد یک عکس قدرتمند و قوی کافی نیست. این عکس به دلیل زاویه دوربین مورد استفاده فاقد عمق است.

در این تصویر بعدی، تمام کاری که من انجام دادم این بود که کمی به سمت چپ چرخیدم، در نتیجه مستقیما از سرتاسر رودخانه عکس نمی گرفتم.

این عکس کمی بهتر از عکس اول است.

اکنون بیایید ببینیم وقتی من تنها کمی پاهایم را جابجا کردم، چه اتفاقی برای این صحنه افتاد. من از لحاظ فیزیکی به یک نقطه جدید چند قدم آنطرف تر رفتم و به جای این که دوربین را مستقیما رو به سمت رودخانه بگیرم، کمی چرخیدم تا رو به سمت بالای رودخانه قرار گیرم.

خیلی بهتر شد! می بینید چطور در این تصویر رودخانه بیشتر نگاه شما را به سمت صحنه می کشد؟

خب، این عکس بهتر است، اما من می خواستم آن را یک گام جلوتر ببرم، بنابراین دامنه کوهی که بر روی آن ایستاده بودم را نیز به تصویر اضافه کردم. تصویر زیر را ببینید.

بهتر شد، اما می بینید که در اینجا چطور رودخانه نگاه شما را به جای داخل، به خارج از صحنه هدایت می کند؟

اما من احساس کردم که رودخانه در ترکیب بندی بالا به ضرر من عمل می کند، بنابراین تصویر نهایی را وارونه (به صورت افقی برعکس) کردم. اکنون رودخانه از سمت چپ وارد تصویر می شود و به داخل صحنه پیچ و تاب می خورد. نگاه ما به طور طبیعی از چپ به راست (فارسی زبانان راست به چپ)، و از بالا به پایین حرکت می کند، بنابراین سعی کنید ترکیب بندی هایتان در این جهات جریان داشته باشند. در این صورت بیننده راحت تر آن را احساس خواهد کرد، و او را در تصویر نگه می دارد.

رودخانه نگاه شما را به سمت صحنه هدایت می کند، جزئیات دامنه کوه شما را علاقه مند نگه می دارد.

تفاوت چشمگیر بین تصویر اول تا تصویر آخر را از لحاظ عمق می بینید؟

این مرا به نکته دوم رساند که کار بعدی است که می توانید برای ایجاد عمق در تصاویر خود انجام دهید.

۲

تصاویر خود را لایه بندی کنید

من به نوعی به کار بعدی که می توانید برای ایجاد عمق در تصاویر خود انجام دهید اشاره کردم، که در واقع اضافه کردن لایه هاست. این بدین معنی است که چیزهایی در صحنه داشته باشید که در فاصله های مختلف نسبت به دوربین قرار دارند. در واقع شما به یک المان پیش زمینه (چیزی نزدیک)، یک زمینه میانی، و یک پس زمینه (چیزی دور) نیاز دارید.

چشم های ما عمق را درک می کنند، بنابراین می توانیم اشیای دور و نزدیک را همزمان ببینیم. این وظیفه شماست که المان های مناسب را به صحنه اضافه کنید تا به این طریق تصویر خود را لایه بندی نیز بکنید. ساده ترین راه برای انجام این کار این است که سوژه ای که می خواهید از آن عکس بگیرید را پیدا کنید و سپس چیزی به پیش زمینه اضافه کنید. بیایید چند نمونه ببینیم.

در تصویر بالا من لبه بستر رودخانه، و همچنین نمای کل دره را به صحنه مقابل خودم اضافه کردم. اما واقعا زیاد هم خوب از کار درنیامد، می توانید ببینید چرا؟ سه المان جداگانه در تصویر وجود دارد – آسمان، علف ها در پیش زمینه، و دره. اما آنها اصلا متصل به هم به نظر نمی رسند و لبه تپه و خط افق هر دو خطوط راست هستند – نتیجه بسیار ایستا است.

این عکس خیلی موفقیت آمیزتر است.

اکنون من بر روی یک بوته در پیش زمینه فوکوس کرده ام و دره پشت آن بیشتر به پس زمینه ای تبدیل شده است که از آن پشتیبانی می کند. این عکس بسیار موفقیت آمیزتر است چون عمق را نشان می دهد.

چه چیزی در پیش زمینه قرار دهیم

اما چه می شود اگر نتوانید یک المان پیش زمینه جالب پیدا کنید؟ چرا یک المان انسانی اضافه نکنید؟

من اغلب اوقات پاهای خودم را در عکس هایم قرار می دهم. این یک المان انسانی و پیش زمینه به عکس اضافه می کند. این عکس با یک لنز سوپر واید، ۸mm Rokinon بر روی Fuji X-T1 من گرفته شده است.

شرکت کنندگان در یکی از کارگاه های من تبدیل به سوژه می شوند. استفاده از یک لنز بلندتر در اینجا (۱۳۵mm بر روی دوربین فول فریم) آنها را نزدیک آورده و پس زمینه را به خوبی مات می کند که به تصویر جدایی و عمق می بخشد.

این نمونه برعکس نمونه بالاست. این یکی با یک لنز ۲۴mm در f/14 برای به دست آوردن عمق میدان بیشتر و نگه داشتن سوژه و پس زمینه در فوکوس شارپ گرفته شده است.

این دوباره دامنه کوه است که بخش دیگری از آن حتی نزدیک تر است و در پایین تصویر خارج از فوکوس می باشد. چند لایه می توانید در اینجا ببینید؟ تفاوت فاصله بین نزدیک ترین و دورترین چیز به دوربین چقدر است؟ خیلی! این چیزی است که در اینجا یک حس عمق ایجاد می کند.

بر روی کجا فوکوس کنیم؟

در نمونه های بالا سوژه اصلی در فوکوس است و پیش زمینه یا پس زمینه مات هستند. اما شما می توانید این را نیز تغییر دهید و باز هم عمق ایجاد کنید.

بر روی بوته کوچک در پیش زمینه فوکوس شده، و دره تبدیل به پس زمینه می شود.

با نقطه کانونی در زمینه میانی، دره سوژه می شود و بوته به عنوان یک المان پیش زمینه مات می شود (اما هنوز هم آنجا هست تا به تصویر عمق اضافه کند).

کدام یک از دو تصویر زیر را ترجیح می دهید؟ فوکوس شده در جلوی تصویر بر روی علف های بلند، یا دورتر بر روی رودخانه؟ هیچ کدام از آنها نه درست است و نه اشتباه، بلکه به کاوش صحنه و قصد شما بستگی دارد. به یاد داشته باشید، اولین عکس شما معمولا بهترین عکستان نیست. از اولین عکس خود انتظار عالی بودن نداشته باشید.

فوکوس شده بر روی دره.

فوکوس شده از نزدیک

نوع دیگری از همان طلوع خورشید از نکته #۱ بالا.

۳

از نور برای افزودن عمق استفاده کنید

مورد بعدی که وقتی می خواهید به تصویر خود عمق اضافه کنید باید در نظر بگیرید، روشنایی است. به نوری که بر روی سوژه قرار دارد نگاه کنید. آیا یک حس سه بُعدی به آن می بخشد یا تخت و بی روح است؟ در عکاسی، نور همه چیز است، بنابراین اطمینان از این که نور شما صحنه را تکمیل کرده و حالت و احساسی که شما می خواهید را به آن می بخشد، کلید گرفتن تصاویر موفقیت آمیز است.

برای برجسته کردن سوژه، از پشت نورپردازی کنید

نورپردازی از پشت راهی برای برجسته کردن سوژه و جدا کردن آن (یا آنها) از پس زمینه، و افزودن عمق به تصویر است. نگاهی به این نمونه ها بیاندازید:

در اینجا نور قوی از یک پنجره در یک معدن قدیمی طرحی پیرامون مدل من می کشد و او را برجسته می کند. این همان تکنیک مورد استفاده در استودیو توسط عکاسان پرتره است.

همان تکنیک در اینجا هم وجود دارد و این خانم توسط نور خورشید از پشت روشن شده است که در اطراف او یک طرح زیبا می کشد و او را از پس زمینه جدا کرده و به تصویر لایه اضافه می کند.

این دختران نمایش (رژه) خوشحال از پشت روشن شده و از پس زمینه جدا شده اند.

سایه دوچرخه یک المان عمق دیگر اضافه می کند.

من عمدا منتظر ماندم تا این مرد کوچک در مقابل درب تاریک به عنوان پس زمینه قرار گیرد، تا در نور برجسته شود.

نور خورشید که از پشت به این برگ زرد کوچک می تابد، آن را برجسته می کند.

نور کناری برای نشان دادن بُعد و شکل

نوری که از کنار می آید به شما اجازه می دهد تا شکل، بافت، و بُعد سوژه خود را ثبت کنید.

در تصویر ساختمان زیر، اگر هر دو طرف به طور یکنواخت روشن شده بودند، نمی توانستید گوشه و در نتیجه شکل آن را درک کنید.

در این پرتره از این مرد تُرک دوست داشتنی، نور از کنار به ویژگی های چهره او می افزاید و بُعد را در تصویر نشان می دهد.

راه های دیگر برای استفاده از نور

راه های زیادی برای استفاده از نور به نفع خودتان در تصاویر وجود دارد، اینها فقط چند ایده هستند. مِه می تواند جلوه های جالبی ایجاد کند و اگر شما تمام المان های دیگر را در کنار هم قرار دهید، این نیز می تواند به تصویر شما عمق ببخشد. رد نور ماشین ها در شب، به تصویر خطوط هدایتگر اضافه می کند و نگاه بیننده را به اطراف تصویر شما هدایت می کند.

لایه ها در مِه در ماچوپیچو، پرو.

۴

استفاده از کادربندی در ترکیب بندی ها

این که شما چطور تصویر خود را ترکیب بندی یا تنظیم می کنید نیز می تواند به ایجاد یک حس عمق در تصاویرتان کمک کند. یکی از المان های ترکیب بندی که به ویژه در این زمینه مفید است، کادربندی است.

با اضافه کردن چیزی در پیش زمینه به تصویر لایه اضافه می کنید (#۲ بالا را ببینید). اما چه می شود اگر بتوانید کمی بیشتر تلاش کرده و چیز جالب تری ایجاد کنید؟ پیدا کردن چیزی به عنوان کادر در اطراف سوژه به تصویر جذابیت می بخشد و بیننده برای نگاه دقیقتر به داخل تصویر کشیده می شود.

بیشتر بخوانید: نکات آموزشی عکاسی با کادربندی طبیعی

اینها یک سری تصویر هستند که منظور من را نشان می دهند.

در این تصویر اول، روشنایی از کنار وجود دارد که به تصویر کمی عمق اضافه می کند اما هیچ لایه یا پیش زمینه ای وجود ندارد.

بنابراین من یک لنز بازتر برداشتم و حصار را در پیش زمینه جای دادم.

در آخر، حتی بیشتر تا روی زمین پایین آمدم و از میان سیم های حصار عکس گرفتم تا بالابر غلات را کادربندی کنم. من فکر می کنم که این تصویر قوی ترین عکس مجموعه است.

اینها چند نمونه دیگر هستند که در آن من سوژه را با استفاده از چیزهایی که آنجا وجود داشت، کادربندی کردم – چارچوب در، درخت، گذرگاه.

نور و سوژه از پشت روشن شده توجه شما را جلب کرده و چارچوب در نگاه شما را درست به سمت او هدایت می کند.

من از این معبد در هاوایی دور شدم، از درخت بزرگ گذشتم، و رویم را برگرداندم. من می دانستم که اگر آن را به عنوان یک المان کادربندی اضافه کنم، به هدایت نگاه شما به سمت معبد کمک خواهد کرد. مسیر نیز به خطوط هدایتگر می افزاید.

این خانه استمن کداک است – خانه جورج استمن، بنیانگذار کداک. اینجا در حال حاضر یک موزه است که می توانید در روچستر نیویورک از آن بازدید کنید (اگر شما در این منطقه هستید به شدت توصیه می کنم این کار را بکنید و کمی در مورد تاریخچه عکاسی یاد بگیرید). من از شاخه این درخت بزرگ برای کادربندی خانه استفاده کردم تا توجه بیننده را به سمت آنجا جلب کنم.

خلاصه

اینها تنها چهار روش هستند که با استفاده از آنها می توانید به تصاویر خود عمق و بُعد اضافه کنید، اما ممکن است راه های دیگری نیز وجود داشته باشد. با افزودن یک حس عمق و سه بُعدی بودن، تصاویر شما روح و جذابیت بیشتری خواهند داشت. اما به یاد داشته باشید که باید تعادل نیز وجود داشته باشد و قرار دادن چیزهای خیلی زیاد در کادر می تواند این تعادل را بر هم بزند. بنابراین هدفمند ترکیب بندی کنید و تمام المان ها و نحوه قرار گیری آنها در کنار یکدیگر را در نظر بگیرید.

این نکات را تمرین کرده و به این فکر کنید که چطور می توانید توجه بینندگان را بیشتر به سمت عکس های خود جلب کنید. لطفا ایده های خود را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

نویسنده: دارلین هیلدبرانت (Darlene Hildebrandt)

منبع:

لنزک



:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

لوازم مورد نیاز عکاسی بارداری
لوازم مورد نیاز عکاسی بارداری : عکس سونوگرافی ، لباسهای رنگی نوزاد ، کفشهای نوزاد

عروسک یا اسباب بازی  که علاقه دارید در جلسه عکاسی مورد استفاده قرار گیرد

چند دست لباس اسپورت و رسمی برای پدر و مادر

لباسهای ست پدر مادر در صورت در اختیار داشتن

شلوار جین  و تی شرت هم رنگ

لباس بارداری هر تعداد که در اختیار دارید.

در آتلیه بارداری سویل استودیو  تورهای رنگی موجود است که برای عکاسی بارداری استفاده می شود .

منبع:

گوگل



:: برچسب‌ها: آتلیه کودک , عکاسی کودک , عکس کودک , آتلیه عکاسی کودک , بهترین آتلیه کودک , آتلیه کودک شهرک غرب ,
:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک
چیدمان و دکوراسیون اتاق کودکان میتواند بسیار جذاب و هیجان انگیز باشد. استفاده از رنگ های جذاب و درخشان، وسایل فانتزی، عروسک ها و اسباب بازی های خوشرنگ و زیبا و حتی چیدن لباس های کوچک و دوست داشتنی کودک دلبندتان قطعا میتواند یکی از شیرین ترین تدارکات پدر یا مادر شدن باشد. نکته ی اولی که دقت به آن بسیار مهم است این نکته است که تمام وسایل و دکوراسیون مربوط به کودکان دوست داشتنی و زیبا هستند، پس در انتخاب دقت کنید و گزیده خرید کنید. زیرا اگر با این منطق پیش بروید که هرچیز زیبایی دیدید برای فرزندتان تهیه کنید، به زودی با کمبود بودجه مواجه خواهید شد. طرحی را در ذهنتان در نظر بگیرید و طبق این طرح و نقشه برای دکوراسیون اتاق کودکتان خرید کنید. نکته بعدی اینکه هر دکوراسیون اتاق کودکی که زیباست لزوما از وسایل گران تشکیل نشده، بلکه این خلاقیت شماست که به آن بها میدهد. در آتلیه کودک و عکاسی کودک نیز دکوراسیون بسیار مهم است.
  •  

    چند ایده و نکته کاربردی در مورد دکوراسیون اتاق کودک

  • خلاق باشید و خود را به طراحی های معمول محدود نکنید. فضایی با المان های نو و خلاق و با قابلیت اکتشاف به هوش هیجانی و خلاقیت فرزند شما کمک خواهد کرد. دکوراسیون اتاق کودکتان را پررمز و راز طراحی کنید.

  • به این فکر کنید که دوست دارید فرزند شما در چه محیطی قرار بگیرد؟ به تم های کارتونی و بی هدف اکتفا نکنید. دوست دارید فرزند شما چه باشد؟ ورزشکار؟ موزیسین؟ فضانورد؟ یا جهانگرد و مکتشف؟ او را در این فضا قرار دهید تا علاقه اش را پیدا کند. دکوراسیون اتاق کودکتان را به گونه ای بچینید که کودکتان در رویایش زندگی کند.

  • کتاب را فراموش نکنید. حتما در دکوراسیون اتاق کودکتان کتابخانه را بگنجانید. تا جای ممکن سعی کنید کتاب ها طوری قرار بگیرند که جلد آنها در معرض دید بچه ها باشد و کنجکاویشان را تحریک کند. عادت کتابخوانی از سنین بسیار پایین در بچه ها شکل میگیرد.

  • با طرح های ساده و مینیمال، دیوارها را از سادگی دربیاورید. طرح های ساده ای مثل خال خالی، یا راه راه، یا ستاره و ماه روی دیوارها حالتی رویایی و فانتزی به دکوراسیون اتاق کودک شما خواهند داد. حتی با درست کردن شابلون یک ابر کوچک میتوانید روی زمینه ی آبی روشن، دیوارهای اتاق کودکتان را به آسمانی زیبا تبدیل کنید.

  • دیوار نقاشی برای کودکتان در نظر بگیرید

با نصب کردن چند طناب و گیره های رنگی زیبا جایی برای آویزان کردن نقاشی در دکوراسیون اتاق کودکتان ایجاد کنید. با اینکار این حس را به او منتقل میکنید که او یک هنرمند است و هر نقاشی یا کاردستی او آنقدر ارزشمند است که باید دیده شود. یا میتوانید چند قاب خالی رنگی در ابعاد مختلف به دیوار اتاق کودک نصب کنید و هربار یک نقشی یا کاردستی او را در آنها بچسبانید.

  • بجای رنگ کردن یا نقاشی کردن دیوار اتاق کودکتان از رنگ سفید استفاده کنید و برای دکوراسیون اتاق کودک از تابلوها و المان های تزئینی رنگی استفاده کنید. با این روش برای تغییر دکوراسیون احتیاجی به دوباره رنگ آمیزی دیوارها نخواهید داشت و با تغییر تابلوها و وسایل میتوانید دکوراسیون اتاق کودکتان را به سادگی تغیییر دهید.

  • با یک نقاشی ساده درهای اتاق و کمد دیواری ها را به یک عروسک بامزه تبدیل کنید. این نوع طراحی ها در دکوراسیون اتاق کودک بدون کوچکتر کردن فضا به فانتزی تر شدن آن کمک میکند. امتحان کنید و ببینید کودکتان چگونه عاشق این حیوانات بامزه خواهد شد.

  • یک فضای کوچک شخصی برای کودکتان ایجاد کنید. بچه ها عاشق این فضاهای دنج میشوند. الخصوص اگر آن را به شکل یک خانه ایجاد کنید. درست کردن این دکوراسیون اتاق کودک احتیاج به فضای کمی بزرگ خواهد داشت. البته با کمی دقت میتوانید از فضاهای مرده ی اتاق برای اینکار استفاده کنید.

  • فضایی برای نقاشی کردن کودکتان روی دیوار ایجاد کنید. با کمی خلاقیت میتوانید شرایظی ایجاد کنید که کودکتان بدون کثیف کردن دیوار اتاق، بتواند نقاشی کند. در دکوراسیون اتاق کودک فقط به زیبایی توجه نکنید، سعی کنید فضایی ایجاد کنید که کودکتان در ان راحت باشد و بتواند کشف و تجربه کند.

  • یک تاب در دکوراسیون اتاق کودکتان بگنجانید. بچه ها عاشق تاب بازی هستند. در مواقع بی حوصلکی کودکتان میتواند وسیله ی بسیار مفیدی باشد. و درست کردن یک تاب قشنگ و فانتزی اصلا کار سختی نیست.

  • در آخر جایی برای رویابافی فرزندتان در دکوراسیون اتاق او ایجاد کنید. بچه ها ساعت ها با داستان ها و رویا بافی هایشان سرگرم میشوند. برای او امکانی ایجاد کنید تا مثل آلیس به سرزمین عجایب سفر کند.

 

 
 
 

 

منبع:

رادیو کودک



:: برچسب‌ها: آتلیه کودک , عکاسی کودک , عکس کودک , آتلیه عکاسی کودک , بهترین آتلیه کودک , آتلیه کودک شهرک غرب ,
:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

تزئین و آماده سازی اتاق کودک ان میتواند بسیار کار جذاب و سرگرم کننده ای باشد. ایده های مختلفی برای دکور اتاق کودک وجود دارد که ما در صفحه ی عکاسی کودکدر آتلیه کودک انواع مختلفی از این ایده ها را مطرح کرده ایم. یکی از ایده های تزئین و دکور اتاق کودک استفاده از استیکرهاست. استیکرهای رنگی، کارتونی، اشکال هندسی، حیوانات بامزه یا استیکرهایی که به منظور اندازه گیری قد کودک طراحی شده اند و جنبه ی تزئینی هم دارند گزینه های مناسبی برای استفاده در اتاق کودک هستند. میتوانید از استیکرهای ریز و ساده برای کل دیوارها با پس زمینه ی تک رنگ استفاده کنید، یا از استیکرهای درشت و پرطرح برای یک دیوار استفاده کنید. استیکرهایی هم برای چسباندن روی درها و تبدیل آنها به عروسک هایی بامزه وجود دارند. علاوه بر این استیکرهایی هم هستند که به صورت یک نوار روی همه دیوارها قرار میگیرند و جلوه ی زیبا و ساده ای به اتاق کودک میدهند. نوع دیگری از استیکرها در پایین دیوار قرار میگیرند و گاها راوی یک داستان کوتاه در  قالب اشکال هستند. استیکرهای دیواری زیر از سایت ترندیول برداشته شده اند.

 

 

 

منبع:

رادیو کودک



:: برچسب‌ها: آتلیه نوزاد , عکاسی نوزاد , عکس نوزاد , آتلیه عکاسی نوزاد , بهترین آتلیه نوزاد , آتلیه نوزاد شهرک غرب ,
:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 بهمن 1396 | نظرات ()