نوشته شده توسط : آتلیه کودک

برای شما کاربران عزیز قصد داریم تا یکی از محصولات کمپانی سونی را که یکی از بزرگترین تولید کنندگان در عرصه دوربین عکاسی و فیلم برداری است را نقد و بررسی کنیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد.
در ابتدا باید بگوییم دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-DVD610  دوربین دیگری است که در این‌ مقاله معرفی می‌گردد. دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-DVD610  به شما این امکان می‌دهد ویدیوی خود را مستقیما بر روی DVD یا هر ابزار دیگری ضبط کنید. این دوربین زیبا به قابلیت ضبط هیبریدی، میکروفون داخلی برای زوم صدا، دکمه‌ی Quick On، زوم اپتیکال ۴۰ برابر، زوم دیجیتال ۲۰۰۰ برابر و صفحه‌نمایش لمسی ۲٫۷ اینچی مجهز می باشد.در ادامه سعی خواهیم کرد بررسی کوتاهی بر روی این دوربین زیبا داشته باشیم.
گفتنیست با شما دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-DVD610 به راحتی قادر هستید فیلم‌برداری کنید و ویدیوهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. تنظیمات ساده و مشخصه‌های کارآمدی در این دوربین ارائه شده می باشد. صفحه نمایش این دوربین جالب نیز یک صفحه نمایش لمسی ۲٫۷ اینچی با نسبت ۱۶:۹ است که حالت وایداسکرین دارد و در کنار زوم‌های اپتیکال و دیجیتال کارآمدی که ارائه شده کیفیت خوبی را تجربه خواهید نمود. لرزش‌گیر به کار رفته در DCR-DVD610 از نوع Super Steady Shot است. از دیگر مزیت‌های به کار رفته در این دوربین جذاب می‌توان به تکنولوژی Super NightShot® Plus اشاره نمود که در نور بسیار کم هم به داشتن عکس‌هایی بسیار خوب و باکیفیت کمک زیادی می‌نماید.عکاسی بارداری
CCD به کار رفته دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-DVD610   از نوع HAD™ است و ۸/۱ اینچ اندازه دارد. تعداد پیکسل‌های موثر این حس‌گر ۳۴۰٫۰۰۰ است که به ثبت جزییات هر چه دقیق‌تر و کارآمدتر کمک زیادی می‌کند و به این صورت، ویدیوی شما بسیار دقیق، واضح و پر از جزییات خوب خواهد بود.
همچنین زوم اپتیکال  دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-DVD610  به بزرگ‌کردن هر چه به‌تر تصویر کمک می‌کند. زوم دیجیتال آن نیز به بزرگ‌نمایی‌های دیجیتال با میزان اعوجاج کم‌تر تصویر می‌انجامد.  لنز به کار رفته در دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-DVD610  از نوع کارل زایس Vario-Tessar است که عمدتا برای دوربین‌های جمع و جور طراحی شده‌ می باشد. این لنز دقت و کیفیت خوبی داراست.  آتلیه نوزاد

علاوه بر اینها کیفیت صدا و تصاویر دیجیتال DVD با فرمت MPEG2 در مقایسه با MiniDV تا اندازه‌ی زیادی به‌تر می باشد. بعد از بستن دیسک بر روی دوربین فیلم‌برداری، امکان اجرای دیسک مورد نظر در بیش‌تر DVD پلیرها، کامپیوترها، پخش‌کننده‌های Blu-ray Disc™ و کنسول‌های بازی PlayStation® ۳ میسر می‌باشد.

همان طور که قبلا توضیح دادیم  تنوع فرمت‌های DVD نوعی سادگی و کاربری ساده‌ را برای این دستگاه‌ها به همراه آورده می باشد. با برخورداری از DVD+RW دیگر نیازی به بستن دیسک نخواهد بود؛ فقط کافی است دیسک مورد نظر را در پخش‌کننده‌ی DVD یا Blu-ray Disc™ قرار دهید تا اجرا گردد.
بد یست بدانید تکنولوژی ضبط هیبریدی برای انتقال هر چه ساده‌تر ویدیوها و تصاویر دیجیتال از دوربین فیلم‌برداری به دیگر ابزارهای نمایشی سازگار بسیار کارآمد عمل می‌نماید. تصاویر خود را می‌توانید بر روی DVD، یا یکی از کارت‌های حافظه‌ی Duo™ یا PRO Duo™ ضبط کنید. تصاویر ضبط شده‌‌ یا تصاویر موجود روی DVD را می‌توان مستقیما با پخش‌کننده‌های DVD، کامپیوترها، پخش‌کننده‌های Blu-ray Disc™ و حتا کنسول‌های بازی PlayStation® ۳ اجرا نمود.
می توانیم از دیگر ویژگی‌هایدوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-DVD610  به میکروفون زوم داخلی اشاره کنیم که صدا را به صورت دالبی ۵٫۱ کاناله پخش می‌کند و فوکوس صوتی خوبی را نیز ارائه می‌نماید.
همچنین صفحه نمایش ۲٫۷ اینچی دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-DVD610  نیز با نسبت ۱۶:۹ طراحی شده و کیفیت و وضوح خوبی دارد. این صفحه نمایش تا زاویه‌ی ۲۷۰ درجه‌ای قابلیت چرخش دارد و تصاویر را به صورت شارپ و با جزییات خوب نمایش می‌دهد.
قابل ذکر است  باتری‌های شارژی یون لیتیوم سونی بر خلاف باتری‌های NiCad (نیکل کادمیومی)، کیفیت خود را در اثر شارژهای مختلف از دست نمی‌دهند. به همین خاطر به راحتی می‌توانید بدون هر گونه نگرانی نسبت به عمر باتری‌ها، آن‌ها را شارژ کنید و مشکلی هم پیش نخواهد آمد.
شما اگر بخواهید فوکوس را به صورت دستی تنظیم نمایید قادر می باشید از پانل لمسی این دوربین استفاده کنمایید. به کمک فوکوس دستی به راحتی می‌توانید دوربین خود را در هر کجا که باشید، صرف نظر از شرایط فیلم‌برداری، به صورت دستی تنظیم کنید و کیفیت خوبی هم خواهید داشت.
در ادامه باید بگوییم سیستم Super NightShot® Plus Infrared نیز با به کارگیری مود «شاتر آرام»، به شما امکان می‌دهد در شرایط کم‌نور و حتی در تاریکی مطلق هم رنگ و کنتراست خوبی را داشته باشید.
توجه کنید که، مودهایی هم برای انتخاب صحنه‌ی تصویربرداری ارائه شده که حالت‌های مختلفی مانند اتوماتیک، Twilight، Candle، طلوع و غروب آفتاب، آتش بازی، منظره، پرتره، Spotlight، ورزشی، ساحل و برف را شامل می‌گردند. در صورت تمایل می‌توانید از افکت‌های مختلفی مانند Monotone، Sepia یا Pastel هم برای هر چه بیش‌تر جذاب شدن تصاویر خود بهره ببرید. به عنوان یکی دیگر قابلیت‌هایدوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-DVD610  می‌توانیم به نشان‌گر میزان عمر باتری دوربین بر روی صفحه نمایش اشاره کنیم. این کار تنها با فشار دادن یک دکمه میسر می باشد.
ویژگیهای سونی  DCR-DVD610

از ویژگی های مهم و بارز دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-DVD610  می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

۱• حس‌گر ۸/۱ اینچی CCD
۲• پشتیبانی از کارت‌های حافظه PRO Duo یا Duo™
۳• توانایی ضبط هیبریدی
۴• زوم اپتیکال ۴۰ برابر
۵• زوم دیجیتال ۲۰۰۰ برابر
۶• صفحه نمایش ۲٫۷ اینچی با نسبت ۱۶:۹
۷• میکروفون داخلی برای زوم صدا
۸• صدای دالبی ۱/۵ کاناله
۹• لرزش‌گیر اپتیکال Super SteadyShot
۱۰• سیستم Super NightShot® Plus Infrared برای کار در تاریکی

منبع:

عکاسی



:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

برای شما کاربران عزیز قصد داریم تا یکی از محصولات کمپانی جی وی سی را که یکی از  تولید کنندگان در عرصه دوربین عکاسی و فیلم برداری است را نقد و بررسی کنیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد.
در ابتدا باید بگوییم کمپانی JVC با تولید و عرضه دوربین فیلم‌برداری دیگری از سری خانواده Everio، مدل‌های خود را ارتقا داد. این مدل چیزی نیست جز دوربین فیلم‌برداری JVC مدل Everio GZ-HD7. این مدل از دوربین‌های بسیار کارآمد و پیشرفته‌ای می باشد که توانایی فیلم‌برداری HD با رزولوشن ۱۰۸۰×۱۹۲۰ را ارائه کرده است. شما با این دوربین زیبا به راحتی قادر می باشید لحظه‌های به یاد ماندنی خود را با بالاترین کیفیت و رزولوشن ممکن ثبت و ضبط کرده، آن‌ها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. آتلیه بارداری عکاسی نوزاد

راحتی کار، کاربرپسند بودن، مشخصه‌های خوب و کارآمد، تکنولوژی پیشرفته و تنظیمات دستی همگی در کنار هم از دوربین فیلم‌برداری JVC مدل HD Everio GZ-HD7 یک دوربین بسیار خوب و کارآمد ساخته‌اند که مطمئنا از کار با آن راضی خواهید بود.در ادامه سعی خواهیم کرد بررسی کوتاهی بر روی این دوربین زیبا داشته باشیم.

گفتنیست  هارد دیسک داخلی دوربین فیلم‌برداری JVC مدل Everio GZ-HD7 یک هارد دیسک ۶۰ گیگابایتی است که حداکثر تا ۵ ساعت به صورت HD و با رزولوشن کامل ۱۰۸۰×۱۹۲۰و با سرعت بالای ۳۰ مگابایت در ثانیه کار می‌کند. این دوربین جهت ارائه بهترین عکس‌های ممکن به سه عدد CCD و لنز فوجینون (Fujinon) مجهز شده است. از دیگر ویژگی‌های دوربین فیلم‌برداری JVC مدل Everio GZ-HD7 می‌توانیم به لرزش‌گیر اپتیکال، تنظیمات تمام دستی متعدد، اتصالات چندگانه‌ (Component) دیجیتال، قابلیت‌های ویرایشی و نرم‌افزار کارآمدی برای آرشیو کردن فایل‌ها اشاره کنیم بعلاوه، قابلیت HD Everio Share Statio نیز برای انتقال آسان فایل‌ به دیسک DVD در نظر گرفته شده می باشد.

بهتر است بدانید  در دوربین فیلم‌برداری JVC مدل GZ-HD7 علاوه بر قابلیت عالی ضبط به مدت ۵ ساعت و با به‌ترین کیفیت Full HD، به کاربر امکان داده شده تا برای حداکثر ۷ ساعت با رزولوشن ۱۰۸۰×۱۴۴۰در مود SP نیز کار کند. بعلاوه، حالت ۱۴۴۰CBR نیز با رزولوشن ۱۰۸۰×۱۴۴۰و حداکثر ظرفیت ۵ ساعت نیز در نظر گرفته شده می باشد. دوربین فیلم‌برداری JVC مدل Everio GZ-HD7 با فرمت MPEG2 Transport Stream نیز سازگاری دارد. فیلم‌های ضبط شده با این دوربین جالب را می‌توان بر روی دیسک‌های دی وی دی Blu-ray و با استفاده از نرم‌افزار ارائه شده ضبط نمود.
باید خاطر نشان کنیم برای داشتن بهترین، درخشان‌ترین و واقعی‌ترین رنگ‌های ممکن از سه عدد CCD استفاده می‌گردد که هر کدام اندازه‌ای برابر با ۱٫۵ اینچ دارند. هر کدام از این حس‌گرها برای تشخیص یک رنگ خاص به کار می‌روند: قرمز، سبز و آبی. علاوه بر این، به منظور ثبت دقیق جزییات بر روی ‌CCD تکنولوژی فوجینون در ساختار لنز دوربین فیلم‌برداری JVC مدل Everio GZ-HD7 بکار رفته است که تنها در دوربین‌های پیشرفته به کار می‌رود.
این تکنولوژی توانایی زوم اپتیکال ۱۰ برابر را نیز به همراه آورده است که در نوع خود، عملکردی عالی و تقریبا با همان درخشانی (۱٫۸-۱٫۹F) و در طول محدوده زوم mm 33 mm ~3.3= f و با بهره‌گیری از سه لنز کروی کارآمد ارائه می‌کند. لنز دوربین با لایه‌ای از پوشش ضد انعکاس EBC پوشانده شده است و به این صورت، از افت کیفی لنز که از انعکاس نور بر سطح آن ناشی می‌شود جلوگیری می‌شود. برای حفظ این کیفیت، لرزش‌گیر اپتیکال در نظر گرفته شده است که از افت سیگنالی که به خاطر عمل‌کرد لرزش‌گیر الکترونیکی حاصل می‌شود جلوگیری می‌کند. به طور خلاصه می توانیم اینگونه بگوییم که دوربین فیلم‌برداری JVC مدل Everio GZ-HD7 یک دوربین پیشرفته با قابلیت‌های عالی ضبط است که در صنعت فیلم‌برداری ارزش خود را به خوبی نشان داده می باشد.
    در ادامه باید بگوییم  دوربین فیلم‌برداری JVC مدل GZ-HD7 به سه رابط دیجیتال مجهز می باشد که اعم از: USB، HDMI و i.LINK. USB عمدتا برای حفظ فایل‌ها به کار می‌رود، HDMI نیز برای مرور دیجیتال تصویر بر روی صفحه نمایش‌های بزرگ.
    شما قادر هستید با به کارگیری کابل USB 2.0   دوربین را به دستگاه رایت دی ودی JVC DVD Burner متصل کنید و به این ترتیب، فایل‌های خود را با استفاده از Share Station بر روی دیسک‌های DVD-R و DVD-RW رایت کنید. Share Station به شما امکان می‌دهد عکس‌هایی دیجیتال با فرمت JPEG ایجاد کنید. در این دوربین از دیسک‌های دولایه‌ای DVD-R نیز پشتیبانی می‌گردد.
شما  با برنامه دیگری که ارائه شده که برنامه Cyberlink BD Solution نام دارد که به کمک آن قادر هستید فایل‌های خود را با استفاده از کامپیوتر ویرایش و در عین حال، آرشیو نمایید. این برنامه PowerDirector برای ویرایش فیلم‌های ویدیویی HD، PowerProducer برای داشتن دیسک‌های Blu-ray و DVD-Video، و PowerCinema برای مدیریت فایل‌های HD و پخش مجدد آن‌ها را شامل می‌شود. از لوازم جانبی اختیاری این دوربین نیز می‌توان به لنز ۴۶ میلی‌متری تله فتو و لنز ۴۶ میلی‌متری واید، شارژر باتری و سه عدد باتری اضافی اشاره نمود.
همچنین  دوربین فیلم‌برداری JVC مدل Everio GZ-HD7نیز مانند بسیاری از دوربین‌های فیلم‌برداری دیگر به کاربر امکان می‌دهد در مود ۱۶:۹ بتواند فیلم‌ها و عکسهای خوبی با رزولوشن ۱۰۸۰×۱۹۲۰ بگیرد.
در این دوربین فلاش داخلی در نظر گرفته نشده است، به همین خاطر عکس‌هایی که در فضای بسته گرفته شده‌اند تا اندازه‌ای دانه دانه می باشند. به عبارت دیگر، انتظار نداشته باشید عکس‌هایی که در قطع A4 چاپ می‌شوند کیفیت مطلوبی داشته باشند. خروجی USB، Firewire و HDMI و زوم فوجینون ۱۰ برابر (Fujinon) از دیگر امکانات آن می باشند.
در مجموع می توانیم بگوییم دوربین فیلم‌برداری JVC مدل GZ-HD7 طراحی بسیار خوب و در عین حال زیبایی داراست و بسیار خوش‌دست می باشد. کافی است این دوربین  فوق العاده را در دست بگیرید تا استحکام آن را در دست حس کنید. بدنه‌ آن مشکی رنگ است و وزنی برابر با ۰٫۷ کیلوگرم داراست.
ویژگیهای Everio GZ-HD7
از ویژگی های مهم و بارز دوربین فیلم‌برداری JVC مدل Everio GZ-HD7 می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

۱• کیفیت خوب فیلم‌برداری
۲• ظرفیت ضبط حداکثر ۵ ساعت با بهترین رزولوشن
۳• تنظیمات دستی عالی
۴• طراحی زیبا
۵• خروجی USB، Firewire و HDMI
۶• لنز زوم اپتیکال فوجینون ۱۰ برابر (Fujinon)
۷• زوم دیجیتال ۲۰۰ برابر
۸• توانایی فیلم‌برداری HD با رزولوشن ۱۰۸۰×۱۹۲۰
۹• رینگ فوکوس دستی و فوکوس کمکی
۱۰• لرزش‌گیر اپتیکال
۱۱• تکنولوژی Pixel Shift
۱۲• سه عدد CCD با اندازه ۱٫۵ اینچی
۱۳• رابط‌های کاربری دیجیتال چندگانه
۱۴• قابلیت ویرایش و آرشیو به صورت پیش‌رفته در کامپیوتر
۱۵• ابعاد: ۹۱×۷۷×۱۸۶ میلی‌متر
۱۶• وزن: ۰٫۷ کیلوگرم

منبع:

عکاسی

 



:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

برای شما کاربران عزیز قصد داریم تا یکی از محصولات کمپانی سونی را که یکی از بزرگترین تولید کنندگان در عرصه دوربین عکاسی و فیلم برداری است را نقد و بررسی کنیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد.
در ابتدا باید بگوییم دوربین فیلم‌برداری سونی مدلDCR-SR47  ، زیبا و سبک است و به راحتی در کیف دستی شما جای می گیرد. هارد درایو داخلی این دوربین به شما امکان را می دهد تا با توجه به تنظیمات کیفیتی که برای تصویر برداری خود انتخاب می نمایید، از ۷ تا ۲۰ ساعت، فیلم بگیرید. با توجه به دوربین مدل DCR-SR45، مشاهده می کنیم که کمانی سونی، بدنه ی دوربین های خود را ارتقا داده و از همه مهم تر اینکه با قرار دادن دکمه ی Quick On، دوربین بسیار سریع و به راحتی، به حالت استندبای رفته یا از آن بیرون می آید.در ادامه سعی خواهیم کرد بررسی کوتاهی بر روی این دوربین زیبا داشته باشیم.
گفتنیست دوربین فیلمبرداری Sony DCR-SR47، یک دوربین هارددیسکی (HDD) است که تصاویر و فیلم های شما را روی هارد دیسک ۶۰ گیگابایتی ذخیره می نماید. ابعاد این دوربین زیبا، ۶۰*۶۸*۱۱۲ میلی متر و وزن آن، ۳۴۰ گرم است که این میزان بدون باتری محاسبه شده است. حسگر DCR-SR47، از نوع Advanced HAD CCD می باشد که دقت آن، ۰٫۳۸ مگاپیکسل و اندازه اش، ۸/۱ اینچ است و فیلم های شما را در قالب MPEG2 ذخیره می نماید و نمایش می دهد. رزولوشن موثر عکس در این نوع دوربین فیلمبرداری، ۰٫۳۴ مگاپیکسل می باشد که عکس ها را با فرمت JPEG برایتان ذخیره می نماید.
    مدل Sony DCR-SR47 دوربین فیلمبرداری‌، جدید و سبک وزنی از خانواده سونی است که به راحتی در کیف دستی جای می‌گیرد و وزن کمی دارد.
باید بگوییم ویژگی بسیار خاص HDD Smart Protection موجود در دوربین فیلم‌برداری سونی مدلDCR-SR47، خیال شما را از فیلم های ذخیره شده، راحت می کند و جلوی از بین رفتن آنها را در هنگام افتادن یا ضربه دیدن دوربین، می گیرد.
شما می توانید با دوربین فیلمبرداری Sony DCR-SR47، در حوادث ورزشی، حایت وحش یا عکس برداری از دور، با زوم اپتیکال بی نظیر ۶۰ برابر خود،  بی نهایت، به صحنه نزدیک تر شوید.سالن تولد کودک عکاسی کودک
همچنین لنز دوربین فیلم‌برداری سونی مدلDCR-SR47، از نوع بسیار خوب Carl Zeiss Vairo-Tessar است که برای دوربین های فیلمبرداری فشرده، طراحی شده می باشد و لرزش گیر تصویر الکترونیکی Steady Shot، تیرگی و محوشدگی تصاویر را که با لرزش دست ایجاد می شود، جبران می کند تا تصاویر شارپ و شفافی داشته باشید.

شما قادر می باشید با استفاده از تکنولوژی ضبط هیبرید،   فیلم ها و عکس های خود را یا روی هارددیسک و یا روی کارت حافظه ی جداشدنی، بایگانی نمایید. شما حتی این انکان را دارید که  از سبک های متنوع افکت های دوربین استفاده نمایید و به راحتی و بدون نیاز به کامپیوتر، آنها را از روی هارددیسک به کارت حافظه، انتقال دهید.
قابل ذکر است کمک نرم افزار Sony Picture Motion Browser،  راه بسیار ساده و مستقیمی برای انتقال، سازمان دهی و تماشای فیلم ها و تصاویر شما روی کامپیوتر می باشد. علاوه بر این، گزینه های متنوع خروجی دیگری هم که در این دوربین جالب موجود است، به شما کمک می کند تا اطلاعات مربوط در حافظه ی دوربین را روی DVD بریزید یا فقط با یک کلیک ساده، آنها را به شبکه ارسال نمایید.
مطمئنا ویژگی One-Touch Disc Burn، برای سهولت کار و صرفه جویی در میزان باتری، به کارتان خواهد آمد تا فیلم های هاردیسک خود را به راحتی روی DVD یا کامپیوتر منتقل نمایید.
علاوه بر اینها نرم افزاری که در مورد دوربین فیلم‌برداری سونی مدلDCR-SR47، مورد استفاده قرار می گیرد، Sony Picture Motion Browser, Drivers & Utilities می باشد.
باید بگوییم استفاده از یک دوربین فیلمبرداری، ممکن است برای خیلی ها، کار ترسناک و سختی، به نظر برسد، اما با وجود دکمه ی Easy Handycam، بیشتر ویژگی های پیچیده ی این دوربین زیبا، ساده می شوند و شما فقط با تمرکز روی همین دکمه ها، می توانید از دوربین استفاده نمایید.
توجه داشته باشید که ویژگی Film Roll Index، مانند بخش های مختلف یک کتاب، شما را برای یافتن عکس و فیلم های مورد نظر خود، راهنمایی می کند. ویژگی Face Index، یافتن فیلم و عکس ها را، آسان تر هم می کند. با استفاده از تکنولوژی تشخیص چهره، این ویژگی، ویدیوهای شما را بر حسب چهره هایی که قبلاً تشخیص داده است، فهرست بندی می کند و هنگام مرور تصاویر و فیلم ها، راحت تر خواهید بود.
دوربین های فیلمبرداری SR47 و SR67، ویژگی های مشابه بسیار زیادی دارند، مهم ترین تفاوت آنها در ظرفیت هارددیسک آنهاست که در SR47، شصت گیگابایت و در SR67، هشتاد گیگابایت است. و در ضمن دوربین فیلمبرداری DCR-SR67، با همان ابعاد، وزن کمتری دارد.
همچنین سرعت شاتر دوربین فیلم‌برداری سونی مدلDCR-SR47 از یک چهارم ثانیه تا یک چهارهزارم ثانیه قابل کنترل است. و کیفیت ضبط فیلم آن هم، LP، HQ و SP می باشد.
دوربین فیلم‌برداری سونی مدلDCR-SR47، مجهز به لنزی با محدوده ی کانونی ۱٫۸-۶٫۰ میلی متر می باشد.
زوم اپتیکال دوربین فیلم‌برداری سونی مدلDCR-SR47، شصت برابر و زوم دیجیتال آن، ۲۰۰۰ برابر است. خوشبختانه، این دوربین مجهز به فوکوس دستی می باشد که این ویژگی دوربین برای عکاس های حرفه ای که عاشق تنظیمات دستی می باشند بسیار مهم است. فوکوس این دوربین جذاب، هم از نوع خودکار و هم از نوع کاملاً دستی می باشد.
نرم افزاری هم که در مورد دوربین Sony DCR-SR47، مورد استفاده قرار می‌گیرد، Sony Picture Motion Browser, Drivers & Utilities است. ویژگی Film Roll Index، مثل بخش‌های مختلف یک کتاب، شما را برای یافتن عکس و فیلم‌های مورد نظر خود، راهنمایی می‌کند.
شایان ذکر است صفحه نمایش لمسی چرخان دوربین فیلمبرداری DCR-SR47، از نوع TFT و در اندازه ی ۲٫۷ اینچ با تعداد ۱۲۳۰۰۰ پیکسل و از نوع استاندارد می باشد.
دوربین فیلم‌برداری سونی مدلDCR-SR47، مجهز به تنظیمات از پیش تعیین شده ای مثل تنظیم سفیدی در حالت های مختلف، حالت های تصویربرداری از پیش تنظیم شده، مثل ساحل، نور شمع، طلوع و غروب آفتاب، آتش بازی، منظره، ورزش و …می باشد.
در ادامه توجه داشته باشید  از سایر تجهیزات دوربین فیلم‌برداری سونی مدلDCR-SR47  می توان به خروجی USB، خروجی صدا و تصویر کامپوزیت، خروجی تلویزیون، کارت حافظه ی Memory Stick Pro Duo و باتری یون لیتیوم استاندارد اشاره نمود.
 ویژگیهای سونی DCR-SR47
از ویژگی های مهم و بارز دوربین فیلم‌برداری سونی مدلDCR-SR47 می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

۱• حسگر Advanced HAD CCD در اندازه ی ۸/۱ اینچ
۲• صفحه نمایش TFT به اندازه ی ۲٫۷ اینچ و تعداد ۱۲۳۰۰۰ پیکسل
۳• نوع حافظه: هارددیسکی (۶۰ گیگابایت) و کارت حافظه ی Pro Duo
۴• زوم اپتیکال ۶۰ برابر و زوم دیجیتال ۲۰۰۰ برابر
۵• نرم افزار: Sony Picture Motion Browser, Drivers & Utilities
۶• ذخیره سازی فیلم با کیفیت DV (720*480) در قالب MPEG2، تصویر ثابت در قالب JPEG و ویدیویی آنالوگ در قالب NTSC
۷• لنز Carl Zeiss Vairo-Tessar با زوم اپتیکال ۶۰ برابر
۸• لرزش گیر تصویر: Steady Shot
۹• توانایی ضبط صدای دالبی
۱۰• اتصالات: خروجی کامپیوتر، خروچی تلویزیون، خروجی صدا و تصویر کامپوزیت
۱۱• باتری یون لیتیوم استاندارد قابل شارژ به همراه شارژر
۱۲• مجهز به تکنولوژی تشخیص چهره
۱۳• ابعاد: ۶۰*۶۸*۱۱۲ میلی متر
۱۴• وزن: ۳۴۰گرم، بدون باتری
منبع:

عکاسی



:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

برای شما کاربران عزیز قصد داریم تا یکی از محصولات کمپانی سونی را که یکی از بزرگترین تولید کنندگان در عرصه دوربین عکاسی و فیلم برداری است را نقد و بررسی کنیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد.
در ابتدا باید بگوییم دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-DVD610  دوربین دیگری است که در این‌ مقاله معرفی می‌گردد. دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-DVD610  به شما این امکان می‌دهد ویدیوی خود را مستقیما بر روی DVD یا هر ابزار دیگری ضبط کنید. این دوربین زیبا به قابلیت ضبط هیبریدی، میکروفون داخلی برای زوم صدا، دکمه‌ی Quick On، زوم اپتیکال ۴۰ برابر، زوم دیجیتال ۲۰۰۰ برابر و صفحه‌نمایش لمسی ۲٫۷ اینچی مجهز می باشد.در ادامه سعی خواهیم کرد بررسی کوتاهی بر روی این دوربین زیبا داشته باشیم.
گفتنیست با شما دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-DVD610 به راحتی قادر هستید فیلم‌برداری کنید و ویدیوهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. تنظیمات ساده و مشخصه‌های کارآمدی در این دوربین ارائه شده می باشد. صفحه نمایش این دوربین جالب نیز یک صفحه نمایش لمسی ۲٫۷ اینچی با نسبت ۱۶:۹ است که حالت وایداسکرین دارد و در کنار زوم‌های اپتیکال و دیجیتال کارآمدی که ارائه شده کیفیت خوبی را تجربه خواهید نمود. لرزش‌گیر به کار رفته در DCR-DVD610 از نوع Super Steady Shot است. از دیگر مزیت‌های به کار رفته در این دوربین جذاب می‌توان به تکنولوژی Super NightShot® Plus اشاره نمود که در نور بسیار کم هم به داشتن عکس‌هایی بسیار خوب و باکیفیت کمک زیادی می‌نماید.عکاسی نوزاد آتلیه نوزاد
CCD به کار رفته دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-DVD610   از نوع HAD™ است و ۸/۱ اینچ اندازه دارد. تعداد پیکسل‌های موثر این حس‌گر ۳۴۰٫۰۰۰ است که به ثبت جزییات هر چه دقیق‌تر و کارآمدتر کمک زیادی می‌کند و به این صورت، ویدیوی شما بسیار دقیق، واضح و پر از جزییات خوب خواهد بود.
همچنین زوم اپتیکال  دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-DVD610  به بزرگ‌کردن هر چه به‌تر تصویر کمک می‌کند. زوم دیجیتال آن نیز به بزرگ‌نمایی‌های دیجیتال با میزان اعوجاج کم‌تر تصویر می‌انجامد. لنز‌ به کار رفته در دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-DVD610  از نوع کارل زایس Vario-Tessar است که عمدتا برای دوربین‌های جمع و جور طراحی شده‌ می باشد. این لنز دقت و کیفیت خوبی داراست.

علاوه بر اینها کیفیت صدا و تصاویر دیجیتال DVD با فرمت MPEG2 در مقایسه با MiniDV تا اندازه‌ی زیادی به‌تر می باشد. بعد از بستن دیسک بر روی دوربین فیلم‌برداری، امکان اجرای دیسک مورد نظر در بیش‌تر DVD پلیرها، کامپیوترها، پخش‌کننده‌های Blu-ray Disc™ و کنسول‌های بازی PlayStation® ۳ میسر می‌باشد.

همان طور که قبلا توضیح دادیم  تنوع فرمت‌های DVD نوعی سادگی و کاربری ساده‌ را برای این دستگاه‌ها به همراه آورده می باشد. با برخورداری از DVD+RW دیگر نیازی به بستن دیسک نخواهد بود؛ فقط کافی است دیسک مورد نظر را در پخش‌کننده‌ی DVD یا Blu-ray Disc™ قرار دهید تا اجرا گردد.
بد یست بدانید تکنولوژی ضبط هیبریدی برای انتقال هر چه ساده‌تر ویدیوها و تصاویر دیجیتال از دوربین فیلم‌برداری به دیگر ابزارهای نمایشی سازگار بسیار کارآمد عمل می‌نماید. تصاویر خود را می‌توانید بر روی DVD، یا یکی از کارت‌های حافظه‌ی Duo™ یا PRO Duo™ ضبط کنید. تصاویر ضبط شده‌‌ یا تصاویر موجود روی DVD را می‌توان مستقیما با پخش‌کننده‌های DVD، کامپیوترها، پخش‌کننده‌های Blu-ray Disc™ و حتا کنسول‌های بازی PlayStation® ۳ اجرا نمود.
می توانیم از دیگر ویژگی‌هایدوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-DVD610  به میکروفون زوم داخلی اشاره کنیم که صدا را به صورت دالبی ۵٫۱ کاناله پخش می‌کند و فوکوس صوتی خوبی را نیز ارائه می‌نماید.
همچنین صفحه نمایش ۲٫۷ اینچی دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-DVD610  نیز با نسبت ۱۶:۹ طراحی شده و کیفیت و وضوح خوبی دارد. این صفحه نمایش تا زاویه‌ی ۲۷۰ درجه‌ای قابلیت چرخش دارد و تصاویر را به صورت شارپ و با جزییات خوب نمایش می‌دهد.
قابل ذکر است  باتری‌های شارژی یون لیتیوم سونی بر خلاف باتری‌های NiCad (نیکل کادمیومی)، کیفیت خود را در اثر شارژهای مختلف از دست نمی‌دهند. به همین خاطر به راحتی می‌توانید بدون هر گونه نگرانی نسبت به عمر باتری‌ها، آن‌ها را شارژ کنید و مشکلی هم پیش نخواهد آمد.
شما اگر بخواهید فوکوس را به صورت دستی تنظیم نمایید قادر می باشید از پانل لمسی این دوربین استفاده کنمایید. به کمک فوکوس دستی به راحتی می‌توانید دوربین خود را در هر کجا که باشید، صرف نظر از شرایط فیلم‌برداری، به صورت دستی تنظیم کنید و کیفیت خوبی هم خواهید داشت.
در ادامه باید بگوییم سیستم Super NightShot® Plus Infrared نیز با به کارگیری مود «شاتر آرام»، به شما امکان می‌دهد در شرایط کم‌نور و حتی در تاریکی مطلق هم رنگ و کنتراست خوبی را داشته باشید.
توجه کنید که، مودهایی هم برای انتخاب صحنه‌ی تصویربرداری ارائه شده که حالت‌های مختلفی مانند اتوماتیک، Twilight، Candle، طلوع و غروب آفتاب، آتش بازی، منظره، پرتره، Spotlight، ورزشی، ساحل و برف را شامل می‌گردند. در صورت تمایل می‌توانید از افکت‌های مختلفی مانند Monotone، Sepia یا Pastel هم برای هر چه بیش‌تر جذاب شدن تصاویر خود بهره ببرید. به عنوان یکی دیگر قابلیت‌هایدوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-DVD610  می‌توانیم به نشان‌گر میزان عمر باتری دوربین بر روی صفحه نمایش اشاره کنیم. این کار تنها با فشار دادن یک دکمه میسر می باشد.
ویژگیهای سونی  DCR-DVD610
از ویژگی های مهم و بارز دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-DVD610  می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
۱• حس‌گر ۸/۱ اینچی CCD
۲• پشتیبانی از کارت‌های حافظه PRO Duo یا Duo™
۳• توانایی ضبط هیبریدی
۴• زوم اپتیکال ۴۰ برابر
۵• زوم دیجیتال ۲۰۰۰ برابر
۶• صفحه نمایش ۲٫۷ اینچی با نسبت ۱۶:۹
۷• میکروفون داخلی برای زوم صدا
۸• صدای دالبی ۱/۵ کاناله
۹• لرزش‌گیر اپتیکال Super SteadyShot
۱۰• سیستم Super NightShot® Plus Infrared برای کار در تاریکی

منبع:

عکاسی



:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

برای شما کاربران عزیز قصد داریم تا یکی از محصولات کمپانی سونی را که یکی از بزرگترین تولید کنندگان در عرصه دوربین عکاسی و فیلم برداری است را نقد و بررسی کنیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد.
در ابتدا باید بگوییم دوربین فیلم‌برداری سونی مدلDCR-SR47  ، زیبا و سبک است و به راحتی در کیف دستی شما جای می گیرد. هارد درایو داخلی این دوربین به شما امکان را می دهد تا با توجه به تنظیمات کیفیتی که برای تصویر برداری خود انتخاب می نمایید، از ۷ تا ۲۰ ساعت، فیلم بگیرید. با توجه به دوربین مدل DCR-SR45، مشاهده می کنیم که کمانی سونی، بدنه ی دوربین های خود را ارتقا داده و از همه مهم تر اینکه با قرار دادن دکمه ی Quick On، دوربین بسیار سریع و به راحتی، به حالت استندبای رفته یا از آن بیرون می آید.در ادامه سعی خواهیم کرد بررسی کوتاهی بر روی این دوربین زیبا داشته باشیم.
گفتنیست دوربین فیلمبرداری Sony DCR-SR47، یک دوربین هارددیسکی (HDD) است که تصاویر و فیلم های شما را روی هارد دیسک ۶۰ گیگابایتی ذخیره می نماید. ابعاد این دوربین زیبا، ۶۰*۶۸*۱۱۲ میلی متر و وزن آن، ۳۴۰ گرم است که این میزان بدون باتری محاسبه شده است. حسگر DCR-SR47، از نوع Advanced HAD CCD می باشد که دقت آن، ۰٫۳۸ مگاپیکسل و اندازه اش، ۸/۱ اینچ است و فیلم های شما را در قالب MPEG2 ذخیره می نماید و نمایش می دهد. رزولوشن موثر عکس در این نوع دوربین فیلمبرداری، ۰٫۳۴ مگاپیکسل می باشد که عکس ها را با فرمت JPEG برایتان ذخیره می نماید.
    مدل Sony DCR-SR47 دوربین فیلمبرداری‌، جدید و سبک وزنی از خانواده سونی است که به راحتی در کیف دستی جای می‌گیرد و وزن کمی دارد.
باید بگوییم ویژگی بسیار خاص HDD Smart Protection موجود در دوربین فیلم‌برداری سونی مدلDCR-SR47، خیال شما را از فیلم های ذخیره شده، راحت می کند و جلوی از بین رفتن آنها را در هنگام افتادن یا ضربه دیدن دوربین، می گیرد. آتلیه کودک
شما می توانید با دوربین فیلمبرداری Sony DCR-SR47، در حوادث ورزشی، حایت وحش یا عکس برداری از دور، با زوم اپتیکال بی نظیر ۶۰ برابر خود،  بی نهایت، به صحنه نزدیک تر شوید.سالن تولد کودک
همچنین  لنز دوربین فیلم‌برداری سونی مدلDCR-SR47، از نوع بسیار خوب Carl Zeiss Vairo-Tessar است که برای دوربین های فیلمبرداری فشرده، طراحی شده می باشد و لرزش گیر تصویر الکترونیکی Steady Shot، تیرگی و محوشدگی تصاویر را که با لرزش دست ایجاد می شود، جبران می کند تا تصاویر شارپ و شفافی داشته باشید.

شما قادر می باشید با استفاده از تکنولوژی ضبط هیبرید،   فیلم ها و عکس های خود را یا روی هارددیسک و یا روی کارت حافظه ی جداشدنی، بایگانی نمایید. شما حتی این انکان را دارید که  از سبک های متنوع افکت های دوربین استفاده نمایید و به راحتی و بدون نیاز به کامپیوتر، آنها را از روی هارددیسک به کارت حافظه، انتقال دهید.

قابل ذکر است کمک نرم افزار Sony Picture Motion Browser،  راه بسیار ساده و مستقیمی برای انتقال، سازمان دهی و تماشای فیلم ها و تصاویر شما روی کامپیوتر می باشد. علاوه بر این، گزینه های متنوع خروجی دیگری هم که در این دوربین جالب موجود است، به شما کمک می کند تا اطلاعات مربوط در حافظه ی دوربین را روی DVD بریزید یا فقط با یک کلیک ساده، آنها را به شبکه ارسال نمایید.
مطمئنا ویژگی One-Touch Disc Burn، برای سهولت کار و صرفه جویی در میزان باتری، به کارتان خواهد آمد تا فیلم های هاردیسک خود را به راحتی روی DVD یا کامپیوتر منتقل نمایید.
علاوه بر اینها نرم افزاری که در مورد دوربین فیلم‌برداری سونی مدلDCR-SR47، مورد استفاده قرار می گیرد، Sony Picture Motion Browser, Drivers & Utilities می باشد.
باید بگوییم استفاده از یک دوربین فیلمبرداری، ممکن است برای خیلی ها، کار ترسناک و سختی، به نظر برسد، اما با وجود دکمه ی Easy Handycam، بیشتر ویژگی های پیچیده ی این دوربین زیبا، ساده می شوند و شما فقط با تمرکز روی همین دکمه ها، می توانید از دوربین استفاده نمایید.
توجه داشته باشید که ویژگی Film Roll Index، مانند بخش های مختلف یک کتاب، شما را برای یافتن عکس و فیلم های مورد نظر خود، راهنمایی می کند. ویژگی Face Index، یافتن فیلم و عکس ها را، آسان تر هم می کند. با استفاده از تکنولوژی تشخیص چهره، این ویژگی، ویدیوهای شما را بر حسب چهره هایی که قبلاً تشخیص داده است، فهرست بندی می کند و هنگام مرور تصاویر و فیلم ها، راحت تر خواهید بود.
دوربین های فیلمبرداری SR47 و SR67، ویژگی های مشابه بسیار زیادی دارند، مهم ترین تفاوت آنها در ظرفیت هارددیسک آنهاست که در SR47، شصت گیگابایت و در SR67، هشتاد گیگابایت است. و در ضمن دوربین فیلمبرداری DCR-SR67، با همان ابعاد، وزن کمتری دارد.
همچنین سرعت شاتر دوربین فیلم‌برداری سونی مدلDCR-SR47 از یک چهارم ثانیه تا یک چهارهزارم ثانیه قابل کنترل است. و کیفیت ضبط فیلم آن هم، LP، HQ و SP می باشد.
دوربین فیلم‌برداری سونی مدلDCR-SR47، مجهز به لنزی با محدوده ی کانونی ۱٫۸-۶٫۰ میلی متر می باشد.
زوم اپتیکال دوربین فیلم‌برداری سونی مدلDCR-SR47، شصت برابر و زوم دیجیتال آن، ۲۰۰۰ برابر است. خوشبختانه، این دوربین مجهز به فوکوس دستی می باشد که این ویژگی دوربین برای عکاس های حرفه ای که عاشق تنظیمات دستی می باشند بسیار مهم است. فوکوس این دوربین جذاب، هم از نوع خودکار و هم از نوع کاملاً دستی می باشد.
نرم افزاری هم که در مورد دوربین Sony DCR-SR47، مورد استفاده قرار می‌گیرد، Sony Picture Motion Browser, Drivers & Utilities است. ویژگی Film Roll Index، مثل بخش‌های مختلف یک کتاب، شما را برای یافتن عکس و فیلم‌های مورد نظر خود، راهنمایی می‌کند.
شایان ذکر است صفحه نمایش لمسی چرخان دوربین فیلمبرداری DCR-SR47، از نوع TFT و در اندازه ی ۲٫۷ اینچ با تعداد ۱۲۳۰۰۰ پیکسل و از نوع استاندارد می باشد.
دوربین فیلم‌برداری سونی مدلDCR-SR47، مجهز به تنظیمات از پیش تعیین شده ای مثل تنظیم سفیدی در حالت های مختلف، حالت های تصویربرداری از پیش تنظیم شده، مثل ساحل، نور شمع، طلوع و غروب آفتاب، آتش بازی، منظره، ورزش و …می باشد.
در ادامه توجه داشته باشید  از سایر تجهیزات دوربین فیلم‌برداری سونی مدلDCR-SR47  می توان به خروجی USB، خروجی صدا و تصویر کامپوزیت، خروجی تلویزیون، کارت حافظه ی Memory Stick Pro Duo و باتری یون لیتیوم استاندارد اشاره نمود.
ویژگیهای سونی DCR-SR47
از ویژگی های مهم و بارز دوربین فیلم‌برداری سونی مدلDCR-SR47 می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
۱• حسگر Advanced HAD CCD در اندازه ی ۸/۱ اینچ
۲• صفحه نمایش TFT به اندازه ی ۲٫۷ اینچ و تعداد ۱۲۳۰۰۰ پیکسل
۳• نوع حافظه: هارددیسکی (۶۰ گیگابایت) و کارت حافظه ی Pro Duo
۴• زوم اپتیکال ۶۰ برابر و زوم دیجیتال ۲۰۰۰ برابر
۵• نرم افزار: Sony Picture Motion Browser, Drivers & Utilities
۶• ذخیره سازی فیلم با کیفیت DV (720*480) در قالب MPEG2، تصویر ثابت در قالب JPEG و ویدیویی آنالوگ در قالب NTSC
۷• لنز Carl Zeiss Vairo-Tessar با زوم اپتیکال ۶۰ برابر
۸• لرزش گیر تصویر: Steady Shot
۹• توانایی ضبط صدای دالبی
۱۰• اتصالات: خروجی کامپیوتر، خروچی تلویزیون، خروجی صدا و تصویر کامپوزیت
۱۱• باتری یون لیتیوم استاندارد قابل شارژ به همراه شارژر
۱۲• مجهز به تکنولوژی تشخیص چهره
۱۳• ابعاد: ۶۰*۶۸*۱۱۲ میلی متر
۱۴• وزن: ۳۴۰گرم، بدون باتری

منبع:

عکاسی



:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

برای شما کاربران عزیز قصد داریم تا یکی از محصولات کمپانی سانیو را که یکی از  تولید کنندگان در عرصه دوربین عکاسی و فیلم برداری است را نقد و بررسی کنیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد.در ابتدا باید بگوییم دوربین فیلم‌برداری سانیو مدل VPC-CG20 دوربینی متفاوت است. البته پیش از این، چنین دوربین های تفنگی را از شرکت های مختلف دیده بودیم. با این وجود این دوربین زیبا که توسط سانیو ساخته شده قیمت بسیار خوبی هم داراست.
برای کار کردن با این دوربین جالب کافیست که دستگیره ی آن را در دست بگیرید و نمایشگر را باز کنید تا دوربین به صورت خودکار روشن بشود. نمایشگر ۲٫۷ اینچی ۲۳۰۰۰۰ پیکسلی قابلیت چرخش ۲۸۵ درجه ای حول محور خود را دارد. در قسمت پشت دوربین و دقیقا جایی که انگشت شست قرار می گیرد شش کنترل قرار گرفته اند. یکی از آن ها برای شروع سریع ضبط ویدیویی می باشد. با فشردن آن به سرعت می توانید فیلم برداری را شروع کنید یا به آن خاتمه دهید. دکمه ی کناری آن برای عکاسی است.
شما با فشردن آن قادر هستید عکس هایی با رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل تهیه کنید. اهرم میانی آن نیز برای انجام عمل زوم می باشد. با استفاده از آن می توانید زوم اپتیکالی در حد ۵ برابر را انجام دهید. دکمه ی Playback نیز برای تماشای تصاویری که گرفته اید می باشد. دکمه های Menu و Set نیز برای رفتن به منو، حرکت در آن و انتخاب گزینه ها می باشند.در ادامه سعی خواهیم کرد بررسی کوتاهی بر روی این دوربین زیبا داشته باشیم.برگزاری مراسم جشن تولد
در ادامه توجه داشته باشید کیفیت ضبط ویدیویی دوربین فیلم‌برداری سانیو مدل VPC-CG20 در سطح قابل قبولی می باشد. همانطور که ذکر کردیم این دوربین عالی قابلیت ضبط ویدویی Full HD با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه تا ۷۲۰p HD و VGA را دارد. ویدیوها می توانند در فرمت MPEG4 ذخیره شوند که برای کار کردن سریع و آسان بر روی کامپیوتر عالیست. ضبط صدا نیز به صورت استریو انجام می گیرد. فایل ها بر روی انواع کارت های حافظه ی SD ذخیره می شوند و بدین ترتیب می توانید حجم حافظه ی زیادی را با خود داشته باشید. انرژی دوربین فیلم‌برداری سانیو مدل VPC-CG20 از طریق باتری لیتیوم-یونی تامین می گردد که البته قابلیت شارژدهی بسیار زیاد به این دوربین را ندارد و پس از حدود یک ساعت فیلم برداری تمام می شود. عکاسی کودک

شایان ذکر است لنز دوربین فیلم‌برداری سانیو مدل VPC-CG20  فاصله ی کانونی واقعی ۶٫۵ تا ۳۴ میلی متر را پوشش می دهد که با توجه به کراپ فاکتور ۵ برابر سنسور کوچک دوربین در حالت واید چیزی معادل ۳۲٫۵ میلی متر می باشد. لنز نسبتا واید و خوبی می باشد و زوم ۵ برابر هم برای بسیاری از نیازهای روزانه کافی می باشد. کمینه ی نسبت کانونی آن نیز f/3.4 می باشد که معمولی است. این لنز فاقد لرزش گیر اپتیکال تصویر است و بنابراین دوربین از لرزش گیر تصویر الکترونیکی بهره می برد. در زیر لنز یک فلاش هم قرار گرفته که برای عکاسی به کار می آید و بردی در حد ۲٫۳ متر را ارائه می دهد. دوربین فیلم‌برداری سانیو مدل VPC-CG20 دارای سیستم تشخیص چهره نیز می باشد که در هنگام عکاسی و فیلم برداری می تواند به فوکوس خودکار بر روی چهره ها کمک زیادی انجام دهد.

در محموع باید بگوییم دوربین فیلم‌برداری سانیو مدل VPC-CG20 دوربین فیلم برداری کوچک جیبی و خوش دستی می باشد که قیمت مناسبی نیز داراست و با ارگونومی راحتی که دارد قادر هستید آن را به سادگی در دست بگیرید و فیلم برداری را انجام دهید.

منبع:

عکاسی



:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

برای شما کاربران عزیز قصد داریم تا یکی از محصولات کمپانی سونی را که یکی از بزرگترین تولید کنندگان در عرصه دوربین عکاسی و فیلم برداری است را نقد و بررسی کنیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد.سالن تولد کودک
در ابتدا باید بگوییم دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-HC52 بسیار با کیفیت می باشد و امکانات بسیار عالی را در اختیار شما قرار می دهد.
لنز زوم قدرتمند، رنگ‌های عالی، کیفیت خوب تولید رنگ و سایر مشخصه ها که از این دسته می باشند که این دوربین زیبا را به ابزار کارآمدی برای فیلم‌برداری تبدیل کرده‌اند. لنز کارل زایس Vario-Tessar در کنار لرزش‌گیر Super SteadyShot به داشتن ویدیوهای شارپ و با کیفیت کمک زیادی می‌کند. زوم‌های اپتیکال ۴۰ برابر/ دیجیتال ۲۰۰۰ برابر نیز سوژه را به شکل بسیار خوبی نزدیک می‌نمایند. نمایش‌گر LCD لمسی ۲٫۵ اینچی SwivelScreen™ این دوربین جذاب از عمل‌کرد خوبی برخوردار می باشد و به کمک آن همه‌ چیز را در کنترل خواهید داشت.در ادامه سعی خواهیم کرد بررسی کوتاهی بر روی این دوربین زیبا داشته باشیم.

گفتنیست حس‌گر به کار گرفته شده در دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-HC52 یک حس‌گر ۶۸۰٫۰۰۰ پیکسلی HAD™ CCD‌ می باشد. تعداد پیکسل‌های کارآمد این حس‌گر ۳۴۰٫۰۰۰ پیکسل است. به کمک این حس‌گر جزییات سوژه به شکل بسیار خوبی ثبت می‌گردند و ویدیوهای فوق‌العاده خوبی خواهید داشت. عمل‌کرد آن نیز در مورد عکس‌ها بسیار خوب می باشد.آتلیه نوزاد

باید توضیح دهیم لنز زوم دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-HC52 از نوع کارل زایس Vario-Tessar است که اکثرآ برای دوربین‌های جمع و جور طراحی شده می باشد. این لنز و زوم اپتیکال DCR-HC52 نیز عمل‌کرد خوبی دارند و به نزدیک‌تر کردن هرچه به‌تر سوژه‌های دور نقش به سزایی دارد. زوم دیجیتال این دوربین نیز به همین نسبت خوب کار می‌کند. با به کار بردن این زوم میزان اعوجاج خوبی را شاهد خواهید بود.
ر ادامه توجه داشته باشید که صفحه نمایش LCD دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-HC52 یک نمایش‌گر ۲٫۵ اینچی ۱۲۳٫۰۰۰ پیکسلی است. زاویه چرخش این صفحه نمایش ۲۷۰ درجه می باشد. جزییات و کیفیت تصاویر به نمایش درآمده بر روی آن نیز بسیار خوب مس باشد و از آن راضی خواهید بود.
به طور قطع شما با دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-HC52 دیگر هیچ مشکلی برای انتقال تصاویر دوربین به دستگاه‌های سازگار مجهز به رابط IEEE1394 نخواهید داشت.
همان طور که توضیح داده بودیم باتری‌های شارژی یون لیتیوم سونی بر خلاف باتری‌های NiCad (نیکل کادمیومی)، کیفیت خود را در اثر شارژهای پی در پی از دست نخواهند داد. به همین سبب قادر هستید بدون هیچ گونه نگرانی نسبت به عمر باتری‌ها، آن‌ها را شارژ نمایید و مشکلی هم پیش نخواهد آمد.
قابل ذکر است در صورت فشار دادن دکمه‌ی Easy Handycam بیش‌تر مشخصه‌های دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-HC52  قفل می‌شوند و شما تنها با دکمه‌هایی کار خواهید کرد که برای ضبط فیلم اهمیت دارند.
در باب فوکوس دستی  دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-HC52 نیز باید بگوییم که این امکان را به شما می‌دهد با استفاده از پانل لمسی دوربین، تنظیمات فوکوس را اعمال نمایید. فوکوس دستی قابلیت بسیار کارآمدی است که کار در شرایط سخت را راحت می‌کند. هم‌چنین، با وارد شدن به منوی دوربین می‌توانید زبان دستگاه را تغییر دهید. این زبان‌ها عبارت‌اند از: انگلیسی، فرانسه ـ کانادایی، اسپانیایی آمریکای لاتین یا پرتغالی.
بعلاوه سیستم NightShot® Plus Infrared نیز به داشتن ویدیوهایی کمک می‌کند که کم‌تر به سبزی می‌زنند. در مورد افکت‌های تصویری این دوربین فوق العاده هم می‌توانیم به مود Picture Effect اشاره کنیم. این افکت‌ها در مود Camera موجود می باشند: Monotone، Pastel و Sepia. در عین حال، در مود پخش مجدد هم وجود دارند.
می توانیم از دیگر ویژگی‌های دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-HC52  به حالت‌های Scene Selection اشاره کنیم که به ضبط آسان تصویر کمک زیادی می‌نمایند.همچنین شما قادر هستید یکی از حالت‌های مختلف Beach، Candle، Fireworks، Landscape، Portrait، Sports Lesson، Spotlight، Sunrise یا Sunset را انتخاب نمایید.
ویژگیهای دوربین فیلم‌برداری سونی DCR-HC52
از ویژگی های مهم و بارز دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-HC52 می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
•۱- حس‌گر ۶/۱ اینچی ۶۸۰٫۰۰۰ پیکسلی HAD™ CCD
•۲- نمایش‌گر ۲٫۵ اینچی ۱۲۳٫۰۰۰ پیکسلی با زاویه‌ی چرخش ۲۷۰ درجه‌ای
•۳-لنز کارل زایس Vario-Tessar
•۴- لرزش‌گیر Super SteadyShot
•۵-زوم اپتیکال ۴۰ برابر
• ۶-زوم دیجیتال ۲۰۰۰ برابر
•-۷ NightShot ® Plus
• ۸-دکمه‌ی Easy Handycam

منبع:

عکاسی



:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 224
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

برای شما کاربران عزیز قصد داریم تا یکی از محصولات کمپانی سونی را که یکی از بزرگترین تولید کنندگان در عرصه دوربین عکاسی و فیلم برداری است را نقد و بررسی کنیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد.
در ابتدا باید بگوییم کمپانی  سونی یکی از بزرگترین شرکت ها در زمینه‌ی ساخت دوربین‌های فیلم‌برداری می باشد ، که توانست دوربین جدید دیگری از مدل‌های سری HD را به بازار دوربین‌های فیلم‌برداری عرضه کند. دوربین فیلم‌برداری جدید و مدرن سونی مدل HDR-UX10 DVD از نمونه مدل‌هایی می باشد که بر اساس تکنولوژی AVCHD کار می‌کند و به قابلیت ضبط با رزولوشن کامل ۱۰۸۰×۱۹۲۰ مجهز شده می باشد.
کیفیت و وضوح تصاویر این دوربین زیبا بسیار خوب بوده و جزییات را به خوبی ثبت می‌نماید. سیستم ثبت تصویر آن نیز بسیار کارآمد است. این دوربین بر اساس استاندارد MPEG-4 AVC/H.264 کار می‌کند و با بسیاری از برنامه‌های ویرایشی نسل سوم سازگار می‌باشد.در ادامه سعی خواهیم کرد بررسی کوتاهی بر روی این دوربین زیبا داشته باشیم.
در مجموع بای بگوییم ، مدل‌های AVCHD بهترین کارآیی را هنگام ضبط تصویر ارائه می‌نمایند. دوربین فیلم‌برداری جدید و مدرن سونی مدل HDR-UX10 DVD نیز همین طور می باشد. این دوربین جذاب نیز با بهره‌مندی از تکنولوژی‌های پیش‌رفته‌ی تصویربرداری، به توانایی  تشخیص چهره مجهز شده است که این ویژگی می‌تواند حداکثر ۸ چهره را به صورت هم‌زمان در کادر LCD شناسایی نماید. به این ترتیب، تنظیماتی مانند فوکوس، نوردهی و رنگ برای داشتن چهره‌های طبیعی‌تر و تونالیته‌ی به‌تر پوست به طور اتوماتیک انجام می‌شود. در هنگام عکاسی نیز تنظیمات مربوط به فلاش انجام خواهد شد. دوربین فیلم‌برداری جدید و مدرن سونی مدل HDR-UX10 DVD  به قابلیت فیلم‌برداری هیبریدی بر روی کارت حافظه و حداکثر تا ۱ ساعت پیاپی (در حالت ۱۴۴۰ LP) و روی دیسک دو لایه‌ی DVD +R مجهز شده است.
در ادامه توجه داشته باشید که صفحه نمایشگر به کار گرفته شده در ادوربین فیلم‌برداری جدید و مدرن سونی مدل HDR-UX10 DVD نیز یک صفحه نمایش ۲٫۷ اینچی میباشد. حال‌ آن‌که صفحه نمایش دوربین‌های بسیار پیش‌رفته‌ی HDD به صفحه نمایش ۹۲۱٫۰۰۰ پیکسلی ۳٫۲ اینچی مجهز شده‌اند.
شایان ذکر است حس‌گر به کار گرفته شده در دوربین فیلم‌برداری جدید و مدرن سونی مدل HDR-UX10 DVD یک حس‌گر ۵/۱ اینچی CMOS می باشد که در مقایسه با مدل‌های پیشین این سری اندازه‌ی کوچک‌تری دارد. اما در عین حال از پردازش‌گر Bionz و تکنولوژی Exmor استفاده شده است. با به کارگیری سیستم Exmor/Bionz نویز کم‌تری را خواهید داشت.
    قابل ذکر است که دوربین فیلم‌برداری بی نظیر سونی HDR-UX10 بر خلاف دیگر هندی‌کم‌های موجود در بازار، تعداد پیکسل‌های بیش‌تری را هنگام ضبط AVCHD برای چهره‌های مشخص شده محاسبه می‌نماید و به این صورت، تصاویر با کیفیت به‌تری ضبط می‌گردند. حس‌گر ClearVid CMOS و تکنولوژی Exmor از مشخصه های مهم این دوربین عالی به شمار می‌روند. این تکنولوژی به صورت دیجیتال و آنالوگ از نویز تصویر کم می‌نماید. سرعت خوب پردازش، سیستم کاهش نویز پردازش‌گر Bionz و بهینه‌سازی محدوده دینامیکی در کنار هم طوری عمل می‌نمایند که فیلم‌ها و عکس‌های دوربین فیلم‌برداری سونی UX10علاوه بر رزولوشن بالا، کیفیت رنگی و جزییات بسیار خوبی داشته باشند.
در ادامه باید بگوییم  همراه با دوربین فیلم‌برداری جدید و مدرن سونی مدل HDR-UX10 DVD  قادر هستید اظلاعات تصویری خود را به سه روش مختلف ذخیره نمایید: DVD، کارت حافظه یا حافظه‌ی داخلی ۸ گیگابایتی. حافظه‌ی داخلی ۸ گیگابایتی دوربین برای ذخیره‌ی یک ساعت فیلم (در حالت ۱۹۲۰ HD) بسیار مناسب است. شما می‌توانید فیلم‌های خود را از حافظه داخلی و کارت‌های حافظه به هارد دوربین انتقال دهید. هم‌چنین، امکان انتقال عکس‌ها از حافظه‌ی داخلی دوربین بر روی کارت‌های حافظه نیز میسر شده می باشد. شما قادر هستید تصاویر خود را بر روی DVD یا کارت‌های حافظه PRO Duo ذخیره نمایید. بر روی این دوربین کلیدی در نظر گرفته شده که به کمک آن به منوی اصلی دوربین دست‌رسی خواهید داشت.برگزاری مراسم جشن تولد

نکتهی دیگر اینکه لرزش‌گیر اپتیکال Super SteadyShot و لنزکارل زایس Vario-Sonnar T از دیگر ویژگی هایی هستند که در این دوربین جالب خواهید دید. به کمک این دو مشخصه فیلم‌ها و تصاویر شما بسیار نرم و شفاف خواهند بود. قابلیت‌های صوتی دوربین فیلم‌برداری جدید و مدرن سونی مدل HDR-UX10 DVD نیز بسیار پیش‌رفته می باشد. ضبط صدای دیجیتال دالبی مزیت بسیار خوبی به شمار می‌رود. مشخصه‌ی دیگری که می‌توانیم به آن اشاره کنم میکروفون داخلی دوربین برای زوم صدا می باشد. دوربین فیلم‌برداری سونی مدل UX10 از بلوتوث ECM-HW1 سونی برای ضبط بی‌سیم از حداکثر فاصله‌ی ۱۰۰ پایی نیز پشتیبانی می‌نماید. عکاسی نوزاد
     به طور کلی میتوان گفت دوربین فیلم‌برداری سونی مدل HDR-UX10 از جمله‌ دوربین‌هایی است که به حس‌گر ClearVid CMOS و تکنولوژی Exmor مجهز شده است. این دوربین از DVD و کارت حافظه پشتیبانی می‌کند. زوم اپتیکال ۱۵ برابر، میکروفون داخلی برای زوم صدا و مشخصه‌ی تشخیص چهره برای شناسایی حداکثر ۸ چهره از جمله مشخصه‌هایی هستند که در این دوربین می‌بینید. صفحه نمایش آن نیز یک صفحه‌ نمایش ۲٫۷ اینچی ۲۱۱٫۰۰۰ پیکسلی است که کیفیت خوبی را از خود نشان داده است.
باید بدانید دوربین فیلم‌برداری جدید و مدرن سونی مدل HDR-UX10 DVD  قادر می باشد تصاویر را با فرمت x.v.Color نیز ضبط نماید. رنگ‌های به عمل آمده از کار با فرمت x.v.Color بسیار شفاف‌تر و واضح‌تر از فرمت sRGB می باشند. از دیگر مشخصه هایی که در UX10 مشاهده می کنید می‌توانیم به لرزش‌گیر اپتیکال اشاره کنیم. مشخصه‌ی “Link to Zoom” اولویت صوت را با افزایش زوم دوربین تغییر می‌دهد.
قابلیت های سونی  HDR-UX10 DVD
از ویژگی های مهم و بارز دوربین فیلم‌برداری  سونی مدل HDR-UX10 DVD می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
•۱-دارای حس‌گر ۵/۱ اینچی CMOS
•۲ -دارای پردازش‌گر BIONZ
• ۳-عکس‌های ۴ مگاپیکسلی
•۴ -زوم اپتیکال ۱۵ برابر
• ۵-زوم دیجیتال ۱۸۰ برابر
• ۶-صفحه نمایشگر ۲٫۷ اینچی ۲۱۱٫۰۰۰ پیکسلی
•۷ -قابلیت ضبط ویدیویی AVCHD با رزولوشن ۱۰۸۰×۱۹۲۰ بر روی DVD
• ۸-حافظه‌ی داخلی ۸ گیگابایتی
• ۹-قابلیت تشخیص چهره حداکثر تا ۸ چهره (فیلم‌برداری)
•۱۰- استفاده از DVD-R، DVD+R، DVD+RW، DVD-RW و DVD+R DL (8 سانتی‌متری)
•۱۱ -مجهز شده به میکروفون زوم داخلی
• -۱۲فوکوس اتوماتیک و دستی
•۱۳-دارای  فلاش داخلی
•۱۴ -باتری شارژی سونی NP-FH60
• ۱۵-خروجی ویدیو، A/V و USB
منبع:

عکاسی

 



:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

برای شما کاربران عزیز قصد داریم تا یکی از محصولات کمپانی سونی را که یکی از بزرگترین تولید کنندگان در عرصه دوربین عکاسی و فیلم برداری است را نقد و بررسی کنیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد. عکاسی کودک آتلیه کودک
در ابتدا باید بگوییم کمپانی سونی سه دوربین فیلم برداری مدل SX45، SX65 و SX85 را معرفی نمود که هر ۳ دوربین‌هایی ارزان قیمت با امکان ضبط ویدیویی SD می باشند. تنها تفاوت بین این سه دوربین در مقدار حافظه و نوع ذخیره سازی فیلم‌ها می‌باشد. به نحوی که دوربین فیلم‌برداری سونی مدل  SX45 فاقد هرگونه حافظه‌ی داخلی می باشد و فیلم‌ها فقط بر روی کارت حافظه‌ی نوع SD/SDHC/SDXC ذخیره می‌گردند، دوربین فیلم‌برداری سونی مدل SX65 از حافظه‌ی داخلی ۴ گیگابایت خشک داخلی بهره گرفته است و دوربین فیلم‌برداری سونی مدل SX85 هم مجهز به حافظه‌ی داخلی خشک ۱۶ گیگابایتی می باشد.
هر سه‌ی این دوربین‌های زیبا مجهز به لنز با توانایی زوم ۶۰ برابر، صفحه نمایش ۳ اینچی و بعضی ویژگی‌های جذاب مثل کانکتور داخلی USB برای اتصال سریع به رایانه برای انتقال فایل‌ها و شارژ باتری هستند. در ادامه سعی خواهیم کرد بررسی کوتاهی بر روی این دوربین های زیبا داشته باشیم.

باید یادآور شویم این سه دوربین‌هایی با ارزان قیمت با توانایی ضبط ویدیویی SD می باشند و خبری از فیلم برداری HD نمی باشد. به هر ترتیب کیفیت ویدیوها نیز متوسط می باشند ولی در عوض لنزی بسیار قدرتمند بر روی این دوربین ها قرار گرفته و آسان در استفاده و ارزان قیمت هستند. این دوربین جذاب که به رنگ‌های مشکی، نقره ای، آبی و قرمز ساخته شده، دوربینی کوچک و دوست داشتنی می باشد.

دکمه‌ها و کنترل‌ها کاملا به صورت استاندارد قرار گرفته‌اند به صورتی که دکمه‌ی Rec زیر انگشت شست شما، اهرم زوم زیر انگشت اشاره و بقیه‌ی دکمه‌ها نیز در جای درست خود قرار گرفته‌اند. دستگیره نیز کاملا ارگونومیک ساخته شده و بسیار راحت می باشد. بند دستگیره ای هم همین وضعیت را دارد ولی گویی کمی پایین ساخته شده می باشد. باتری در قسمت پشتی قرار دارد و در قسمت بالای آن نیز دکمه ای برای تعویض بین مودهای ویدیو و عکس مشاهده می‌شود.همان‌طور که در بالا ذکر شد تنها تفاوت این دوربین‌های جذاب در میزان حافظه‌ی داخلی آن ها می‌باشد. دوربین فیلم‌برداری سونی مدل SX45 حافظه‌ی داخلی ندارد، دوربین فیلم‌برداری سونی مدل SX65 فقط ۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی دارد و دوربین فیلم‌برداری سونی مدل SX85 نیز دارای ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی می‌باشد.
این در حالیست که همه‌ی آن‌ها  کارت حافظه‌ی خارجی SD/SDHC/SDXC را ساپورت می‌نمایند. با باز کردن درب صفحه نمایش می‌توانید چهار دکمه‌ی پاور، سویچ به مود intelligent Auto، دکمه‌ی روشن و خاموش کردن لامپ LED زیر لنز و رفتن به مود Play back مشاهده می‌گردند. کیفیت نمایشگر ۳ اینچی لمسی نسبت به نمایشگر دوربین‌های رقیب بسیار خوب می‌باشد و در کل نمایشگر شارپ و با کیفیتی می باشد، ولی به هر صورت تماشای آن در زیر نور مستقیم آفتاب سخت می‌باشد.
در قسمت سمت راست تصویر نمایشگر دکمه‌هایی لمسی وجود دارند که با آن‌ها قادر هستید ضبط ویدیویی را شروع نمایید یا به آن خاتمه دهید و یا عمل زوم را انجام دهید.این دوربین عالی مجهز به لنز با قابلیت زوم بسیار بالای ۶۰ برابر است، در نتیجه بدین صورت نگه داشتن دوربین در دست موقعی که در حال استفاده از زوم زیاد می باشید بسیار مهم می‌باشد چون که کوچک‌ترین لرزش در دست شما قادر هستید باعث لرزش شدید تصویر شود.
هرچند که کمپانی سونی از نوعی لرزش گیر تصویر الکترونیکی در این دوربین شکیل بهره گرفته ولی همچنان نمی‌تواند مثل نوع اپتیکال خود عمل کند و در نتیجه بهترین نتیجه را می‌توانید موقعی بگیرید که دوربین را بر روی یک سه پایه گذاشته باشید. عملکردهای دیگر دوربین هم بسیار خوب می باشد. وقتی دوربین را روشن می‌نمایید کاور لنز به صورت اتوماتیک کنار می‌رود. فوکوس خودکار هم بسیار خوب عمل می‌نماید ولی در زوم زیاد می‌تواند خطاهای زیادی داشته باشد که علی الخصوص در شرایط نوری ضعیف این تشدید می‌گردد. باتری لیتیومی دوربین می‌تواند برای شارژ دهی متمادی برای ۱۰۵ ساعت پشتیبانی به عمل آورد که خیلی بد نمی باشد.
می توانیم در در مورد کیفیت فیلم‌ها بگوییم که به صورت عمومی خیلی سافت می باشند. تقریبا تنها جایی که در آن شاهد ویدیوهای شارپ بودیم در مود Tele Macro بود. ویدیوها نسبتا نویزی هستند و این نویزها تا وقتی که تا حد زیادی آن‌ها را کوچک نکنید قابل مشاهده هستند. در مناطق پر کنتراست هم خطای رنگی بنفش به وضوح مشاهده می‌گردد. کیفیت رنگ‌ها خوب می باشد هرچند که تراز سفیدی همواره مقداری رو به سردی می‌زند. لامپ LED هم در شرایط تاریکی برای فیلم برداری از سوژه های نزدیک کاملا می‌تواند مفید واقع گردد.
در پایان باید اینطور جمع بندی کنیم که این سه دوربین کارآمد، دوربین‌هایی در رده ارزان قیمت می باشند که نقاط قوت و ضعف خود را به نمایش می گذارند. با این وجود اگر شما واقعا به دوربین فیلم برداری ارزان قیمت با کیفیت نسبتا خوب و قابلیت زوم بالا احتیاج دارید، این سه گزینه‌هایی مناسب هستند.
مشخصات دوربین فیلم‌برداری سونی مدل SX65
    نوع دوربین : کارت حافظه ای Memory Card – ذخیره سازی بر روی کارت حافظه ۱۶ گیگابایت
    مشخصات حسگر و تصویر: حسگر CCD با دقت ۰٫۶۸ مگاپیکسل
    قابلیت فیلمبرداری: کیفیت Standard (DV/VGA) با فرمت MPEG2-PS
    نوع لنز: سونی ۱٫۸ تا ۱۰۸ میلیمتر – بزرگنمایی اپتیکال ۶۰ برابر – لرزشگیر تصویر لرزشگیر الکترونیک (Electrical SteadyShot™ Image Stabilization)
    نوع صفحه نمایش: صفحه نمایش ۳٫۰ اینچ ۲۳۰,۰۰۰ پیکسل
    نوع ورودی و خروجی ها: خروجی USB – خروجی تلویزیون
    سایر قابلیت های دوربین : فلاش ۳ لوکس – پشتیبانی از کارت حافظه Memory Stick Pro Duo – حافظه داخلی کارت حافظه ۱۶ گیگابایتی – میکروفون داخلی – بلندگوی داخلی
    نام ها ديگر : Sony SX85
منبع:

عکاسی



:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

کمپانی معتبر سونی دوربین فیلم برداری مدل TD10 خود را به بازار علاقه مندان معرفی کرده است  که فقط با دیدن ظاهر این دوربین فیلمبرداری ، ویژگی اصلی و شاخص آن به طور کامل برای علاقه مندان این برند لو می‌رود! در قسمت جلوی این دوربین لنزی دوقلو قرار گرفته که به معنای دقیق‌تر یعنی توانایی ضبط ویدیویی ۳D یا سه بعدی توسط TD10.عکاسی کودک
این دوربین خاص علاوه بر فیلم برداری ۳D توانایی فیلم برداری ۱۹۲۰X1080p Full HD در ۲D را نیز دارد. این خصوصیت در حالیست که TD10 تا به این تاریخ یکی از تنها دو دوربین فیلم برداری موجود در بازار (به همراه JVC GS-TD1) می‌باشد که از سیستمی با دو لنز و دو سنسور تصویر با توانایی فیلم برداری Full HD سه بعدی بهره می‌برد. در ادامهبه نقد و بررسی این دوربین فیلمبرداری خواهیم پرداخت. عکاسی بارداری

در ابتدا باید بگوییم کمپانی سونی دوربین فیلم برداری سونی مدل TD10 خود را رونمایی کرد که تنها با دیدن ظاهرش، ویژگی اصلی و مهم آن به طور کلی مشاهده می شود. در قسمت جلوی این دوربین زیبا  لنزی دوقلو قرار گرفته که به معنای دقیق‌تر یعنی قابلیت ضبط ویدیویی ۳D یا سه بعدی توسط دوربین فیلم برداری سونی مدل TD10.

دوربین فوق العلاوه بر فیلم برداری ۳D قابلیت فیلم برداری ۱۹۲۰X1080p Full HD در ۲D را نیز داراست. این در حالی است که دوربین فیلم برداری سونی مدل TD10 تا به این تاریخ یکی از تنها دو دوربین فیلم برداری موجود در بازار (به همراه JVC GS-TD1) می‌باشد که از سیستمی با دو لنز و دو سنسور تصویر با قابلیت فیلم برداری Full HD سه بعدی بهره می‌برد. در ادامه سعی خواهیم کرد بررسی کوتاهی بر روی این دوربین زیبا داشته باشیم.
گفتنیست دوربین فیلم برداری سونی مدل TD10 از سیستمی با دو لنز و دو سنسور ۱/۴ اینچی CMOS تصویر استفاده می نماید که به دوربین امکان فیلم برداری سه بعدی را می‌دهد. بدین صورت دو ویدیوی Full HD به صورت همزمان ضبط می‌گردند و سپس به صورت سه بعدی به روی یکدیگر قرار می‌گیرند. این درست همان کاری است که پیش از این دوربین JVC GS-TD1 هم توانایی انجام آن را داشت.
لنزهای دوربین فیلم برداری سونی مدل TD10 در هنگام فیلم برداری سه بعدی قابلیت زوم ۱۰ برابر و در هنگام فیلم برداری دو بعدی قابلیت زوم ۱۲ برابر را دارند.در نتیجه این سیستم کاملا متفاوت از سیستم فیلم برداری سه بعدی می باشد که دوربینی مانند پاناسونیک TM900 کار می‌کند. این سبب کیفیت کاملا بالاتر می‌گردد ولی به هر ترتیب دوربین فیلم برداری سونی مدل TD10 دوربینی بزرگ‌تر و سنگین‌تر می باشد.
همچنین تقریبا نیازی به کالیبراسیون هم در آن وجود ندارد و فقط لازم است که عمق تصویر سه بعدی که می‌خواهید بگیرید را تنظیم نمایید. موقع فیلم برداری سه بعدی می‌توانید تنظیمات فوکوس و نور دهی را به صورت دستی انجام بدهید ولی به طور مثال امکان تغییر تراز سفیدی وجود ندارد که این بد است. شما در ضمن قادر هستید عمق تصویر سه بعدی را در هنگام فیلم برداری یا پخش فیلم تغییر دهید.
البته در هنگام پخش می‌بایست حتما دوربین به HDTV متصل باشد. نمایشگر خود دوربین هم قابلیت نشان دادن ویدیوهای ۳D را دارد و برای دیدن آن‌ها حتی به عینک هم احتیاج ندارید ولی به هر ترتیب کیفیت پخش ۳D HDTV بهتر می باشد. این در حالی است که نمایشگر سه بعدی دوربین JVC کیفیتی پایین‌تر داراست.صفحه نمایشگر سه بعدی این دوربین جذاب بسیار بزرگ می باشد و قطری به اندازه‌ی ۳٫۵ اینچ دارد.
باید یادآور شویم که بهترین نمایشگر سه بعدی بر روی دوربین‌های فیلم برداری می باشد که دیده‌ایم ولی همچنان کیفیت دید از زاویه‌ی بسیار بدی دارد و شارپنس آن هم خوب نمی باشد. این نمایشگر از نوع لمسی می باشد و کیفیت فوق‌العاده بالای ۱,۲۲۹,۰۰۰ پیکسل را ارائه می‌نماید که بالاترین کیفیتی می باشد که تا به حال بر روی نمایشگر یک دوربین فیلم برداری در این رده به کار گرفته شده است.
کمپانی سونی در این مدل بیشتر پورت‌ها و اتصالات را در قسمت پشتی دوربین قرار داده است، ولی همچنان می‌توانید تعدادی پورت در قسمت سمت راست و یک کفشک تجهیزات اکسترنال را در قسمت بالای دوربین مشاهده نمایید. در قسمت پشت این دوربین دو کاور لاستیکی روی پورت‌ها را پوشانده‌اند. خود پورت‌ها شامل میکروفون، هدفون، mini HDMI و پورت multi AV می‌شوند.
دوربین فیلم برداری سونی مدل TD10 مجهز به شیار کارت حافظه هم هست که از همه‌ی کارت‌های حافظه‌ی SD و سونی Memory Stick Pro Duo پشتیبانی می‌کند. البته این دوربین حافظه‌ی داخلی هم دارد که دارای ظرفیت ۶۴ گیگابایت و از نوع خشک است. این مقدار حافظه خیلی خوب است ولی فقط برای ذخیره‌ی ۵ ساعت ویدیوی ۳D در بهترین کیفیت کافی است.
    در ادامه این نقد و بررسی باید بگوییم دوربین فیلم برداری سونی مدل TD10 از لحاظ ساختاری دوربینی فوق‌العاده قدرتمند است و در دست مثل یک آجر احساس می‌شود. همچنین در مقایسه با دوربین‌های فیلم برداری کوچک امروزی، TD10 کاملا بزرگ و سنگین احساس می‌شود. هرچند که بند دستگیره ای بزرگی دارد، ولی خود دوربین از نظر ارگونومیکی چندان ایده آل نمی باشد و مانند یک مکعب مستطیل ساخته شده است.
وزن این دوربین جذاب حدود ۷۴۰ گرم می‌باشد که دست کم ۳۰۰ تا ۴۰۰ گرم از بسیاری از دوربین‌های ۲D موجود در بازار سنگین‌تر است. دوربین فیلم برداری سونی مدل TD10مجهز به باتری لیتیومی فوق‌العاده ای است که قابلیت شارژ دهی متوالی برای فیلم برداری به مدت ۴ ساعت و ۲۱ دقیقه را به این دوربین دارد. این مقدار کاملا بیشتر از هر دوربین فیلم برداری دیگری است که تا به حال مشاهده کرده ایم.
همچنین حدود ۱ ساعت و نیم بیشتر از باتری دوربین JVC GS-TD1 از شارژ دهی پشتیبانی می‌نماید. لنزهای دوربین فیلم برداری سونی مدل TD10 نیز مجهز به لرزش گیر تصویر مکانیکی پیشرفته‌ی O.I.S هستند که لرزش دست شما را جبران می‌کنند تا در فیلم اثر کمتری بگذارند. ضبط صدا نیز به صورت Dolby Digital 5.1 surround صورت می‌گیرد.
همچنین  این دوربین زیبا از فن آوری فیلم برداری اتوماتیک هوشمند یا intelligent Auto نیز بهره می‌برد که کار فیلم برداری را برای شما بیش از پیش آسان می‌سازد. فقط کافی است که دوربین خود را بر روی این مود قرار دهید، دکمه‌ی Rec را بفشارید و آن را به سوی سوژه های مختلف نشانه بروید تا دوربین خود به صورت هوشمند نوع صحنه، شرایط نوری و دیگر پارامترها را تشخیص دهد و تنظیمات را بر روی بهترین مقادیر بگذارد تا با کیفیت‌ترین فیلم‌ها ضبط گردند.
    گفتنیست ویدیوهای Full HD 2D دوربین فیلم برداری سونی مدل TD10 در فرمت AVCHD ذخیره می‌گردند.این در حالی است که ویدیوهای ۳D در کدکی به نام MVC ذخیره می‌گردند. تنها مشکل این کدک عدم سازگاری با بسیاری از برنامه های تدوین فیلم است. این دوربین قابلیت عکاسی ۲D را دارد ولی به طرز عجیبی عکاسی ۳D با آن مقدور نمی‌باشد.در پایان باید تکرار کنیم دوربین فیلم برداری سونی مدل TD10یکی از دو دوربین فیلم برداری سه بعدی ساخته شده با دو لنز و دو سنسور مجزا تا زمان معرفی شدن آن می باشد.
بزرگ‌ترین و مهم ترین ویژگی این دوربین نیز همین می‌باشد که البته سبب شده دوربین بزرگ، سنگین و گران قیمت باشد. از جهات بسیاری مانند امکانات جانبی، کیفیت نمایشگر، قابلیت زوم لنزها، کنترل‌های دستی و حتی کیفیت فیلم برداری بهتر از تنها رقیب خود یعنی دوربین JVC GS-TD1 عمل می‌نماید.
 قابلیت ها ی جانبی دوربین فیلم برداری سونی مدل TD10 :
فلاش ۳ لوکس
پشتیبانی از کارت حافظه کارت حافظه
حافظه داخلی کارت حافظه‌ی‌ ۶۴ گیگابایتی 
میکروفون داخلی 
بلندگوی داخلی
ریموت کنترل

منبع:

عکاسی



:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

جالب است که بدانید شرکت سونی دوربین های فیلم برداری سطح مبتدی جدید خود با نام‌های CX190، CX200 و CX210 را به بازار علاقه مندان فیلمبرداری معرفی کرد. این سه دوربین  در حقیقت یک دوربین هستند که دارای تفاوت‌های بسیار جزئی می‌باشند. این سه دوربین‌هایی با توانایی ضبط ویدیویی ۱۰۸۰p Full HD همراه شده‌اند و این در حالیست که قیمت آن‌ها در سطح دوربین‌های SD است.
دلیل  اصلی  آن هم این است که برای خلق فیلم‌های با رزولوشن HD در این دوربین‌ها از تجهیزات SD استفاده شده که به وسیله‌ی فرآیند دیجیتالی فیلم‌ها را به HD تبدیل می‌کند. بنابراین فیلم‌ها از نظر کیفیتی ضعیف‌تر از HD واقعی هستند. البته سونی تنها شرکتی نیست که این کار را کرده و پیش از این هم از کانن و پاناسونیک چنین روشی را در تولید دوربین‌های فیلم برداری ارزان قیمت دیده بودیم. در این دوربین‌ها سونی از سنسور تصویری استفاده کرده که حتی از دوربین دو سال پیش CX110 نیز کوچک‌تر و کم رزولوشن تر است. در ادامه بیشتر توضیح می‌دهیم.
در این دوربین‌ها کمپانی سونی از سنسور تصویری استفاده کرده که حتی از دوربین دو سال پیش دوربین CX110 نیز کوچک‌تر و کم رزولوشن تر می باشد.در ادامه سعی خواهیم کرد بررسی کوتاهی بر روی این دوربین زیبا داشته باشیم.
    باید یادآوری کنیم که  دوربین‌های CX190, CX200 و CX210 در واقع دوربین‌های یکسانی می باشند. با این تفاوت که CX200 و CX210 مجهز به نمایشگرهای لمسی می‌باشند و در عوض دوربین CX190 دارای یک Joystick کوچک و دکمه‌ی Playback بر روی قاب نمایشگر می باشد. همجنین دوربین CX210 دارای ۸ گیگابایت حافظه‌ی خشک داخلی نیز می باشد.بادی بگوییم تا جایی که به کیفیت فیلم برداری مربوط می‌شود، می‌توانیم بگوییم که کیفیت فیلم‌های بت شده به بدی فیلم‌هایی می باشد که دوربین CX130 می‌گرفت.
البته کاربران عادی مطمئنا این کیفیت را قبول دارند. اگر ویدیوها را در سایزهای کوچک و بر روی کامپیوتر مشاهده نمایید و یا اینکه فیلم برداری کلوزآپ انجام دهید، ویدیوها خیلی خوب به نظر می‌رسند. ولی اگر از صحنه های پر جمعیت و دوردست‌تر فیلم برداری کرده باشید و سپس فیلم‌ها را بر روی HDTV مشاهده کنید، فیلم‌ها کاملا غیر شارپ به نظر می‌رسند.
    با هندی کم های HDR-CX210 سونی قادر به فیلمبرداری Full HD60i با کیفیت استثنایی خواهید بود.از طریق کابل HDMI سازگار با تلویزیون های HD این دوربین میتوانید لحظات جادویی زندگی خود را دوباره زنده کنید و در کنار دوستان و خانواده خود به تماشای آنها بپردازید.فلاش اینترنال ۸GB آن امکان ذخیره ی داده هایتان را به صورت داخلی فراهم می آورد.
به این ترتیب در مناطق با کنتراست بالا نیز کاملا خطای رنگی بنفش مشاهده می‌گردد. درجایی که نور ضعیف‌تر باشد هم از شارپنس کاسته و بر نویز افزوده می‌شود. کیفیت ضبط صدا نیز برای دوربینی در این رده عادی است ولی کار شما را راه می‌اندازد.گفتنیست دوربین فیلم‌برداری سونی مدل  HDR-CX210 قابلیت عکاسی ۵٫۳ مگا پیکسلی را نیز داراست.
البته رزولوشن سنسور واقعا ۵٫۳ مگا پیکسل نمی باشد و نهایتا ۱٫۳ مگا پیکسل می‌باشد که باز هم به روش‌های دیجیتالی افزایش پیدا کرده می باشد. در دوربین CX190 امکان تعیین محل فوکوس خودکار وجود ندارد ولی دست کم در CX200 و CX210 می‌توانید از طریق لمس نمایشگر نقطه ای که می‌خواهید فوکوس خودکار در آن جا صورت گیرد را انتخاب نمایید.
همچنین نور دهی نیز از همین طریق قابل تنظیم می باشد.می‌توانیم بگوییم که شارژ باتری نیز بسیار زود تمام می‌شود و پس از حدود یک ساعت فیلم برداری کاملا تخلیه می‌شود. نمایشگر دوربین فیلم‌برداری سونی مدل  HDR-CX210 خوشبختانه حتی در زیر نور آفتاب هم کاملا شفاف و قابل رویت می باشد و خود دوربین نیز بسیار سریع و دقیق فوکوس می‌کند.این دوربین جذاب مجهز به سیستم لرزش گیر می‌باشد و این سیستم دست کم در یک سوم مسیر بزرگنمایی ۲۵ برابری عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش می‌گذارد.
نکته ی دیگر اینکه یکی از جذابیت‌های دوربین CX190  طراحی و ساخت جمع و جور و سبک آن می‌باشد ولی مقداری پلاستیکی و غیر محکم به نظر می‌رسد. این دوربین زیبا به راحتی در جیب ژاکت و یا کیف دستی شما جای می‌گیرد.  آتلیه کودک
    طراحی نیز کاملا استاندارد یک دوربین سطح مبتدی می باشد به نحوی که سویچ زوم، دکمه‌ی شاتر برای عکاسی و دکمه‌ی مود برای سویچ بین عکاسی و فیلم برداری را بر روی بدنه می‌توانیم مشاهده می کنیم. همچنین دکمه‌ی Rec نیز در قسمت پشتی دوربین قرار دارد. یک سویچ دستی نیز کاور لنز را باز و بسته می‌نماید.
قابل ذکر است که یک آداپتور سنتی AC همراه با دوربین می‌باشد، ولی می‌توانید از طریق کابل USB و اتصال آن به کامپیوتر نیز باتری دوربین را شارژ نمایید. همچنین بر روی بدنه می‌توان شیار کارت حافظه‌ی SD و پورت AV out را نیز مشاهده نمود. پورت‌های mini HDMI و mini USB هم بر روی بدنه وجود دارد. هیچ گونه‌ی سویچ پاور بر روی دوربین وجود ندارد. هر گاه که نمایشگر را باز می‌کنید دوربین روشن و وقتی آن را می‌بندید خاموش می گردد. آتلیه بارداری

اما مشکل این جاست که دوربین پس از چند دقیقه ای که با آن کار نمی‌کنید به مود Sleep می‌رود و اگر تمایل داشتید دوباره آن را بیدار کنید باید نمایشگر را بسته و دوباره باز کنید. تازه اگر در هنگام اتصال به HDTV از طریق پورت HDMI به مود Sleep بروید اول باید کابل HDMI را در بیاورید و سپس آن عمل را انجام دهید.

در دوربین فیلم‌برداری سونی مدل  HDR-CX210 هرچند که می‌توانید نور دهی و تراز سفیدی را تنظیم نمایید، ولی اصولا برای این طراحی شده که آن را در مود Full Auto یا کاملا اتوماتیک استفاده نمایید. برای دسترسی به دو تنظیم دستی که ذکر کردیم باید کاملا وارد سیستم منوها شوید و هرچند که منوها کاملا منطقی طراحی شده‌اند ولی به هر صورت جستجو زمان بر می باشید.
در مجموع باید بگوییم که دوربین های CX190، CX200 و CX210 دوربین‌های فیلم برداری بسیار ارزان قیمتی می باشند که کیفیت فیلم برداری کاملا در حد قیمت خود را ارائه می‌نمایند. اگر فکر می‌کنید که این مقدار از کیفیت فیلم برداری به کار شما می‌آید، در نتیجه انتخاب‌های مناسبی برای شما می‌باشند. علی الخصوص اینکه علاوه بر قیمت ارزان، وزن و ابعاد این دوربین‌ها نیز بسیار کم می باشید.
خصوصیات بارز دوربین فیلم‌برداری سونی  HDR-CX210
از ویژگی های مهم و بارز دوربین فیلم‌برداری سونی مدل  HDR-CX210 می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
مشخصات کلی : ذخیره سازی بر روی حافظه‌ی داخلی ۸ گیگابایتی
مشخصات سنسور و تصویر سنسورExmor R CMOS با دقت ۱٫۵ مگاپیکسل
ظبط فیلم کیفیت Full HD با فرمت HD: MPEG4-AVC/H.264 AVCHD 2.0 format compatible; STD: MPEG2-PS
لنز کارل زایس Carl Zeiss Vario-Tessar Lens 62.5-2.5 میلیمتر- با زوم اپتیکال ۲۵ برابر- لرزشگیر تصویر لرزشگیر اپتیکال SteadyShot
صفحه نمایش ۲٫۷ اینچ۲۳۰,۰۰۰ پیکسل
ورودی و خروجی ها : خروجی HDMI – خروجی USB – خروجی تلویزیون
سایر امکانات ۳ لوکس- پشتیبانی از کارت حافظه کارت حافظه – حافظه داخلی ۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی – میکروفون داخلی – بلندگوی داخلی
امیدواریم این مقاله مورد استفاده شما قرارگرفته باشد.
درون جعبه این دوربین چه وسایلی خواهید دید؟
    دوربین فیلمبرداری Sony HDR-CX210R
    یکعدد باطری قابل شارژ NP-FV30))
    یکعدد آدابتور AC
    یک عدد کابل AV
    دفترچه راهنمای کاربر به زبان اصلی
    یکعدد کابل mini HDMI
    کابل USB
    سی دی نرم افزاری دوربین

منبع:

عکاسی

 



:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

دوربین سونی مدل ایکس آر ۱۶۰ ( SONY HDR-XR160 ) دوربین فیلمبرداری سونی از  سری هارد دیسک میباشد که با کیفیت Full HD فیلمبرداری میکند. این دوربین فیلمبرداری روی هارد ۱۶۰ گیگابایتی خود تصویربرداری می کند و دارای حسگر Exmor R CMOS با کیفیت ۳٫۳ مگاپیکسل می باشد . این دوربین تنها دوربین قیمت مناسب فیلمبرداری با کیفیت فیلمبرداری Full HD میباشد و کیفیت تصاویر آن تقریبا مناسب پخش روی تلویزیون های نسبتا بزرگ می باشد .در ادامه به نقد وبررسی ایندوربین سونی خواهیم پرداخت.
در ابتدا باید بگوییم کمپانی سونی مطالب زیادی درباره دوربین های هندی کم در سال ۲۰۱۱ وجود داشت ندارد. دوربین های CX130، CX160 و XR160 که تقریبا همزمان با هم رونمایی شده اند کیفیت تصاویری یکسان دارند. سعی شده تا جایی که ممکن بوده قیمت این دوربین‌ها پایین نگه داشته شود و در نتیجه از طراحی نسبتا ساده ای برخوردار می باشند, این سه مدل در واقع در حجم و نوع حافظه‌ی خود تفاوت دارند.عکاسی نوزاد
CX130 فاقد حافظه‌ی داخلی می باشد،دوربین CX160 دارای ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی خشک داخلی می‌باشد و دوربین XR-160 نیز ۱۶۰ گیگابایت حافظه‌ی داخلی هارد دیسکی و صدای ۵٫۱ کانالی دارد. یک مدل PJ10 هم تولید شده که شبیه به دوربین CX160 می باشد ولی دارای پروژکتور داخلی می‌باشد. در ضمن این سه دوربین عالی دارای لنز فوق العاده با توانایی زوم ۳۰ برابر می‌باشند. در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.سالن تولد کودک
بابد بگوییم زمانی نور متناسب، و در حالی که سوژه تقریبا ساده می باشد و کل کادر را در بر گرفته، تصاویری که دوربین فیلمبرداری سونی مدل XR160 تولید می‌نماید کیفیت بالایی دارند و واقعا در وضوح تصویرFull HD عالی می باشند. اما اگر پس زمینه جزئیات زیادی داشت و به طور مثال دوربین حرکت نیز داشت، مانند منظره‌ای از درختان و علف های بلند، به نظر می‌رسد که حسگر تصویر ۲٫۰۷ مگاپیکسلی نمی تواند تفکیک بسیار خوبی داشته باشد.

اما رنگ‌ها بسیار خوب به نظر می‌رسند و غلظت ملایمی دارند. تراز سفیدی به نظر کمی متمایل به آبی می باشد و های لایت‌ها نیز کمی دچار نوردهی بیش از حد می‌شوند. در شرایطی که نور ضعیف تر می باشد، در حالی که هنوز مقداری نور در محیط وجود دارد، کیفیت خوب می باشد هرچند که تصاویر کمی نویزی می‌شوند و از شارپنس نیز کاسته می‌شود.

اما در شرایط تاریک تر،این دوربین زیبا سعی می‌کند که از غلظت رنگ کم کند تا بر شفافیت و شارپنس افزوده شود و نتیجه هم ویدیویی واقعا با کیفیت خواهد بود هرچند که گویی سیاه و سفید میباشد. هرچند که عکس‌ها کیفیت بدی ندارند، ولی انتظار زیادی هم از این دوربین به عنوان یک دوربین عکاسی نباید داشته باشید.
عکس‌ها شفاف و رنگارنگ هستند ولی گویی که با یک دوربین دیجیتال فوق العاده ارزان قیمت ثبت شده اند. وضوح تصویر آن‌ها نیز ۱٫۹ مگاپیکسل می باشد. فیلم‌ها در دوربین فیلمبرداری سونی مدل XR160 بر روی هارد دیسک ۱۶۰ گیگابایتی ذخیره می‌گردند، همچنین اگر باز هم نیاز به حافظه‌ی بیشتری داشتید می‌توانید از کارت های حافظه‌ی SD/SDHC/SDXC استفاده نمایید.در ادامه سعی خواهیم کرد بررسی کوتاهی بر روی این دوربین زیبا داشته باشیم.
دوربین فیلمبرداری سونی مدل XR160 عمل فوکوس خودکار را حتی در شرایط نوری ضعیف خیلی سریع و دقیق می‌تواند انجام دهد. هرچند که مانند بیشتر دوربین های فیلم برداری، گاهی اوقات سوژه‌ی اشتباه را انتخاب می کند یا به مود تشخیص چهره می‌رود در حالی که شما قصد انجام این عمل را نداشتید. نورسنجی و نوردهی بیشتر اوقات بسیار خوب انجام می‌شود.
هرچند که این دوربین جذاب هم مجهز به گزینه ی فیلم برداری iA یا اتوماتیک هوشمند می‌باشد ولی هر موقع که خواستید می‌توانید این مود را غیر فعال نمایید و بوسیله‌ی لمس بر روی نمایشگر، فوکوس و نوردهی را انجام دهید. نمایشگر ۳ اینچی ۲۳۰,۰۰۰ پیکسلی هم کیفیت خیلی خوبی دارد و نسبتا بزرگ است. البته همانند بیشتر نمایشگرها، دیدن آن زیر نور مستقیم آفتاب سخت می باشد.
دوربین فیلمبرداری سونی مدل XR160به دلیل هارد دیسک داخلی که دارد بزرگتر و سنگین تر از CX130 و CX160 است. اگر دستان بزرگی داشته باشید این بسیار خوب می باشد. در قسمت بالای دوربین، دکمه های Mode و Photo قرار دارند که به نظر می‌رسد بسیار نزدیک به یکدیگر قرار گرفته اند. اجازه تنظیمات دستی یا Manual زیادی در دوربین فیلمبرداری سونی مدل XR160 به شما داده نمی شود و نهایتا می‌توانید تراز سفیدی، نوع فوکوس خودکار و جبران نوردهی را تنظیم نمایید.
هرچند که آن‌ها نیز باید از طریق منو انتخاب شوند. در نتیجه دوربین فیلمبرداری سونی مدل XR160 بیشتر برای این طراحی شده که در مود اتوماتیک مورد استفاده قرار گیرد.
در کل همانطوریکه در بالا هم اشاره کردیم،دوربین های  CX130، CX160 و XR160 دوربین هایی می باشند تا حدود زیادی شبیه به هم که در مقدار حافظه‌ی داخلی با یکدیگر فرق دارند. هرچند که سنسور تصویر آن‌ها رزولوشن بسیار بالایی ارائه نمی دهد ولی به هر ترتیب شرکت سونی تصمیم گرفته که خروجی Full HD داشته باشند. همانطور که توضیح دادیم اگر صحنه دارای جزئیات زیادی باشد و دوربین را مرتبا تکان دهید تفکیک به سختی صورت می‌گیرد.
این‌ها دوربین هایی می باشند اصولا اتوماتیک و برای کاربرانی ساخته شده اند که ترجیح می‌دهند بر روی مود هوشمند خودکار (iA) از دوربین خود استفاده نمایند.قابلیت زوم بالای ۳۰ برابر هم ویژگی بسیار خوبی برای علاقه مندان به این ویژگی می‌باشد، در ضمن لنز آن‌ها در حالت واید فاصله‌ی کانونی معادل ۳۰ میلی متر دارد که برای دوربین هایی در این کلاس بسیار خوب می باشد.
ویژگیهای سونی XR160
از ویژگی های مهم و بارز دوربین فیلم‌برداری سونی مدل دوربین فیلمبرداری سونی مدل XR160 می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
    ۱-قابلیت ذخیره سازی بر روی هارد دیسک ۱۶۰ گیگابایتی
    ۲-حسگر و تصویر حسگر Exmor R CMOS با دقت ۴٫۱ مگاپیکسل
    ۳-قابلیت فیلمبرداری کیفیت Full HD با فرمت MPEG4-AVC, H.264 AVCHD Format Compatible / STD: MPEG2-PS
    ۴-لنز سونی (لنز سری G) 2.4 تا ۶۳ میلیمتر- بزرگنمایی اپتیکال ۳۰ برابر- لرزشگیر تصویر لرزشگیر اپتیکال SteadyShot
    ۵-نمایشگر صفحه نمایش ۳٫۰ اینچ۲۳۰,۰۰۰ پیکسل
    ۶-ورودی و خروجی ها ورودی میکروفون – خروجی هدفون – خروجی HDMI – خروجی USB – خروجی تلویزیون
    ۷-سایر قابلیت ها ۳ لوکس- پشتیبانی از کارت حافظه کارت حافظه – میکروفون داخلی – بلندگوی داخلی

منبع:

عکاسی

 



:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک


اگر به عنوان یک فیمبردار نیمه حرفه ای بدنبال یک دوربین فیلم برداری Full HD مجهز به پروژکتور از شرکت سونی هستید، این شرکت مدل PJ50 را برای شما معرفی کرده است. این دوربین قابلیت ضبط ویدیویی ۱۰۸۰p Full HD در ۶۰p را دارد و همچنین می‌تواند به صورت ۲۴p نیز فیلم برداری انجام دهد تا همانند فیلم‌های سینمایی به نظر برسد.
 

در دل دوربین سونی PJ50 هارد دیسک ۲۲۰ گیگابایتی قرار گرفته که توانایی بخاطر سپردن تا ۹۱ ساعت فیلم را دارد. بنابراین در یک کلام باید گفت که PJ50 یک دوربین خیلی پیشرفته و با کیفیت از سونی است که بوسیله‌ی پروژکتور می‌توان فیلم‌های گرفته شده را بر روی پرده یا دیوار مشاهده کرد. این دوربین به همراه دوربین PJ30 معرفی شده که تقریبا تنها تفاوتشان در بهره گیری PJ50 از هارد دیسک داخلی و عدم بهره گیری PJ30 از هارد دیسک می‌باشد. در ادامه به نقد و بررسی این دوربین خواهیم پرداخت.

در ابتدا باید بگوییم یکی دیگر از دوربین های فیلم برداری Full HD مجهز به پروژکتور از کمپانی سونی، دوربین فیلم برداری سونی مدل HDR-PJ50 می باشد. این دوربین زیبا قابلیت  ضبط ویدیویی ۱۰۸۰p Full HD در ۶۰p را داراست و البته می‌تواند به صورت ۲۴p نیز فیلم برداری نماید تا همانند فیلم‌های سینمایی به نظر برسد.

در قلب دوربین فیلم برداری سونی مدل HDR-PJ50 هارد دیسک ۲۲۰ گیگابایتی قرار گرفته که قابلیت پشتیبانی برای گرفتن تا ۹۱ ساعت فیلم را داراست. در نتیجه در یک کلام باید بگوییم که دوربین فیلم برداری سونی مدل HDR-PJ50 یک دوربین خیلی پیشرفته و با کیفیت از کمپانیسونی است که بوسیله‌ی پروژکتور می‌توان فیلم‌های ضبط شده را بر روی پرده یا دیوار مشاهده نمود.

این دوربین جذاب در کنار دوربین PJ30 معرفی شده که تنها تفاوتشان در بهره گیری دوربین فیلم برداری سونی مدل HDR-PJ50 از هارد دیسک داخلی و عدم بهره گیری PJ30 از هارد دیسک می‌باشد.در ادامه سعی خواهیم کرد بررسی کوتاهی بر روی این دوربین زیبا داشته باشیم.

 
گفتنیست در نخستین نگاه، تفاوت زیادی ما بین دوربین فیلم برداری سونی مدل HDR-PJ50 و مدل پیشین یعنی PJ10 مشاهده نمی‌گردد. ولی وقتی به جزئیات می‌پردازیم، دلیل تفاوت قیمت زیاد دوربین فیلم برداری سونی مدل HDR-PJ50 را در آن می‌یابیم.
از لحاظ امکانات و فن آوری، دوربین فیلم برداری سونی مدل HDR-PJ50  را می‌توانیم تا حد زیادی با دوربین‌های رده بالای  شرکت سونی مانند دوریبن CX560 در یک سطح قرار بدهیم. کمپانی سونی باز هم به ساختن دوربینی پیشی گرفته که استفاده از آن و نگه داشتنش آسان می باشد. با وجود هارد دیسک داخلی و پروژکتور، وزن دوربین به خوبی در حدود ۴۵۰ گرم حفظ شده می باشد.  آتلیه نوزاد
ابعاد دوربین سونی  HDR-PJ50
از  لحاظ  ابعاد هم آن قدر کوچک هست که به راحتی در کف دست شما جای شود. همچنین از لحاظ ارگونومی و ساخت هم این دوربین کارآمد عالی است به صورتی که تمام دکمه‌ها و کنترل‌های مهم زیر انگشتان دست شما قرار می‌گیرند و حتی به صورت یک دستی نیز می‌توانید دوربین را کنترل نماید.
باید بگوییم  دوربین فیلم برداری سونی مدل HDR-PJ50 تا حد زیادی شبیه به دوربین CX560 می‌باشد که به قبلا نقد و بررسی آن پرداختیم. حتی GPS داخلی نیز داراست. با استفاده از GPS اطلاعات دقیق مکانی فیلمی که گرفته اید به همراه آن ثبت می‌گردد.برگزاری مراسم جشن تولد
قابل ذکر است این مدل از دوربین سونی تصاویر را بوسیله‌ی سنسور تصویر بسیار با کیفیت Exmor R CMOS یا همان BSI-CMOS ثبت می‌کند. همچنین بر روی آن از لنز G سونی استفاده شده که کیفیتی کاملا مثال زدنی دارد. این لنز در حالت واید فاصله‌ی کانونی معادل ۲۷ میلی متر دارد و میدان دیدی کاملا گسترده و عریض را پوشش می‌دهد. این لنز قابلیت زوم ۱۲ برابر را دارد که در حالت گسترده این مقدار به ۱۷ برابر هم افزایش می‌یابد.
این در حالی است  که از رزولوشن تصویر کاسته نمی‌گردد. لنز پروژکتور نیز در پشت درب نمایشگر قرار دارد. کافی است که آن را به سوی یک دیوار نشانه بروید و دکمه را بفشارید تا روشن شود. تصویر پروژکتور کاملا روشن، واضح و عالی است و رزولیشن بالایی دارد. شما می‌توانید بزرگی ابعاد آن را تا ۶۰ اینچ افزایش دهید.

 

فیلم برداری Full HD با دوربین فیلم برداری سونی مدل HDR-PJ50 خیلی استاندارد صورت می‌گیرد و توانایی ضبط ویدیویی در ۶۰p و ۲۴p واقعی را دارد. اگر قصد عکاسی کردن با این دوربین را دارید، عکس‌ها در رزولوشن ۷ مگاپیکسل ذخیره می‌شوند. بعلاوه یک سری مودهای فیلم برداری بسیار مفید هم وجود دارند که برای نمونه شامل Intelligent Auto و Golf Shot می‌شوند.

در مود Intelligent Auto یا اتوماتیک هوشمند شما قادر هستید بدون نگرانی از تنظیمات دوربین دکمه‌ی Rec را بفشارید و آن را به سمت هدف مورد نظر بگیرید تا بهترین و با کیفیت ترین فیلم‌ها ضبط گردند .
بدین طریق دوربین خود نوع صحنه، شرایط نوری و دیگر پارامترها را تشخیص می‌دهد و تنظیمات را بر روی بهترین حالت قرار می‌دهد تا با کیفیت ترین فیلم‌ها به حساب آیند. در Golf Shot هم فیلم با سرعت زیاد ضبط می‌شود تا سپس بتوانید صحنه‌های بسیار سریع را به صورت آهسته مشاهده نمایید.
نکته ی دیگر اینکه کیفیت ویدیوهای Full HD فوق العاده می باشد و اگر فیلم‌های دوربین فیلم برداری سونی مدل HDR-PJ50 را مشاهده کنید به احتمال زیاد فیلم‌های ضبط شده توسط سایر دوربین ها به نظرتان خیلی ضعیف می‌آید. لرزش گیر تصویر Optical Steady Shot هم به شما کمک می‌کند که حتی در صورت لرزش دست هم چندان نگران خراب شدن فیلم‌ها نباشید.
این سیستم به صورت خودکار لرزش دست شما را جبران می‌نماید. اما صدا نیز به صورت Dolby Digital 5.1 ضبط می‌گردد و بلندگوهای استریویی نیز بر روی خود دوربین وجود دارد که این صدای ضبط شده را بسیار  بلند و واضح پخش می‌کنند. بنابراین اگر بوسیله‌ی پروژکتور بخواهید فیلم‌ها را بر روی پرده تماشا کنید، بوسیله‌ی اسپیکرهای قدرتمند داخلی هم قادر هستید صدای آن‌ها را به خوبی بشنوید.
البته پورت HDMI برای اتصال دوربین به HDTV هم وجود دارد. به هر ترتیب در پایان می توانیم بگوییم که ، PJ50 دوربین فیلم برداری خیلی با کیفیت و پیشرفته‌ی دیگری از کمپانی سونی است که مجهز به پروژکتور داخلی برای نمایش تصاویر بر روی پرده است.

منبع:

عکاسی



:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

برای شما کاربران عزیز قصد داریم تا یکی از محصولات کمپانی سونی را که یکی از بزرگترین تولید کنندگان در عرصه دوربین عکاسی و فیلم برداری است را نقد و بررسی کنیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد.
در ابتدا باید بگوییم اگر شما به فیلم برداری علاقه مند هستید و در ضمن قصد دارید که بیشترین کیفیت ممکن را با مقدار محدودی هزینه کردن بدست آورید؟ چه این کار را برای تفریح و چه به صورت حرفه ای انجام دهید، دوربین فیلمبرداری Sony HDR-CX360 یکی از بهترین دوربین‌هایی است که تا به حال مشاهده کرده اید. این دوربین زیبا قابلیت   ضبط ویدیویی ۱۹۲۰X1080p Full HD در ۶۰p و ۲۴p را داراست و اگر تمای داشتید که عکاسی بکنید می‌تواند برای شما عکس‌هایی با رزولوشن ۷٫۱ مگاپیکسل را ثبت نماید.همچنین  دوربین فیلمبرداری Sony HDR-CX360 مجهز به GPS داخلی برای ثبت موقعیت مکانی دقیق فیلم‌هایی که می‌گیرید نیز می باشد. در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.عکاسی نوزاد
قابل ذکر است دوربین فیلمبرداری Sony HDR-CX360 فوق‌العاده خوش ساخت، زیبا و شیک می‌باشد و آرم G بر روی بدنه‌ی آن هک شده است. این آرم نشانگر لنزبسیار با کیفیت G سونی است که در آن به کار رفته و توانایی بزرگنمایی ۱۲ برابر را برای دوربین فراهم می‌آورد.در ادامه سعی خواهیم کرد بررسی کوتاهی بر روی این دوربین زیبا داشته باشیم. آتلیه کودک

  دوربین فیلمبرداری Sony HDR-CX360 از لحاظ کیفیت؛ عملکردی فوق العاده دارد و به خصوص در شرایط نوری ضعیف کیفیت بسیار خوبی را ارائه می‌نماید. این کیفیت بالا بخاطر وجود حسگر با کیفیت Exmor R CMOS ی می‌باشد که در قلب CX360 به کار رفته می باشد. این حسگر تصویر وضوح ۴٫۱ مگاپیکسل را ارائه می‌دهد که وضوح بسیار بالا و خوبی در بین دوربین‌های فیلم برداری هم سطح می باشد. ضبط ویدیویی در دو فرمت AVCHD و MPEG4 انجام می‌گیرد که فرمت دومی برای استفاده بر روی کامپیوتر و وب آسان‌تر می باشد. صدا نیز به صورت Dolby Digital 5.1 Channel ضبط می‌گردد. فیلم‌ها می‌تواند بر روی حافظه‌ی داخلی خشک ۳۲ گیگابایتی و کارت حافظه‌ی SD/SDHC/SDXC ذخیره گردند.

باید بگوییم دوربین فیلمبرداری Sony HDR-CX360 مجهز به حالت فیلم برداری intelligent Auto می‌باشد که بدین صورت سبب می‌شود شما بتوانید بدون نگرانی برای تنظیمات دوربین فقط آن را به سوی سوژه نشانه بروید و دکمه‌ی Rec را بفشارید تا بهترین و با کیفیت‌ترین فیلم‌ها ضبط گردنند.دوربین فیلمبرداری Sony HDR-CX360 مجهز به لنز G سونی با قابلیت زوم ۱۲ برابر می‌باشد. لنزهای برند G فوق‌العاده با کیفیت می باشند و در دوربین‌های عکاسی و فیلم برداری پیشرفته‌ی سونی استفاده می‌شوند.
    در قلب دوربین فیلمبرداری سونی HDR-CX360 سنسور تصویر Exmor R cmos 4.1 مگاپیکسلی گنجانده شده است.این سنسور حتی در شرایط نوری ضعیف عملکردی عالی را از خود به نمایش خواهد گذاشت.
این لنز در حالت عریض کمینه‌ی نسبت کانونی ۲۹ میلی متر را ارائه می‌نماید و بدین ترتیب می‌تواند میدان دید خیلی گسترده ای را پوشش دهد که بسیار خوب می باشد. این در حالی است که به منظور عدم تاثیر لرزش دست شما بر فیلم ثبت شده و لرزش آن؛ دوربین فیلمبرداری Sony HDR-CX360 از فن آوری لرزش گیر اپتیکال Steady Shot بهره گرفته است که سبب می‌شود همواره فیلم‌هایی کم لرزش را ضبط نمایید.اگر با دوربین های هم رده خود در برندهای دیگر مقایسه بکنیم، دوربین فیلمبرداری Sony HDR-CX360 از کیفیت بالاتری برخوردار است و البته برند معتبرتری هم در این زمینه دارد.
این دوربین فوق العاده مجهز به نمایشگر ۳ اینچی ۲۳۰,۰۰۰ پیکسلی لمسی می‌باشد که کیفیتی بسیار عالی را از خود به نمایشی گذارد. در کنار لنز نیز چراغی قرار گرفته که کار فیلم برداری در شرایط ضعیف نوری را آسان‌تر می‌سازد. در قسمت بالای دوربین هم لوگوی GPS مشاهده می‌شود که نشانگر GPS داخلی دوربین میباشد. در نتیجه و با استفاده از GPS موقعیت دقیق مکانی کلیپ‌های ویدیویی که تهیه می‌کنید به همراه دیگر اطلاعات آن‌ها ثبت می‌شوند.
در مجموع باید بگوییم دوربین فیلمبرداری Sony HDR-CX360از زیباترین، خوش ساخت ترین و ارگونومیک ترین دوربین‌های فیلم برداری بازار می باشد که تا به حال مشاهده کرده ایم. از لحاظ امکانات داخلی هم بسیار پیشرفته است. همان‌طور که در بالا هم اشاره کردیم سنسور تصویر ۴٫۱ مگاپیکسلی Exmor R CMOS سببمی‌شود بتوانید فیلم‌های Full HD بسیار با کیفیتی تهیه نمایید، فن آوری ها و مودهای فیلم برداری کاملا مدرن و کارآمد می باشند و امکاناتی چون GPS هم می‌توانند بر ارزش این محصول اضافه کنند. لنز G با قابلیت زوم ۱۲ برابر، حالت عریض ۲۹ میلی متر و f/1.8 به همراه لرزش گیر اپتیکال را نیز نباید فراموش کنیم.
قابلیت های دوربین فیلمبرداری Sony HDR-CX360
از ویژگی های مهم و بارز دوربین فیلمبرداری Sony HDR-CX360 می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
ذخیره سازی بر روی بر روی حافظه‌ی داخلی ۳۲ گیگابایتی
مشخصات حسگر و تصویر حسگر Exmor R CMOS با دقت ۴٫۱ مگاپیکسل
تصویربرداری کیفیت Full HD با فرمت MPEG4-AVC, H.264 AVCHD
لنز سونی (لنز سری G) 357.6 تا ۲۹٫۸ میلیمتر- بزرگنمایی اپتیکال ۱۲ برابر- لرزشگیر تصویر لرزشگیر اپتیکال SteadyShot
نمایشر ۳٫۰ اینچ۲۳۰,۰۰۰ پیکسل
ورودی و خروجی ها : خروجی هدفون – خروجی HDMI – خروجی USB – خروجی تلویزیون
قابلیت های دیگر:
فلاش
فیلمبرداری در شب ۳ لوکس
پشتیبانی از کارت حافظه کارت حافظه
حافظه داخلی کارت حافظه‌ی‌ ۳۲ گیگابایتی 
میکروفون داخلی
بلندگوی داخلی 
ریموت کنترل

منبع:عکاسی



:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

برای شما کاربران عزیز قصد داریم تا یکی از محصولات کمپانی سونی را که یکی از بزرگترین تولید کنندگان در عرصه دوربین عکاسی و فیلم برداری است را نقد و بررسی کنیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد.
در ابتدا باید بگوییم دو مدل PJ760v و CX760v دوربین های فیلم برداری هندی کم از شرکت سونی هستند که کاملا مشابه هم هستند. با این تفاوت که دوربین فیلم برداری سونی مدل  PJ760v مجهز به پروژکتور داخلی، و دیگری فاقد آن می باشد.
دوربین های نام برده شده از انواع نسبتا پیشرفته ی هندی کم های سونی به حساب می آیند و در قلب آن ها سنسور تصویر ۶ مگاپیکسلی Exmor R CMOS قرار گرفته می باشد.  آتلیه نوزاد
در نتیجه فیلم برداری Full HD دوربین فیلم برداری سونی مدل  PJ760v می تواند با کیفیت بسیار خوبی صورت گیرد.از ویژگی های دیگر این دوربین ها می توانیم به لنزساخت کارل زایس با قابلیت زوم اپتیکال ۱۰ برابر، نمایشگر ۳ اینچی بسیار با کیفیت ۹۲۱۰۰۰ پیکسلی، چشمی سرخود و حافظه ی داخلی ۹۶ گیگابایتی اشاره کنیم.
همچنین علاوه بر حافظه ی داخلی SSD، دوربین فیلم برداری سونی مدل  PJ760v  از کارت های حافظه ی SD نیز پشتیبانی می نماید.در ادامه سعی خواهیم کرد بررسی کوتاهی بر روی این دوربین زیبا داشته باشیم.

عکاسی کودک

باید بگوییم از ویژگی های مشترک این دوربین ها،  که این دو دوربین های چندان کوچک جثه ای نمی باشند، همچنین از نظر وزنی هم سبک ترین نمی باشند. این در حالی است که بدنه کاملا از پلاستیک ساخته شده و تا حد ممکن سعی شده که سبک طراحی شوند.دوربین ۷۶۰v از آن دوربین های هندی کمی است که دارای کنترل های دستی فراوان می باشد.

این برای کاربران حرفه ای تر بسیار جذاب می باشد. در هنگام در دست گیری این دوربین متوجه مشکلات خیلی کمی شدیم که کاملا قابل چشم پوشی می باشند. این دوربین زیبا به خوبی و راحتی در دست جای می گیرد. میکروفون در بالا قرار گرفته که گاهی وقت ها ممکن است که از ورودی آن توسط انگشت شما جلوگیری شود.
واقعا نمی دانیم چرا کمپانی سونی چنین کاری را کرده، با این وجود به جز این و چند مسئله ی کوچک دیگر، موارد خاصی مشاهده نمی گردد. دوربین فیلمبرداری ۷۶۰v سبک ترین نمی باشد ولی علی رغم وجود نمایشگر ۳ اینچی، چشمی سرخود و پیچ های تنظیم مختلف، حقیقتا دوربین جمع و جوری می باشد.
گفتنیست خوشبختانه جایگاه باتری دوربین فیلم برداری سونی مدل  PJ760v از نوع باز می باشد. بدین صورت که از باتری های بزرگتر هم می توانید استفاده نمایید. این دوربین جذاب مجهز به نمایشگر ۳ اینچی ۹۲۱۰۰۰ پیکسلی می باشد که به عنوان نمایشگر یک دوربین فیلم برداری واقعا عالیست.
البته سایز نمایشگر این دوربین فیلمبرداری از مدل های پیشین بزرگتر نیست ولی رزولوشن آن بهبود  بسیار زیادی داشته است که این بسیار خوب می باشد. اما چشمی الکترونیکی سرخود نیز خیلی گزینه ی خوبی بوده که سونی برای این دوربین فوق العاده انتخاب کرده است. این سبب شده که کاملا دوربینی برتر نسبت به مدل ۳۰V باشد. در ضمن این چشمی الکترونیکی می تواند از جای خود به جلو بیاید و به سمت بالا نیز بچرخد.
در ادامه باید اضافه کنیم دوربین فیلم برداری سونی مدل  PJ760v مجهز به پروژکتور داخلی می باشد. البته مدل های پیشین هیچ کدام پروژکتور خیلی راضی کننده ای نداشتند. هرچند که کمپانی سونی تقریبا در این مورد پیشگام است، ولی باز هم جای کار در این جا وجود دارد. انتظار می رود که پیشرفت های بیشتری در این زمینه رخ دهد.
با این وجود طبق ادعای شرکت سونی، می توان دوربین را از فاصله ای تا دیوار قرار داد که قطر تصویر پروژکتور بتواند به ۱۰۰ اینچ برسد.سنسور تصویر ۶ مگاپیکسلی دوربین فیلم برداری سونی مدل  PJ760v دارای ابعادی در حد ۱/۲٫۸ اینچ است که این بسیار عالیست. این دوربین از کامپرشن AVCHD برای کمپرس کردن ویدیوهای HD استفاده می کند. ویدیوهای AVCHD به خصوص در هنگام اجرا بر روی HDTV ظاهر و کیفیت خیلی بالایی دارند. با این وجود در هنگام اجرا بر روی کامپیوتر قدرت پردازشی بالایی را احتیاج دارند.
در این دوربین فیلمبرداری یک کامپرشن AVCHD 2.0 نیز وجود دارد که بسیار سنگین تر می باشند و چند بار در برنامه های ویرایش ویدیویی روی کامپیوتر را دچار Crash کردند. این دوربین ها دارای ۹۶ گیگابات حافظه ی داخلی نیز هستند که بسیار عالی است و سه برابر حافظه ی داخلی مدل پیشین می باشد.دوربین فوق مجهز به میکروفون داخلی ۵٫۱ کاناله دالبی دیجیتال و جک ۳٫۵ میلی متری میکروفون است.
    شاید برای شما جالب باشد که بدانید که سیستم صوتی این دوربین نیز مجهز به فن آوری تشخیص چهره است. به طوری که دوربین چهره ی افراد را تشخیص می دهد و سپس ضبط صدا بر روی آن شخص فوکوس می شود. آنگونه که گفتیم، میکروفون ها در بالا قرار گرفته اند و نسبتا هم بزرگ می باشند که این باعث می شود به صورت غیر عمدی جلوی آن ها توسط انگشت شست شما گرفته شود. به عنوان دوربینی در رده ی Consumer یا کاربر عام، این دوربین با انواع پورت ها و اتصالات همراه شده است.
در ادامه باید بگوییم بر روی دوربین فیلم برداری سونی مدل  PJ760v می توانیم پورت هایی چون USB، هدفون، میکروفون و Multi-Av را مشاهده کنیم. پورت HDMI را نیز باید به آن بیفزایید. یک موضوع دیگری که  نباید فراموش کنیم  GPS داخلی این دوربین است. دوربین فیلم برداری سونی مدل  PJ760v مجهز به GPS می باشد که می توانید آن را خاموش و روشن نمایید. به کمک GPS اطلاعات دقیق مکانی فیلم هایی که می گیرید در فایل آن ها ذخیره می شود.
در پایان باید ذکر کنیم ، دوربین های CX760v و PJ760v هندی کم های بسیار خوبی از کمپانی سونی می باشند که کیفیت فیلم برداری بسیار خوب را به همراه امکانات عالی ارائه می نمایند.
خصوصیات دوربین سونی PJ760v
از ویژگی های مهم و بارز دوربین فیلم برداری سونی مدل  PJ760v می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
مشخصات کلی :
ذخیره سازی بر روی بر روی حافظه ی داخلی ۹۶ گیگابایتی و کارت حافظه
مشخصات حسگر و تصویر حسگر Exmor R CMOS با دقت ۶٫۵ مگاپیکسل
تصویربرداری با کیفیت Full HD با فرمت HD: MPEG4-AVC/H.264 AVCHD 2.0 format compatible; STD: MPEG2-PS
دارای لنز Carl Zeiss Movie Mode: 26.0mm – 260mm (16:9), 31.8mm-318mm (4:3); Photo Mode: 26.0mm – 260mm (16:9), 31.8mm-318mm (4:3) میلیمتر- بزرگنایی اپتیکال ۱۰ برابر- لرزشگیر تصویر Active : 27.2mm – 461.8mm (16:9)
نمایشگر ۳٫۰ اینچ۹۲۱۰۰۰ پیکسل- دارای چشمی بله ۰٫۵cm (0.2″) / Color 201,600dots equivalent
ورودی و خروجی ها ورودی میکروفون – خروجی هدفون – خروجی HDMI – خروجی USB – خروجی تلویزیون
قابلیت های دیگر دوربین فیلم برداری سونی مدل  PJ760v:
  فلاش – فیلمبرداری در شب Standard: 6 lux (1/60 Shutter Speed); Low Lux: 3 lux (1/30 Shutter Speed); NightShot: 0 lux (1/60 Shutter Speed) لوکس- GPS – پشتیبانی از کارت حافظه کارت حافظه – حافظه داخلی ۹۶ گیگابایت – میکروفون داخلی – بلندگوی داخلی – ریموت کنترل

منبع:عکاسی



:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

برای شما کاربران عزیز قصد داریم تا یکی از محصولات کمپانی سونی را که یکی از بزرگترین تولید کنندگان در عرصه دوربین عکاسی و فیلم برداری است را نقد و بررسی کنیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد.
در ابتدا باید بگوییم به تازگی با توجه به ورود دوربین‌های عکاسی دیجیتال که علاوه در عکاسی قابلیت های بسیار خوبی را در فیلم برداری ارائه می‌نمایند، دوربین‌های فیلم برداری هندی کم یا همان Camcorder ها کمی از رونق افتاده‌اند.
 با این وجود ههواره دوربین‌هایی در بازار یافت می‌شوند که مجهز به ویژگی‌های خاص باشند و بتوانند به راحتی با دوربین‌های دیجیتال پیشرفته‌ی امروزی رقابت کنند.
دورین فیلم برداری سونی مدل PJ200 یکی از همین دوربین‌های فیلم برداری می باشد که ویژگی خاص آن تجهیز به پروژکتور داخلی می‌باشد. شما به راحتی قارد هستید با این دوربین فیلم‌هایی که گرفته‌اید را بر روی دیوار یا پرده به نمایش در آورید. در ادامه سعی خواهیم کرد بررسی کوتاهی بر روی این دوربین زیبا داشته باشیم.
باید بگوییم اگرچه دوربین فیلم برداری سونی مدل PJ200 با ابعاد ۲٫۲۵X2.4X4.5 اینچ و وزن تنها ۲۵۲ گرم دوربین بسیار کوچک و سبکی می باشد، ولی همچنان از رقیب هم قیمت خود یعنی Canon Vixia HF R300 کمی بزرگ‌تر و سنگین‌تر می‌باشد.
ابعاد و وزن اضافی مربوط به پروژکتوری می باشد که بر روی این دوربین به کار رفته است. همه‌ی دکمه‌ها و کنترل‌های دوربین فیلم برداری سونی مدل PJ200  در مکان‌هایی کاملا استاندارد و قابل پیش بینی قرار دارند. دکمه‌ی Record دقیقا زیر انگشت شست و اهرم زوم دقیقا زیر انگشت اشاره قرار می‌گیرد. در قسمت پشت اهرم زوم هم دکمه های Photo و Mode قرار گرفته‌اند.
اولی برای عکاسی در هنگام فیلم برداری یا غیر از آن است و دومی هم برای سویچ بین مودهای عکاسی و فیلم برداری می‌باشد. هیچ دکمه‌ی پاوری بر روی این دوربین زیبا وجود ندارد، به محض باز کردن LCD دوربین روشن می‌شود.
همچنین بر روی دوربین فیلم برداری سونی مدل PJ200 می‌توانیم پورت USB، ورودی پاور و جک A/V را نیز مشاهده کنیم ویدیوهای این دوربین بر روی انواع کارت‌های حافظه‌ی SD و Memory Stick Duo ذخیره می‌شوند.
وقتی LCD را باز می‌کنید هم در کناره‌ی داخلی دوربین می‌توان دکمه های Playback و پروژکتور و همچنین پورت‌های mini HDMI و mini USB را مشاهده نمود صفحه نمابش این دوربین جذاب به نسبت کوچک می باشد و قطری در حد تنها ۲٫۷ اینچ دارند.
به خصوص اینکه از نوع لمسی می‌باشد و بنابراین انگشت‌های بزرگ برای کار کردن با آن مشکل پیدا خواند کرد. از لحاظ حساسیت تقریبا شبیه به دوربین R300 می‌باشد که بسیار خوب می باشد. هرچند که بیشتر مردم از مود تمام اتوماتیک آن استفاده می‌کنند تا نیاز زیادی برای کار با نمایشگر پیدا نکنند. وضوح تصویر آن نیز ۲۳۰,۰۰۰ پیکسل می‌باشد که هم تراکم پیکسل بیشتری نسبت به نمایشگر ۳ اینچی R300 دارد و هم اینکه کمی روشن‌تر است. در ضمن به نظر می‌رسد که رنگ‌های نمایشگر تمایل به قرمزی دارند.سالن تولد کودک
دوربین فوق از سنسور تصویر نسبتا کوچک ۱/۵٫۸ اینچی Exmor R CMOS بهره گرفته است و سونی بزرگنمایی ۳۰ برابر را برای لنز آن درج کرده است. با این وجود در واقعیت ۲۵ برابر زوم اپتیکال و ۵ برابر زوم دیجیتال ارائه می‌شود.عکاسی بارداری
فاصله‌ی کانونی معادل لنز این دوربین فوق العاده، ۳۶-۱۰۸۰ میلی متر است و کمینه‌ی نسبت کانونی آن نیز f/1.9-3.2 می‌باشد که تقریبا شبیه به مدل R300 است. فقط لنز PJ200 مقداری حالت واید بیشتری را ارائه می‌نماید.مثل بسیاری از دوربین‌های فیلم برداری رده‌ی کاربری عام، این یکی هم فیلم برداری ۱۹۲۰X1080p Full HD با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه را ارائه می‌کند.

البته همان طور که انتظار داشتیم این از آن Full HD های واقعی نمی باشد ولی به هر ترتیبباید بگوییم در این رده‌ی قیمتی؛ Full HD واقعی در بازار پیدا نمی‌شود.

گفتنیست ویدیوهای دوربین فیلم برداری سونی مدل PJ200 می‌توانند در کیفیت‌های مختلف در فرمت AVCHD ضبط گردند و این در حالی است که می‌توانند در فرمت MPEG4 با کیفیت کمتر هم ذخیره گردند.ما در آزمایش هایی که انجام دادیم، دوربین را بر روی مود فیلم برداری اتوماتیک قرار دادیم و کیفیت فیلم برداری را نیز بر روی بیشترین حد تنظیم نمودیم. عملکرد چندان تعریفی ندارد.
به نظر می‌رسد که فشرده سازی زیادی بر روی کلیپ‌ها صورت می‌گیرد و در نتیجه حتی در شرایط نوری خوب هم کمی فیلم‌ها دانه دانه می باشند. همچنین شارپنس هم پایین می باشد علی الخصوص برای سوژه‌ها متحرک. با این وجود به طور کلی در شرایط نوری خوب ویدیوها کیفیت بدی ندارند به خصوص اینکه رنگ‌ها خیلی دقیق ثبت می‌شوند.
با این وجود در مناطق با کنتراست زیاد، مثل یک منظره با آسمان خیلی روشن و آبی و یک سایه، به نظر می‌رسد که دوربین گستره‌ی دینامیکی پایینی را پوشش می‌دهد تا مناطق تاریک، تاریک‌تر و مناطق روشن هم با نور دهی خیلی زیاد ثبت شوند.عملکرد در شرایط نوری ضعیف‌تر هم از دوربین R300 پایین تر می باشد ولی همچنان فیلم‌ها کاملا قابل استفاده می باشند.
نویز به نظر کم می‌باشد ولی همچنان دانه دانگی مشاهده می‌گردد. زمانی که دوربین ثابت می باشد و سوژه‌ی متحرکی هم وجود ندارد این مسئله کمتر مشاهده می‌شود. لرزش گیر تصویر مکانیکی هم عملکردی ضعیف‌تر از آن چه بر روی دوربین R300 می‌بینیم دارد. این دوربین زیبا از سیستم لرزش گیر اپتیکال Active Steady Shot بهره برده است که هرچند در حالت واید عملکرد خیلی بدی ندارد ولی در هنگام زوم، تکان‌ها کاملا در فیلم مشاهده می‌گردد.
کیفیت ضبط صدا بسیار خوب می باشد ولی دوربین قابلیت ورودی میکروفون و خروجی هدفون را ندارد. در جدول مشخصات فنی این دوربین، رزولوشن ۵٫۳ مگاپیکسل برای عکاسی آن ثبت شده است ولی واقعا کاملا کمتر از این می‌باشد و به روش‌های دیجیتالی زیاد می‌گردد. در نتیجه عکس‌ها کیفیت خوبی نخواهند داشت و در شرایط نوری ضعیف هم نویز زیادی در آن‌ها مشاهده می‌گردد.
در اینجا به پروژکتور می‌پردازیم ، برای استفاده از آن کافی است که LCD را باز کنید و دکمه‌ی پروژکتور را بفشارید. پس از آن می‌توانید فیلم‌هایی که ضبط کرده اید را بر روی هر سطح خارجی که خواستید تماشا کنید. هم عکس‌ها و هم فیلم‌ها با رزولوشن ۶۴۰X360 پیکسل به نمایش در می‌آیند که کاملا استاندارد است.
شرکت سونی ادعا می‌کند که بیشترین سایزی که قادر هستید با آن تصاویر را نشان دهید حدود ۱۰۰ اینچ می باشد. البته ما هم این موضوع را تست کردیم و اگر در یک اتاق تاریک باشید فیلم‌ها حتی در این سایز هم کاملا قابل تماشا می باشند. ولی در مجموع اگر شما در یک اتاق روشن‌تر باشید فیلم‌های بالای ۲۰ اینچ محو به نظر می‌رسند. وقتی با پروژکتور تصاویر را پخش می‌کنید بسیاری از مشکلات و بی کیفیتی‌های دوربین که در پخش با HDTV مشاهده می‌گردد؛ معلوم نمی‌شود.
دوربین فیلم برداری سونی مدل PJ200 دارای یک اسپیکر داخلی قدرتمند هم می باشد تا بتوانید از آن طریق به راحتی فیلم را با صدا و تصویر مشاهده نمایید.
در مجموع باید بگوییم که کیفیت فیلم‌های ضبط شده توسط دوربین فیلم برداری سونی مدل PJ200 به خصوص در رده‌ی قیمتی که قرار دارد متوسط می باشد. در نتیجه اگر به دوربینی با پروژکتور سرخود احتیاج دارید و کیفیت فیلم برداری هم خیلی دغدغه‌ی شما نیست، دوربین فیلم برداری سونی مدل PJ200 دوربین خوبی است.
خصوصیات دوربین سونی PJ200
از ویژگی های مهم و بارز دوربین فیلم برداری سونی مدل PJ200 می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
مشخصات کلی : ذخیره سازی بر روی کارت حافظه‌
مشخصات حسگر و تصویر حسگر Exmor R CMOS با دقت ۱٫۵ مگاپیکسل
تصویربرداری با کیفیت Full HD با فرمت HD: MPEG4-AVC/H.264 AVCHD 2.0 format compatible; STD: MPEG2-PS
لنز کارل زایس (Carl Zeiss Vario-Tessar Lens) 2.5 تا ۶۲٫۵ میلیمتر- بزرگنمایی اپتیکال ۲۵ برابر- لرزشگیر تصویر لرزشگیر اپتیکال SteadyShot با حالت فعال ((Optical SteadyShot™ image stabilization w/ Active mode (Wide to Tele)
نمایشگر ۲٫۷ اینچ۲۳۰,۰۰۰ پیکسل
ورودی و خروجی ها – خروجی HDMI – خروجی USB – خروجی تلویزیون
قابلیت های دیگر ۳ لوکس- پشتیبانی از کارت حافظه کارت حافظه – میکروفون داخلی – بلندگوی داخلی

منبع:عکاسی



:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

دوربین سونی مدل ایکس آر ۱۶۰ ( SONY HDR-XR160 ) دوربین فیلمبرداری سونی از  سری هارد دیسک میباشد که با کیفیت Full HD فیلمبرداری میکند. این دوربین فیلمبرداری روی هارد ۱۶۰ گیگابایتی خود تصویربرداری می کند و دارای حسگر Exmor R CMOS با کیفیت ۳٫۳ مگاپیکسل می باشد . این دوربین تنها دوربین قیمت مناسب فیلمبرداری با کیفیت فیلمبرداری Full HD میباشد و کیفیت تصاویر آن تقریبا مناسب پخش روی تلویزیون های نسبتا بزرگ می باشد .در ادامه به نقد وبررسی ایندوربین سونی خواهیم پرداخت.برگزاری مراسم جشن تولد
ر ابتدا باید بگوییم کمپانی سونی مطالب زیادی درباره دوربین های هندی کم در سال ۲۰۱۱ وجود داشت ندارد. دوربین های CX130، CX160 و XR160 که تقریبا همزمان با هم رونمایی شده اند کیفیت تصاویری یکسان دارند. سعی شده تا جایی که ممکن بوده قیمت این دوربین‌ها پایین نگه داشته شود و در نتیجه از طراحی نسبتا ساده ای برخوردار می باشند, این سه مدل در واقع در حجم و نوع حافظه‌ی خود تفاوت دارند.  آتلیه بارداری
CX130 فاقد حافظه‌ی داخلی می باشد،دوربین CX160 دارای ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی خشک داخلی می‌باشد و دوربین XR-160 نیز ۱۶۰ گیگابایت حافظه‌ی داخلی هارد دیسکی و صدای ۵٫۱ کانالی دارد. یک مدل PJ10 هم تولید شده که شبیه به دوربین CX160 می باشد ولی دارای پروژکتور داخلی می‌باشد. در ضمن این سه دوربین عالی دارای لنزی فوق العاده با توانایی زوم ۳۰ برابر می‌باشند. در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.
بابد بگوییم زمانی نور متناسب، و در حالی که سوژه تقریبا ساده می باشد و کل کادر را در بر گرفته، تصاویری که دوربین فیلمبرداری سونی مدل XR160 تولید می‌نماید کیفیت بالایی دارند و واقعا در وضوح تصویرFull HD عالی می باشند. اما اگر پس زمینه جزئیات زیادی داشت و به طور مثال دوربین حرکت نیز داشت، مانند منظره‌ای از درختان و علف های بلند، به نظر می‌رسد که حسگر تصویر ۲٫۰۷ مگاپیکسلی نمی تواند تفکیک بسیار خوبی داشته باشد.
اما رنگ‌ها بسیار خوب به نظر می‌رسند و غلظت ملایمی دارند. تراز سفیدی به نظر کمی متمایل به آبی می باشد و های لایت‌ها نیز کمی دچار نوردهی بیش از حد می‌شوند. در شرایطی که نور ضعیف تر می باشد، در حالی که هنوز مقداری نور در محیط وجود دارد، کیفیت خوب می باشد هرچند که تصاویر کمی نویزی می‌شوند و از شارپنس نیز کاسته می‌شود.

اما در شرایط تاریک تر،این دوربین زیبا سعی می‌کند که از غلظت رنگ کم کند تا بر شفافیت و شارپنس افزوده شود و نتیجه هم ویدیویی واقعا با کیفیت خواهد بود هرچند که گویی سیاه و سفید میباشد. هرچند که عکس‌ها کیفیت بدی ندارند، ولی انتظار زیادی هم از این دوربین به عنوان یک دوربین عکاسی نباید داشته باشید.

عکس‌ها شفاف و رنگارنگ هستند ولی گویی که با یک دوربین دیجیتال فوق العاده ارزان قیمت ثبت شده اند. وضوح تصویر آن‌ها نیز ۱٫۹ مگاپیکسل می باشد. فیلم‌ها در دوربین فیلمبرداری سونی مدل XR160 بر روی هارد دیسک ۱۶۰ گیگابایتی ذخیره می‌گردند، همچنین اگر باز هم نیاز به حافظه‌ی بیشتری داشتید می‌توانید از کارت های حافظه‌ی SD/SDHC/SDXC استفاده نمایید.در ادامه سعی خواهیم کرد بررسی کوتاهی بر روی این دوربین زیبا داشته باشیم.
دوربین فیلمبرداری سونی مدل XR160 عمل فوکوس خودکار را حتی در شرایط نوری ضعیف خیلی سریع و دقیق می‌تواند انجام دهد. هرچند که مانند بیشتر دوربین های فیلم برداری، گاهی اوقات سوژه‌ی اشتباه را انتخاب می کند یا به مود تشخیص چهره می‌رود در حالی که شما قصد انجام این عمل را نداشتید. نورسنجی و نوردهی بیشتر اوقات بسیار خوب انجام می‌شود.
هرچند که این دوربین جذاب هم مجهز به گزینه ی فیلم برداری iA یا اتوماتیک هوشمند می‌باشد ولی هر موقع که خواستید می‌توانید این مود را غیر فعال نمایید و بوسیله‌ی لمس بر روی نمایشگر، فوکوس و نوردهی را انجام دهید. نمایشگر ۳ اینچی ۲۳۰,۰۰۰ پیکسلی هم کیفیت خیلی خوبی دارد و نسبتا بزرگ است. البته همانند بیشتر نمایشگرها، دیدن آن زیر نور مستقیم آفتاب سخت می باشد.
دوربین فیلمبرداری سونی مدل XR160به دلیل هارد دیسک داخلی که دارد بزرگتر و سنگین تر از CX130 و CX160 است. اگر دستان بزرگی داشته باشید این بسیار خوب می باشد. در قسمت بالای دوربین، دکمه های Mode و Photo قرار دارند که به نظر می‌رسد بسیار نزدیک به یکدیگر قرار گرفته اند. اجازه تنظیمات دستی یا Manual زیادی در دوربین فیلمبرداری سونی مدل XR160 به شما داده نمی شود و نهایتا می‌توانید تراز سفیدی، نوع فوکوس خودکار و جبران نوردهی را تنظیم نمایید.
هرچند که آن‌ها نیز باید از طریق منو انتخاب شوند. در نتیجه دوربین فیلمبرداری سونی مدل XR160 بیشتر برای این طراحی شده که در مود اتوماتیک مورد استفاده قرار گیرد.
در کل همانطوریکه در بالا هم اشاره کردیم،دوربین های  CX130، CX160 و XR160 دوربین هایی می باشند تا حدود زیادی شبیه به هم که در مقدار حافظه‌ی داخلی با یکدیگر فرق دارند. هرچند که سنسور تصویر آن‌ها رزولوشن بسیار بالایی ارائه نمی دهد ولی به هر ترتیب شرکت سونی تصمیم گرفته که خروجی Full HD داشته باشند. همانطور که توضیح دادیم اگر صحنه دارای جزئیات زیادی باشد و دوربین را مرتبا تکان دهید تفکیک به سختی صورت می‌گیرد.
این‌ها دوربین هایی می باشند اصولا اتوماتیک و برای کاربرانی ساخته شده اند که ترجیح می‌دهند بر روی مود هوشمند خودکار (iA) از دوربین خود استفاده نمایند.قابلیت زوم بالای ۳۰ برابر هم ویژگی بسیار خوبی برای علاقه مندان به این ویژگی می‌باشد، در ضمن لنز آن‌ها در حالت واید فاصله‌ی کانونی معادل ۳۰ میلی متر دارد که برای دوربین هایی در این کلاس بسیار خوب می باشد.
ویژگیهای سونی XR160
از ویژگی های مهم و بارز دوربین فیلم‌برداری سونی مدل دوربین فیلمبرداری سونی مدل XR160 می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

    ۱-قابلیت ذخیره سازی بر روی هارد دیسک ۱۶۰ گیگابایتی
    ۲-حسگر و تصویر حسگر Exmor R CMOS با دقت ۴٫۱ مگاپیکسل
    ۳-قابلیت فیلمبرداری کیفیت Full HD با فرمت MPEG4-AVC, H.264 AVCHD Format Compatible / STD: MPEG2-PS
    ۴-لنز سونی (لنز سری G) 2.4 تا ۶۳ میلیمتر- بزرگنمایی اپتیکال ۳۰ برابر- لرزشگیر تصویر لرزشگیر اپتیکال SteadyShot
    ۵-نمایشگر صفحه نمایش ۳٫۰ اینچ۲۳۰,۰۰۰ پیکسل
    ۶-ورودی و خروجی ها ورودی میکروفون – خروجی هدفون – خروجی HDMI – خروجی USB – خروجی تلویزیون
    ۷-سایر قابلیت ها ۳ لوکس- پشتیبانی از کارت حافظه کارت حافظه – میکروفون داخلی – بلندگوی داخلی
منبع:

عکاسی



:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

شرکت محبوب سونی سه دوربین فیلم برداری در مدلهای SX45، SX65 و SX85 را معرفی کرده است  که دوربین‌هایی ارزان قیمت با توانایی ضبط ویدیویی SD میباشند.  باید گفت که تنها تفاوت این سه دوربین در مقدار حافظه و نوع ذخیره سازی فیلم‌های آنها می‌باشد. به طوری که SX45 مشخصا فاقد هرگونه حافظه‌ی داخلی میباشد و فیلم‌ها فقط بر روی کارت حافظه‌ی نوع SD/SDHC/SDXC ذخیره می‌شوند، SX65 از حافظه‌ی داخلی ۴ گیگابایت خشک داخلی استفاده میکند و SX85 هم مجهز به حافظه‌ی داخلی خشک ۱۶ گیگابایتی است. هر سه‌ی این دوربین‌ها مجهز به لنز با توانایی زوم ۶۰ برابر هستند و  نمایشگر ۳ اینچی و بعضی ویژگی‌های جذاب مثل کانکتور داخلی USB برای اتصال سریع به رایانه برای انتقال فایل‌ها و شارژ باتری را نیز در خود جای داده اند. در ادامه به نقد و بررسی دوربین Sony DCR-SX45 خواهیم پرداخت.
همانطور که در بالا اشاره کردیم ،دوربین‌های ذکر شده  ارزان قیمت با قابلیت تنها ضبط ویدیویی SD هستند و خبری از فیلم برداری HD نمی باشد. به هر ترتیب کیفیت ویدیوها نیز متوسط است ولی در عوض لنزی قدرتمند بر روی آن‌ها قرار گرفته و آسان در استفاده و ارزان قیمت می باشند. این دوربین که به رنگ‌های مشکی، نقره ای، آبی و قرمز طراحی شده، دوربینی کوچک و دوست داشتنی است. عکاسی بارداری
دکمه‌ها و کنترل‌ها کاملا به صورت استاندارد قرار گرفته‌اند به صورتی که دکمه‌ی Rec زیر انگشت شست شما، اهرم زوم زیر انگشت اشاره و بقیه‌ی دکمه‌ها نیز در جای درست خود قرار گرفته‌اند. دستگیره نیز کاملا ارگونومیک ساخته شده و بسیار راحت می باشد بند دستگیره ای هم همین وضعیت را دارد ولی گویی کمی پایین ساخته شده می باشد. آتلیه نوزاد
باتری در قسمت پشتی قرار دارد و در قسمت بالای آن نیز دکمه ای برای تعویض بین مودهای ویدیو و عکس مشاهده می‌شود.باید توضیح دهیم  تنها تفاوت این دوربین‌ها در میزان حافظه‌ی داخلی آنها می باشد.دوربین فیلم برداری سونی مدل SX45 حافظه‌ی داخلی ندارد، دوربین فیلم برداری سونی مدلSX65 فقط ۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی دارد و دوربین فیلم برداری سونی مدل SX85 نیز دارای ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی می‌باشد.

این در حالی است که همه‌ی آن‌ها از کارت حافظه‌ی خارجی SD/SDHC/SDXC پشتیبانی می‌نمایند. با باز کردن درب نمایشگر می‌توانید چهار دکمه‌ی پاور، سویچ به مود intelligent Auto، دکمه‌ی روشن و خاموش کردن لامپ LED زیر لنز و رفتن به مود Play back مشاهده می‌گردند. کیفیت نمایشگر ۳ اینچی لمسی نسبت به نمایشگر دوربین‌های رقیب بسیار خوب می‌باشد و در کل نمایشگر شارپ و با کیفیتی می باشد، ولی به هر صورت تماشای آن در زیر نور مستقیم آفتاب سخت می‌باشد.


در قسمت سمت راست تصویر نمایشگر دکمه‌هایی لمسی وجود دارند که با آن‌ها می‌توانید ضبط ویدیویی را شروع کنید یا به آن خاتمه دهید و یا عمل زوم را انجام دهید.بد نیست بدانید از آن جایی که این دوربین مجهز به لنز با توانایی زوم بسیار بالای ۶۰ برابر است، نگه داشتن دوربین در دست موقعی که در حال استفاده از زوم زیاد هستید خیلی مهم می‌باشد چرا که کوچک‌ترین لرزش در دست می‌تواند باعث لرزش شدید تصویر شود. هرچند که سونی از نوعی لرزش گیر تصویر الکترونیکی در این دوربین بهره گرفته ولی همچنان نمی‌تواند مانند نوع اپتیکال خود عمل کند و بنابراین بهترین نتیجه را می‌توانید موقعی بگیرید که دوربین را بر روی یک سه پایه گذاشته باشید.
عملکردهای دیگر دوربین هم بسیار خوب می باشد. وقتی دوربین را روشن می‌کنید کاور لنز به صورت اتوماتیک کنار می‌رود. فوکوس خودکار هم خیلی خوب عمل می‌کند ولی در زوم زیاد می‌تواند خطاهای زیادی داشته باشد که به خصوص در شرایط نوری ضعیف این تشدید می‌شود. باتری لیتیومی دوربین قادر می باشد برای شارژ دهی متمادی برای ۱۰۵ ساعت پشتیبانی به عمل آورد که خیلی بد نمی باشد.

و اما در زمینه کیفیت فیلم‌ها باید توضیح دهیم که به صورت عمومی خیلی سافت می باشند. تقریبا تنها جایی که در آن شاهد ویدیوهای شارپ بودیم در مود Tele Macro بود. ویدیوها نسبتا نویزی هستند و این نویزها تا وقتی که تا حد زیادی آن‌ها را کوچک نکنید قابل مشاهده می‌باشند. در مناطق پر کنتراست هم خطای رنگی بنفش به وضوح مشاهده می‌شود. کیفیت رنگ‌ها خوب می باشد هرچند که تراز سفیدی همواره مقداری رو به سردی می‌زند. لامپ LED هم در شرایط تاریکی برای فیلم برداری از سوژه های نزدیک کاملا می‌تواند مفید واقع گردد.
روی هم رفته همان‌طوریکه در بالا گفتیم این سه دوربین، دوربین‌هایی ارزان قیمت می باشند که نقاط قوت و ضعف خود را ارائه می‌دهند. با این حال اگر واقعا به دوربین فیلم برداری ارزان قیمت با کیفیت نسبتا خود و قابلیت زوم بالا احتیاج دارید، این سه گزینه‌هایی مناسب می باشند.
خصوصیات اصلی دوربین Sony DCR-SX45
از ویژگی های مهم و بارز دوربین فیلم برداری سونی مدل DCR-SX45 می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
مشخصات کلی:

۱-ذخیره سازی بر روی کارت حافظه ۴ گیگابایت
۲-مشخصات حسگر و تصویر حسگر Advanced HAD CCD با دقت ۰٫۶۶ مگاپیکسل
۳-تصویربرداری کیفیت Standard (DV/VGA) با فرمت MPEG2-PS
۴-لنز سونی (کارل زایس) f= 1.8mm تا ۱۰۸mm میلیمتر- بزرگنمایی اپتیکال ۶۰ برابر- لرزشگیر تصویر لرزشگیر الکترونیک
۵-نمایشگر ۳٫۰ اینچ۲۳۰,۰۰۰ پیکسل
۶-ورودی و خروجی ها – خروجی USB – خروجی تلویزیون
قابلیت های دیگر دوربین فیلم برداری سونی مدل DCR-SX45 :
فلاش ۳ لوکس
پشتیبانی از کارت حافظه کارت حافظه
حافظه داخلی حافظه ۴ گیگابایت
میکروفون داخلی
بلندگوی داخلی

منبع:

عکاسی



:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

این مقاله به نقد و بررسی سونی HDR TD20 میپردازد. این دوربین فیلم برداری هندی کمی است با دو سنسور تصویر ۱/۳٫۹۱ اینچی CMOS، همچنین دو پردازشگر تصویر BIONZ، دو لنز فوق العاده با توانایی زوم ۱۰ برابر و یک حافظه ی داخلی نسبتا پرظرفیت ۶۴ گیگابایتی. همه ی این ها نشاندهنده آن هستند که TD20 همانند مدل پیشین خود یعنی TD10، یک دوربین فیلم برداری کاملا سه بعدی است. بدین ترتیب که می توانید با این دوربین فیلم های سه بعدی بگیرید و سپس از طریق نمایشگر دوربین با تلوزیون سه بعدی خود آن ها را تماشا کنید. در ادامه به نقد و بررسی این دوربین فیلمبرداری خواهیم پرداخت.عکاسی نوزاد
در ابتدا باید بگوییم مدل جدید دوربین فیلم برداری سونی, سونی HDR TD20 دوربین فیلم برداری هندی کمی است با دو سنسور تصویر ۱/۳٫۹۱ اینچی CMOS، دو پردازشگر تصویر BIONZ، دو لنز با قابلیت زوم ۱۰ برابر و یک حافظه ی داخلی بسیار پرظرفیت ۶۴ گیگابایت. همه ی این ها نشانگر آن می باشد که دوربین فیلم برداری سونی مدل  TD20 مشابه مدل پیشین خود یعنی دوربین TD10، یک دوربین فیلم برداری سه بعدی می باشد. بدین صورت که می توانید با این دوربین فیلم های سه بعدی بگیرید و سپس از طریق نمایشگر دوربین با تلوزیون سه بعدی خود آن ها را تماشا نمایید. آتلیه بارداری
باید بگوییم یک نوع ماهی در شمال غربی اقیانوس اطلس به نام راهب ماهی یا Monkfish  زندگی می کند. بار اولی که دوربین فیلم برداری سونی مدل  TD20 را مشاهده کردیم به یاد آن افتادیم. شباهت ظاهری جالبی با یکدیگر دارند. دست کم به خاطر اینکه عریض و کم ارتفاع است. این دوربین تا حدودی سنگین وزن می باشد ولی خوشبختانه دستگیره ی خیلی خوبی دارد که سبب می شود بتوانید محکم آن را در دست نگه دارید. ممکن است افرادی که دستان کوچکی دارند مقداری در کار با آن احساس ناراحتی بکنند.این دوربین فوق العاده نمایشگر لمسی بسیار با کیفیتی دارد. این نمایشگر رزولوشن ۱۲۲۹۰۰۰ پیکسل را ارائه می دهد و توانایی نمایش فیلم ها را به صورت سه بعدی و دو بعدی دارد. می توانید به دلخواه انتخاب کنید که فیلم های سه بعدی را به صورت دو بعدی هم ببینید. کیفیت پخش ۳D نمایشگر این دوربین زیبا تقریبا چیزی شبیه به Nintendo 3DS است و در بیشتر مواقع بسیار خوب به کار می رود.در ادامه سعی خواهیم کرد بررسی کوتاهی بر روی این دوربین زیبا داشته باشیم.

باید بگوییم از ایرادات دوربین فیلم برداری سونی مدل  TD20 ، ایجاد اثری به نام Crosstalk در هنگام زوم کردن در فیلم برداری ۳D می باشد. این اثر نوعی خطای الکترونیکی است. در فیلم برداری ۲D این اثر مشاهده نمی گردد. هرچند که زوم اپتیکال ۱۰ برابر در بین دوربین های فیلم برداری مقداری نسبتا کم به حساب می آید. ولی واقعیت این است که این مقدار کافی است. کیفیت عمومی فیلم برداری این دوربین بسیار خوب می باشد. همچنین فیلم برداری در شرایط نوری ضعیف را هم بسیار خوب انجام می دهد.علی الخصوص اگر لامپ آن روشن باشد. نویز در فیلم بسیار کم است و تولید رنگ نیز بسیار خوب انجام می گیرد. در شرایط نوری عادی احساس می کنیم که فیلم ها مقداری نوردهی زیادی دارند یا به اصطلاح Over Exposed می باشند. لرزش گیر تصویر اپتیکال هم بسیار عالی کار می کند.

شایان ذکر است کیفیت فیلم های دوربین فیلم برداری سونی مدل  TD20 هم حقیقتا عالی است و به نظر ما بسیار طبیعی جلوه می کند. بعضی از دوربین های فیلم برداری پیشین حالت طبیعی را در فیلم برداری سه بعدی از دست می دادند. رنگ ها و جزئیات دقیقا به همان خوبی می باشند که در فیلم های ۲D مشاهده می شود. اثر ۳D برای سوژه های نزدیک تر به دوربین بیشتر است. با این حال اگر سوژه خیلی نزدیک باشد اثر Crosstalk نیز در آن دیده می شود. در مجموع  این دوربین جذاب از دوربینی مانند HDR-CX730E از کیفیت بالاتری برخوردار می باشد.
نکته ی دیگر اینکه دوربین فیلم برداری سونی مدل  TD20 از نظر پورت ها و اتصالات  کاملا غنی می باشد. بدین ترتیب که وقتی نمایشگر را باز می کنید در بدنه ی دوربین کاوری می بینید که می توان با کنار زدن آن به همه ی اتصالات دسترسی پیدا کرد. این ها شامل پورت mini USB، پورت mini HDMI، یک پورت AV multi Out و پورت های میکروفون و هدفون می شوند. بعلاوه این دوربین کارآمد شیار کارت حافظه هم دارد. در نتیجه راه های مختلفی برای دیدن فیلم های ضبط شده بر روی تلوزیون وجود دارد. یکی از آن ها استفاده از خروجی HDMI می باشد. البته که می توانید فیلم ها را از روی حافظه ی داخلی دوربین بر روی کارت حافظه ی SDXC کپی نمایید و آن ها را انتقال دهید. توجه داشته باشید کپی از روی حافظه ی داخلی بر روی کارت حافظه مقداری زمان بر می باشد. به نحوی که کپی ۱ ساعت و ۳۵ دقیقه فیلم Full HD سه بعدی بر روی کارت حافظه ی SDXC حدود ۲۸ دقیقه زمان برد.
در مجموع به نظر ما دوربین فیلم برداری سونی مدل  TD20دوربین فیلم برداری بسیار خوبی برای افرادی است که می خواهند یک دوربین فیلم برداری سه بعدی یا حتی دو بعدی داشته باشند. البته اگر واقعا به امکان فیلم برداری سه بعدی این دوربین احتیاج ندارید می توانید با هزینه ای کاملا کمتر گزینه هایی دو بعدی مانند CX730E را انتخاب نمایید که تقریبا همین کیفیت را عرضه می نمایند.
از ویژگی های مهم و بارز دوربین فیلم برداری سونی مدل  TD20می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
مشخصات کلی دوربین فیلم برداری سونی مدل  TD20:
ذخیره سازی بر روی Memory Stick PRO Duo™ (Mark2) / PRO-HG Duo™ / SD/SDHC/SDXC Memory Card
مشخصات حسگر و تصویر حسگر Exmor R CMOS با دقت ۲۰٫۴ مگاپیکسل
تصویربرداری با کیفیت Full HD با فرمت MPEG4-MVC/H.264 فیلمبرداری سه بعدی
لنز سونی – بزرگنمایی اپتیکال ۱۰ برابر- لرزشگیر تصویر اپتیکال Steadyshot
نمایشگر ۳٫۵ اینچ۱۲۲۹۰۰۰ پیکسل
ورودی و خروجی ها ورودی میکروفون  :خروجی هدفون – خروجی HDMI – خروجی USB – خروجی تلویزیون
قابلیت های دیگر دوربین فیلم برداری سونی مدل  TD20 :
فیلمبرداری در شب – GPS 
پشتیبانی از کارت حافظه کارت حافظه 
میکروفون داخلی
بلندگوی داخلی
ریموت کنترل

منبع:

عکاسی



:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

قبل از هرچیز باید بگوییم اگر به دنبال یک دوربین فیلم برداری Full HD مجهز به پروژکتور از شرکت محبوب سونی هستید، این شرکت عظیم  مدل PJ30 را برای علاقه مندان معرفی کرده است. این دوربین فیلمبرداری قابلیت ضبط ویدیویی ۱۰۸۰p Full HD در ۶۰p را دارد و البته می‌تواند به صورت ۲۴p نیز برای شما فیلم برداری انجام دهد تا همانند فیلم‌های سینمایی جلوه کند.سالن تولد کودک
فیلم‌های گرفته شده توسط PJ30 بر روی حافظه‌ی داخلی ذخیره می‌شوند و بر خلاف مدل PJ50 دارای هارد دیسک داخلی نمیباشد و در تقابل با آن از ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی خشک داخلی استفاده میکند. بنابراین در یک کلام باید بدین شکل عنوان کرد که PJ30 یک دوربین خیلی پیشرفته و با کیفیت از سونی است که بوسیله‌ی پروژکتور می‌توان فیلم‌های گرفته شده را بر روی پرده یا دیوار مشاهده کرد. این دوربین به همراه دوربین PJ50 معرفی شده که تقریبا تنها تفاوتشان در بهره گیری PJ50 از هارد دیسک داخلی و عدم بهره گیری PJ30 از هارد دیسک می‌باشد. در ادامه به نقد و بررسی این دوربین خواهیم پرداخت.
عکاسی کودک
در ابتدا باید بگوییم دوربین فیلم برداری سونی مدلPJ30 دوربین فیلم برداری Full HD مجهز به پروژکتور از کمپانی سونی می باشد. این دوربین زیبا قادر به ضبط ویدیویی ۱۰۸۰p Full HD در ۶۰p را داراست و البته می‌تواند به صورت ۲۴p نیز فیلم برداری انجام دهد تا همانند فیلم‌های سینمایی به نظر برسد.
    فیلم‌های ضبط شده توسط دوربین فیلم برداری سونی مدلPJ30 بر روی حافظه‌ی خشک داخلی ذخیره می‌شوند و بر خلاف دوربین PJ50 دارای هارد دیسک داخلی نمی باشد و در عوض از ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی خشک داخلی بهره می‌برد. بنابراین در یک کلام باید بگوییم که دوربین فیلم برداری سونی مدلPJ30  یک دوربین خیلی پیشرفته و با کیفیت از شرکت سونی است که بوسیله‌ی پروژکتور می‌توان فیلم‌های ضبط شده را بر روی پرده یا دیوار مشاهده کرد. این دوربین جذاب به همراه دوربین PJ50 معرفی شده که تقریبا تنها فرقشان در بهره گیری دوربین PJ50 از هارد دیسک داخلی و عدم بهره گیری دوربین فیلم برداری سونی مدلPJ30 از هارد دیسک می‌باشد. در ادامه سعی خواهیم کرد بررسی کوتاهی بر روی این دوربین زیبا داشته باشیم.
گفتنیست در نخستین نگاه، تفاوت زیادی بین دوربین فیلم برداری سونی مدلPJ30 و مدل پیشین یعنی PJ10 مشاهده نمی‌گردد. ولی وقتی به جزئیات می‌پردازیم، دلیل تفاوت قیمت زیاد دوربین فیلم برداری سونی مدلPJ30 را آن را در میبینیم. از لحاظ امکانات و فن آوری، دوربین فیلم برداری سونی مدلPJ30 را می‌توان تا حد زیادی با دوربین‌های رده بالای سونی مثل CX560 هم سطح قرار داد. سونی باز هم به ساختن دوربینی مبادرت کرده که استفاده از آن و نگه داشتنش راحت است.
با توجه به نداشتن هارد دیسک داخلی، وزن دوربین فیلم برداری سونی مدلPJ30 نسبت به دوربین PJ50 به ۳۹۴ گرم کاهش یافته است. از لحاظ ابعاد هم آن قدر کوچک می باشد که به راحتی در کف دست شما جای شود. از لحاظ ارگونومی و ساخت هم این دوربین عالیست به صورتی که تمام دکمه‌ها و کنترل‌های مهم زیر انگشتان دست شما قرار می‌گیرند و حتی به صورت یک دستی نیز می‌توانید دوربین را کنترل نمایید. این دوربین تا حد زیادی شبیه به دوربین CX560 می‌باشد که به نقد و بررسی آن پرداختیم. حتی GPS داخلی نیز داراست. با استفاده از GPS اطلاعات دقیق مکانی فیلمی که گرفته اید به همراه آن ثبت می‌گردد.
بد نیست بدانید دوربین فیلم برداری سونی مدلPJ30 تصاویر را بوسیله‌ی سنسور تصویر بسیار با کیفیت Exmor R CMOS یا همان BSI-CMOS ثبت می‌کند. همچنین بر روی آن از لنز G سونی استفاده شده که کیفیتی کاملا بی نظیر دارد. این لنز در حالت واید فاصله‌ی کانونی معادل ۲۷ میلی متر دارد و میدان دیدی کاملا گسترده و عریض را پوشش می‌دهد. این لنز قابلیت زوم ۱۲ برابر را دارد که در حالت گسترده این مقدار به ۱۷ برابر هم افزایش می‌یابد. این در حالیست است که از وضوح تصویر کاسته نمی‌گردد. لنز پروژکتور نیز در پشت درب نمایشگر قرار دارد. کافی است که آن را به سوی یک دیوار نشانه بروید و دکمه را بفشارید تا روشن گردد. تصویر پروژکتور کاملا روشن، واضح و عالیست و کنتراست بالایی داراست. شما می‌توانید بزرگی ابعاد آن را تا ۶۰ اینچ افزایش دهید.

باید اضافه کنیم فیلم برداری Full HD با دوربین فیلم برداری سونی مدلPJ30  بسیار استاندارد صورت می‌گیرد و توانایی ضبط ویدیویی در ۶۰p و ۲۴p واقعی را دارد. اگر قصد عکاسی با این دوربین را دارید، عکس‌ها در رزولوشن ۷ مگاپیکسل ذخیره می‌شوند. بعلاوه یک سری مودهای فیلم برداری خیلی مفید هم وجود دارند که برای نمونه شامل Intelligent Auto و Golf Shot می‌شوند. در مود Intelligent Auto یا اتوماتیک هوشمند شما می‌توانید بدون نگرانی از تنظیمات دوربین دکمه‌ی Rec را بفشارید و آن را به سمت سوژه نشانه بروید تا بهترین و با کیفیت ترین فیلم‌ها ضبط شوند. بدین طریق دوربین خود نوع صحنه، شرایط نوری و دیگر پارامترها را تشخیص می‌دهد و تنظیمات را بر روی بهترین حالت قرار می‌دهد تا با کیفیت ترین فیلم‌ها به حساب آیند. در Golf Shot هم فیلم با سرعت زیاد ضبط می‌گردد تا سپس بتوانید صحنه‌های خیلی سریع را به صورت اسلوموشن مشاهده کنید. فیلم‌ها نیز بر روی حافظه‌ی خشک ۳۲ گیگابایتی داخلی ذخیره می‌گردند که می‌تواند از حجمی معادل ۱۳ ساعت فیلم برداری Full HD پشتیبانی نماید.

کیفیت ویدیوهای Full HD فوق العاده می باشد و اگر فیلم‌های این دوربین را مشاهده نمایید احتمالا فیلم‌های ضبط شده توسط دیگر دوربین به نظرتان خیلی ضعیف می‌آید. لرزش گیر تصویر Optical Steady Shot هم به شما کمک می‌کند که حتی در صورت لرزش دست هم چندان نگران خراب شدن فیلم‌ها بر اثر لرزش نباشید. این سیستم به صورت خودکار لرزش دست شما را جبران می‌کند. اما صدا نیز به صورت Dolby Digital 5.1 ضبط می‌شود و اسپیکرهای استریویی نیز بر روی خود دوربین وجود دارد که این صدای ضبط شده را خیلی بلند و شفاف پخش می‌کنند. در نتیجه اگر بوسیله‌ی پروژکتور بخواهید فیلم‌ها را بر روی پرده تماشا نمایید، بوسیله‌ی اسپیکرهای قدرتمند داخلی هم می‌توانید صدای آن‌ها را به خوبی بشنوید. البته پورت HDMI برای اتصال دوربین به HDTV هم وجود دارد.در مجموع باید بگوییم  دوربین فیلم برداری سونی مدلPJ30 دوربین فیلم برداری بسیار با کیفیت و پیشرفته‌ی دیگری از سونی است که مجهز به پروژکتور داخلی برای نمایش تصاویر بر روی پرده می‌باشد.
قابیلت های دوربین فیلم برداری سونی مدلPJ30
از ویژگی های مهم و بارز دوربین فیلم برداری سونی مدلPJ30 می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

مشخصات کلی :
ذخیره سازی بر روی کارت حافظه
مشخصات حسگر و تصویر حسگر Exmor R CMOS با دقت ۷٫۱ مگاپیکسل
تصویربرداری با کیفیت Full HD با فرمت HD: MPEG4-AVC/H.264 AVCHD 2.0 format compatible (1080/60p:original format); STD: MPEG2-PS
لنز سونی (لنز سری G) 2.9 تا ۳۴٫۸ میلیمتر- بزرگنمایی اپتیکال ۱۲ برابر- لرزشگیر تصویر لرزشگیر اپتیکال SteadyShot
نمایشگر صفحه نمایش ۳٫۰ اینچ۲۳۰,۰۰۰ پیکسل
ورودی و خروجی ها – خروجی هدفون – خروجی HDMI – خروجی USB – خروجی تلویزیون
قابلیت های دیگر دوربین فیلم برداری سونی مدلPJ30 :
فلاش ۳ لوکس- پشتیبانی از کارت حافظه کارت حافظه – حافظه داخلی کارت حافظه‌ی ۳۲ گیگابایتی – میکروفون داخلی – بلندگوی داخلی

منبع:

عکاسی



:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

انتظارها به پایان رسید. تنها دو ماه پس از اعلام در حال ساخت بودن چنین دوربینی، شرکت معتبر سونی بالاخره این دوربین فیلم برداری را به بازار علاقه مندان فیلمبرداری معرفی کرد. سونی NEX-VG10 دوربین فیلم برداری خانگی E-mount ی است که نخستین دوربین Camcorder با توانایی ضبط ویدیویی Full HD و لنز قابل تعویض (Interchangeable Lens) به حساب می آید. این دوربین از سری Handy Cam سونی و نه از سری Alpha می باشد، آتلیه کودک
با این حال نمیتوان کتمان کرد شباهت های زیادی با سری Alpha NEX و این دوربین موجود است. این دوربین فیلم برداری از همان سنسور ۱۴٫۶ مگاپیکسلی Exmor APS HD CMOS بهره می برد ولی قابلیت این را دارد که ضبط ویدیو ۱۰۸۰p HD در کیفیت بیشتر ۲۴mbps انجام دهد. این دوربین مجهز به چشمی الکترونیکی می باشد و از Quad Capsule Spatial Array Stereo Microphone بهره می برد که دارای چهار میکروفون می باشد و به خوبی صدای محیط را ضبط می کند و بعلاوه قادر به کاهش نویز پس زمینه می باشد.برگزاری مراسم جشن تولد
 در ابتدا باید بگوییم شرکت سونی فقط دو ماه از اعلام در حال ساخت بودن چنین دوربینی، بالاخره این دوربین فیلم برداری را رونمایی کرد. دوربین فیلم برداری سونی مدل NEX-VG10 دوربین فیلم برداری خانگی E-mount  می باشد که نخستین دوربین Camcorder با قابلیت ضبط ویدیویی Full HD و لنز قابل تعویض یا Interchangeable Lens  محسوب می شود. این دوربین زیبا از سری Handy Cam سونی و نه از سری Alpha می باشد، با وجود این شباهت های زیادی با سری Alpha NEX دارد.
 وربین فیلم برداری سونی مدل NEX-VG10 از همان سنسور ۱۴٫۶ مگاپیکسلی Exmor APS HD CMOS بهره می برد ولی قابلیت این را دارد که ضبط ویدیو ۱۰۸۰p HD در کیفیت بیشتر ۲۴mbps انجام دهد. این دوربین جذاب دارای چشمی الکترونیکی است و از Quad Capsule Spatial Array Stereo Microphone استفاده می کند که دارای چهار میکروفون می باشد و به خوبی صدای محیط را ضبط می نماید و همچنین قادر به کاهش نویز پس زمینه می باشد.
از زاوایای دیگر و علی الخصوص واسط کاربری، دوربین فیلم برداری سونی مدل NEX-VG10 بسیار مشابه دوربین Alpha NEX5 می باشد، البته کنترل های خارجی بیشتری دارد. این دوربین فوق العاده از کارت های حافظه ی SD/SDHC و SDXC پشتیبانی می نماید و همراه با کیت لنز لرزش گیر(Image Stabilized) E18-200 میلی متر با بیشینه ی گشودگی دیافراگم f/3.5-f/6.3 می باشد. دوربین فیلم برداری سونی مدل NEX-VG10 قابلیت عکاسی با کیفیت دوربین هایی چون NEX5 و NEX3 را دارد ولی قادر به عکاسی در فرمت RAW را ندارد.در ادامه سعی خواهیم کرد بررسی کوتاهی بر روی این دوربین زیبا داشته باشیم.
    گفتنیست دوربین فیلم برداری سونی مدل NEX-VG10دارای سنسور ۲۳٫۴ x 15.6 میلی متری ۱۴٫۲ مگاپیکسلی موثر Exmor APS HD CMOS می باشد که با کیفیت ترین سنسور تصویر کمپانی سونی می باشد. ضبط ویدیویی Full HD می تواند در کیفیت های ۲۴mbps و ۱۶mbps انجام بگیرد. فیلم برداری ۱۴۴۰ x 1080p در فرمت MPEG4 و کیفیت ۹mbps نیز می تواند انجام گردد.

باید بگوییم یکی از نقاط قوت دوربین فیلم برداری سونی مدل NEX-VG10  قابلیت ضبط صدای Dolby digital بسیار با کیفیت با کمک چهار میکروفون می باشد. همچنین قابلیت بسیار عالی را نیز در حذف نویز پس زمینه داراست. یک جک میکروفون اکسترنال نیز بر روی این دوربین کارآمد وجود دارد. همانند دوربین های DSLR، سنسور این دوربین فیلم برداری نیز از امکانات ضد گرد و غبار بهره می برد. با استفاده از فن آوری لرزش فراصوت فیلتر سنسور غبار احتمالی نشسته بر روی آن برطرف می شود. این غبار ممکن است به هنگام تعویض لنز بر روی سنسور بنشیند.
هنگام خرید این لنز با کیت لنز E18-200mm F3.5-6.3 OSS به فروش می رسد. این لنز مجهز به لرزش گیر تصویر اپتیکال و سیستم فوکوس خودکار بسیار کم صدا می باشد. در ضمن حالت واید بسیار عالی و بزرگنمایی ۱۱X را نیز ارایه می نماید. همچنین توانایی سازگاری با دیگر لنزهای E mount سونی را داراست. با دیگر لنزهای Sony Alpha، Minolta و Konica Minolta با آداپتور توانایی سازگاری دارد. البته با این لنزها دیگر فوکوس خودکار امکان پذیر نمی باشد.
شوتینگ مودهای کامل یک دوربین DSLR مثانند manual، Shutter priority و Aperture priority نیز بر روی NEX-VG10 یافت می شوند. حساسیت سنسور یا ISO این دوربین عالی از ۲۰۰ تا ۱۲۸۰۰ قابل تنظیم می باشد. برای حرفه ای ترها نیز باید بگوییم که سیستم نورسنجی این دوربین شکیل Multi-segment، Center-weighted و Spot که بسیار شبیه به DSLR ها است عمل می نماید. جبران نوردهی نیز تا ۲EV عمل می کند. سرعت شاتر این دوربین در هنگام فیلم برداری از ۱/۴ ثانیه تا ۱/۴۰۰۰ و در هنگام ضبط عکاسی از ۳۰ ثانیه تا ۱/۴۰۰۰ ثانیه می باشد. بهترین مقدار نور محیط برای فیلم برداری با این دوربین حدید ۱۱ لوکس می باشد تا فیلم های با کیفیت تری بدست آید.
    دوربین فیلم برداری سونی مدل NEX-VG10 مجهز به چشمی الکترونیکی بسیار با کیفیت ۰٫۴۳″ XtraFine TruBlack با کیفیت ۹۲۱,۰۰۰ نقطه می باشد. نمایشگر ۳ اینچی بسیار با کیفیت XtraFine TruBlack نیز کیفیت ۹۲۱,۰۰۰ نقطه را ارایه می نماید.باید بدانید  این دوربین فلاش داخلی ندارد ولی فلاش اکسترنال به آن متصل می شود که اتفاقا به هنگام خرید در جعبه موجود می باشد. از پورت های خروجی و ورودی می توان به خروجی HDMI برای اتصال به HDTV، USB 2.0، خروجی ویدیو NTSC/PAL، جک هدفون استریو، جک میکروفون استریو اکسترنال و ورودی DC اشاره نمود. دوربین فیلم برداری سونی مدل NEX-VG10 از کارت های حافظه ی Memory Stick Pro Duo, Pro-HG Duo، SD/SDHC و SDXC پشتیبانی می کند.

یک باتری قابل شارژ لیتیوم-یونی ۱۶۵۰mAh نیز به همراه آن موجود می باشد. طبق ادعای شرکت این باتری با یک بار شارژ قابلیت شارژدهی به مدت ۳۳۰ دقیقه برای فیلم برداری را داراست. وزن کلی این دوربین  فوق العاده ۱٫۳ کیلوگرم می باشد. در مجموع باید بگوییم دوربین فیلم برداری سونی مدل NEX-VG10 را به اشخاصی که به فیلم برداری جدی و فیلم سازی آماتوری علاقه دارند پیشنهاد می نماییم.
قابلیت های دوربین فیلم برداری سونی مدل  NEX-VG10
۱-ذخیره سازی بر روی کارت حافظه‌های Memory Stick PRO Duo / Pro-HG Duo / PRO-HG HX Duo – Media SD, SDHC and SDXC Memory Card
۲-مشخصات حسگر و تصویر حسگر Exmor R CMOS با دقت ۱۴٫۲ مگاپیکسل
۳-تصویربرداری با کیفیت Full HD با فرمت (MPEG-4 AVC (H.264
۴-لنز سونی ۱۸-۲۰۰ میلیمتر- بزرگنمایی اپتیکال ۱۱ برابر- لرزشگیر تصویر اپتیکال بر روی لنز انتخابی (Optical SteadyShot System On Selected Lenses)
۵-نماشگر ۳٫۰ اینچ۹۲۱,۰۰۰ پیکسل- دارای چشمی بله چشمی الکترونیک ۰٫۴۳ اینچی با کیفیت ۹۲۱٫۰۰۰ نقطه
۶-ورودی و خروجی ها ورودی میکروفون – خروجی هدفون – خروجی HDMI – خروجی USB – خروجی تلویزیون
توانایی های دیگر دوربین فیلم برداری سونی مدل NEX-VG10:
فیلمبرداری در شب ۱۱ لوکس
پشتیبانی از کارت حافظه کارت حافظه
میکروفون داخلی
بلندگوی داخلی

منبع:

عکاسی



:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

برای شما کاربران عزیز قصد داریم تا یکی از محصولات کمپانی سونی را که یکی از بزرگترین تولید کنندگان در عرصه دوربین عکس برداری و فیلم برداری است را نقد و بررسی کنیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد.
در ابتدا باید بگوییم دوربین فیلم‌برداری منحصر بفرد سونی مدل DCR-HC62 از مدل‌های MiniDV می باشد که عمل‌کرد و قابلیت های خوبی را ارائه می‌نمایدد. از مشخصات این دوربین فیلمبرداری جدید می‌توانیم به زوم اپتیکال ۲۵ برابر، زوم دیجیتال ۲۰۰۰ برابر، نمایشگر ۲٫۷ اینچی لمسی، Super NightShot® Plus برای فیلم‌برداری در تاریکی مطلق و USB اشاره کنیم.عکاسی نوزاد
گفتنیست دوربین خوش دست سونی مدل DCR-HC62 به لنز کارل زایس Vario-Tessar و لرزش‌گیر Super SteadyShot تجهیز شده. این دو، در کنار هم به داشتن تصاویر ویدیویی شفاف، شارپ و واضح کمک می‌نمایند.در ادامه سعی خواهیم کرد بررسی کوتاهی بر روی این دوربین زیبا داشته باشیم. آتلیه بارداری

قابل ذکر است که نمایشگر LCD دوربین فیلم‌برداری سونی مدل  DCR-HC62یک نمایش‌گر ۲٫۷ اینچی ۱۲۳٫۰۰۰ پیکسلی با زاویه چرخش ۲۷۰ درجه‌ای می باشد با این LCD دیگر مشکلی در پیش رو نخواهید داشت. جزییات و کیفیت تصاویر به نمایش درآمده بر روی آن نیز بسیار خوب م یباشد و از آن راضی خواهید بود. این نمایش‌گر برای عکاسی و فیلم‌برداری، مرتب کردن تصاویر و تماشای ویدیوهای ضبط شده کارآیی خوبی دارد.

نکته ی قال توجه اینکه حس‌گر به کار رفته در ددوربین فیلم‌برداری سونی مدل  DCR-HC62 یک حس‌گر HAD™ است که ۶/۱ اینچ اندازه دارد. تعداد پیکسل‌های موثر آن نیز ۶۹۰٫۰۰۰ پیکسل می باشد. روی هم رفته می‌توان گفت حس‌گر DCR-HC62 عمل‌کرد خوبی دارد و جزییات و وضوح خوبی را ارائه می‌کند. تکنولوژی Megapixel به کار رفته در این دوربین جذاب عمل‌کرد عکاسی دیجیتال و فیلم‌برداری دیجیتال آن را بسیار بالا برده می باشد.
ک خبر دیگر اینکه زوم اپتیکال دوربین فیلم‌برداری سونی مدل  DCR-HC62 یک زوم ۲۵ برابر است که در کنار زوم دیجیتال ۲۰۰۰ برابر، کمک زیادی به داشتن یک نمای کلوزآپ بسیار عالی می‌کند. درون‌یابی زوم دیجیتال (Digital Zoom Interpolation) قابلیت دیگری است که به داشتن یک زوم دیجیتال خوب می‌انجامد.
اگر در مورد لنزهای کارل زیس اطلاعات کافی ندارید بابد توضیح دهیم که لنزهای کارل زایس Vario-Tessar اکثرآ برای دوربین‌های جمع و جور طراحی و ساخته شده‌اند. دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-HC62 نیز از این قاعده مستثنا نمی باشد. به کمک این لنزها شارپنس و کنتراست تصاویر به به‌ترین شکل ممکن حفظ می‌گردد.
و دیگر اینکه لرزش‌گیر به کار رفته در دوربین فیلم‌برداری سونی مدل  DCR-HC62 نیز از نوع Super SteadyShot است که با تشخیص لرزش‌ دوربین یا دست، و برآورد شدت این لرزش، اثرات ناشی از آن را به شکل بسیار خوبی جبران می‌نماید و کیفیت تصاویر شما تا حد زیادی حفظ می‌گردد.
توجه داشته باشید که باتری‌های شارژی یون لیتیوم سونی بر خلاف باتری‌های NiCad (نیکل کادمیومی)، کیفیت خود را در اثر شارژهای پی دی پی از دست نداده است. به همین سبب به راحتی می‌توانید بدون هیچ گونه نگرانی نسبت به عمر باتری‌ها، آن‌ها را شارژ نمایید و مشکلی هم پیش نخواهد آمد.
    کارکرد جالب توجه دیگری که در دوربین فیلم‌برداری سونی مدل  DCR-HC62 تعبیه شده کارکرد Tele Macro است. این کارکرد طوری بر روی سوژه فوکوس می‌کند که بر روی قسمت‌های دیگر کادر دوربین فوکوس نمی‌شود. حالت Tele Macro نیز برای تصویربرداری از نماهای بسیار نزدیک (به ویژه زمانی که نمی‌خواهید سایه‌ای بر روی سوژه داشته باشید) بسیار مناسب می باشد.
خبر خوش اینکه شما با فوکوس دستی دوربین فیلم‌برداری سونی مدل  DCR-HC62 قادر هستید از پانل لمسی دوربین، تنظیمات فوکوس را اعمال کنید. فوکوس دستی از قابلیت های کارآمدی است که کار در شرایط سخت را راحت می‌کند. سیستم NightShot® Plus Infrared نیز به داشتن ویدیوهایی کمک می‌کند که کم‌تر به سبزی می‌زنند. در مورد افکت‌های تصویری این دوربین هم می‌توان به حالت Picture Effect اشاره نمود. این افکت‌ها در مود Camera موجود هستند: Monotone، Pastel و Sepia. در عین حال، در مود پخش مجدد هم وجود دارند.
در اینجا شایان ذکر است دکمه‌های Zoom و Record از مشخصات دیگری هستند که در دوربین فیلم‌برداری سونی مدل  DCR-HC62 دیده می شوند. این دکمه‌ها بر روی کادر LCD نمایشگر قرار دارند. به این ترتیب، هنگام کار به طور مثال  با زاویه‌های پایین و مانند آن، راحت‌تر کار می‌نمایید.
و در اخر این نقد و بررسی گفتنیست شما قادر هستید با این دوربین جدید و مدرن تصاویر ویدیویی خود را با صدا و به صورت زنده و از طریق USB برای دیگر دوستان خود پخش نمایید. امکان پخش مجدد تصاویر از روی نوار دوربین هم میسر است. توانایی دیگری که می‌توان به آن اشاره نمود دکمه‌ی Easy Handycam است. در صورت فشار دادن این دکمه بیش‌تر مشخصه‌های این دوربین فوق االعاده قفل می‌شوند و شما تنها با دکمه‌هایی کار خواهید کرد که برای ضبط فیلم اهمیت دارند.
ویژگیهای فنی دوربین فیلم‌برداری سونی  DCR-HC62
از ویژگی های مهم و بارز دوربین فیلم‌برداری سونی مدل  DCR-HC62 می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
•۱- دارای حس‌گر HAD™ است که ۶/۱ اینچی
•۲- صفحه نمایش ۲٫۷ اینچی ۱۲۳٫۰۰۰ پیکسلی با زاویه چرخش ۲۷۰ درجه‌ای
• ۳-دارای زوم اپتیکال ۲۵ برابر
•۴- قابلیت زوم دیجیتال ۲۰۰۰ برابر
•۵- Super NightShot® Plus
•۶- لنز کارل زایس Vario-Tessar
•۷- لرزش‌گیر Super SteadyShot
منبع:عکاسی
 



:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

برای شما کاربران عزیز قصد داریم تا یکی از محصولات کمپانی سونی را که یکی از بزرگترین تولید کنندگان در عرصه دوربین عکس برداری و فیلم برداری است را نقد و بررسی کنیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد. عکاسی کودک
در ابتدا باید بگوییم برای دوربین های سطح مبتدی سونی سال ۲۰۱۱ مطالب زیادی وجود ندارد، دوربین های CX130، CX160 و XR160 که تقریبا با یکدیگر رونمایی شده اند کیفیت تصاویری یکسان دارند. سعی شده تا جایی که ممکن بوده قیمت این دوربین‌ها پایین نگه داشته شود و در نتیجه از لحاظ طراحی نسبتا ساده می باشد این سه مدل در واقع در مقدار و نوع حافظه‌ی خود تفاوت دارند. عکاسی بارداری

دوربین فیلمبرداری Sony HDR-CX130 فاقد حافظه‌ی داخلی می باشد ،دوربین CX160 دارای ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی خشک داخلی می‌باشد و دوربین XR-160 نیز ۱۶۰ گیگابایت حافظه‌ی داخلی هارد دیسکی و صدای ۵٫۱ کانالی دارد. یک مدل PJ10 هم تولید شده که شبیه به دوربین CX160 است ولی دارای پروژکتور داخلی می‌باشد. در ضمن این سه دوربین زیبا دارای لنزی فوق العاده با قابلیت زوم ۳۰ برابر می‌باشند.در ادامه سعی خواهیم کرد بررسی کوتاهی بر روی این دوربین زیبا داشته باشیم.

گفتنیست در جایی که نور خوب باشد، و در حالی که سوژه نسبتا ساده است و همه‌ی کادر را در بر گرفته، تصاویری که دوربین فیلمبرداری Sony HDR-CX130 تولید می‌نماید کیفیت بسیار خوبی دارند و واقعا در رزولوشن Full HD عالی می باشند. اما اگر پس زمینه دارای جزئیات فراوانی بود و به طور مثال دوربین حرکت نیز داشت، مثل منظره‌ای از درختان و علف های بلند، به نظر می‌رسد که سنسور تصویر ۲٫۰۷ مگاپیکسلی نمی تواند تفکیک بسایر خوبی داشته باشد.
    شما با این دوربین زیبا می توانید فیلم های Full HD با رزولیشن ۱۹۲۰x1080  ضبط کنید .این دوربین شامل سنسور “Exmor R” CMOSبرای فیلم برداری در نور کم ، لنز واید G به همراه زوم ۴۲ برابربرای فوکوس بیشتر بر روی تصاویر می باشد همچنین این دوربین از لنزهای سری G سونیاستفاده میکند. لنزهای سری G سونی تصاویر را با جزییات بیشتر ، رنگهای دقیق تر و وضوح بیشتر ضبط می کنند . به علاوه به علاوه عکس های با فاصله کانونی ۲۷٫۴mm و فیلم های با فاصله کانونی ۲۹٫۸mm نیاز به زاویه دید وسیع تری برای فیلم برداری واید دارند .
اما رنگ‌ها خیلی خوب به نظر می‌رسند و غلظت ملایمی دارند. تراز سفیدی به نظر کمی به سوی آبی است و های لایت‌ها نیز کمی دچار نوردهی بیش از حد می‌شوند. در شرایط ضعیف تر نوری، در حالی که هنوز مقداری نور در محیط وجود دارد، کیفیت خوب است هرچند که تصاویر کمی نویزی می‌شوند و ار شارپنس نیز کاسته می‌شود. اما در شرایط تاریک تر، این دوربین سعی می‌کند که از غلظت رنگ کم کند تا بر وضوح و شارپنس افزوده شود و نتیجه هم ویدیویی واقعا با کیفیت خواهد بود هرچند که گویی سیاه و سفید می باشد. هرچند که عکس‌ها کیفیت بدی ندارند، ولی انتظار زیادی هم از این دوربین جذاب به عنوان یک دوربین عکاسی نباید داشته باشید.
عکس‌ها شفاف و رنگارنگ می باشند ولی گویی که با یک دوربین دیجیتال فوق العاده ارزان قیمت گرفته شده اند. وضوح تصویر این عکس ها نیز ۱٫۹ مگاپیکسل است. فیلم‌ها در دوربین فیلمبرداری Sony HDR-CX130 بر روی کارت حافظه‌ی SD/SDHC/SDXC ذخیره می‌گردند.
در ادامه باید توضیح دهیم دوربین فیلمبرداری Sony HDR-CX130 عمل فوکوس خودکار را حتی در شرایط نوری ضعیف بسیار سریع و دقیق می‌تواند انجام دهد. هرچند که مثل بیشتر دوربین های فیلم برداری، گاهی اوقات سوژه‌ی اشتباه را بر انتخاب می کند یا به مود تشخیص چهره می‌رود در حالی که شما قصد این عمل را نداشتید. نورسنجی و نوردهی بیشتر اوقات خیلی خوب انجام می‌شود.
هرچند که دوربین فوق هم مجهز به مود فیلم برداری iA یا اتوماتیک هوشمند می‌باشد ولی هر موقع که تمایل داشتید می‌توانید این مود را خاموش کنید و بوسیله‌ی لمس بر روی نمایشگر، فوکوس و نوردهی را انجام دهید. نمایشگر ۳ اینچی ۲۳۰,۰۰۰ پیکسلی هم کیفیت کیفیت بسیار خوبی دارد و نسبتا بزرگ می باشد. البته همانند بیشتر نمایشگرها، دیدن آن زیر نور مستقیم آفتاب مشکل می باشد.
CX130 و CX160 هر دو دوربین های کوچکی می باشند، ولی کوچکترین در کلاس خود نیستند. دوربین XR160 به دلیل هارد دیسک داخلی که دارد بزرگتر و سنگین تر است. اگر دستان بزرگی داشته باشید، بسیار خوب می باشد. در قسمت بالای دوربین، دکمه های Mode و Photo قرار دارند که به نظر می‌رسد خیلی نزدیک به یکدیگر قرار گرفته اند. اختیارات تنظیمات دستی یا Manual زیادی در این دوربین به شما داده نمی شود و نهایتا می‌توانید تراز سفیدی، نوع فوکوس خودکار و جبران نوردهی را تنظیم نمایید. هرچند که آن‌ها نیز باید از طریق سیستم منو انتخاب شوند. در نتیجه این دوربین  فوق العاده بیشتر برای این ساخته شده که در مود اتوماتیک مورد استفاده قرار گیرد.
به هر ترتیب همانطور که در بالا ذکر کردیم،مدل های CX130، CX160 و XR160 دوربین هایی می باشند تا حدود زیادی شبیه به هم که در مقدار حافظه‌ی داخلی با یکدیگر متفاوتند. هرچند که سنسور تصویر آن‌ها رزولوشن بسیار بالایی ارائه نمی کند ولی به هر صورت شرکت سونی تصمیم گرفته که خروجی Full HD داشته باشند. همانطور که گفتیم اگر صحنه دارای جزئیات فراوانی باشد و دوربین را مرتبا تکان دهید تفکیک به سختی صورت می‌گیرد.
این‌ها دوربین هایی می باشند اصولا اتوماتیک و برای کاربرانی ساخته شده اند که ترجیح می‌دهند بر روی مود هوشمند خودکار (iA) از دوربین خود استفاده نمایند. همچنین قابلیت زوم بالای ۳۰ برابر هم ویژگی خیلی خوبی برای علاقه مندان به این ویژگی می‌باشد، در ضمن لنز این دوربین ها در حالت واید فاصله‌ی کانونی معادل ۳۰ میلی متر دارد که برای دوربین هایی در این کلاس عالی می باشد.
مشخصات فنی دوربین فیلمبرداری Sony HDR-CX130
از ویژگی های مهم و بارز دوربین فیلمبرداری Sony HDR-CX130 می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

مشخصات کلی :
ذخیره سازی بر روی حافظه‌ی خارجی
مشخصات حسگر و تصویر حسگر Exmor R CMOS با دقت ۴٫۲ مگاپیکسل
فیلمبرداری کیفیت Full HD با فرمت (HD Video Codec (MPEG4-AVC/H.264), SD Video Codec (MPEG2-PS
لنز لن سری G سونی ۸۹۴ تا ۲۹٫۸ میلیمتر- بزرگنمایی اپتیکال ۳۰ برابر- لرزشگیر تصویر لرزشگیر اپتیکال SteadyShot
نمایشگر ۳٫۰ اینچ۲۳۰,۰۰۰ پیکسل
ورودی و خروجی ها – خروجی HDMI – خروجی USB – خروجی تلویزیون
قابلیت های دیگر دوربین فیلمبرداری Sony HDR-CX130
فیلمبرداری در شب ۳ لوکس- پشتیبانی از کارت حافظه کارت حافظه – میکروفون داخلی – بلندگوی داخلی
منبع:عکاسی
 



:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

برای شما کاربران عزیز قصد داریم تا یکی از محصولات کمپانی سونی را که یکی از بزرگترین تولید کنندگان در عرصه دوربین عکس برداری و فیلم برداری است را نقد و بررسی کنیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد.سالن تولد کودک
در ابتدا باید بگوییم در این‌ مقاله سعی خواهیم کرد به معرفی دوربین فیلم‌برداری سونی مدل HDR-HC9  بپردازیم. این دوربین زیبا تغییری نسبت به مدل های پیشین خود نداشته اما مشخصه‌ها و امکانات تازه‌ای به آن اضافه شده که می‌توان به مشخصه‌های فاصله‌یابی نقطه‌ای، فوکوس نقطه‌ای، نشان‌گر مرکزی و نوار رنگ اشاره کرد. حس‌گر به کار رفته در HDR-HC9 یک حس‌گر ۳٫۲ مگاپیکسلی ۲٫۹/۱ اینچی ClearVid CMOS می باشد. زوم اپتیکال ۱۰ برابر و لرزش‌گیر اپتیکال از امکانات شاخص این دوربین عالی می‌باشند.در ادامه سعی خواهیم کرد بررسی کوتاهی بر روی این دوربین زیبا داشته باشیم.آتلیه کودک
توجه داشته باشید که دوربین فیلم‌برداری سونی مدل HDR-HC9 به عنوان یکی از دوربین‌های فیلم‌برداری HDV به شما این توانایی را می‌دهد با فرمت HDV و رزولوشن ۱۰۸۰×۱۴۴۰ و بر روی نوار mini DV فیلم بگیرید. این فیلم‌ها با برنامه‌های ویرایشی سازگار می باشند.

از دیگر امکانات دوربین فیلم‌برداری سونی مدل HDR-HC9 می توانیم به لنز کارل زایس Vario-Sonnar T و توانایی ارائه‌ی عکس‌های ۶٫۱ مگاپیکسلی  که ارائه شده می باشد اشاره کنیم.

باید بدانید این دوربین جذاب به تنظیمات دستی زیادی تجهیز شده و نیاز فیلم‌برداران حرفه‌ای را به شکل قابل توجهی برطرف می‌کند. شما می‌توانید علاوه بر تنظیم فوکوس و فاصله‌یابی نقطه‌ای، نوردهی و فوکوس را نیز به طور هم‌زمان تغییر دهید. نشان‌گر مرکزی دوربین هم برای کادربندی مناسب روی منظره‌یاب یا نمایش‌گر LCD دوربین عمل‌کرد خوبی دارد.
و دیگر اینکه دوربین فیلم‌برداری سونی مدل HDR-HC9 این امکان را می‌دهد که به راحتی و با دقت بسیار بالایی بر روی سوژه فوکوس کرده و کیفیت خوبی را هم ارائه می‌دهد. تراز سفیدی، سرعت شاتر و فوکوس نیز به صورت دستی قابل تنظیم هستند.
بد نیست بدانید نمایشگری که در دوربین فیلم‌برداری سونی مدل HDR-HC9 مشاهده می‌کنید یک صفحه نمایش ۲٫۷ اینچی ۲۱۱٫۰۰۰ پیکسلی با نسبت نمایش ۱۶:۹ است که زاویه دید خوبی را نیز ارائه می‌کند. کیفیت نمایش رنگ‌ها، شارپنس تصویر و جزییات آن بسیار خوب می باشد. این نمایش‌گر با زاویه ۲۷۰ درجه‌ای قابلیت چرخش داراست.
    شما قادر هستید با دوربین فیلم‌برداری سونی مدل HDR-HC9  تمام فیلم‌های خود را با کیفیت واقعی High Definition و Standard Definition و بر روی کاست‌های MiniDV ضبط نمایید. از دیگر ویژگی‌های دوربین فیلم‌برداری سونی مدل HDR-HC9 می‌توانیم به پشتیبانی از USB 2.0 برای اتصال دوربین به PC به منظور انتقال ویدیو و عکس جهت ویرایش اشاره کنیم.
قابل ذکر است در قسمت بیرونی دوربین فیلم‌برداری سونی مدل HDR-HC9 سه دکمه تعبیه شده که به صورت دل‌خواه قابل تنظیم هستند و می‌توانید وظایف خاصی را برای آن‌ها تنظیم نمایید. به این صورت، کاربری دوربین بسیار ساده‌تر از قبل خواهد شد. بعلاوهدکمه‌ی Easy Handycam Button نیز ارائه شده که به کمک آن به بسیاری از مشخصه‌های پیش‌رفته دست‌رسی خواهید داشت. در عین حال، هنگام شارژ باتری و وقتی که دوربین خاموش است می‌توانید تنها با فشار دادن یک دکمه به اطلاعات مربوط به باتری دست‌رسی داشته باشید. این اطلاعات بر روی نمایش‌گر LCD دوربین نشان داده می‌گردد.
اینرا فراموش نکنید که به شما امکان داده شده تا عکس‌های خود را مستقیما بر روی کارت‌های حافظه‌ی PRO Duo ثبت کنید. به این صورت، انتقال این عکس‌ها مستقیما بر روی کامپیوتر کار بسیار ساده‌ای خواهد شد و به راحتی می‌توانید آن‌ها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید، با ای‌میل ارسال نمایید یا حتی چاپ نمایید.
شایان ذکر است برای تنظیمات بیش‌تر دکمه‌هایZoom و Record تعبیه شده و حالت های ویژه‌ای هم برای جلوه‌های تصویری (Picture Effect) ارائه شده که آ‌ن‌ها را می‌توانید در مود Camera مشاهده نمایید: Monotone، Pastel و Sepia. این افکت‌ها در مود Playback هم وجود دارند. حالت‌های انتخاب صحنه (Scene Selection) هم در شرایط غیر عادی بسیار کارآمد ظاهر شده‌اند. از این میان می‌توان به حالت Beach، Candle، Fireworks، Landscape، Portrait، Sports، Sunrise و Spotlight اشاره نمود.
شما قادر هستید با افزایش سرعت ضبط از ۶۰ فریم بر ثانیه به ۲۴۰ فریم بر ثانیه   تا ۳ ثانیه از حرکت‌های بسیار سریع را ضبط نمایید و بعد از ۱۲ ثانیه، آن را در مود پخش نمایش دهید. مود Smooth Slow Record برای مثلا بررسی حرکت‌های یک مسابقه‌ی گلف یا پرواز سریع یک پرنده بسیار عالی می باشد.

و در آخر اینکه لرزش‌گیر اپتیکال SteadyShot سونی به کار رفته در دوربین فیلم‌برداری سونی مدل HDR-HC9 نیز اثرات نامطلوب ناشی از لرزش دست و دوربین را جبران می‌کند. این لرزش‌گیر از نوع اپتیکال است و مانند خیلی از مدل‌های دیجیتال از کیفیت ویدیوی شما کم نمی‌کند. سیستم دیگری که در این دوربین جذاب ارائه شده سیستم Super NightShot Infrared است که به شما این توانایی می‌دهد در تاریکی مطلق و حداکثر از فاصله‌ی ۱۰ پایی کار نمایید.
 
ویژگیهای اساسی دوربین فیلم‌برداری سونی HDR-HC9
ز ویژگی های مهم و بارز دوربین فیلم‌برداری سونی مدل HDR-HC9 می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
• ۱-دارای حس‌گر ۳٫۲ مگاپیکسلی ۲٫۹/۱ اینچی ClearVid CMOS
•۲- دارای زوم اپتیکال ۱۰ برابر
•۳- دارای زوم دیجیتال ۲۰ برابر
• ۴-دارای صفحه نمایش ۲٫۷ اینچی ۲۱۱٫۰۰۰ پیکسلی با نسبت نمایش ۱۶:۹
• ۵-دارای پشتیبانی از کارت‌های حافظه‌ی PRO Duo
• ۶-دارای قابلیت ارائه‌ی عکس‌های ۶٫۱ مگاپیکسلی
• ۷-قابلیت پشتیبانی از USB 2.0
•۸- قابلیت اتصال HDMI
منبع:عکاسی
 



:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

برای شما کاربران عزیز قصد داریم تا یکی از محصولات کمپانی سونی یعنی فیلمبرداری سونی Sony DCR-SR65 را  نقد و بررسی کنیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد.
در ابتدا باید بگوییم دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-SR65 نمونه دوربین دیگری از سری مدل‌های هارد دیسکی می باشد که در این‌جا به معرفی آن خواهیم پرداخت. این دوربین زیبا دارای  ۴۰ گیگابایت هارد داخلی می باشد. قابلیت ضبط هیبریدی، میکروفون زوم داخلی،نمایشگر لمسی ۲٫۷ اینچی، دکمه‌ی Quick On، زوم اپتیکال ۲۵ برابر و زوم دیجیتال ۲۰۰۰ برابر از عمده ویژگی‌های این دوربین  جذاب به شمار می‌رود. شما با این دوربین فوق العاده می‌توانید تصاویر خود را هم بر روی هارد دوربین هم بر روی کارت حافظه‌‌ی PRO Duo™ ضبط نمایید.در ادامه سعی خواهیم کرد بررسی کوتاهی بر روی این دوربین زیبا داشته باشیم.
فتنیست حس‌گر به کار رفته در دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-SR65 یک حس‌گر ۶/۱ اینچی HAD™ CCD با ۳۴۰٫۰۰۰ پیکسل موثر می باشد. این حس‌گر به داشتن جزییات خوب و وضوح عالی تصویر کمک زیادی می‌نماید.
باید بگوییم با کمک زوم اپتیکال ۲۵ برابر دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-SR65، تصاویر به شکل بسیار خوبی نزدیک کشیده می‌شوند. درون‌یابی زوم دیجیتال (Digital Zoom Interpolation) مشخصه‌ی کارآمد دیگری است که به داشتن یک زوم دیجیتال خوب بدون هر گونه اعوجاج کمک زیادی می‌نماید.
بدیهی است که صفحه نمایشگر دوربین اهمیت فراوانی دارد و باید گفت صفحه نمایشگر دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-SR65 نیز یک صفحه نمایش ۲٫۷ اینچی (۱۶:۹) است که دارای زاویه دید بسیار خوبی می باشد. این نمایش‌گر ۲۱۱٫۰۰۰ پیکسلی زاویه‌ی گردشی برابر با ۲۷۰ درجه دارد. تصاویر آن نیز در مود پخش مجدد بسیار شارپ و شفاف هستند؛ جزییات خوبی هم دارند.برگزاری مراسم جشن تولد
اگر با تکنولوژی ضبط هیبریدی آشنایی ندارید باید بگوییم که تکنولوژی ضبط هیبریدی توانایی جالب و بسیار کارآمدی است که در این دوربین مشاهده خواهید کرد. به کمک این توانایی، به راحتی قادر می باشد فایل‌ها و تصاویر خود را از دوربین به دستگاه‌های سازگار دیگر انتقال دهید. شما می‌توانید تصاویر خود را بر روی هارد دوربین یا یکی از کارت‌های حافظه‌ی Duo™ و PRO Duo™ ضبط کنید. حتی قادر هستید به راحتی و بدون نیاز به کامپیوتر عکس‌ها و فیلم‌های خود را از هارد دوربین روی کارت حافظه‌ کپی نمایید. تصاویر ضبط شده یا منتقل شده بر روی کارت‌های حافظه نیز مستقیما بر روی PS3 یا PC قابل پخش می باشند.

    بعلاوه شما قادر هستید عکس‌های خود را مستقیما بر روی کارت‌های Stick PRO Duo™ (که به طور جداگانه به فروش می‌رسد) ثبت نمایید. با انتقال این عکس‌ها به کامپیوتر به راحتی می‌توانید تصاویر خود را به صورت ای‌میل یا پرینت با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید. آتلیه نوزاد

    در ادامه باید بگوییم مشخصه‌ی Quick On قابلیتی دیگریست که با فشار دادن تنها یک دکمه مود Sleep دوربین را فعال می‌نماید. اگر این دکمه را مجددا فشار دهید، دوربین از نو شروع به کار می‌کند. از دیگر ویژگی‌های دوربین فیلم‌برداری DCR-SR65 می‌توان به میکروفون زوم داخلی اشاره کرد که صدا را به صورت دالبی ۲ کاناله پخش می‌کند و فوکوس صوتی خوبی را نیز ارائه می‌نماید.
بعنوان کاربری تازه کار به شما توصیه میکنیم که در صورت فشار دادن دکمه‌ی Easy Handycam بیش‌تر مشخصه‌های این دوربین فیلمبرداری قفل می‌شوند و شما تنها با دکمه‌هایی کار خواهید کرد که برای ضبط فیلم اهمیت دارند.
لنز زوم دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-SR65 از نوع کارل زایس Vario-Tessar است که اکثرآ برای دوربین‌های جمع و جور طراحی شده اند. این لنز عمل‌کرد خوبی دارد. با USB 2.0 نیز امکان اتصال دوربین به PC فراهم می‌شود. به این صورت، انتقال ویدیوها و تصاویر شما برای ویرایش با سرعت خوبی انجام می‌گردد.
    شایان ذکر است باتری‌های شارژی یون لیتیوم سونی بر خلاف باتری‌های NiCad (نیکل کادمیومی)، کیفیت خود را در اثر شارژهای مختلف از دست نمی‌دهند. به همین خاطر به راحتی می‌توانید بدون هر گونه نگرانی نسبت به عمر باتری‌ها، آن‌ها را شارژ نمایید و مشکلی هم پیش نخواهد آمد.
در اینجا می توانیم از دیگر ویژگی‌های دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-SR65 به حالت‌های Scene Selection اشاره کنیم که به ضبط آسان تصویر کمک زیادی می‌نمایند. شما این امکان را داریدتا  یکی از حالت‌های مختلف Beach، Candle، Fireworks، Landscape، Portrait، Sports Lesson، Spotlight، Sunrise یا Sunset را انتخاب کنید. در مورد افکت‌های تصویری  دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-SR65 هم می‌توان به مود Picture Effect اشاره کرد. این افکت‌ها در مود Camera موجود می باشند: Monotone، Pastel و Sepia.
در ادامه باید بگوییم مشخصه‌ی Face Index نیز برای پخش مجدد صحنه‌ی مورد نظر کاربرد دارد. تکنولوژی تشخیص چهره قابلیت دیگری است که در دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-SR65 مشاهده می کنید. فوکوس دستی نیز به شما امکان می‌دهد با استفاده از پانل لمسی دوربین، تنظیمات فوکوس را اعمال کنید. فوکوس دستی قابلیت بسیار کارآمدی است که کار در شرایط سخت مثلا زمانی که نمی‌توانید با فوکوس اتوماتیک کار کنید را راحت می‌نماید.
در اینجا به عنوان نکته ای حاشیه ای بد نیست بدانید سیستم Super NightShot Infrared نیز برای تصویربرداری در تاریکی مطلق عمل‌کرد بسیار خوبی را نشان داده است. با وارد شدن به منوی این دوربین این امکان را دارید تا  زبان دستگاه را تغییر دهید. این زبان‌ها عبارت‌اند از: انگلیسی، فرانسه ـ کانادایی، اسپانیایی آمریکای لاتین یا پرتغالی.
ویژگیهای دوربین فیلمبرداری سونی Sony DCR-SR65
از ویژگی های مهم و بارز دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-SR65 می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
• ۱- دارای حس‌گر ۶/۱ اینچی HAD™ CCD با ۳۴۰٫۰۰۰ پیکسل‌ موثر
• ۲-دارای صفحه نمایش ۲٫۷ اینچی (۱۶:۹) ۲۱۱٫۰۰۰ پیکسلی با ۲۷۰ درجه زاویه‌ی گردش
• ۳-دارای دکمه‌ی Quick On
• ۴-دارای لنز زوم کارل زایس Vario-Tessar
• ۵-دارای دکمه‌ی Easy Handycam
• ۶-دارای هارد ۴۰ گیگابایتی در داخل
• ۷-قابلیت سیستم Super NightShot Infrared برای تصویربرداری در تاریکی مطلق
•۸-دارای  زوم اپتیکال ۲۵ برابر
•۹- دارای زوم دیجیتال ۲۰۰۰ برابر

منبع:عکاسی



:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

شرکت محبوب سونی  مدل دیگری از دوربین های فیلم برداری سطح مبتدی و بسیار ارزان قیمت خود را به نام Sony DCR-SR21 معرفی کرد که از ویژگی‌ها و فن آوری‌های خوبی بهره می‌برد. این دوربین فیلمبرداری که بسیار کوچک و سبک ساخته شده، مجهز به هارد دیسک داخلی ۸۰ گیگابایتی، لنز با توانایی زوم اپتیکال فوق‌العاده‌ی ۵۷ برابر و توانایی فیلم‌برداری در رزولوشن DV با فرمت MPEG4 می‌باشد. SR21 یکی از بهترین دوربین‌های فیلم برداری ارزان قیمت می‌باشد. در ادامه بیشتر توضیح می‌دهیم. آتلیه کودک در عکاسی نوزاد
در این پست  برای شما کاربران عزیز قصد داریم تا این دوربین فیلمبرداری  را مورد نقد و بررسی قرار دهیم و امیدواریم که مورد توجه شما قرار بگیرد.

در ابتدا باید بگوییم دوربین فیلم‌برداری  سونی مدل DCR-SR21 یک دوربین فیلم برداری با قیمتی ارزان با ابعاد بسیار کوچک، وزن سبک، لنزی قوی و امکانات خوب برای کاربران تازه کار می باشد.

شاید لازم است بگوییم که این دوربین فیلم برداری تجهیز شده به سنسور تصویر ۰٫۸۸ مگاپیکسلی CCD  که رزولوشن بالایی نیست؛ ولی در هر صورت قابلیت ضبط ویدیویی با رزولوشن DV را نیز داراست. فیلم‌ها با فرمت MPEG4 ذخیره می گردند که فرمتی عالی برای پخش بر روی رایانه، تبلت یا گوشی می باشد. این فرمت به راحتی توسط نرم افزارهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. فیلم‌ها بر روی هارد دیسک داخلی ۸۰ گیگابایتی این دوربین زیباذخیره می‌شوند که یک ویژگی بسیار عالی برای چنین دوربینی محسوب می‌شود.
معمولا دوربین‌های موجود در این رده‌ی قیمتی فاقد حافظه‌ی داخلی می‌باشند. با این وجود با استفاده از هارد دیسک می‌توانید تا مدت زمان در حد ۶۱ ساعت به فیلم برداری مداوم بپردازید تا اینکه هارد دیسک کاملا پر گردد.در ادامه سعی خواهیم کرد بررسی کوتاهی بر روی این دوربین زیبا داشته باشیم.
    قابل ذکر است به غیر هارد دیسک، از امکانات عالی دیگر دوربین فیلم‌برداری  سونی مدل DCR-SR21 لنز با  قابلیت زوم اپتیکال ۵۷ برابر آن می باشد. این لنز ساخت کمپانی سونی می‌باشد و به مراتب قدرت زوم بالاتری نسبت به دوربین‌های هم رده ساخته شده خود و حتی دوربین‌های گران قیمت تر را ارائه می‌دهد. برای جلوگیری از تاثیر زیاد لرزش دست در هنگام فیلم برداری، SR21 از فن آوری لرزش گیر دیجیتالی بهره می‌برد.
با توجه به توضیحاتی که دادیم  لرزش دست شما کمتر در فیلمی که می‌گیرید تاثیر می‌گذارد. عمل کادر بندی در هنگام فیلم‌برداری را می‌توانید از طریق صفحه نمایش ۲٫۷ اینچی ۲۳۰,۰۰۰ پیکسلی این دوربین عالی انجام دهید. این نمایشگر کیفیت خیلی استاندارد و خوبی دارد و سایز آن نیز مناسب می باشد.
در اینجا لازم است بگوییم که دوربین فیلم‌برداری  سونی مدل DCR-SR21 از فن آوری‌های بسیار عالی چون تشخیص چهره نیز بهره برده می باشد و بدین صورت می‌تواند به طور همزمان تا ۸ چهره را در یک فریم تشخیص دهد و بهترین نوردهی و فوکوس را برای آن‌ها تنظیم نماید.
نکته ی قابل ذکر دیگر اینکه دوربین فیلم‌برداری  سونی مدل DCR-SR21مجهز شده به فن آوری intelligent Auto در حالت فیلم برداری می‌باشد. که این فن آوری به شما کمک می‌کند که بدون نگرانی از تنظیمات دوربین، فقط دکمه‌ی Rec را فشار دهید تا فیلم برداری آغاز شود و سپس آن را به سوی سوژه نشانه روید تا بهترین و با کیفیت ترین فیلم‌ها ضبط شوند.
دوربین خود به صورت خودکار می‌تواند نوع صحنه، شرایط نوری و دیگر پارامترها را تشخیص دهد و تنظیمات را بر روی بهترین حالت قرار دهد تا یک دوربین تمام اتوماتیک خیلی خوب داشته باشید. در قسمت جلوی این دوربین جذاب یک چراغ LED نیز وجود دارد تا اگر در شرایط نوری خیلی ضعیف و تاریکی در حال فیلم برداری بودید، تا حدی بتواند صحنه را روشن نماید.
در پایان باید اینطور جمع بندی کنیم که دوربین فیلم‌برداری  سونی مدل DCR-SR21 دوربینی ارزان قیمت با امکاناتی خیلی عالی و پیشرفته می باشد. مخصوصآ هارد دیسک ۸۰ گیگابایتی و لنز با توانایی زوم ۵۷ برابر ارزش این دوربین فوق العاده را تا حد زبادی بالا می‌برند. به سبب بهره گیری از حالت فیلم برداری intelligent Auto یا اتوماتیک هوشمند کار فیلم برداری بسیار ساده شده می باشد.
 ر پایان باید بگوییم پیشنهاد ما برای شما  اگر به دنبال یک دوربین فیلم برداری ارزان قیمت بسیار خوب می باشید، دوربین فیلم‌برداری  سونی مدل DCR-SR21گزینه‌ی بسیار خوبی می باشد.
 ویژگیهای مهم  دوربین Sony DCR-SR21
    مشخصات کلی دوربین:ذخیره سازی بر روی ذخیره‌سازی بر روی هارد دیسک ۸۰ گیگابایتی
    قابلیت های حسگر و تصویر:حسگر Advanced HAD CCD با دقت ۰٫۸۸ مگاپیکسل
    قابلیت فیلمبرداری:کیفیت Standard (DV/VGA) با فرمت MPEG2-PS
    نوع لنز:سونی – بزرگنمایی اپتیکال ۵۷ برابر – لرزشگیر تصویر لرزشگیر SteadyShot الکترونیک (Electrical SteadyShot™ Image Stabilization)
    نوع صفحه نمایش:صفحه نمایش ۲٫۷ اینچ ۲۳۰,۰۰۰ پیکسل
    ورودی و خروجی ها:خروجی USB – خروجی تلویزیون
    و سایر قابلیت ها:فلاش – پشتیبانی از کارت حافظه کارت حافظه – میکروفون داخلی – بلندگوی داخلی

 منبع:

عکاسی



:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

برای شما کاربران عزیز قصد داریم تا یکی از محصولات کمپانی سونی را که یکی از بزرگترین تولید کنندگان عرصه دوربین عکس برداری و فیلم برداری است را نقد و بررسی کنیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد. عکاسی بارداری
ابتدا باید بگوییم در این مقاله به نقد و بررسی دوربین فیلم‌برداری خوش دست سونی مدل DCR-SR300 خواهیم پرداخت. طراحی و ساخت دوربین فیلم‌برداری  سونی مدل DCR-SR300 به دلیل نیاز فراوان کاربران صورت گرفت. آتلیه نوزاد
زمان بلند مدت ضبط بر روی هارد دیسک این دوربین می‌تواند برای تمام کاربرانی که نمی‌خواهند لحظه‌های زندگی را از دست بدهند خبر خوش‌آیندی باشد. علاوه بر این، تاوانایی پخش موسیقی از دیگر ویژگی‌های این دوربین زیبا به شمار می‌رود.در ادامه سعی خواهیم کرد بررسی کوتاهی بر روی این دوربین زیبا داشته باشیم.

باید بگوییم از آن‌جایی که دوربین فیلم‌برداری  سونی مدل DCR-SR300 تصاویر را بر روی هارد دستگاه ضبط می‌کند می‌توانید مطمئن باشید که برای چندین ساعت پی در پی امکان فیلم‌برداری خواهید داشت. این دوربین دارای یک هارد ۴۰ گیگابایتی است.همچنین دوربین فیلم‌برداری  سونی مدل DCR-SR300 به قابلیت های پیش‌رفته ضبط فیلم و صدا مجهز شده می باشد. سیستم لرزش‌گیر اپتیکال Super SteadyShot سونی که در این دوربین جذاب نیز مشاهده می‌شود به داشتن فیلم و عکس‌هایی شفاف بدون هر گونه محوشدگی کمک بسیار زیادی می‌نماید.
    نکته قابل توجه اینکه توانایی جالبی که در دوربین فیلم‌برداری  سونی مدل DCR-SR300 ارائه شده می باشد توانایی ضبط Smooth Slow است که سرعت ضبط را از ۶۰ فریم در ثانیه به ۲۴۰ فریم در ثانیه افزایش می‌دهد. بدین ترتیب، ثبت حتی حرکت سریع توپ گلف نیز امکان پذیر می باشد. فیلم‌ها با نسبت سه دوم نیز در عرض ۱۲ ثانیه در حالت پخش مجدد، پخش می‌گردند. کاربران می‌توانند روی فیلم‌ها صحبت کنند. در واقع امکان ضبط تراک‌های صوتی برای تدوین فیلم‌ها نیز وجود دارد. حالت ضبط دوگانه نیز جهت داشتن عکس‌هایی با کیفیت بسیار بالا و هم‌زمان با فیلم‌برداری از دیگر ویژگی‌هایی است که می‌توانیم به آن اشاره کنیم.
شایان ذکر است حس‌گری که در دوربین فیلم‌برداری  سونی مدل DCR-SR300 به کار رفته است حس‌گر ClearVid CMOS سونی است که ضبط به صورت Smooth Slow و ضبط در حالت ضبط دو‌گانه را امکان پذیر کرده است.
گفتنیست دوربین فیلم‌برداری جالب سونی مدل DCR-SR300 قادر می باشد هم‌زمان با فیلم‌برداری، عکس‌های ۴ مگاپیکسلی بگیرد و زمانی که در حالت صرفا عکاسی باشد عکس‌های ۶ مگاپیکسلی را ارائه نماید. دوربین فیلم‌برداری  سونی مدل DCR-SR300 به  سیستم هوشمند HDD Smart Protection System در نظر گرفته شده است که عمل‌کرد خوبی دارد. این سیستم برای جلوگیری از از بین رفتن احتمالی و تصادفی اطلاعات دوربین به کار می‌رود.

باید اینجا عنوان کرد که حس‌گر ۳G دوربین نیز به شکل هوشمندی کار می‌کند. به این ترتیب که هر گونه حرکت ناگهانی به طور مثال ناشی از سقوط را تشخیص می‌دهد و به طور هوشمند هدهای رایتر را از روی هارد دستگاه جدا می‌کند تا به این ترتیب، از خش برداشتن یا هر گونه آسیب دیگری که ممکن است بر هارد دوربین وارد شود جلوگیری ‌شود.دوربین فیلم‌برداری  سونی مدل DCR-SR300 به نحوی طراحی شده که اگر دوربین در هنگام ضبط بر روی زمین افتاد یا آن‌که از جایی پرت شد، تا زمانی که در وضعیت باثباتی قرار بگیرد عمل‌کرد خود را به طور موقت متوقف می‌نماید.
سیستم حفاظتی این دوربین جدید از جمله‌ مزیت‌هایی است که می‌توانیم به آن اشاره کنیم.

یکی دیگر از ویژگی‌های دوربین فیلم‌برداری  سونی مدل DCR-SR300 قابلیت Handycam Station  این دوریبن می باشد که به کمک آن قادر هستید دوربین خود را به کامپیوتر شخصی‌، تلویزیون یا یک DVDirect DVD مجهز کابل‌های USB و AV به متصل نمایید. مشخصه Handycam Station با دکمه One Touch Disc Burn کار می‌کند که سبب می‌شود فیلم‌ با استفاده از کامپیوتر متصل به ضبط کننده DVDirect یا بدون آن و به طور اتوماتیک بر روی دیسک DVD ثبت گردند. دوربین فیلم‌برداری  سونی مدل DCR-SR300 نیز به این توانایی مجهز شره می باشد. نرم‌افزاری هم برای ویرایش فیلم‌ها بر روی کامپیوتر در نظر گرفته شده می باشد.
یکی دیگر از ویژگی‌های دوربین فیلم‌برداری  سونی مدل DCR-SR300 با سیستم‌های عامل Microsoft Windows 2000 Professional، XP Home Edition و XP Professional سازگاری دارد.
خصوصیات دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-SR300
از وژگی های مهم و بارز دوربین فیلم‌برداری  سونی مدل DCR-SR300 می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
•۱- دارای لنز زوم اپتیکال ۱۰ برابر
•۲- دارای زوم دیجیتال ۲۰ برابر
• ۳-دارای لرزش‌گیر هیبریدی کارآمد
• ۴-کفشک برای لوازم جانبی
• ۵-توانایی عکاسی با فرمت JPEG
• PictBridge6
• USB 2.07
• ۸-توانایی ضبط Dolby Digital 5.1
•۹- هارد ۴۰ گیگابایتی و پشتیبانی از کارت‌های حافظه Duo
• ۱۰-استفاده از سیستم‌های عامل Microsoft Windows 2000 Professional، XP Home Edition و XP Professional
• ۱۱-حس‌گر ClearVid CMOS
•۱۲- سیستم حفاظتی هوشمند HDD Smart Protection System
• ۱۳-سیستم لرزش‌گیر اپتیکال Super SteadyShot سونی
•۱۴- توانایی ضبط Smooth Slow

 منبع:

عکاسی



:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

برای شما کاربران عزیز قصد داریم تا یکی از محصولات کمپانی سونی را که یکی از بزرگترین تولید کنندگان  عرصه دوربین عکس برداری و فیلم برداری است را نقد و بررسی کنیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد.برگزاری مراسم جشن تولد
در ابتدا باید بگوییم با معرفی  دوربین‌هایی همانند دوربین فیلم‌برداری پاناسونیک مدل AG-DVX100، کمپانی سونی دست به کار شد تا دوربین جدیدتری را به بازار ارائه کند و آن مدل چیزی نبود جز دوربین جدید سونی مدل DSR-PD170 که کیفیت فیلم‌برداری عالی را ارائه کرده می باشد. این دوربین زیبا در واقع جایگزین دوربین مدل DSR-PD150 شده که در نوع خودش دوربین بسیار خوب و کارآمدی ست و عمل‌کرد بی‌نظیری دارد.
در ادامه سعی خواهیم کرد بررسی کوتاهی بر روی این دوربین زیبا داشته باشیم.عکاسی نوزاد

باید بگوییم دوربین فیلم برداری سونی مدل DSR-PD170 به عنوان یکی از دوربین‌های فیلم‌برداری DV به دو امکان بسیار پیش‌رفته تجهیز شده است. این دو مشخصه عبارت‌اند از ورودی XLR و دست‌رسی بسیار راحت به تنظیمات دستی. با وجود آن‌که این دوربین نمی‌تواند به صورت P24 (24 فریم بر ثانیه) کار کند یا وایداسکرین ۱۶:۹ ندارد، اما کیفیت فیلم‌برداری آن در مقایسه با مدل‌های پیشین این سری به شکل بسیار خوبی به‌بود پیدا کرده است.

این حالت به ویژه برای مستندسازان، فیلم‌برداران مراسم‌ و جشن‌های خاص مانند جشن ازدواج، کاربران فعال در حوزه‌های صنعتی و خبرنگاران خبر بسیار خوبی ست. دوربین فیلم برداری سونی مدل DSR-PD170 از جمله برترین و بهترین مدل‌هایDV است که تمام تنظیمات دستی را به به‌ترین و راحت‌ترین شکل ممکن ارائه می‌نماید.
P24، ۱۶:۹ و لنزهای قابل تعویض از قابلیت‌های بسیار خوبی می باشند، اما برای هر کاربر و هر کاری ارائه نشده‌اند باید بدانید P24 سرعت فریمی است که برای کپی مشخصه‌های متحرک فیلم و البته، برای انتفال فیلم به کار می‌رود، به این صورت، یک تعادل ۱ به ۱ ایجاد می‌گردد.
در ادامه باید بگوییم دوربین منحصر بفرد سونی مدل PD170 دوربین نسبتا کوچکی می باشد که بدنه ساخته شده برای آن محکم می باشد.
درمورد کیفیت ساخت این دوربین باید بگوییم که کیفیت ساخت این دوربین به گونه‌ای ست که می‌تواند رقیب خوبی برای مدل‌های کمپانی کانن به شمار رود. برای بیش‌تر تنظیمات آن مثل تراز سفیدی، شاتر و تنظیمات صوتی دکمه‌های مخصوصی بر روی بدنه در نظر گرفته شده می باشد.به این صورت، هنگام کار با منوها دچار سردرگمی نخواهید شد.
    تنظیمات ریموت نیز به عمل‌کرد به‌تر شما و دوربین کمک زیادی کرده مب باشد. دوربین فیلم برداری سونی مدل DSR-PD170 در هر دو فرمت‌های DV و DVCAM کار می‌کند، اما اطلاعات این دو فرمت مشترک است و تفاوتی بین کیفیت تصویری آن‌ها مشاهده نمی‌گردد.
    گفتنیست دوربین فیلم برداری سونی مدل DSR-PD170 فیلم‌های خوبی را تهیه می‌نماید.
کارکرد این دوربین در نور کم بسیار عالی است اما این بدان معنی نیست که در فضای بسیار سایه بتوانید به‌ترین کیفیت را داشته باشید. فراموش نکنید نوردهی‌ای مناسب است که به کیفیت مطلوب می‌انجامد. DSR-PD170 در شدت نور ۳۰۰۰ lux بسیار عالی عمل می‌کند. رنگ‌ها درخشان و طبیعی هستند و به هیچ عنوان مصنوعی به نظر نمی‌رسند. سه عدد حس‌گر ۳/۱ اینچی در این دوربین به کار رفته که روی هم ۳۸۰٫۰۰۰ پیکسل را ارائه می‌نمایند و تعداد پیکسل‌های کارآمد آن‌ها نیز ۳۴۰٫۰۰۰ پیکسل است. این کیفیت به داشتن فیلم‌های خوب ۴:۳ کمک زیادی می‌نماید.
نکته ی دیکر اینکه زوم اپتیکالدوربین فیلم برداری سونی مدل DSR-PD170 یک زوم ۱۲ برابر است. این دوربین فوکوس سریع و دقیقی را در هر دو حالت دستی یا اتو ارائه می‌نماید. اتوفوکوس سریع و مطمئن، قابلیتی است که همه‌ی کاربران به آن توجه می‌کنند. این اتوفوکوس حتی در نور و کنتراست کم هم خوب کار می‌کند.
همان طور که قبلا توضیح دادیم  XLR دیگر یک مزیت اختیاری نمی باشد. امروزه دیگر تعداد کمی از میکروفون‌ها به اتصال XLR مجهز نیستند. حالا دیگر فیلم‌برداران به خوبی می‌دانند که یک دوربین یا باید به XLR مجهز باشد یا آن‌که با یک مبدل کار شود. در دوربین فیلم برداری سونی مدل DSR-PD170 به شما این امکان داده شده تا با استفاده از PD170 میکروفون خود را انتخاب نمایید.
میکروفونی که بر روی خود دوربین نصب شده می باشد کیفیت صدای خوبی دارد. اما ممکن است هنگام کار با دوربین کمی هم صدای موتور زوم یا نویز اضافی بشنوید که مسئله‌ی چندان مهمی نیست. کیفیت صدای این دوربین در صورت خاموش بودن میکروفون هم بسیار عالی است. تنظیمات Auto Gain دوربین عمل‌کرد سریعی دارد و غالبا، درست کار می کند؛ اما شما قادرهستید به صورت دستی هم کار کنید.
    به کمک شاخص‌هایی که بر روی LCD دوربین نمایش داده می‌شوند به راحتی می‌توانید تنظیمات دوربین را اعمال نمایید؛ اما توجه داشته باشید که برای تنظیم نهایی میزان و شدت آن‌ها باید دکمه‌ای را فشار بدهید.
همچنین دوربین فیلم برداری سونی مدل DSR-PD170 زیبا علاوه بر تنظیمات دستی، دارای تنظیمات اتوماتیک بسیار خوب و مناسبی می باشد که از این میان می‌توانیم به نوردهی اتوماتیک، فوکوس اتوماتیک یا تراز سفیدی اتوماتیک اشاره کنیم. تراز سفیدی اتوماتیک مشخصه‌ی خوب و بسیار کارآمدی ست که مطمئنا از آن استقبال می‌کنید.
همان طور که اشاره کردیم زوم اپتیکال این دوربین یک زوم ۱۲ برابر است که با استفاده از اهرم زوم یا حلقه‌ی زوم قابل تنظیم می‌باشد. توجه داشته باشید که دوربین فیلم برداری سونی مدل DSR-PD170 بر خلاف مدل AG-DVC30 شما یک شاخص رقمی برای زوم ندارید.
و دیگر اینکه محدوده‌ی دینامیکی خوب و رنگ‌های با کیفیت از جمله مواردی ست که در دوربین فیلم برداری سونی مدل DSR-PD170مشاهده می کنید.
این دوربین فیلمبرداری  جذاب در شرایط کنتراستی مثل نور روز کیفیت خوبی را برای هر دو نقاط سایه و هایلایت ارائه می‌کند. با PD170 می‌توانید مطمئن باشید که اشباع رنگ‌ها به طور کاملی صورت می‌گیرد. میزان نویز این تصاویر نیز بسیار کم می باشد.
شما بعنوان یک فیلمبردار باید توجه داشته باشید سرعت شاتر دوربین فیلم برداری سونی مدل DSR-PD170 بین سرعت‌های ۴/۱ تا ۱۰٫۰۰۰/۱ ثانیه متغیر است. تنظیمات Gain قابلیت دیگری است که در این دوربین ارائه شده و از آن راضی خواهید بود. یکی دیگر از مشخصه‌های DSR-PD170 را می‌توان قابلیت عکاسی و ضبط این‌ عکس‌ها بر روی کارت حافظه و با رزولوشن ۴۸۰×۶۴۰ پیکسلی دانست.
همان طور که خوب می‌دانید، این دوربین یک دوربین فیلم‌برداری ست و کیفیت خوب یک فیلم تنها چیزی است که در این دوربین فوق العاده به آن توجه شده است؛‌ از این رو نباید انتظار بالایی از عکس‌های خود داشته باشید. مود VCR توانایی دیگری ست که می‌توانیم به آن اشاره کنیم.

باید توضیح دهیم که نمایشگر به کار برده شده در دوربین فیلم برداری سونی مدل DSR-PD170 یک نمایش‌گر هیبریدی ۲٫۵ اینچی ۲۱۱٫۰۰۰ پیکسلی ست که حدودا ۱۱٫۲۰۰ پیکسل بیش‌تر از مدل AG-DVC30 دارد. پیکسل‌های بالای این صفحه نمایشگر به کیفیت هر چه به‌تر نمایش تصویر کمک زیادی می‌کند. همان طور که ذکر شد، این صفحه نمایش یک نمایش‌گر هیبریدی می باشد. این بدان معنا ست که شما در هر دو شرایط تاریک و کم‌نور، و فضای باز کیفیت خوبی خواهید داشت.
در پایان باید یاد آوری کنیم که شما در دوربین فیلم برداری سونی مدل DSR-PD170 هر پورتی را که یک کاربر می‌تواند به آن نیاز داشته باشید می‌توانید مشاهده کنید. از این میان می‌توانیم به خروجی/ ورودی S-Video، پورت فایر وایر و FULL SIZED RCA CONNECTORS اشاره کنیم.
در پایان باید اینطور جمع بندی کنیم که  دوربین فیلم برداری سونی مدل DSR-PD170 یک دوربین حرفه‌ای Mini DV است که کیفیت خوب و قابلیت‌های کارآمدی را ارائه کرده است. توانایی حمل، ساخت خوب، کیفیت عالی تصاویر و دیگر امکاناتی که در این دوربین عالی مشاهده می کنید کاربران دوربین فیلم برداری سونی مدل DSR-PD170 را راضی نگه‌داشته است.

 
خصوصیات دوربین فیلم برداری سونی DSR-PD170

از ویژگی های مهم و بارز دوربین فیلم برداری سونی مدل DSR-PD170 می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

• ۱-دوربینی خوش‌ساخت و بسیار با کیفیت
•۲- قابلیت ضبط به صورت Mini DV و DVCAM
• ۳-لنز F/1.6-2.4؛ ۷۲ mm تا fl=6 mm؛ زوم اپتیکال ۱۲ برابر؛ قطر فیلتر ۵۸ میلی‌متری
•۴-دارای سه عدد CCD با اندازه‌ی ۳/۱ اینچی ۳۸۰٫۰۰۰ پیکسلی (۳۴۰٫۰۰۰ پیکسل موثر)
• ۵-توانایی منظره‌یاب رنگی ۱۸۰٫۰۰۰ پیکسلی
• ۶-نمایشگر ۲٫۵ اینچی ۲۱۱٫۰۰۰ پیکسلی
• ۷-فوکوس دستی و اتوماتیک
• ۸-لرزش‌گیر اپتیکال
منبع:

عکاسی

 



:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

برای شما کاربران عزیز قصد داریم تا یکی از محصولات کمپانی سونی را که یکی از بزرگترین تولید کنندگان در عرصه دوربین عکس برداری و فیلم برداری است را نقد و بررسی کنیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد.سالن تولد کودک
در ابتدا باید بگوییم دوربین‌های جدید سری CX190, CX200 و CX210 در واقع دوربین‌های یکسانی می باشند. با این تفاوت که دوربین فیلم برداری سونی مدل CX200 و CX210 مجهز شده به صفحه های نمایشگر لمسی می‌باشند و در عوض دوربین فیلم برداری سونی مدل CX190 دارای یک Joystick کوچک و دکمه‌ی Playback بر روی قاب نمایشگر است. بعلاوه  دوربین فیلم برداری سونی مدلCX210 دارای ۸ گیگابایت حافظه‌ی خشک داخلی نیز است. عکاسی کودک
باید بگوییم تا آنجا که به کیفیت فیلم برداری مربوط می‌شود، کیفیت فیلم‌های ثبت شده در این دوربین به بدی فیلم‌هایی است که دوربین فیلم برداری سونی مدل CX130 می‌گرفت. البته کاربران مبتدی مطمئنا این کیفیت را قبول دارند. اگر ویدیوها را در سایزهای کوچک و بر روی کامپیوتر مشاهده کنید و یا اینکه فیلم برداری کلوزآپ انجام دهید، ویدیوها خیلی خوب به نظر می‌رسند.

ولی اگر از صحنه های شلوغ‌تر و دوردست‌تر فیلم برداری کرده باشید و سپس فیلم‌ها را بر روی HDTVدر مناطق با کنتراست بالا کاملا خطای رنگی بنفش مشاهده می‌گردد. در شرایط نوری ضعیف‌تر باز هم از شارپنس کم شده و بر نویزهای تصویر افزوده می‌شود. کیفیت ضبط صدا نیز برای دوربینی در این کلاس عادی است ولی کار شما را راه می‌اندازد.در ادامه سعی خواهیم کرد بررسی کوتاهی بر روی این دوربین زیبا داشته باشیم.

شاید باید در اینجا عنوان کنیم که دوربین فیلم برداری سونی مدل HDR-CX190 توانایی عکاسی ۵٫۳ مگا پیکسلی را نیز دارد. البته رزولوشن سنسور واقعا ۵٫۳ مگا پیکسل نمی باشد و نهایتا ۱٫۳ مگا پیکسل می‌باشد که باز هم به روش‌های دیجیتالی افزایش پیدا کرده است. در دوربن جدید CX190 امکان تعیین محل فوکوس خودکار وجود ندارد ولی دست کم در CX200 و CX210 می‌توانید از طریق لمس نمایشگر نقطه ای که می‌خواهید فوکوس خودکار در آن جا صورت گیرد را انتخاب نمایید. همچنین نور دهی نیز از همین طریق قابل تنظیم می باشد.
    همچنین باید توجه داشته باشید که شارژ باتری نیز خیلی زود تمام می‌شود و پس از حدود یک ساعت فیلم برداری کاملا خالی می شود. صفحه نمایش این دوربین خوشبختانه حتی در زیر نور آفتاب هم کاملا شفاف و قابل رویت است و خود دوربین نیز خیلی سریع و دقیق فوکوس می‌کند. خوشبختانه دوربین فیلم برداری سونی مدل HDR-CX190 مجهز به سیستم لرزش گیر می‌باشد و این سیستم دست کم در یک سوم مسیر بزرگنمایی ۲۵ برابری عملکرد خیلی خوبی را از خود به نمایش می‌گذارد.
و  نکته دیگر اینکه طراحی کوچک و ساخت جمع و جور و سبک دوربین فیلم برداری سونی مدل HDR-CX190  یکی از جذابیت‌های آن می‌باشد ولی زمانی آن را در دست می‌گیرید پلاستیکی و غیر محکم به نظر می‌رسد. این دوربین به راحتی در جیب کت و یا کیف دستی شما جای می‌گیرد. طراحی نیز کاملا استاندارد یک دوربین سطح مبتدی است به طوری که بر روی بدنه می‌توانیم سویچ زوم، دکمه‌ی شاتر برای عکاسی و دکمه‌ی مود برای سویچ بین عکاسی و فیلم برداری را مشاهده کنیم. همچنین دکمه‌ی Rec نیز در قسمت پشتی این دوربین قرار دارد. یک سویچ دستی نیز کاور لنز را باز و بسته می‌نماید.
قابل ذکر است اگرچه  که یک آداپتور ساده AC همراه دوربین می باشد، ولی می‌توانید از طریق کابل USB و اتصال آن به کامپیوتر نیز باتری دوربین را شارژ نمود. همچنین بر روی بدنه نیز می‌توانیم شیار کارت حافظه‌ی SD و پورت AV out را نیز مشاهده کنیم پورت‌های mini HDMI و mini USB هم بر روی بدنه وجود دارد. هیچ گونه‌ی دکمه پاور بر روی دوربین وجود ندارد. هر گاه که صفحه نمایشگر را باز می‌کنید دوربین روشن و وقتی آن را می‌بندید خاموش می‌گردد.
اما مشکل این جاست که این دوربین پس از چند دقیقه ای که با آن کار نمی‌کنید به مود Sleep می‌رود و اگر خواستید دوباره آن را بیدار کنید باید نمایشگر را بسته و مجددا آن را باز کنید. تازه اگر در هنگام اتصال به HDTV از طریق پورت HDMI به مود Sleep بروید اول باید کابل HDMI را در بیاورید و سپس آن حرکت را انجام دهید.
نکته ی قابل توجه دیگر اینکه در دوربین فیلم برداری سونی مدل HDR-CX190  شما می‌توانید نور دهی و تراز سفیدی را تنظیم کنید، ولی اصولا برای این طراحی شده که آن را در مود کاملا اتوماتیک یا Full Auto استفاده کنید. برای دسترسی به دو تنظیم دستی که ذکر کردیم می‌بایست کاملا وارد سیستم منوها شوید و هرچند که منوها کاملا منطقی طراحی شده‌اند ولی به هر صورت زمانی برای جستجو احتیاج خواهید داشت.
در پایان باید اینطور جمع بندی کنیم که دوربین های CX190، CX200 و CX210 دوربین‌های فیلم برداری خیلی ارزان قیمتی هستند که کیفیت فیلم برداری کاملا در حد قیمت خود را ارائه می‌نمایند. اگر شما فکر می‌کنید که این مقدار از کیفیت فیلم برداری به کار شما می‌آید،در نتیجه انتخاب‌های مناسبی برای شما می‌باشند. علی الخصوص اینکه علاوه بر قیمت ارزان، وزن و ابعاد این دوربین‌ها نیز بسیار کم می باشد.

خصوصیات دوربین فیلم برداری سونی HDR-CX190

از ویژگی های مهم و بارز دوربین فیلم برداری سونی مدل HDR-CX190 می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
    ۱-قابلیت ذخیره سازی بر روی کارت حافظه‌
    ۲-دارای حسگر و تصویر حسگر Exmor R CMOS با دقت ۱٫۵ مگاپیکسل
    ۳-توانایی فیلمبرداری کیفیت Full HD با فرمت HD: MPEG4-AVC/H.264 AVCHD 2.0 format compatible; STD: MPEG2-PS
    ۴-لنز کارل زایس (Carl Zeiss Vario-Tessar Lens) 62.5-2.5 میلیمتر- بزرگنمایی اپتیکال ۲۵ برابر- لرزشگیر تصویر لرزشگیر اپتیکال SteadyShot
      ۵-نمایشگر ۲٫۷ اینچ۲۳۰,۰۰۰ پیکسل
    ۶-ورودی و خروجی ها – خروجی HDMI – خروجی USB – خروجی تلویزیون
    ۷-سایر قابلیت های دوربین فیلم برداری سونی مدل HDR-CX190 : 3 لوکس- استفاده از کارت حافظه – میکروفون داخلی – بلندگوی داخلی
منبع:

عکاسی



:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

برای شما کاربران عزیز قصد داریم تا یکی از محصولات کمپانی سونی را که یکی از بزرگترین تولید کنندگان در عرصه دوربین عکس برداری و فیلم برداری است را نقد و بررسی کنیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد.
در ابتدا باید بگوییم کمپانی  سونی به عنوان یکی از کمپانی های معروف ساخت دوربین‌های فیلم‌برداری، دوربین جدیدی از مدل‌های سری HD را به بازار دوربین‌های فیلم‌برداری ارئه کرد. عکاسی بارداری در آتلیه بارداری
دوربین فیلم‌برداری جدید سونی مدل HDR-SR10 از جمله‌ مدل‌هایی می باشد که بر اساس تکنولوژی AVCHD کار می‌کند و به قابلیت ضبط با رزولوشن کامل ۱۰۸۰×۱۹۲۰ تجهیز شده است. کیفیت و وضوح تصاویر دوربین فیلم برداری سونی مدل HDR-SR10 جدید عالی می باشد و جزییات را بخوبی به ثبت می رساند. دوربین بی نظیر سونی مدل SR10 با بعترین رزولوشن ممکن کار می‌کند. سیستم ثبت تصویر این دوربین زیبا نیز بسیار کارآمد است.

توجه داشته باشید که دوربین فیلم برداری سونی مدل HDR-SR10 بر اساس استاندارد MPEG-4 AVC/H.264 کار می‌کند و با بسیاری از برنامه‌های ویرایشی نسل سوم سازگارمی باشد.

در مجموع باید بگوییم ، مدل‌های AVCHD سونی بهترین کارآیی را هنگام ضبط تصویر ارائه می‌کنند. دوربین فیلم برداری سونی مدل HDR-SR10 نیز همین طور می باشد. این دوربین عالی با بهره‌مندی از تکنولوژی‌های پیش‌رفته‌ی تصویربرداری، به امکان تشخیص چهره مجهز شده است که هم برای فیلم‌ها کاربرد دارد، هم برای عکس‌ها.
این مشخصه می‌تواند حداکثر ۸ چهره را به طور هم‌زمان در کادر LCD شناسایی کند. به این صورت، تنظیماتی مانند فوکوس، نوردهی و رنگ برای داشتن چهره‌های طبیعی‌تر و تونالیته‌ی به‌تر پوست به طور اتوماتیک انجام می‌گردد. در هنگام عکاسی نیز تنظیمات مربوط به فلاش انجام خواهد شد. توانایی تنظیم نور اتوماتیک قابلیت دیگری است که در این دوربین ارائه شده است.در ادامه سعی خواهیم کرد بررسی کوتاهی بر روی این دوربین زیبا داشته باشیم.
دوربین فیلم‌برداری مدرن سونی HDR-SR10 بر خلاف دیگر هندی‌کم‌های موجود در بازار دوربین های فیلمبرداری، تعداد پیکسل‌های بیش‌تری را هنگام ضبط AVCHD برای چهره‌های مشخص شده محاسبه می‌نماید و در نتیجه، تصاویر با کیفیت به‌تری ضبط می‌گردند. حس‌گر ClearVid CMOS و تکنولوژی Exmor از ویژگی‌های مهم این دوربین به شمار می‌روند. این تکنولوژی به صورت دیجیتال و آنالوگ از نویز تصویر کم می‌کند. سرعت خوب پردازش، سیستم کاهش نویز پردازش‌گر Bionz و بهینه‌سازی محدوده دینامیکی در کنار هم طوری عمل می‌کنند که فیلم‌ها و عکس‌های دوربین فیلم‌برداری سونی مدل SR10 علاوه بر رزولوشن بالا، کیفیت رنگی و جزییات بسیار خوبی داشته باشند.

در ادامه باید توضیح دهیم ظرفیت حافظه‌ی داخلی دوربین فیلم‌برداری مدرن سونی HDR-SR10  یک حافظه‌ی ۴۰ گیگابایتی می باشد که به شما  این امکان را می‌دهد برای مدت زمان بسیار خوبی حداکثر تا ۱۵ ساعت و با رزولوشن کامل (حالت ۱۹۲۰) فیلم بگیرید. از دیگر امکانات HDR-SR10 می‌توان به قابلیت ضبط هیبریدی بر روی کارت‌های حافظه PRO Duo علاوه بر هارد دیسک اشاره کرد. توجه داشته باشید که بر روی کارت ۱۶ گیگابایتی جدید سونی قادر هستیدحداکثر تا ۲ ساعت (در حالت ۱۹۲۰) فیلم ضبط نمایید. قابلیت انتقال فیلم‌ها و تصاویر از روی هارد دیسک بر روی کارت حافظه بدون نیاز به PC وجود دارد.
فراموش نکنید که لرزش‌گیر اپتیکال Super SteadyShot و لنز کارل زایس Vario-Sonnar T از دیگر امکاناتی می باشند که در دوربین فیلم‌برداری مدرن سونی HDR-SR10 به چشم میخورد. به کمک این دو ویژگی، فیلم‌ها و تصاویر شما بسیار نرم و شفاف به نظر خواهند رسید.قابلیت های صوتی این دوربین نیز بسیار پیش‌رفته می باشد. ضبط صدای دیجیتال دالبی مزیت بسیار خوبی به شمار می‌رود. امکانات دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد میکروفون داخلی دوربین برای زوم صدا می باشد دوربین فیلم‌برداری سونی مدل SR10 از بلوتوث ECM-HW1 سونی برای ضبط بی‌سیم از حداکثر فاصله‌ی ۱۰۰ پایی نیز پشتیبانی می‌نماید.
و در آخر اینکه انتقال اطلاعات از طریق USB در دوربین فیلم‌برداری مدرن سونی HDR-SR10 کار ساده‌ای است. در این دوربین فوق العاده از قابلیت فیلم‌برداری AVCHD و با رزولوشن ۱۰۸۰×۱۹۲۰ استفاده می‌گردد.
ویژگیهای اصلی دوربین سونی HDR-SR10
از ویژگی های مهم و بارز دوربین فیلم‌برداری مدرن سونی HDR-SR10 می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
• ۱-دارای دوربین هارد دیسکی با ظرفیت ۴۰ گیگابایت حافظه
• ۲-دارای حس‌گر ۴ مگاپیکسلی ۵/۱ اینچی CMOS
• ۳-دارای توانایی فیلم‌برداری با رزولوشن ۱۰۸۰×۱۹۲۰
• ۴-استفاده از کارت‌های حافظه PRO Duo
•۵- دارای زوم اپتیکال ۱۵ برابر
•۶- دارای زوم دیجیتال ۱۸۰ برابر
•۷- نمایشگر ۲٫۷ اینچی
• ۸-دارای صدای دالبی ۱/۵ کاناله
•۹- مجهز به تکنولوژی تشخیص چهره و تنظیم نور اتوماتیک
• ۱۰-دارای مرورگر Picture Motion Browser
• ۱۱-دارای مشخصه‌ی جبران نور زمینه
•۱۲- دارای لرزش‌گیر اپتیکال Super SteadyShot
•۱۳- استفاده از PictBridge
• ۱۴-دارای خروجی A/V، HDMIو HDMI
• ۱۵-ابعاد: ۷۶×۱۲۹×۸۱
• ۱۶-وزن: ۴۸۰ گرم

منبع:

عکاسی



:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

برای شما کاربران عزیز قصد داریم تا یکی از محصولات کمپانی پاناسونیک را که یکی از بزرگترین تولید کنندگان در عرصه دوربین عکس برداری و فیلم برداری است را نقد و بررسی کنیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد.
عکاسی کودک در آتلیه نوزاد
اگر بخواهیم خلاصه بگوییم باید بگوییم که پدوربین فیلمبرداری  Panasonic NV-GS330 دوربین فیلم‌برداری دیگری ست که با استاندارد miniDV کار می‌کند. این دوربین از جمله مدل‌هایی است که به سه عدد CCD با اندازه‌ی ۶/۱ اینچی ۸۰۰ کیلوپیکسلی مجهز می‌باشد. زوم اپتیکال ۱۰ برابر، لرزش‌گیر کارآمد و صفحه نمایش ۲٫۷ اینچی از مشخصه‌های بارزی ست که می‌توان به آن‌ها اشاره کرد. در زیر بیشتر درباره این دوربین توضیح میدهیم.

ابتدا باید بگوییم دوربین فیلم‌برداری پاناسونیک مدل NV-GS330 دوربین فیلم‌برداری دیگری ست که با استاندارد miniDV کار می‌کند. این دوربین زیا از جمله مدل‌هایی است که به سه عدد CCD با اندازه‌ی ۶/۱ اینچی ۸۰۰ کیلوپیکسلی مجهز می‌باشد. تجهیز NV-GS330 به CCDهای سه گانه کیفیت تصاویر شما را تضمین کرده، تا حدود ۳۰ درصد از میزان نویز تصویر کم می‌کند.در ادامه سعی خواهیم کرد بررسی کوتاهی بر روی این دوربین زیبا داشته باشیم.

از مشخصه‌های دوربین فیلم‌برداری پاناسونیک مدل NV-GS330 می‌توانیم به لرزش‌گیر اپتیکال اشاره کنیم که عمل‌کرد خوبی دارد. این لرزش‌گیر با جبران اثرات ناشی از لرزش دست یا دوربین از محو شدگی تصاویر شما جلوگیری کرده، در حفظ کیفیت تصویر موثر می باشد.
باید بگوییم تراز سفیدی برای حالت‌های اتوماتیک، فضای بسته، فضای باز؛ فاصله سنجی نقطه‌ای؛ سرعت شاتر برابر با ۸۰۰۰/۱- ۵۰/۱ ثانیه برای فیلم و ۵۰۰/۱ – ۲۵/۱ ثانیه برای عکس؛ مشخصه‌ی جبران نور روز در هر دو حالت دستی و اتوماتیک؛ مودهای عکاسی از پیش‌تنظیم شده‌ی ورزشی، پرتره، نور کم و برف از دیگر قابلیت‌های دوربین فیلم‌برداری پاناسونیک مدل NV-GS330 به شمار می‌روند.

گفتنیست زوم اپتیکال دوربین فیلم‌برداری پاناسونیک مدل NV-GS330 یک زوم ۱۰ برابر می باشد. صفحه نمایش این دوربین نیز ۲٫۷ اینچ اندازه دارد و کیفیت نمایشی خوبی را ارایه می‌کند. لنز به کار رفته در NV-GS330 یک لنز Leica Decomer است که رنگ‌ها و جزییات خوبی را برای تصاویر شما به همراه دارد.
در مورد ساخت و شکل ظاهری دوربین فیلم‌برداری پاناسونیک مدل NV-GS330 نیز باید بگوییم که روی طراحی این دوربین عالی تا اندازه‌ای ضعیف عمل شده. عرض بدنه‌ی ان کمی پهن‌تر از حد انتظار است. به همین خاطر، خیلی راحت در دست شما جا نمی‌گیرد، طوری که اگر چند دقیقه آن را نگه دارید کمی خسته خواهید شد.
قابلیت های اصلی دوربین فیلمبرداری  Panasonic NV-GS330

از ویژگی های مهم و بارز دوربین فیلم‌برداری پاناسونیک مدل NV-GS330 می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

•۱-دارای  زوم اپتیکال ۱۰ برابر
• ۲-دارای زوم دیجیتال ۱۰- ۷۰۰ برابر
•۳-دارای  لرزش‌گیر اپتیکال تصویر
• ۴-کیفیت عکس‌های ۳٫۱ مگاپیکسلی (۴:۳) با رزولوشن ۱۵۱۲×۲۰۴۸ پیکسلی و ۲:۴ پیکسلی (۱۶:۹) با رزولوشن ۱۱۵۲×۲۰۴۸ پیکسلی
•۵- دارای کابل A/V
• ۶-دارای وزن: ۴۵۰ گرم

منبع:

عکاسی



:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

برای شما کاربران عزیز قصد داریم تا یکی از محصولات کمپانی کانن را که یکی از بزرگترین تولید کنندگان در عرصه  دوربین عکس برداری و فیلم برداری است را نقد و بررسی کنیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد.برگزاری مراسم جشن تولد
اگر بخواهیم خلاصه بگوییم دوربین فیلمبرداری کانن CANON HF100، دوربینی است که عکس ها و تصاویر شما را روی کارت های حافظه ی جداشدنی SD و SDHC براحتی ذخیره می کند. حسگر CMOS کانن HF100 در اندازه ی ۳۲٫/۱ و با رزولوشن ۳٫۳ مگاپیکسل است. صفحه نمایش ۲٫۷ اینچی با دقت ۲۱۱۰۰۰ پیکسل، لنز با زوم اپتیکال ۱۲ برابر، لرزش گیر تصویر اپتیکال و منظره یاب الکترونیک، از سایر ویژگی های کانن HF100 میباشد که شرکت کانن برای آن در نظر گرفته است. در زیر به معرفی بیشتر این دوربین میپردازیم.آتلیه کودک

ابتدا باید بگوییم دوربین فیلم‌برداری کانن مدل CANON HF100 دوربینی است که عکس ها و تصاویر شما را روی کارت های حافظه ی جداشدنی SD و SDHC ذخیره می نماید. حسگر CMOS این دوربین جذاب در اندازه ی ۳۲٫/۱ و با رزولوشن ۳٫۳ مگاپیکسل می باشد. صفحه نمایش ۲٫۷ اینچی با دقت ۲۱۱۰۰۰ پیکسل، لنز با زوم اپتیکال ۱۲ برابر، لرزش گیر تصویر اپتیکال و منظره یاب الکترونیک، از سایر ویژگی های این دوربینزیبای کمپانی کانن می باشند.در ادامه سعی خواهیم کرد بررسی کوتاهی بر روی این دوربین زیبا داشته باشیم.

 

    مشخصات کلی کانن HF100
        مشخصات کلی – ذخیره سازی بر روی ذخیره سازی بر روی کارت حافظه SD
        مشخصات حسگر و تصویر حسگر CMOS با دقت ۲٫۷ مگاپیکسل
        فیلمبرداری کیفیت Full HD با فرمت MPEG-4 – AVCHD
        لنز کانن ۴٫۸۶ تا ۵۷ میلیمتر- بزرگنمایی اپتیکال ۱۲ برابر- لرزشگیر تصویر الکترونیک
        صفحه نمایش صفحه نمایش ۲٫۷ اینچ۲۱۱۰۰۰ پیکسل
        ورودی و خروجی ها – خروجی HDMI – خروجی USB – خروجی تلویزیون
        سایر قابلیت ها فلاش – فیلمبرداری در شب ۲ لوکس- پشتیبانی از کارت حافظه کارت حافظه – میکروفون داخلی – بلندگوی داخلی – ریموت کنترل
دوربین فیلم‌برداری کانن مدل CANON HF100، جایگزین مدل Canon HF10 شده است که در ویژگی های بسیار زیادی چون کنترل های دستی و کیفیت عکس ها، مشابه می باشند، اما دوربین Canon HF100، ۱۶ گیگابایت حافظه ی داخلی دوربین HF10 را ندارد. کارت های حافظه، استفاده ی بسیار آسانی دارند و جداشدنی هم هستند، اما خیلی سریع پر می گردند و خیلی هم ارزان قیمت نمی باشند. در نتیجه بهتر است که دوربین، حافظه ی داخلی هم داشته باشد تا در سفرهای طولانی مدت و در مکان های دور از گالری های عکس، دچار مشکل نشویم.
دوربین فیلم‌برداری کانن مدل CANON HF100 و سیستم فوکوس  Instant AF
از آنجا که فوکوس درعکس برداری با کیفیت HD، بسیار مهم و حیاتی می باشد، بهتر است بدانید که دوربین فیلم‌برداری کانن مدل CANON HF100، از سیستم فوکوس Instant AF بهره گرفته است که در سرعت و دقت فوکوس اتوماتیک، پیشرفت بسیاری، ایجاد کرده می باشد. این سیستم از یک حسگر خارجی به همراه سیستم فوکوس خودکار خود دوربین، استفاده می نماید تا زمان یافتن سوژه و تمرکز روی آن را کاهش یابد. این سیستم به ویژه در هنگام عکس برداری در شب، شرایط بسیار پر نور یا عکس برداری از سوژه ی متحرک، بسیار پر کاربرد می باشد.
به طور کلی می توانیم بکویی که تفاوت های دوربین های Canon HF100 و Canon HF10 در حافظه ی داخلی، رنگ و قیمت آنها می باشد. دوربین فیلم‌برداری کانن مدل CANON HF100  فیلم ها و تصاویر را فقط و فقط روی کارت های SD/SDHC ذخیره می کند و HF10، حافظه ی داخلی ۱۶ مگابایتی هم داراست.

قابلیت های کانن HF100

از ویژگی های مهم و بارز دوربین فیلم‌برداری کانن مدل CANON HF100 می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
•۱- نوع رسانه: کارت حافظه ی SD/SDHC
• ۲-دارای رزولوشن فیلمبرداری: ۳٫۳ مگاپیکسل
• ۳-دارای فرمت های ذخیره ی فایل های ویدیویی: MPEG4، AVCHD/H.264، ضبط HD با رزولوشن ۱۹۲۰*۱۰۸۰ و ۱۴۴۰*۱۰۸۰
•۴-دارای  فرمت ذخیره ی عکس: JPEG
• ۵-دارای پردازنده ی تصویر DIGIC DV II
• ۶-دارای حسگر نوع CMOS در اندازه ی ۳٫۲/۱ اینچ با رزولوشن ۲٫۷ مگاپیکسل
• ۷-مجهز به لرزش گیر تصویر الکترونیک Super-Range
• ۸-مجهز به سیستم Instant AF
•۹- دارای لنز با زوم اپتیکال ۱۲ برابر و زوم دیجیتال ۲۰۰ برابر
•۱۰- مجهز به منظره یاب LCD (الکترونیک)
• ۱۱-صفحه نمایش در اندازه ی ۲٫۷ اینچ با رزولوشن ۲۱۱۰۰۰ پیکسل
• ۱۲-قابلیت ضبط صدای دالبی (۲ کاناله)
• ۱۳-مجهز به خروجی HDMI
• ۱۴-دارای حداقل نوردهی: ۳ لوکس
• ۱۵-دارای ابعاد: ۱۲۹*۶۴*۷۳ میلی متر
• ۱۶-وزن: ۳۸۰ گرم  البته بدون محاسبه ی وزن باتری و لنز

منبع:

عکاسی



:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

برای شما کاربران عزیز قصد داریم تا یکی از محصولات کمپانی پاناسونیک را که یکی از بزرگترین تولید کنندگان در عرصه دوربین عکس برداری و فیلم برداری است را نقد و بررسی کنیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد.سالن تولد کودک
اگر بخاطر بیاورید درست شش ماه پیش از معرفی دوربین پاناسونیک SD90 بود که نخستین دوربین فیلم برداری هندی کم با توانایی فیلم برداری سه بعدی، که البته واقعا کارآمد بود را با نام SDT750 در دست گرفتیم. امروزه دیگر شاهد این هستیم که دوربین‌های هندی کم بیشتری با این توانایی به بازار آمده اند و نکته بسیار خوب این است که دوربین‌های گران قیمت نیستند بلکه همانند هندی کم‌های معمولی می‌باشند. SD90 یکی دیگر از این دوربین هاست که علاوه بر توانایی ایفای نقش به عنوان یک دوربین هندی کم Full HD خیلی خوب، با یک آداپتور مخصوص توانایی فیلم برداری سه بعدی را نیز می‌یابد. در ادامه بیشتر توضیح می‌دهیم. آتلیه نوزاد
ابتدا باید بگوییم تفاوت دوربین فیلم‌برداری پاناسونیک مدل SD40 با دو مدل دیگر در این است که دوربین فیلم‌برداری پاناسونیک مدل SD40 حافظه‌ی داخلی ندارد. این در حالی است که دو مدل TM40 و TM41 مجهز به ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی هستند.

این دو دوربین نیز تقریبا دوربین هایی یکسان هستند با این تفاوت که TM41 توانایی زوم دیجیتالی بیشتری دارد. فیلم هایی که با دوربین فیلم‌برداری پاناسونیک مدل SD40 در شرایط نوری خوب گرفته اید بسیار با کیفیت به نظر می‌رسند. البته ترجیحا اگر آن‌ها را در سایزهای خیلی بزرگ نشان ندهید. فیلم هایی که در شرایط نوری ضعیف تر گرفته شده اند هم تقریبا همین وضعیت را دارند ولی مقداری نویز و کاهش شارپنس در آن‌ها مشاهده می‌شود.

اغراق آمیز نیست که بگوییم که عملکردهای دیگر آن نیز برای کلاس خود دوربین خیلی استاندارد می‌باشد. برای مثال فوکوس خودکار بسیار سریع می باشد ولی در ضمن بسیاری از اوقات روی سوژه‌ای که مد نظر ما نیست فوکوس می‌کند. سپس باید کمی جهت گیری دوربین را تغییر دهید و دوباره بازگردید تا این اصلاح گردد.در ادامه سعی خواهیم کرد بررسی کوتاهی بر روی این دوربین زیبا داشته باشیم.
باید بگوییم در مود فیلم برداری Automatic یا همان Auto mode، عمل تشخیص شرایط نوری و حتی نوع صحنه به خوبی انجام می‌گیرد. هرچند که مانند بیشتر دوربین‌های هم رده، قسمت‌های های لایت خیلی زیاد نوردهی می‌شود. ولی به هر ترتیب عملکرد آن برای کاربران مبتدی بسیار خوب می باشد. این در حالی است که همانطور که در بالا ذکر کردیم، کنترل‌های دستی برای کنترل سرعت شاتر و دیافراگم هم وجود دارد که از طریق آن‌ها می‌توانید عمل فیلم برداری را خیلی خلاقانه تر انجام دهید.
البته به دلیل کوچک بودن نسبی نمایشگر لمسی، و عدم وجود کنترل‌های فیزیکی برای کار کردن با منو و کنترل‌های دستی کمی کار سخت می‌شود. البته دکمه هایی چون دکمه‌ی Rec برای شروع و قطع ضبط ویدیویی، اهرم زوم و دکمه‌ی گرفتن عکس درست زیر انگشتان شما قرار می‌گیرند و ارگونومی خیلی عالی نیز دارند.
اگر درست دقت کنید سویچ بزرگی در قسمت سمت راست این دوربین زیباوجود دارد که از طریق آن قادر هستید بین مودهای Record و Playback سویچ کنید. درون قسمت داخلی نمایشگر، کنترل هایی چون سویچ Auto/Manual، Image Stabilization یا همان لرزش گیر تصویر، Video Light و دکمه‌ی پاور هم قرار گرفته اند. در کنار آن‌ها نیز شیار کارت حافظه‌ی SD، پورت‌های Av/multi و HDMI قرار گرفته اند.
برای جمع بندی این مقاله باید بگوییم بعلاوه یک سویچ دستی برای کاور لنز هم وجود دارد. خود بدنه هم هرچند پلاستیکی به نظر می‌رسد ولی به نظر استحکام بالایی دارد و البته بسیار سبک وزن می باشد.
در مجموع باید بگوییم که دوربین فیلم‌برداری پاناسونیک مدل SD40 دوربین فیلم برداری نسبتا ارزان قیمتی می باشد که از امکانات پیشرفته و خوبی بهره می‌برد و دست کم به صورت مجازی فیلم برداری Full HD را نیز ارائه می‌نماید. این در حالی است که فیلم برداری واقعی با چنین رزولوشنی برای دوربین هایی با این رزولوشن سنسور مقدور نمی باشد.
منبع:

عکاسی



:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

برای شما کاربران عزیز قصد داریم تا یکی از محصولات کمپانی پاناسونیک را که یکی از بزرگترین تولید کنندگان در عرصه دوربین عکس برداری  و فیلم برداری است را نقد و بررسی کنیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد.

بطور خلاصه میتوان درباره این دوربین فیلمبرداری گفت پاناسونیک سه دوربین TM80، SD80 و HS80 را با یکدیگر معرفی کرد. تفاوت این سه  دوربین فیلمبرداری در این است که HS80 دارای حافظه‌ی ۱۲۰ گیگابایت هارد دیسکی می‌باشد، از طرف دیگر SD80 هیچ گونه حافظه‌ی داخلی ندارد و فیلم‌ها بر روی کارت حافظه‌ی SD ذخیره می‌شوند و در اخر دوربین پاناسونیک TM80 نیز دارای ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی خشک داخلی است. عکاسی کودک در آتلیه کودک

ولی با تمام این تفاصیل این سه دوربین عملکردی کاملا یکسان در فیلم برداری دارند و هرچند که قیمت آن‌ها به نسبت پایین است ولی کنترل های Manual را ارائه می‌کنند که عالیست. در ضمن هر سه دارای نمایشگرهای لمسی می‌باشند. در ادامه بیشتر توضیح می‌دهیم.
حال به دوربین مورد بحث خود بازمیگردیم.  همانطور که پیشتر درباره‌ی دوربین HS80 هم توضیح داده بودیم، به سبب رزولوشن نسبتا پایینی که سنسور تصویر ارائه می‌نماید، در تصاویر میدان بازی که جزئیات فراوانی وجود دارد، این جزئیات خیلی با تفکیک بالایی نشان داده نمی‌شوند.

البته این مقایسه را عمدتا با دوربینی مانند HS900 یا TM900 که از فن آوری تصویر برداری ۳MOS بهره می‌برند انجام می‌دهیم. نوردهی معمولا خوب انجام می‌شود ولی مثل مدل های ارزان قیمت دیگر، های لایت‌ها خیلی پرنور می‌شوند. اما به خوبی از پس نوردهی پس زمینه بر می‌آید. هرچند که رنگ‌ها خیلی دقیق نمی باشند ولی غلظت خیلی خوبی دارند و در کل خیلی لذت بخش می باشند.
    فیلم برداری با رزولوشن HD صورت نمی‌گیرد که به خودی خود اشکالی ندارد چرا که با توجه به رزولوشن پایین سنسور تصویر، رزولوشن HD می‌توانست سبب شود که کیفیت پایین بیشتر مشهود باشد.در ادامه سعی خواهیم کرد بررسی کوتاهی بر روی این دوربین زیبا داشته باشیم.
    دوربین فیلم‌برداری پاناسونیک مدل HDC-TM80 برخلاف رقبای ارزان قیمت مجهز به نور LED برای فیلم برداری در شرایط نوری ضعیف می‌باشد. البته اگر این نور را به سوی چشم انسان‌ها نشانه بروید احتمالا تا دقایقی فقط نقاطی نورانی را خواهند دید. در نتیجه تا حدودی آزار دهنده می باشد. فیلم برداری بدون نور هم بسیار نویزی می باشد. از نظر کیفیت عکاسی هم این دوربین تعریف چندانی ندارد و یک دوربین تلفن همراه می‌تواند بهتر از آن عمل نماید.
گفتنیست سیستم لرزش گیر تصویر اپتیکال بسیار خوب کار می‌کند. حتی وقتی که از زوم کاملا ۳۰ برابر (اپتیکال به علاوه‌ی دیجیتال) استفاده می‌نمایید هم به خوبی می‌تواند لرزش دست شما را جبران کند. فوکوس خودکار هم هرچند که خیلی سریع می‌تواند انجام گردد ولی در یک پس زمینه‌ی شلوغ معمولا در نگه داشتن فوکوس دچار مشکل می‌شود. میکروفون هم بسیار خوب کار می‌کند و برخلاف بسیاری از مدل های رقیب، صدای گرم و خوبی دارد. با این وجود به نظر می‌رسد که بیشتر صدای روبرو را ضبط می‌کند تا طرفین. مشابه بسیاری از مدل های مشابه، دیدن نمایشگر در زیر نور مستقیم آفتاب مشکل می باشد.شما قادر هستید  نور نمایشگر را زیاد کنید ولی رنگ‌ها کمی رنگ و رو رفته هستند و کنتراست هم کم می‌گردد.
باید بگوییم مسئله ی زیادی درباره‌ی طراحی وجود ندارد. به عنوان یک دوربین فیلم برداری کامپکت بسیار معمولی می باشد. یک سویچ سه حالتی Video/Still/Playback در قسمت پشتی دیده می‌شود و دکمه های Auto/Manual، OIS و پاور هم در کنار نمایشگر قرار دارند. دوربین HS80 به دلیل اینکه مجهز به هارد دیسک است کمی بزرگ جثه تر می‌باشد. اگر به دنبال عملکردهای Manual چون کنترل سرعت شاتر و دیافراگم می‌گردید، پاناسونیک این امکانات را در یک دوربین به نسبت ارزان قیمت ارائه می‌دهد که بسیار خوب می باشد. نمایشگر هم از نوع لمسی است هرچند که با سایز ۲٫۷ اینچ کمی کوچک می‌باشد.

در مجموع باید بگوییم، دوربین فیلم‌برداری پاناسونیک مدل HDC-TM80  از لجاظ ویژگی‌ها دقیقا شبیه به دوربین های HS80 و SD80 می‌باشد. با این تفاوت که دارای یک حافظه‌ی داخلی خشک ۱۶ گیگابایتی است. اگر شما نیاز به ضبط ویدیویی بیشتری داشتید می‌توانید از کارت های حافظه‌ی SD/SDHC/SDXC هم استفاده نمایید.باید بگوییم دوربین های سری ۸۰ کیفیت فیلم برداری متوسط را در کنار امکان کنترل دستی پارامترهای نوردهی ارائه می‌نمایند. کیفیت فیلم برداری آن‌ها در حد دوربین های هم رده است و کنترل های دستی را از دوربین های گران قیمت تر به ارث برده اند.
مشخصات کلی پاناسونیک HDC-TM80

    مشخصات کلی پاناسونیک HDC-TM80 – ذخیره سازی بر روی کارت‌های حافظه‌ی SD, SDHC, SDXC Memory Card
    مشخصات حسگر و تصویر حسگر پاناسونیک HDC-TM80:  MOS با دقت ۱٫۵ مگاپیکسل
    فیلمبرداری پاناسونیک HDC-TM80:  کیفیت Full HD با فرمت (MPEG4-AVC/H.264 (AVCHD Standard Compliant
    لنز پاناسونیک (Panasonic Lens) 2.38 تا ۸۱ میلیمتر- بزرگنمایی اپتیکال ۳۴ برابر- لرزشگیر تصویر لرزشگیر هیبرید اپتیکال ((HYBIRD O.I.S. (Optical Image Stabilizer)
    صفحه نمایش پاناسونیک HDC-TM80:  صفحه نمایش ۲٫۷ اینچ۲۳۰,۴۰۰ پیکسل
    ورودی و خروجی های بکاررفته در پاناسونیک HDC-TM80 : – خروجی HDMI – خروجی USB – خروجی تلویزیون
    سایر قابلیت های پاناسونیک HDC-TM80:  فلاش در حالت صحنه کم نور ۷ لوکس و در حالت دید در شب رنگی ۱ لوکس- پشتیبانی از کارت حافظه کارت حافظه – حافظه داخلی ندارد – میکروفون داخلی – بلندگوی داخلی

منبع:

عکاسی



:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

برای شما کاربران عزیز قصد داریم تا یکی از محصولات کمپانی کانن را که یکی از بزرگترین تولید کنندگان در عرصه دوربین عکس برداری و فیلم برداری است را نقد و بررسی کنیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد. آتلیه بارداری
بطور خلاصه باید بگوییم که دوربین فیلمبرداری کانن ویکسیا HF M500 مدل دیگری از دوربین‌های فیلم برداری خانگی کانن می‌باشد که از طراحی زیبا و نوینی استفاده میکند. کانن Vixia HF M500 که خیلی کوچک و شیک ساخته شده، از قابلیت های بسیار خوبی چون توانایی ضبط ویدیویی Full HD، پردازشگر تصویر DIGIC DV III، مودهای فیلم برداری Smart Auto و مودهای دستی، لنز با توانایی زوم ۱۰ برابر و نمایشگر ۳ اینچی لمسی برخوردار است. در ادامهبه نقد و بررسی مقدماتی این دوربین خواهیم پرداخت. عکاسی بارداری
ابتدا باید بگوییم دوربین فیلم‌برداری کانن مدل Vixia HF M500 در رده‌ی دوربین‌های خانگی یا سطح مبتدی کمپانی کانن می باشد. ادوربین فیلم‌برداری کانن مدل Vixia HF M500 مجهز به سنسور تصویر ۲٫۳۷ مگاپیکسلی است که قابلیت ضبط ویدیویی Full HD را به آن داده است. ویدیوها در دو فرمت AVCHD و MPEG4 ضبط می‌شوند که دومی برای کار کردن بر روی کامپیوتر و وب آسان تر می باشد.

فیلم‌ها و عکس‌ها فقط می‌توانند بر روی کارت حافظه‌ی SD/SDHC/SDXC ذخیره گردند و هیچ گونه حافظه‌ی داخلی وجود ندارد. خوشبختانه سنسور تصویر حساسیت بسیار زیادی به نور داراست و کمینه‌ی نوری ۰٫۱ لوکس را می‌تواند ثبت نمایدد. صدا نیز به صورت Dolby Digital AC-3 ضبط می‌شود.
مشخصات اصلی کانن Vixia HF M500

    مشخصات کلی کانن Vixia HF M500: – ذخیره سازی بر روی کارت حافظه‌ی خارجی
    مشخصات حسگر کانن Vixia HF M500:  و تصویر حسگر CMOS با دقت ۲٫۳۷ مگاپیکسل
    فیلمبرداری کانن Vixia HF M500:  کیفیت Full HD با فرمت AVCHD, MPEG-4
    لنز کانن Vixia HF M500 : کانن ۶٫۱ تا ۶۱ میلیمتر- بزرگنمایی اپتیکال ۱۰ برابر- لرزشگیر تصویر لرزشگیر اپتیکال لنز (Optical System (Lens-Shift system))
    صفحه نمایش کانن Vixia HF M500:  صفحه نمایش ۳٫۰ اینچ۲۳۰,۰۰۰ پیکسل
    ورودی و خروجی های کانن Vixia HF M500:  – خروجی HDMI – خروجی تلویزیون
    سایر قابلیت های کانن Vixia HF M500:  فلاش ۱٫۲lx لوکس- پشتیبانی از کارت حافظه کارت حافظه – حافظه داخلی ندارد – میکروفون داخلی
گفتنیست دوربین فیلم‌برداری کانن مدل Vixia HF M500از مودهای فیلم برداری بسیار خوبی بهره می‌برد. از آن جایی که یک دوربین فیلم برداری آماتوری می باشد،در نتیجه مجهز به مود فیلم برداری اتوماتیک هوشمند یا همان Smart Auto می‌باشد. وقتی دوربین فیلم‌برداری کانن مدل Vixia HF M500 را بر روی این مود قرار می‌دهید، دوربین شما به یک دستگاه کاملا خودکار تبدیل می‌گردد.
باید در اینجا بگوییم که برای فیلم برداری کافی است که دکمه‌ی Rec را بفشارید و آن را به سوی سوژه نشانه بروید تا بهترین و با کیفیت ترین فیلم‌ها گرفته شوند. در ضمن قابلیت تغییر سرعت شاتر و گشودگی دیافراگم نیز وجود دارد که این برای فیلم برداری خلاقانه تر و حرفه‌ای تر می‌باشد. همچنین عمل فوکوس را نیز می‌توانید به صورت دستی بر عهده بگیرید.

در ضمن شما مقادر هستید فیلم هایی که گرفته اید را از طریق پورت و کابل HDMI بر روی HDTV مشاهده نمایید.در ادامه سعی خواهیم کرد بررسی کوتاهی بر روی این دوربین زیبا داشته باشیم.
باید بگوییم دوربین فیلم‌برداری کانن مدل Vixia HF M500مجهز به لنز با قابلیت زوم ۱۰ برابر است. کمینه‌ی نسبت کانونی آن نیز f/1.8 می‌باشد. این لنز فواصل کانونی معادل ۴۳٫۶-۴۳۶ میلی متر را پوشش می‌دهد که البته باعث می‌شود در ۴۳٫۶ میلی متر چندان لنز وایدی نباشد و میدان دید محدودی را در بر گیرد. دوربین فیلم‌برداری کانن مدل Vixia HF M500 مجهز به فن آوری لرزش گیر اپتیکال intelligent O.I.S می‌باشد که از تاثیر زیاد اثر لرزش دست شما در فیلمی که می‌گیرید جلوگیری می‌کند. همچنین این دوربین زیبا مجهز به نمایشگر ۳ اینچی لمسی با رزولوشن ۲۳۰,۰۰۰ پیکسل است و بیشتر کنترل‌های دوربین را می‌بایست از طریق همین نمایشگر بر عهده بگیرید.

روی هم رفته باید بگوییم دوربین فیلم‌برداری کانن مدل Vixia HF M500 دوربین فیلم برداری بسیار خوب دیگری از کمپانی کانن می باشد که کاملا کوچک و سبک ساخته شده و در ضمن از امکانات و فن آوری‌های پیشرفته و خوبی بهره برده می باشد.



:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

برای شما کاربران عزیز قصد داریم تا یکی از محصولات کمپانی پاناسونیک را که یکی از بزرگترین تولید کنندگاندر عرصه دوربین عکس برداری و فیلم برداری است را نقد و بررسی کنیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد.سالن تولد کودک
اگر بخاطر بیاورید درست شش ماه پیش از معرفی دوربین پاناسونیک SD90 بود که نخستین دوربین فیلم برداری هندی کم با توانایی فیلم برداری سه بعدی، که البته به میزان زیادی کارآمد بود را با نام SDT750 در دست گرفتیم. ولی بعد از آن تاریخ میبینیم که دوربین‌های هندی کم بیشتری با این توانایی به بازار آمده‌اند و البته از آن دوربین‌های گران قیمت نیستند بلکه همانند هندی کم‌های معمولی می‌باشند. آتلیه نوزاد

دوربین پاناسونیک Panasonic HDC-SD90 یکی دیگر از این دوربین‌هاست که علاوه بر توانایی ایفای نقش به عنوان یک دوربین هندی کم Full HD خیلی خوب، با یک آداپتور مخصوص توانایی فیلم برداری سه بعدی را نیز می‌یابد. در ادامه بیشتر توضیح می‌دهیم.
ابتدا باید بگوییم دوربین فیلم‌برداری پاناسونیک مدلSD90 از همان سنسور تصویر ۱/۴٫۱ اینچی CMOS با رزولوشن ۳٫۳۲ اینچ بهره برده است که بر روی SD60 هم استفاده شده بود.دوربین  SD60 هم یک دوربین کاملا محبوب به شمار می‌آمد. البته لنز یک مقداری تفاوت دارد و قابلیت زوم ۲۶ برابر را ارائه می‌دهد. این در حالیست که به کمک فن آوری Intelligent Zoom این بزرگنمایی به صورت مجازی تا ۴۰ برابر افزایش می‌یابد. همچنین دوربین فیلم‌برداری پاناسونیک مدلSD90 از فن آوری لرزش گیر اپتیکال Hybrid O.I.S نیز بهره برده است که لرزش گیری فوق‌العاده موثری را ایجاد می‌کند تا لرزش دست شما اثر کمتری بر روی فیلمی که ثبت می کنید بگذارد.در ادامه سعی خواهیم کرد بررسی کوتاهی بر روی این دوربین زیبا داشته باشیم.
همان‌طوریکه قبلا ذکر کردیم، ویدیوهای دوربین فیلم‌برداری پاناسونیک مدلSD90 در رزولوشن Full HD ثبت می‌شوند.  دوربین فیلم‌برداری پاناسونیک مدلSD90 قابلیت ضبط ویدیویی با سرعت ۵۰ فریم بر ثانیه را نیز داراست ولی در عوض ویدیوها به جای فرمت AVCHD در MPEG4 ذخیره می‌گردند. یک مود فیلم برداری iFrame هم وجود دارد که با رزولوشن ۹۶۰X540 پیکسل فیلم برداری می‌کند و برای استفاده بر روی iPhone مناسب می‌باشد. عکس‌ها با رزولوشن ۵ مگاپیکسل گرفته می‌شوند و این در حالی است که وقتی در هنگام فیلم برداری عکاسی می‌کنید رزولوشن به ۴٫۵ مگاپیکسل کاهش پیدا می کند.
گفتنیست ویدیوهای دوربین فیلم‌برداری پاناسونیک مدلSD90 تنها بر روی کارت‌های حافظه‌ی SD/SDHC/SDXC ذخیره می‌گردند، در نتیجه هیچ گونه حافظه‌ی داخلی وجود ندارد ولی با استفاده از یک کارت حافظه‌ی SDXC با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت می‌توانید مدت زمان زیادی به فیلم برداری بپردازید. بر روی یک کارت حافظه‌ی ۸ گیگابایت با رزولوشن ۱۰۸۰p/50p قادر هستید اندکی کمتر از ۴۰ دقیقه فیلم برداری بپردازید، ولی اگر به مود AVCHD بروید این مقدار به بیش از ۱ ساعت افزایش می‌یابد.
باید بگوییم ما همواره کنترل‌های دستی بر روی دوربین‌های فیلم برداری کمپانی پاناسونیک را دوست داشتیم و دوربین فیلم‌برداری پاناسونیک مدلSD90 هم این انتظار ما را به خوبی برآورده می‌کند. بیشتر عملکردها باید از طریق نمایشگر ۳ اینچی لمسی صورت بگیرد که واقعا رزولوشن خوبی را نیز ارائه می‌دهد.
در مود کاملا اتوماتیک Intelligent Auto می‌توانید با لمس نمایشگر بر روی هر سوژه ای که خواستید فوکوس کنید. حالت فوکوس دستی هم وجود دارد که البته آن نیز باید از طریق نمایشگر لمسی صورت گیرد. سرعت شاتر و گشودگی دیافراگم به صورت جداگانه می‌توانند کنترل گردند. به خصوص برای دوربینی در این رده‌ی قیمت چنین چیزی کم نظیر می باشد سرعت شاتر می‌تواند از ۱/۵۰ تا ۱/۸۰۰۰ ثانیه متغیر باشد. البته سرعت شاتر می‌تواند تا ۱/۲۵ ثانیه در شرایط نوری بسیار ضعیف هم کاهش یابد. نسبت کانونی نیز می‌تواند از f/1.8 تا f/16 متغیر باشد.
توجه اشته باشید که اگر به دنبال کارهای خیلی جدی در فیلم سازی  می باشید، دوربین فیلم‌برداری پاناسونیک مدلSD90 بسیاری از ویژگی‌های مربوط را دارد. البته هیچ گونه کفشک تجهیزات اکسترنال بر روی آن دیده نمی‌شود ولی یک آداپتور وجود دارد که در قسمت پشتی دوربین قرار می‌گیرد و همانند یک کفشک تجهیزات اکسترنال عمل می‌نماید. یک جک ۳٫۵ میلی متری برای اتصال میکروفون اکسترنال هم وجود دارد. همچنین وقتی به منوها سر بزنید کنترل‌های دستی صدا را نیز مشاهده خواهید کرد. پورت mini HDMI نیز بر روی این دوربین قرار گرفته است.
باید بگوییم همان‌طور که در ابتدای  این نقد و بررسی اشاره کردیم، فیلم برداری سه بعدی با دوربین فیلم‌برداری پاناسونیک مدلSD90 اختیاری می باشد. شما برای این کار باید آداپتور سه بعدی VW-CLT1 را تهیه نمایید که حدود ۲۸۰ دلار قیمت دارد و سبب می‌شود که بسیاری فکر فیلم برداری سه بعدی را از ذهن خود خارج کنند. آداپتور سه بعدی در قسمت جلوی لنز دوربین نصب می‌گردد و در حقیقت دو لنز دارد که دو تصویر را بر روی سنسور تصویر تشکیل می‌دهد.
اگر برای شما رزولوشن اهمیت دارد باید بگوییم که در واقع رزولوشن فیلم برداری سه بعدی هم پایین‌تر است و هم اینکه عملکرد در شرایط نوری ضعیف‌تر پایین‌تری را ارائه می‌دهد. در شرایط نوری خوب فیلم برداری سه بعدی واقعا موثر می باشد و وقتی فیلم‌ها را نگاه می‌کنید عمق تصویر احساس می‌شود. فیلم‌های ۳D هم می‌توانند با استفاده از HDMI به تلویزیون سه بعدی منتقل گردند.
نکته ی قابل ذکر دیگر اینکه در مود معمولی ۲D، کیفیت فیلم برداری دوربین فیلم‌برداری پاناسونیک مدلSD90 واقعا عالی است و SD90 به خوبی از پس فیلم برداری با کیفیت بالا تقریبا در هر شرایطی بر می‌آید. رنگ‌ها بسیار طبیعی می باشند و اثر کمی از نویز مشاهده می‌شود. این در حالی است که کمپانی پاناسونیک از سنسورهای BSI-CMOS بر روی این دوربین استفاده نکرده ولی همچنان کیفیت فیلم‌های در شرایط نوری ضعیف عالی می باشد.
در مجموع در پایان این نقد و بررسی باید بگوییم که دوربین فیلم‌برداری پاناسونیک مدلSD90 قابلیت فیلم برداری سه بعدی بزرگ‌ترین نقطه‌ی قوت SD90 محسوب می‌شود. ولی اگر آن را هم کنار بگذاریم، دوربین فیلم‌برداری پاناسونیک مدلSD90 دوربین فیلم برداری واقعا خوبی می باشد به خصوص نسبت به قیمتی که دارد عملکردی کم نظیر را از خود به نمایش می‌گذارد و رقبای کمی در این سطح توانایی رقابت با آن را دارا هستند.
ویژگیهای اصلی پاناسونیک مدلSD90
    مشخصات کلی دوربین پاناسونیک مدلSD90:  – ذخیره سازی بر روی کارت‌های حافظه‌ی SD, SDHC, SDXC Memory Card
    مشخصات حسگر و تصویر حسگر  پاناسونیک :MOS با دقت ۳٫۳۲ مگاپیکسل
    فیلمبرداری پاناسونیک مدلSD90 : کیفیت Full HD با فرمت (۱۰۸۰ / ۵۰p : MPEG-4 AVC/H.264 (original format) / HA / HG / HX / HE : MPEG-4 AVC/H.264 (AVCHD standard compliant فیلمبرداری سه بعدی
    لنز پاناسونیک : (Panasonic Lens) 2.82 تا ۵۲٫۹ میلیمتر- بزرگنمایی اپتیکال ۲۱ برابر- لرزشگیر تصویر لرزشگیر هیبرید اپتیکال ((HYBIRD O.I.S. (Optical Image Stabilizer)
    صفحه نمایش پاناسونیک مدلSD90:  صفحه نمایش ۳٫۰ اینچ۲۳۰,۴۰۰ پیکسل
    ورودی و خروجی های پاناسونیک مدلSD90:  – خروجی HDMI – خروجی USB – خروجی تلویزیون
    سایر قابلیت های پاناسونیک مدلSD90:  فلاش – فیلمبرداری در شب در حالت صحنه کم نور ۴ لوکس و در حالت دید در شب رنگی ۱ لوکس- پشتیبانی از کارت حافظه کارت حافظه – حافظه داخلی ندارد – میکروفون داخلی – بلندگوی داخلی

منبع:

عکاسی



:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

برای شما کاربران عزیز قصد داریم تا یکی از محصولات کمپانی کانن را که یکی از بزرگترین تولید کنندگان در عرصه دوربین عکس برداری و فیلم برداری است را نقد و بررسی کنیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد.برگزاری مراسم جشن تولد
بطور خلاصه باید گفت که دوربین فیلمبرداری کانن ویکسیا HF R32 را می‌توان گران قیمت ترین دوربین فیلم برداری سطح مبتدی شرکت چند ملیتی کانن دانست. کانن Vixia HF R32 از بهبودهای مختلفی نسبت به مدل پیشین خود یعنی R21 بهره می‌برد که شامل لنز با توانایی زوم بیشتر، طراحی جمع و جور تر و Wi-Fi داخلی می‌شوند. در ادامه بیشتردرباره این دوربین فیلمبرداری صحبت خواهیم کرد. آتلیه کودک

ابتدا باید بگوییم در سال ۲۰۱۲، کمپانی کانن از لنزهایی جدید بر روی دوربین های ارزان قیمت سری R خود بهره گرفته و نتیجه هم کاملا باب میل کاربرانی که لنزهای زوم پرتوان را می‌پسندند شده می باشد.

لنز دوربین فیلم‌برداری کانن مدلVixia HF R32 از قابلیت زوم ۳۲ برابر را برخوردار است که تا ۵۰ درصد قدرتمندتر از لنز R21 است که قابلیت زوم ۲۰ برابر را داشت. اگر از ویژگی Advanced Zoom کمپانی کانن استفاده نمایید، این زوم تا ۵۰ برابر هم قابل افزایش می باشد. سنسور تصویر این دوربین زیبا همان سنسور ۱/۴٫۸۵ اینچی با رزولوشن ۳٫۲۱ مگاپیکسل است که بر روی دوربین R21 هم استفاده شده بود، ولی کمپانی کانن ادعا می‌کند که بعضی تغییرات در جای گیری و طراحی سنسور صورت گرفته است که سبب می‌شود مقداری بهبود را در کیفیت ویدیوهای گرفته شده داشته باشیم.
کمینه‌ی نسبت کانونی لنز دوربین فیلم‌برداری کانن مدلVixia HF R32 فیلم برداری، f/1.8 است که برای فیلم برداری در شرایط ضعیف نوری و نیز دست یافتن به عمق میدان بسیار کم عالی است.در ادامه سعی خواهیم کرد بررسی کوتاهی بر روی این دوربین زیبا داشته باشیم.
باید بگوییم یکی از تفاوت های عمده‌ی بین دوربین های R32 با R21، امکان ذخیره سازی فیلم های گرفته شده با فرمت MPEG4 در کنار AVCHD است. R21 فقط توانایی ذخیره سازی با فرمت AVCHD را داشت.
در واقع هدف کمپانی کانن از این کار، ذخیره سازی ویدیوها در فرمتی بوده که برای کار کردن بر روی رایانه و به اشتراک گذاشتن آسان تر باشد. با توجه به اینکه اکنون دوربین فیلم‌برداری کانن مدلVixia HF R32  مجهز به Wi-Fi برای انتقال فیلم‌ها به صورت بیسیم به لپ تاپ و وسایل مشابه می‌باشد، این نیاز بیش از پیش احساس شده می باشد.
دو مود فیلم برداری در دوربین فیلم‌برداری کانن مدلVixia HF R32، به شما اجازه‌ی ضبط ویدیویی در رزولوشن کامل ۱۹۲۰X1080p Full HD را می‌دهند که هر دو نیز AVCHD هستند. دیگر مودهای AVCHD رزولوشن ۱۴۴۰X1080p HD را ارائه می‌نمایند. ضبط ویدیویی در فرمت MPEG4، فقط در دو مود ۷۲۰p HD مقدور می باشد.
باید بگوییم درست مشابه R21، دوربین فیلم‌برداری کانن مدلVixia HF R32 نیز از ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی خشک داخلی بهره می‌برد. این بیشترین مقدار حافظه‌ای است که می‌توانید بر روی نسل جدید دوربین های سری R کانن مشاهده کنید. این در حالی است که برای نمونه دوربین R30 دارای ۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی است و R300 هم هیچ گونه حافظه‌ی داخلی دارا نمی باشد.
کمپانی کانن امسال در دوربین فیلم‌برداری کانن مدلVixia HF R32 فقط یک شیار کارت حافظه قرار داده است تا طراحی آن ساده تر بشود. این در حالی است که دوربین  R21 دو شیار کارت حافظه داشت. هرچند که وجود دو کارت حافظه درون دوربین می‌توانست یک مزیت محسوب شود، ولی در عوض دوربین فیلم‌برداری کانن مدلVixia HF R32 طراحی ساده تر و جمع و جورتری دارد که این را کاملا می‌پسندیم.
روی هم رفته باید بگوییم بهبودهایی که شرکت کانن در سنسور تصویر و سیستم پردازشی این دوربین جذابنسبت به مدل پیشین انجام داده خیلی محدود می‌باشند. بنابراین از نظر کیفیت تصاویر نباید تفاوت زیادی را نسبت به مدل پیشین شاهد باشیم. چیزی که مهم تر است کوچک تر و سبک تر بودن این دوربین است. دوربین فیلم‌برداری کانن مدلVixia HF R32 از بسیاری دوربین های هم رده خیلی استایلیش تر و قدرتمندتر به نظر می‌رسد و واقعا امکانات بیشتری را نیز ارائه می‌نماید. در نظر  داشته باشید که خوشبختانه کیفیت فیلم برداری نیز یک پله بالاتر از رقبا قرار می‌گیرد که البته مجموع این‌ها سبب یک مقدار گران قیمت تر بودن این دوربین نیز می‌گردد.
 نقاط قوت کانن Vixia HF R32
    دارای بدنه‌ی با طراحی جمع و جورتر، ساده تر و سبک تر مدل پیشین
    دارای لنز با توانایی زوم بیشتر ۳۲ برابر به همراه لرزش گیر اپتیکال
    دارای توانایی ضبط ویدیویی در فرمت MPEG4
    مجهز بودن به Wi-Fi و پورت های متنوع
     ارائه‌ی توانایی های مختلف در پخش صدا
نقاط ضعف کانن Vixia HF R32
    متاسفانه کیفیت فیلم برداری نسبت به مدل پیشین تقریبا هیچ پیشرفتی نداشته
منبع:

عکاسی



:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

برای شما کاربران عزیز قصد داریم تا یکی از محصولات کمپانی پاناسونیک را که یکی از بزرگترین تولید کنندگان در عرصه دوربین عکاسی و فیلم برداری است را نقد و بررسی کنیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد.سالن تولد کودک
اگر بخواهیم خلاصه وار بگوییم پاناسونیک HDC-HS80 مدل دیگری از دوربین های فیلم برداری پاناسونیک می‌باشد که همراه با SD80 و TM80 معرفی شده است. این سه دوربین از تولیدات پاناسونیک از دوربین هایی هستند که قیمت پایین تری نسبت به سری ۹۰۰ پاناسونیک دارند ولی در مقابل مجهز به کنترل های دستی یا Manual در فیلم برداری نیز می‌باشند. بعلاوه‌ی اینکه HS80 مجهز به ۱۲۰ گیگابایت حافظه‌ی داخلی هارد دیسکی نیز هست.
عکاسی نوزاد

البته باید در اینجا اذعان کنیم که برخلاف دوربین های سری ۹۰۰، این دوربین‌ها از فن آوری تصویر برداری ۳MOS بهره نمی برند و بدین ترتیب کیفیت فیلم برداری آن چنانی را نباید از آن‌ها داشته باشیم. در ادامه بیشتر به نقد و بررسی پاناسونیک HDC-HS80 میپردازیم

ابتدا باید بگوییم با دوربین فیلم‌برداری پاناسونیک مدل HDC-HS80 شما اگر در شرایط نوری خوب، بر روی یک سوژه بوسیله‌ی زوم متمرکز شوید، تصویر خیلی شفاف، خوب و با جزئیات فراوان است. ولی در حالت واید و وقتی که تصویر میدان دیدی گسترده را پوشش می‌دهد، می‌توان گفت که سنسور تصویر با رزولوشن پایین نمی تواند جزئیات فراوانی را نشان دهد.
عملکرد در شرایط نوری ضعیف هم تعریف چندانی ندارد و مقدار زیادی نویز در تصویر مشاهده می‌گردد. البته یک لامپ LED برای فیلم برداری در شب بر روی آن قرار گرفته که تا حدی می‌تواند کمک کننده باشد ولی اگر آن را به سوی سوژه های انسانی بگیرید برای چشم اذیت کننده می باشد.

    باید بگوییم کیفیت عکاسی نیز بسیار خوب نمی باشد به نحوی که شاید بتوانیم بگوییم حتی به پای کیفیت عکس های تلفن های همراه هم نمی رسد. عملکردهای دیگر هم گوناگون می باشد.برای مثال لرزش گیر تصویر اپتیکال عملکرد خیلی خوبی دارد. حتی در بیشینه‌ی زوم ۳۰ برابر نیز (بیشتر از زوم ۱۲ برابر اپتیکال) بسیار خوب کار می‌کند. همچنین فوکوس خودکار هم عملکرد خوبی را از خود نشان می‌دهد.

اگر کیفیت صدای ضبط شده توسط میکروفون برای ما اهمیت دارد کیفیت ضبط صدای میکروفون نیز بسیار خوب می باشد هرچند که گاهی اوقات به نظر می‌رسد فقط صدای جلو را ضبط می‌کند و کاری به طرفین ندارد. همانند بسیاری از دوربین های رقیب، تماشای نمایشگر دوربین فیلم‌برداری پاناسونیک مدل HDC-HS80 هم شرایطی که نور شدید آفتاب وجود دارد مشکل می باشد. اما اگر روشنایی را بالا ببرید وضعیت کمی بهتر می‌شود.در ادامه سعی خواهیم کرد بررسی کوتاهی بر روی این دوربین زیبا داشته باشیم.
قابل ذکر است چیز زیادی درباره‌ی طراحی دوربین فیلم‌برداری پاناسونیک مدل HDC-HS80 وجود ندارد. در مجموع دوربین خیلی جمع و جوری می باشد. در قسمت پشتی یک سویچ وجود دارد که با آن می‌توانید بین حالت فیلم برداری، عکاسی و پخش فیلم‌ها سویچ نمایید. سویچ های Auto/manual، OIS و پاور هم در کنار نمایشگر هستند.

از طرف دیگر کاور لنز دارای یک سویچ فیزیکی می باشد. کنترل های دستی شاتر، دیافراگم و فوکوس نیز عملکردهای بسیار خوبی می باشند که بر روی یک دوربین به نسبت ارزان قیمت به کار گرفته شده اند.
در مجموع باید بگوییم دوربین فیلم‌برداری پاناسونیک مدل HDC-HS80 و البته مدل های برادر آن مانند دوربین های TM80 و SD80 دوربین هایی می باشند که از لحاظ کیفیت فیلم برداری و عکس برداری به پای مدل های سری ۹۰۰ نمی رسند. ولی به هر ترتیب قابلیت ارائه‌ی مودهای دستی یا Manual را دارا هستند.
خصوصیات اصلی پاناسونیک HDC-HS80

    مشخصات کلی پاناسونیک HDC-HS80:  – ذخیره سازی بر روی هارد دیسک ۱۲۰ گیگاباتی ((HDD (120GB) و کارت‌های حافظه‌ی SD, SDHC, SDXC Memory Card
    مشخصات حسگر پاناسونیک HDC-HS80 :  تصویر حسگر MOS با دقت ۱٫۵ مگاپیکسل
    فیلمبرداری پاناسونیک HDC-HS80:  کیفیت Full HD با فرمت (MPEG4-AVC, H.264 (AVCHD Standard Compliant
    لنز پاناسونیک (Panasonic Lens) 2.38 تا ۸۱ میلیمتر- بزرگنمایی اپتیکال ۳۴ برابر- لرزشگیر تصویر لرزشگیر هیبرید اپتیکال ((HYBIRD O.I.S. (Optical Image Stabilizer)
    صفحه نمایش پاناسونیک HDC-HS80:  صفحه نمایش ۲٫۷ اینچ۲۳۰,۴۰۰ پیکسل
    ورودی و خروجی های پاناسونیک HDC-HS80:  – خروجی HDMI – خروجی USB – خروجی تلویزیون
    سایر قابلیت های پاناسونیک HDC-HS80 :  فلاش – فیلمبرداری در شب در حالت صحنه کم نور ۷ لوکس و در حالت دید در شب رنگی ۱ لوکس- پشتیبانی از کارت حافظه کارت حافظه – حافظه داخلی ندارد – میکروفون داخلی – بلندگوی داخلی

 منبع:

عکاسی



:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

برای شما کاربران عزیز قصد داریم تا یکی از محصولات کمپانی کانن را که یکی از بزرگترین تولید کنندگان در عرصه  دوربین عکاسی و فیلم برداری است را نقد و بررسی کنیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد.برگزاری مراسم جشن تولد
بطور خلاصه در بررسی و نقد دوربین کانن Vixia HF R30 باید بگوییم که کانن ویکسیا HF R30 مدل دیگری از دوربین‌های فیلم برداری سطح مبتدیشرکت چند ملیتی کانن است که دارای ۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی با توانایی پشتیبانی از ۳ ساعت فیلم برداری Full HD می‌باشد. این در حالیست که کانن Vixia HF R30 مجهز به سنسور تصویر با رزولوشن بالای ۳٫۲۸ مگاپیکسل و پردازشگر تصویر DIGIC DV III است.
عکاسی نوزاد
کانن Vixia HF R30 دارای لنزی با توانایی زوم اپتیکال ۳۲ برابر می‌باشد و علی رغم این به دلیل بهره گیری از سیستم لرزش گیر اپتیکال و Super Range Eye Graphic Leveling تصاویری بسیار شارپ و با کیفیت را تولید می‌کند. شما می‌توانید با این دوربین در فرمت‌های AVCHD یا MP4 فیلم برداری کنید و فیلم‌ها نیز می‌توانند بر روی کارت حافظه‌ی داخلی یا کارت حافظه‌ی SD/SDHC/SDXC ذخیره شوند. این دوربین در ضمن مجهز به Wi-Fi داخلی برای انتقال فیلم‌ها به رایانه به صورت بیسیم نیز می‌باشد. در ادامه بیشتر درباره این دوربین توضیح خواهیم داد.

ابتدا باید بگوییم دوربین فیلم‌برداری کانن مدل Vixia HF R30 مدل دیگری از دوربین‌های فیلم برداری سطح مبتدی این کمپانی است که جزو دوربین‌های سری سطح مبتدی کانن به شمار می‌آید. این دوربین زیبا را تا حدی می‌توان به دوربین M52 نزدیک دانست. با این وجود دوربین  RF32 مجهز به لنزی با قابلیت زوم ۳۲ برابر می‌باشد که از بزرگنمایی ۱۰ برابر دوربین M52 بیشتر است.

همچنین در حالت Advanced این مقدار به ۵۱ برابر به صورت مجازی افزایش می‌یابد. همچنین رزولوشن سنسور آن نیز بالاتر می‌باشد. دوربین فیلم‌برداری کانن مدل Vixia HF R30 هم از همان نمایشگر ۳ اینچی ۲۳۰,۰۰۰ پیکسلی لمسی بهره می‌برد که نمایشگر خیلی خوبی است. اما با این وجود دوربین R30 اصولا دوربین کوچکتری نسبت به M52 می باشد. البته حساسیت این سنسور از سنسور دوربین M52 کمتر می‌باشد و دست کم به نور ۵ لوکس حساس می‌باشد.در ادامه سعی خواهیم کرد بررسی کوتاهی بر روی این دوربین زیبا داشته باشیم.

    مشخصات اصلی کانن Vixia HF R30
        مشخصات کلی کانن Vixia HF R30:  – ذخیره سازی بر روی حافظه‌ی داخلی ۸ گیگابایتی و کارت حافظه
        مشخصات حسگر کانن Vixia HF R30:  و تصویر حسگر CMOS با دقت ۳٫۲۸ مگاپیکسل
        فیلمبرداری کانن Vixia HF R30:  کیفیت Full HD با فرمت AVCHD, MPEG-4
        لنز کانن Vixia HF R30: کانن ۲٫۸ تا ۸۹٫۶ میلیمتر- بزرگنمایی اپتیکال ۳۲ برابر- لرزشگیر تصویر لرزشگیر اپتیکال لنز (Optical System (Lens-Shift system))
        صفحه نمایش کانن Vixia HF R30:  صفحه نمایش ۳٫۰ اینچ۲۳۰,۰۰۰ پیکسل
        ورودی و خروجی های کانن Vixia HF R30:  – خروجی HDMI – خروجی تلویزیون
        سایر قابلیت ها ۵lx لوکس- پشتیبانی از کارت حافظه کارت حافظه – حافظه داخلی ۸ گیگابایت – میکروفون داخلی
گفتنیست دوربین فیلم‌برداری کانن مدل Vixia HF R30هم قابلیت ضبط ویدیویی Full HD واقعی را دارد. خوشبختانه ویدیوها در دو فرمت AVCHD و MP4 ذخیره می‌گردند. دومی برای کار کردن بر روی کامپیوتر و نیز استفاده بر روی وب آسان تر می باشد. صدا نیز به همان صورت Dolby Digital 2 Channel ضبط می‌شود. این دوربین هم همانند M52 مجهز به مودهای فیلم برداری مختلفی می‌باشد که از آن جمله می‌توان به مود intelligent Auto اشاره نمود.
فیلبرداری با کانن Vixia HF R30
برای  فیلمبرداری با این دوربین تنها کافیست این دوربین جذاب را بر روی این مود فیلم برداری قرار می‌دهید، سپس کافیست که برای فیلم برداری آن را به سوی سوژه نشانه روید و دکمه‌ی Rec را بفشارید تا بهترین و با کیفیت ترین فیلم‌ها ثبت گردند. دوربین فیلم‌برداری کانن مدل Vixia HF R30 خود همه‌ی تنظیمات را به صورت خودکار انجام می‌دهد.
روی هم رفته باید بگوییم دوربین فیلم‌برداری کانن مدل Vixia HF R30 دوربین سطح مبتدی دیگری از کمپانی کانن می‌باشد که ویژگی‌های بسیار خوب و نزدیک به دوربین M52 را ارائه می‌ نماید.

 منبع:

عکاسی



:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

برای شما کاربران عزیز قصد داریم تا یکی از محصولات کمپانی پاناسونیک را که یکی از بزرگترین تولید کنندگان در عرصه دوربین عکاسی و فیلم برداری است را نقد و بررسی کنیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد.آتلیه کودک
بطور خلاصه باید بگوییم که دوربین فیلم برداری نسبتا ارزان قیمت پاناسونیک SDR-H101 با ابعاد ۵۵٫۱×۶۴٫۰x107.3 میلی متر و وزن ۲۷۳ گرم از جهاتی دوربین مناسبی به شمار میرود. اما با این حال فن آوری های خوبی در آن به کار رفته و فیلم‌ها نیز بر روی کارت حافظه و هارد دیسک داخلی ذخیره می‌شوند. با این وجود دوربین بالانس وزنی خیلی خوبی دارد. در ادامه درباره‌ی این دوربین ارزان قیمت توضیحات بیشتری می‌دهیم.

ابتدا باید بگوییم دوربین فیلم‌برداری پاناسونیک مدلH101 از قابلیت ضبط ویدیویی HD برخوردار نیست. این در حالی است که بعضی رقیب های ارزان قیمت آن دارای این قابلیت می‌باشند

با این وجود باید دانست که این شمشیری دو لبه می باشد چرا که معمولا دوربین های ارزان قیمت HD نمی‌توانند این کار را خیلی خوب انجام دهند. بیشینه‌ی رزولوشن فیلم برداری این دوربین، ۷۲۰X576 پیکسل در ۱۰Mbps و فرمت H.264 می‌باشد که در مود XP ضبط می‌گردد. در مودهای SP و LP می‌توانید کیفیت های ۵Mbps و ۲٫۵Mbps را هم انتخاب کنید. سنسور تصویری که در پس لنز ۳۳ میلی متری f/1.9 این دوربین قرار گرفته از نوع CCD و با ابعاد ۱/۸ اینچ می‌باشد. این سنسور ۰٫۸ مگاپیکسلی است که تنها ۰٫۴ مگاپیکسل آن موثر می‌باشد.

آتلیه بارداری

بنابراین ثابت می‌شود که دوربین فیلم‌برداری پاناسونیک مدلH101دوربینی  کاملا در سطح مبتدی می باشد. این دوربین زیبا دارای مود فیلم برداری iA یا همان اتوماتیک هوشمند و همچنین یک لامپ در جلو برای فیلم برداری در شب می‌باشد.در ادامه سعی خواهیم کرد بررسی کوتاهی بر روی این دوربین زیبا داشته باشیم.
باید بگوییم از لحاظ ارگونومیکی، استفاده از دوربین فیلم‌برداری پاناسونیک مدلH101 کاملا ساده و لذت بخش می باشد. در دست کاملا راحت به نظر می‌رسد و نمایشگر آن هم لمسی نمی باشد بلکه بوسیله‌ی یک Joy Stick باید بین منوها حرکت کنمایید. این Joy Stick را بیشتر از یک نمایشگر لمسی کم کیفیت می‌پسندیم. جثه‌ی نسبتا بزرگ این دوربین جذاب هم به خودی خود یک عیب محسوب نمی‌شود. از لحاظ کیفیت فیلم‌ها نیز باید بگوییم که در مود iA کیفیت به نوبه‌ی خود دوربین بسیار خوب است.

هرچند که گاهی اوقات به نظر مشکلاتی در نورسنجی دارد ولی در در حد خودش قابل قبول می باشد. ولی عکاسی آن در حدیست که به نظر می‌آید اگر از روی خود فیلم فریم هایی را برداشت نمایید با کیفیت تر خواهند بود. عکس‌ها و فیلم‌ها می‌توانند بر روی حافظه‌ی هارد دیسکی داخلی ۸۰ گیگابایتی ثبت شوند.
    با این توضیحاتی که دادیم این حافظه‌ی داخلی کاملا می‌تواند برای دوربین فیلم‌برداری پاناسونیک مدلH101 یک نقطه‌ی قوت محسوب شود. این دوربین فوق العاده مجهز به نمایشگر ۲٫۷ اینچی ۱۲۳,۰۰۰ پیکسلی است که اگر رزولوشن بالاتری ارائه می‌داد بهتر بود.
    در مجموع باید بگوییم که دوربین فیلم‌برداری پاناسونیک مدلH101 در سطح خود دوربین خوبی است و می‌تواند فیلم های با کیفیت نسبتا بالایی تولید نماید.

اینکه سازنده ترجیح داده که دوربین فیلم‌برداری پاناسونیک مدلH101نتواند فیلم برداری HD انجام دهد کاملا هوشمندانه بوده چرا که کیفیت پایین تر در تصویر کوچکتر نمود کمتری دارد.
از نظر امکانات دیگر هم باید بگوییم که حافظه‌ی داخلی ۸۰ گیگابایتی هارد دیسکی واقعا عالی است و مقدار بسیار زیادی فیلم می‌تواند بر روی آن ذخیره گردند. شما باز هم اگر به فضای بیشتری نیاز داشتید می‌توانید از کارت حافظه‌ی SD/SDHC/SDXC استفاده نمایید. مود فیلم برداری iA یا اتوماتیک هوشمند نیز کار فیلم برداری را بسیار راحت ساخته است تا بتوانید با خیال راحت دوربین خود را به هر سو که می‌خواهید نشانه بروید و کار تنظیمات نوردهی را به سیستم های خودکار خود دوربین واگذار نمایید.
قابلیت های پاناسونیک SDR-H101

    مشخصات کلی پاناسونیک SDR-H101:  – ذخیره سازی بر روی هارد دیسک ۸۰ گیگاباتی ((HDD (80GB) و کارت‌های حافظه‌ی SD, SDHC, SDXC Memory Card
    مشخصات حسگر پاناسونیک SDR-H101:  و تصویر حسگر CCD با دقت ۰٫۸ مگاپیکسل
    فیلمبرداری پاناسونیک SDR-H101 : کیفیت Standard (DV/VGA) با فرمت (MPEG2, H.264/AVC (Motion Image
    لنز پاناسونیک SDR-H101 : پاناسونیک (Panasonic Lens) 2.38 تا ۱۰۴ میلیمتر- بزرگنمایی اپتیکال ۷۰ برابر- لرزشگیر تصویر لرزشگیر اپتیکال پیشرقته (Advanced Optical Image Stabiliser)
    صفحه نمایش پاناسونیک SDR-H101:  صفحه نمایش ۲٫۷ اینچ۱۲۳,۲۰۰ پیکسل
    ورودی و خروجی های پاناسونیک SDR-H101: – خروجی USB – خروجی تلویزیون
    سایر قابلیت های پاناسونیک SDR-H101:  در حالت صحنه کم نور ۵ لوکس و در حالت دید در شب رنگی ۲ لوکس- پشتیبانی از کارت حافظه کارت حافظه – حافظه داخلی ۸۰ گیگابایت – میکروفون داخلی – بلندگوی داخلی
MP4

 منبع:

عکاسی



:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 مهر 1397 | نظرات ()